Guest lamerko #1 Публикувано 25 Януари, 2006 Пускам тази тема за да разбера някой успял ли е да се подготви за изпита и да го е минал успешно от листовките в сайта на кат ЛИНК . Понеже моя инструктор не ми даде учебник а изпита наближава имам ли шанс да взема книжка ако се подготвям по тези листовки? Има ли грешки в тях? Въпросите на изпита по този начин ли са формулирани и вебще мнението ви за тези листовки . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest mihho #2 Отговорено 26 Януари, 2006 човече тука хората преди бая време са взели книжки...едвли са рашавали от тия листовки.....аз решавах старите от 2004 година ама нема проблеми(0 грешки ) дори и да са стари ако си учил ше ги вземеш ....успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest XapBu #3 Отговорено 26 Януари, 2006 (Редактирано) взех и седнах да решавам първата хем да видя колко помня хем да видя за грешки грешки в първата не видях но има неясно показани неща - като това: избраният отговор е а и дава грешка не се разбира стрелката за коя кола се отнася отговор а е грешен само ако колелото е с 2 и повече платна и червената кола следва стрелката във всеки друг случай отговор а е верен, поне така мисля но на картинката червената кола е твърде близо за да пропусне жълтата без да спре а спирането там е забранено освен това жълтата кола е нарисувана в средата на пътя, няма разделителна линия - едно платно, а колелото е със същата ширина и червената кола е в средата - пак едно платно как тогава жълтата е с предимство при тези знаци не ми е ясно... Редактирано 26 Януари, 2006 от XapBu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest mihho #4 Отговорено 26 Януари, 2006 дам като решавах и на мен ми беше много чудно как така ще стане тоя номер с жълтата кола ....ама на изпита никой не те пита дали разбираш картинката и въпроса.....или даваш правилен отг. или лека вечер....нашенска му работа....и то да беше само тоя въпрос ...има още една кофа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest 1net #5 Отговорено 27 Януари, 2006 Естествено че е жълтия.... затова на повечето кръгови има табели за път без предимство.... иначе влизащия се явява дясно стоящ и е с предимство....Леймърко, решавай си ги спокойно.... няма много значение какво решаваш повярвай ми. За взимане на листовки е най-важно да им схванеш идеята. Има правила от сорта на: "Винаги мисли кое е най-безопасно" които зверски много помагат за листовки.Аз лично си реших листовките от начало до край и накрая правех по максимум 1 грешка на слитовка....Не го мисли а сядай да решаваш сериозно... Реши ги всичките и ще си вземеш листовките от първи път. Даже съм горд че и приятелката ми се беше сдухала, но след доста цупения и мъки, май успях да и помогна и накрая ги решаваше с насмешка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest nta #6 Отговорено 27 Януари, 2006 харви, не мога да разбера що реши, че червения е с предимство, но със сигурност ще се блъснем ако аз съм с жълтата брица щото със сигурност тя е с предимстводано не се засечем така на някое кръгово Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest nta #7 Отговорено 27 Януари, 2006 и между другото току що попаднах на въпрос за ограничение на магистрала и имаше отговори 100/ 110 / 120 км а преди не знам колко години я вдигнаха на 130, нещо ми се струва, че не ги обновяват много много Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest XapBu #8 Отговорено 27 Януари, 2006 (Редактирано) ха вярно че за българския правилник съм бил в грешка! Чл. 82. (1) На нерегулирано кръстовище предимство има пътното превозно средство, което се намира или приближава кръстовището от дясната страна на другите превозни средства, независимо от посоката на движението им. (2) Правилото от предходната алинея важи и за кръстовище с кръгово движение, означено със знак N: 78, както и за Т-образно кръстовище.тези правила са измислени от фабрика за табели... или поне от някой тенекиджия защо да има един знак, като може да са два, и защо да оставим кола в движение на път без специална сигнализация да си се движикато можем да я държим в напрежение за изскачащи от десни преки коли с предимство!?значи не само на колело ами и на Т кръстовище дясно влизащите пререждат вече влезлите... ми то затва сигурно са ви и задръстванията... явно твоето правило "Винаги мисли кое е най-безопасно" в този случай не важи... Редактирано 27 Януари, 2006 от XapBu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest icho #9 Отговорено 28 Януари, 2006 Колега като си на испита си представяй постановката в реална ситуация и ще ти е много лесно.Ето например за горната листовка:-пускаш се от пирогов и стига до кръговото на Руски паметник(ти си червения автомобил).Сти гаш до момента в койо се засичате с тези които идват от пл.Македония (жълтия автомобил).Там кой е с предимство?- тези от пл. Македония.Успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Hronos #10 Отговорено 28 Януари, 2006 I4o, за руски паметник си в грешка.дано не се окажеш точно там в ситуацията на Жълтия автомобил и не осигуриш предимство,защото са те отнесли като куцо пиле домат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest icho #11 Отговорено 28 Януари, 2006 Що бе колега?Тези които идват от пл.Македония са с предимство по посока Пирогов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Didko #12 Отговорено 29 Януари, 2006 Ебаси, вие ми разбихте представата за правилник и кръстовища! Аз винаги съм знаел, че който е в кръга е с предимство! Какво значение има, че идваш от път без предимство? Влезеш ли един път в кръга - газ докато те изхвърли центробежната сила по някой път Типичен пример - кръговото на 4-ти км. А си посегнал от някъде да влезеш в кръга, а са ти отнесли предницата! Кръговото на Руски паметник е частен случай! Там си има знаци, в самото кръгово! В дадения случай и аз бих избрал отговор "А"! Така както е дадено на картинката, представете си жълтия автомобил слизащ от цариградско на 4-ти км по посока център. После може пак да иска да се качи на Цариградско, но ще трябва да пусне идващия червен автомобил от Мусагеница, че и 280 след него Искам да я видя тая листовка и искам логично обяснение, защо отговора е "Б". Ако е така, аз си хвърлям книжката! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest XapBu #13 Отговорено 29 Януари, 2006 мда значи след като се заинатих и седнах да чета правилника на сайта на мевере се оказа че по-горе цитираният от мен закон е бил отменен едва преди няколко години(!) и слава богу защото подобно безумие е наистина престъпно - но в момента действащия правилник дори не е обособено преминаването през колело... Глава шестнадесета. ПРЕМИНАВАНЕ ПРЕЗ КРЪСТОВИЩЕ Чл. 102. При приближаване към кръстовище водачът на пътното превозно средство е длъжен да проявява необходимата предпазливост, за да може да намали скоростта или да спре, за да пропусне пътните превозни средства и пешеходците, които имат предимство за преминаване. Чл. 103. На кръстовище, на което няма сигнализиран път с предимство: 1. водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна. От същото правило се ръководят помежду си и водачите на релсовите пътни превозни средства; 2. водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да пропусне релсовите пътни превозни средства независимо от посоката на движението им; 3. водачът на пътно превозно средство, което излиза от земен път на път с настилка, е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по пътя с настилка. Чл. 104. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като път с предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни да пропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство. (2) Когато на кръстовище пътят с предимство променя направлението си, което е указано с допълнителна табела Т13, водачите, които излизат от него, се ръководят помежду си от правилата на чл. 103, т. 1 и 2. От същите правила се ръководят помежду си и водачите на превозни средства, които навлизат в пътя с предимство. Чл. 105. На кръстовище, на което с пътни знаци, със сигнал на регулировчик или със светофар е разрешено едновременното преминаване на релсови и нерелсови пътни превозни средства, водачите на нерелсовите превозни средства са длъжни да пропуснат релсовите независимо от посоката на движението им. така че кажи речи нещата са си същитеако си в кръга и някой ти се включва отдясно и няма специални знаци излиза че той е с предимство... моля дайте път на 280 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Didko #14 Отговорено 30 Януари, 2006 ако си в кръга и някой ти се включва отдясно и няма специални знаци излиза че той е с предимство... <{POST_SNAPBACK}> Ами на мен ми се струва малко Ъпсурдно някой някъде в БГ да се включи в кръгово движение от ляво? Как си я представяш тая работа? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest 1net #15 Отговорено 30 Януари, 2006 ако си в кръга и някой ти се включва отдясно и няма специални знаци излиза че той е с предимство... <{POST_SNAPBACK}> Абсолютно! и няма две мнения... Както казах, точно по тази причина на повечето кръгови има допълнителни знаци отнемащи предимството на влизащия. Ако ги няма си нахълтваш и почваш да размахваш средни пръсти на тия дето не те пускат п.с. Обаче ако хроноса е в кръговото, май е по-добре да го пуснеш че е луд по цялата глава Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen #16 Отговорено 30 Януари, 2006 ако си в кръга и някой ти се включва отдясно и няма специални знаци излиза че той е с предимство... <{POST_SNAPBACK}> Абсолютно! и няма две мнения... Както казах, точно по тази причина на повечето кръгови има допълнителни знаци отнемащи предимството на влизащия. Ако ги няма си нахълтваш и почваш да размахваш средни пръсти на тия дето не те пускат п.с. Обаче ако хроноса е в кръговото, май е по-добре да го пуснеш че е луд по цялата глава <{POST_SNAPBACK}> това си е за "Бисери" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Ognyan #17 Отговорено 30 Януари, 2006 280 е хубаво да го пропускаш където и да е, че много инертен бе, оранжевия му.... И аз знам, че който е в кръга е с предимство, даже мислех, че умишлено дублуират знаците (обърнат триъгълник за влизащите в кръгово движение) да те светне по канчето преди да влезеш, ама на Емо тезата звучи логична... 140, на руски паметник си има изричен знак "път с предимство" за идващите от Македония и Тотлебен. Ама к'во ще кажете за безумицата, наречена "Сточна гара", със светофари в самото колело и N на брой входа/изхода + пешеходни пътеки? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Didko #18 Отговорено 30 Януари, 2006 Ама к'во ще кажете за безумицата, наречена "Сточна гара", със светофари в самото колело и N на брой входа/изхода + пешеходни пътеки? <{POST_SNAPBACK}> Ейтова кръстовище оборва мнението на Емо и компания! Съжелявам, че не се сетих по-рано, а всеки ден го минавам... по 2 пъти Ако тезата им, че влизащия от дясно е с предимство, защо има светофар да спира тези, които идват от към Левски и да пуска идващите от Сливница? А? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest XapBu #19 Отговорено 30 Януари, 2006 (Редактирано) ако си в кръга и някой ти се включва отдясно и няма специални знаци излиза че той е с предимство... <{POST_SNAPBACK}> Абсолютно! и няма две мнения... Както казах, точно по тази причина на повечето кръгови има допълнителни знаци отнемащи предимството на влизащия. Ако ги няма си нахълтваш и почваш да размахваш средни пръсти на тия дето не те пускат <{POST_SNAPBACK}> е да де - точно тази дивотия както казах пък аз е измислена от завода за табели както и да е - според уикипедията се оказва че съществуват 2 типа колела roundabout и traffic circle http://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout като traffic circle е очевидно това безумното с кило знаци и изчакване в кръга както в българия докато раундабаута си е the real thing... раундабаутите са английска мания и хората са ги измислили преди сто години да не чакат на светофари, да се отпушва движението и да стават по-малко катастрофи и именно затова тези в кръга са с предимство а включващите се чакат има поне 2 платна и на външното се излиза преди да излезеш от колелото а във вътрешното влизаш само ако посоката от която ше излизаш е образно след 12 часа на раундабаут стои само 1 табела и тя е такааа мистерята на листовката бе разрешена... обаче липсата на каквато и да е информация и регулация по този въпрос в закона и правилника за движение си е направо престъпна! така че всички свикнали на раундабаути да си знаят че българия е сто години назад и такова животно нема Редактирано 30 Януари, 2006 от XapBu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Magnum #20 Отговорено 3 Февруари, 2006 абе roundabout е оная шитня с кръговите в кръгово. пък и англичаните още карат лодки и се мъчат да убедят света, че шофьора трябва да е от дясно и да ръчка с лявата ръка скоростите - леваци!в някои истински европейски държави бяха си направили екскременти с това специално за кръговото движение да не важат правилата за движение (и основополагащото правило за дясно стоящия) обаче катастрофите са доста повече от преди, а и доста хора почнаха да си измислят кръгови кръстовища, за да докажат, че на тях са им отнели предимството - та до колкото знам в европа в никоя държава вече лявостоящия не е с предимство по подразбиране (ако не е оказано специално със знак)сега съм в италия и тук има доста кръгови, и някои не са означени със знаци за предимство - тук има вътрешна/у лента/и, от които никой не може да ти отнеме предимството да се въртиш колкото си искаш (трябва да дойде от външната лента, да даде мигач, да изчака преминаващите и да се престрои - чете правилника бе!) а във външните ленти са за включващите и изключващите се от кръговото. и ако толкова искаш да се въртиш по кръговото по външната лента, разбира се че ще даваш предимство на включващите се - иначе ще те отнесат. а и защо трябва те да се съобразяват с твоите прищевки - влизат на скорост, ако са за следващата отбивка директно си излизат (преминават през кръговото) ако не се престрояват, въртят се колкото трябва, престрояват се и излизат.по-простите кръгови като в БГ са означени с табели кой е с предимство и кой чака. те са по-скоро кръстовища на главен със второстепенен път, на които по средата има място за изчакване при завой на ляво (от главния път) и за по-бързо включване на второстепенния кръг - като на руски паметник. на сточна гара си има светофари на всякъде така че предимство там трудно можеш да отнемеш. при това има и знаци за предимство - всичко е уредено на 100% ... ама нали българската чукча писател а не читател, той си го знае по-добре от умните глави, които само това им е работата с години да мислятнаправо ме е яд как се излагаме, излиза че сме най-неграмотния авто клуб! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest XapBu #21 Отговорено 3 Февруари, 2006 (Редактирано) според мен точно английският раундабаут а най- функционален, безопасен и разтоварващ движениетоа това че има хора които не могат да карат според едни елементарни правила - толкова по-зле за тях самите англичаните още карат лодки и се мъчат да убедят света, че шофьора трябва да е от дясно и да ръчка с лявата ръка скоростите - леваци!то според теб значи и създателите на хонда са леваци а това че в българския правилник за движение няма кръгови кръстовища си е факт така че какъвто правилника такива и водачите Редактирано 3 Февруари, 2006 от XapBu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Didko #22 Отговорено 3 Февруари, 2006 а това че в българския правилник за движение няма кръгови кръстовища си е факт <{POST_SNAPBACK}> Това и аз го забелязах, след личния ми спор с 1net миналата седмица, в който бях обявен за дървен философ и да "RTFM". Така и направих, но НИКЪДЕ в правилника НЕ СЕ СПОМЕНАВА кръстовище с кръгово движение! 1net, сега ти RTFM Ей тази тема мисля най-накрая се реши... или поне за мен. Беше интересна Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest 1net #23 Отговорено 3 Февруари, 2006 избраният отговор е а и дава грешка Преставам да споря.... верния отговор на тази листовка говори сам за себе си. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Didko #24 Отговорено 3 Февруари, 2006 тук има вътрешна/у лента/и, от които никой не може да ти отнеме предимството да се въртиш колкото си искаш ... <{POST_SNAPBACK}> И тук има, ама никой не я вижда, щото маркировката е потънала по дупките... И ако всички си мислят, че лентата е една и тези, които са в кръга трябва да дават предимство... sorry Емо, ама дано не съм в кръга, щото те отнасям като парен локомотив Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest nta #25 Отговорено 3 Февруари, 2006 така като гледам, повечето кръгови в БГ са регулирани - т.е. имат знаци и, който е вътре е с предимствонай-абсурдно беше в пловдив, където до панаира има 2 последователни кръгови, предполагам, че повечето от вас ги знаят.допреди 5-6 години едното беше регулирано, а другото не и ставаха катастрофи всеки ден и после го промениха слава богутака, че май е най-добре да гледаме знаците и след това да се мятаме на парния локомотив щото по същия начин и на нас могат ни се метнат някой път Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Magnum #26 Отговорено 3 Февруари, 2006 ама защо трябва да се споменава в правилника кръгово кръстовище (каквото и да означава това) това си е просто съвкупност от последователни Т образни кръстовища - какво трябва да се споменава специално, аз не разбрах? правилника за движение не е писан за американци, че да пише вътре да не се пипа котлона докато работи, че е горещ и може да те изгори. дай да сложим специални точни в правилника за Т образни кръстовища тогава, за Т образни с включване от ляво и Т образни с включване от дясно но косо под ъгъл 45 градуса ?!? Толкова по-просто е да си следваш знаците и правото на дясно стоящия. това, че може да се случи кофти недоразумение като при Т образно кръстовище с включване от дясно без знак например някоя малка уличка, дето се включва на България и някой е вдигнал знака - излиза, че тея дето се движат по България трябва да спрат - трябва! не можеш да кажеш "моята улица по-голяма за това имам предимство" то и за това има ограничение в градовете 50 км/ч както и специално на този участък на България където са тези улички (въпреки че пуснаха със 70 по някои участъци), а не "да отнесеш като парния локомотив" - движиш се със скорост, с която можеш да реагираш при всяка ситуация. дори и при ситуация, в която ти си прав а другия е сгрешил. такъв е правилника - в случая дори ми харесва, колкото по-просто, по-добре. а не като за някои "напредничави" нации п.п. има специален знак, означен и в правилника (нямам го пред мен да ви кажа номера на знака) изглежда подобно на това който единствено те ограничава да завиеш на дясно след знака Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Not_Impossible 0 #27 Отговорено 13 Февруари, 2010 мисля че тази тема трябва да се ъпне... много некадърници мааму дееба...ще си позволя да цитирам колеги, но са први... много голфаджии се качиха на Хонди!Един дървеняк щеше да ме отнесе преди 1 час и реших да се оплача!! Та който кара толкова безрасъдно и слага на оная си работа другите участници в движението, нека да си припомни някой работи от закона за движение!!Надявам се няма обидени.. все пак нямам преки обвинения към някой!Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
plushen gad 20 #28 Отговорено 13 Февруари, 2010 lamerko,не знам дали вече не си си взел изпита и дали не се включвам късно в темата ти,но като човек който взе скоро книжка мога да ти кажа какво ме посъветва моя инструктор,а именно да не решаваш листовките от интернет (имало много грешки) и другото- ако инструктора ти не ти е дал учебник мисля че можеш да си го закупиш от главния офис на фирмата в която караш курса,те обикновено са и разпространители (учебника е 10 лв.).Късмет! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mihou 1 #29 Отговорено 13 Февруари, 2010 Решаването от svetofar./com е най-близко до оригиналните листовки, ако не са ги сменили От мототест на сайта на зелена вълна решавах само специалните въпроси, които ги няма в светофара.Аз като решавах от няколко места излезнаха поне 10 въпроса с различни верни отговори, и най-лошото беше че не мога да разбера кой е правилният....Спасението е безкрайно решаване на листовки Аз външния изпит листовки го минах от първия път. Успех на всички на които им предстои Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lamerko 1 #30 Отговорено 13 Февруари, 2010 Хаха мале от къде я изровихте тази тема. Още тогава го взех изпита и се подготвих само от този сайт. Помня, че нямах нито една грешка на листовките, а на кормуването една грешка за това, че заобиколих една огромна яма без да пусна пътепоказател Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
plushen gad 20 #31 Отговорено 13 Февруари, 2010 Да бях видяла годината на темата ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARUSHEV 14 #32 Отговорено 13 Февруари, 2010 Стара, нова тема няма значение. В тази ситуация с червената и жълтата кола на кръговото кръстовище, червената кола е с предимство. Няма никакво значение с колко платна е пътя. Кола, която се намира в кръговото кръстовище е с предимство! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
plushen gad 20 #33 Отговорено 13 Февруари, 2010 Стара, нова тема няма значение. В тази ситуация с червената и жълтата кола на кръговото кръстовище, червената кола е с предимство. Няма никакво значение с колко платна е пътя. Кола, която се намира в кръговото кръстовище е с предимство!Мога да поспоря,с предимство е само ако има знак, иначе действа правилото за дясностоящия (в случая е жълтата кола). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове