TaTeTo_De Puta Madre 0 #1 Публикувано 5 Февруари, 2010 За всички, които карат на ГАЗ( LPG) или метан(CNG)Препоръките от NGK са:1.Да се слагат иридиум или лазер иридиум свещи, с които са оборудвани заводски колите с газови инсталации!2.Топлинното число да се увеличи с единица от 5 на 6 или от 6 на 7!!!3.Разтоянието между електродите да е 0,7-0,8мм., а не както е за повечето Хонди 1,1мм. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARADOX_sf 126 #2 Отговорено 5 Февруари, 2010 На 0,7 направо ще избегат 10% от конете Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgivanov1 23 #3 Отговорено 6 Февруари, 2010 http://www.ngkntk.de/NGK_s_LPG_LaserLine_s...lug.4754.0.htmlhttp://www.ngk-sparkplugs.jp/english/techi...m/05/index.htmlhttp://www.ngk.com.au/sparkplug_tech.php# Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TaTeTo_De Puta Madre 0 #4 Отговорено 6 Февруари, 2010 (Редактирано) georgivanov1...Благодаря за помоща! Paradox, извинявай, 0,7 е много малко, препоръчва се 0,8, но за газ! На бензин сигурно ще си отидат няколко магаренца! http://www.ngk.de/index.php?id=4632 Питайте чичо ГУУГЪЛ! NGK LPG/CNG и подобни. Има и брошура NGK LPG.JPG http://forum.autogas.pt/forum/download/fil...b09d299a5945228 Ето тук е Редактирано 6 Февруари, 2010 от TaTeTo_De Puta Madre Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARADOX_sf 126 #5 Отговорено 6 Февруари, 2010 Сигурно несигурно, играл съм си с разстоянието между електродите от 0,6 до 2мм през 0,1. Reduce the electrode gap by 0.1mm to compensate for the increased voltage: It is difficult to gauge exactly how much the voltage requirement has changed as other factors such as engine wear, loss in compression and ignition system weakness for example may provide an influence. As such the electrode gap may need to be adjusted several times until the correct gap setting is achieved for that unique vehicleТ.е. 0,9-1,0, което е допустимо без да ти умрат част от кончетата, но разни такива 0,7-0,8... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TaTeTo_De Puta Madre 0 #6 Отговорено 7 Февруари, 2010 (Редактирано) Сигурен съм, че си го правил, но не знам с каква свещ! Обикновенна, иридиева, лазер-платинена...! На коя фирма? Не ми се вярва най-големитe производители да пускат специялна серия за двигатели на газ NGK- BKR6EIX-LPG1(2-3). http://translate.google.bg/translate?hl=bg..._as.4605.0.htmlИ за Denso:http://www.denso-europe.com/uploads/pdf/Ap...0newsletter.PDFИ за BRISK:http://www.lpg-kits.com/plugsXref.htmИ за BOSH:http://www.bosch.com.au/content/language1/...A4_Brochure.pdfДруги:http://forums.mg-rover.org/archive/index.php/t-174733.htmlhttp://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=34240 Редактирано 7 Февруари, 2010 от TaTeTo_De Puta Madre Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #7 Отговорено 7 Февруари, 2010 на NGK в хартиения каталог от 2008/2009 въобще не фигурират моделите за LPG,но в началото на каталога има информация точно за работа в такава среда.интересното е че за мойта кола топлинното число , което дават е едно и също.за работа на LPG дават да се ползва серията им Laser Line,която е иридиева и платинена.В каталога обясняват защо препоръчват тези свещи:-течният газ се възпламенява по-трудно от бензина и затова трябва по-силен разряд на самата свещ-при изгарянето си газта е доста по-агресивен елемент от бензина и иридиевите/платинените електроди са много по-издръжливи на агресивната ерозия.обясняват,че може да се ползва нормалната иридиева/платинена серия,но NGK са единствените в света които са разработили специална серия за LPG.тази тяхна разработка е тествана дълго време и се е доказала при такситата в Япония,където няма кола която да не е на LPG.явно при специалната серия се ползват и двата рядки метала,централният електрод е лазерно заварен платиниев елемент с диаметър само 0.6мм,а заземеният електрод има платиниево парче,коео допълнително подобрявало издръжливостта и живота на свещта.дават й 50 000км между другото.казват , че за някои "ретро" изпълнения е доказано че намаяването на разстоянието на електродите е било ефективно,но максималното намаление да не е повече от 0.3мм.има и таблица за стягане на всички свещи на NGK.за 14мм резба в алуминиева резба дават 25-30Нм или завиване на ръка,след което 2/3 оборот на стягане(240 градуса).това е при нов уплътнител.ако ползвате стария го дават 1/12 оборот или 30 градуса само на затягане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 918 #8 Отговорено 8 Февруари, 2010 на NGK в хартиения каталог от 2008/2009 въобще не фигурират моделите за LPG,но в началото на каталога има информация точно за работа в такава среда.интересното е че за мойта кола топлинното число , което дават е едно и също.за работа на LPG дават да се ползва серията им Laser Line,която е иридиева и платинена.В каталога обясняват защо препоръчват тези свещи:-течният газ се възпламенява по-трудно от бензина и затова трябва по-силен разряд на самата свещ-при изгарянето си газта е доста по-агресивен елемент от бензина и иридиевите/платинените електроди са много по-издръжливи на агресивната ерозия.обясняват,че може да се ползва нормалната иридиева/платинена серия,но NGK са единствените в света които са разработили специална серия за LPG.тази тяхна разработка е тествана дълго време и се е доказала при такситата в Япония,където няма кола която да не е на LPG.явно при специалната серия се ползват и двата рядки метала,централният електрод е лазерно заварен платиниев елемент с диаметър само 0.6мм,а заземеният електрод има платиниево парче,коео допълнително подобрявало издръжливостта и живота на свещта.дават й 50 000км между другото.казват , че за някои "ретро" изпълнения е доказано че намаяването на разстоянието на електродите е било ефективно,но максималното намаление да не е повече от 0.3мм.има и таблица за стягане на всички свещи на NGK.за 14мм резба в алуминиева резба дават 25-30Нм или завиване на ръка,след което 2/3 оборот на стягане(240 градуса).това е при нов уплътнител.ако ползвате стария го дават 1/12 оборот или 30 градуса само на затягане.А кой твърдеше че Хонда не вървяла с газ и било противопоказно?И богохулство? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jeepers 41 #9 Отговорено 8 Февруари, 2010 правежите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #10 Отговорено 8 Февруари, 2010 Божидаре,в каталога никъде не се казва специално за Хонда.Може да имат таксита Хонди,не знам-сигурно имат щото кво друго да има всъщност?Но аз мислех да си взема стандартни иридиеви за мойта кола,чак като ви извадих тази информация разбрах че свещите за газ са мелез между иридий и платина.Така че ще си взема точно такива от фирмата в която бачкам и ще карам 50 000км без да му мисля.Иначе има разлика в LPG-тата за японските коли и немските например.За японските минава на бензин над 4000 оборота и това е защото клапаните ни са много тънки и прегарят при работа на газ на високи обороти.Един колега в новата фирма си сложи газов инжекцион на Ауди А4 1.8Т и неговата не минава на газ на високите обороти.Обади се на фирмата , която му я монтира щото му казах че системата която аз ще слагам прави точно това и от там му обясниха тази разлика между японските и немските коли.Така че ако сложиш система предвидена да минава на бензин на високите обороти,не виждам защо колата ти да не кара перфектно на газ.Ако гориво-въздушната смес е направена като хората де. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARADOX_sf 126 #11 Отговорено 8 Февруари, 2010 Ако минава на бензин има някаква причина, може да не достига дебитът на газовите инжектори.Ако ще и до 2500 оборота да работи пак ще "изгорят". И не изгарят ами се износват поради, това че гаста няма смазочни качества. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 918 #12 Отговорено 9 Февруари, 2010 А свещи за газ как се държата при работа с бензин?Палиш на бензин, високите си на бензин и ако се гониш с някокого пак си на бензин? Така че ако сложиш система предвидена да минава на бензин на високите обороти,не виждам защо колата ти да не кара перфектно на газ.Ако гориво-въздушната смес е направена като хората де.Точно така е настроена, след 6000об/мин минава на бензин! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #13 Отговорено 9 Февруари, 2010 Ако минава на бензин има някаква причина, може да не достига дебитът на газовите инжектори.Ако ще и до 2500 оборота да работи пак ще "изгорят". И не изгарят ами се износват поради, това че гаста няма смазочни качества.ами точно заради тази причина минава на бензин.може да не са прецизни за ниските и средните обороти газовите инжектори,ако вземеш достатъчно голям такъв за да храни мотора ти на високите качествено на газ-не знам.Божидаре,аз газта си я слагам на колата която карам дейли и съвсем културно.не съм го мислил да минава на бензин за гонки конкретно,но 6000 оборота ми се виждат високи.пичовете ми казаха че колата работи на газ с 120-130км/ч колкото се кара по магистрала.нагоре,над 150 е на бензин пък хондите са на 4000-4500 на тази скорост май Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARADOX_sf 126 #14 Отговорено 9 Февруари, 2010 Хубавите газови спринцофки нямат проблеми с ниските обороти Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #15 Отговорено 9 Февруари, 2010 Ако минава на бензин има някаква причина, може да не достига дебитът на газовите инжектори.Ако ще и до 2500 оборота да работи пак ще "изгорят". И не изгарят ами се износват поради, това че гаста няма смазочни качества.ами точно заради тази причина минава на бензин.може да не са прецизни за ниските и средните обороти газовите инжектори,ако вземеш достатъчно голям такъв за да храни мотора ти на високите качествено на газ-не знам.Божидаре,аз газта си я слагам на колата която карам дейли и съвсем културно.не съм го мислил да минава на бензин за гонки конкретно,но 6000 оборота ми се виждат високи.пичовете ми казаха че колата работи на газ с 120-130км/ч колкото се кара по магистрала.нагоре,над 150 е на бензин пък хондите са на 4000-4500 на тази скорост майДобре бе,Мите.Ти ги знаеш всички отговори на всички въпроси,кажи ни на нас останалите какъв е отговора на въпроса който сам си зададе?Хем питаш,хем излизаш с много категорично мнение накрая.Съгласен съм,че ГИ-тата нямат проблем с ниските обороти-все пак иначе ще си загубят смисъла като предлаган продукт.Допускам обаче,че може би за да не жертват тази толкова важна прецизност на ниските и средните са жертвали високите-според теб има ли логика в това предположение?И поради тази причина , както и спецификата на японските елегантни клапани-ГИ-тата за японските коли минават автоматично на бензин на високи обороти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARADOX_sf 126 #16 Отговорено 9 Февруари, 2010 Знам и много повече от това, което пиша. Ако лпг-то е читаво и настроено и системата е в ред, не трябва да преминава на бензин поради никаква причина освен ако клиентът не го изисква поради негови си разбирания. Просто е безсмислено. Може да пада и налягането в изпарителя поради един куп други глупости. А от къде знам ли? Ми фирмата ми е оторизирана да слага газови инсталации на Ланди Ренцо. Ако имаш още въпроси си намери някаква специализирана литература.П.С. Хубавите газови спринцофки имат живот около 100 000км, ако са подходящия дебит ще са достатъчни и достатъчно прецизни във всички режими. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #17 Отговорено 9 Февруари, 2010 @ PARADOX sf - заинтересова ме. Кое точно на спринцофката "издъхва" след 100к км? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #18 Отговорено 9 Февруари, 2010 Прецизността Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #19 Отговорено 10 Февруари, 2010 Митак,я прочети темата отново и виж кой има въпроси всъщност?Не те броя за капацитет много-много така че и да имам въпросни няма да те питам теб.Досега все съм се оправял някак и без теб.Пък и човек не може и не трябва да се стреми да знае всичко-като имам желание за нещо си питам хората,които преценявам като специалисти в тази област.Има една подходяща фраза за нашата дилема,дали да минава на бензин или да не минава на високи обороти - 'better safe than sorry'.Аз ще си избера бензина на високите,защото ако искам динамика няма да ми пука за разхода.Както и да е,бъди жив и здрав-успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #20 Отговорено 10 Февруари, 2010 Прецизността Имам в предвид от механична, гледна точка, Тино Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mr_petroff 1 #21 Отговорено 10 Февруари, 2010 Като чета имам чувството , че мойта кола е изключение някакво .Нито променя обороти от газ на бензин и обратно ,и на двете горива работи перфектно , на газ развива същата скорост като на бензин , и газовият инжекцион е на 277 000 без проблем .Единствено усещам по слаба колата на газ когато изпреварвам - не реагира на педала на газта като на бензин .Не знам дали има значение ,че газовата е монтирана при дилара на HONDA в Холандия . А пък BMW-то ми на газ вървеше с 210 , а на бензин до 200 , но там причината е ,че на газ няма ограничител /обикновенна газова/. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 918 #22 Отговорено 10 Февруари, 2010 Ей, колеги не се препирайте.Има две Хонди във форума с турбо:- прелюд и сивик и двете на газ!И нямат оплаквания! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #23 Отговорено 10 Февруари, 2010 Ей, колеги не се препирайте.Има две Хонди във форума с турбо:- прелюд и сивик и двете на газ!И нямат оплаквания!то има много чудеса ама за по три дена,нали знаеш?въпроса е не дали колата може да го понесе,а как ще се отрази това нещо на ресурса й Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 918 #24 Отговорено 10 Февруари, 2010 Ей, колеги не се препирайте.Има две Хонди във форума с турбо:- прелюд и сивик и двете на газ!И нямат оплаквания!то има много чудеса ама за по три дена,нали знаеш?въпроса е не дали колата може да го понесе,а как ще се отрази това нещо на ресурса йТака е, но се карат на 0.6!Колегите обаче си мълчат и нищо не пишат тук! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARADOX_sf 126 #25 Отговорено 10 Февруари, 2010 При монтаж на турбо на един двигател това, температурата на изгорелите газове се покачва значително. Турбо двигателя го мори именно температурата на изгорелите газове, т.е. колкото по-горещи са, толкова по-бързо си отива, по-малко коне, повече детонации, смета трябва да се обогати от там и по-голям разход и много други последици. Жокер: На газ ЕГТ-то се покачва. Т.е. гаста може да има много голям октан, но натоварва двигателят термично и за това не може да има много надут двигател мотор на газ, също така да може да издържи значителен пробег. При всички положениея би бил по-малък живот от такъв на бензин.Жокер2: По-голямо турбинно (топлото) колело и/или по-голям АР на чугуна намаляват ЕГТ-то.*ЕГТ-температура на изгорелите газове. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TaTeTo_De Puta Madre 0 #26 Отговорено 10 Февруари, 2010 (Редактирано) Като гледам добре си върви темата!Отидохме във всякакви схеми, но за най-важното всеки си знае за себе сиДано се видим на месечната, да обменим малко опит на живо!Успех на всички начинания и експерименти на най-издържливата и услужлива марка на света....Honda... The Power Of Dream... Редактирано 10 Февруари, 2010 от TaTeTo_De Puta Madre Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове