georgivanov1 23 #1 Публикувано 18 Януари, 2010 Здравейте колеги,какви са последствията при каране с прекалено напомпени и по меки от допустимото гуми Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ryuugan 251 #2 Отговорено 19 Януари, 2010 При меките с повече скорост в завоя заради тежестта колата почва да ляга върху борда на гумите, а той се наранява доста по-лесно. Износват се неравномерно така. Другото е, че ако минеш през някоя по-сериозна дупка удряш директно в джантата и лесно може да спукаш гумата. В книжката с правилника за движение по пътищата пише, че ако е прекалено мека или напомпана губи сцепление, обаче моя опит(скромен) показва, че колкото по спаднала, толкова повече сцепление има. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #3 Отговорено 19 Януари, 2010 При меки гуми колата е по нестабилна. А при напомпани повече от допустимото май има опасност от изкривяване на гумата. Това е от негативна гледна точка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Iceman 40 #4 Отговорено 20 Януари, 2010 (Редактирано) Ето едно бързо жокерче от готиния сайт - How stuff works: Редактирано 20 Януари, 2010 от Iceman Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fir3 468 #5 Отговорено 20 Януари, 2010 а я кажете колко трябва да са напомпани гумите /зима;лято/ аз вчера мойте ги направих на 2.0 атмусфери Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kristi09 206 #6 Отговорено 20 Януари, 2010 най добре е да са напомпани 2.1 или 2.2 атмосфери.......... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BLEIN MONO 148 #7 Отговорено 20 Януари, 2010 Най-добре е да се чете табелката, на шофьорската колонка, която указва колко и при какви случаи да са напомпени гумите!На прелюда бях доста изненадан че има само две стойности - до 160 км/ч и над 160 км/ч 2.1/2.4няма за 3-ма, 5-ма, с багаж, без багаж и други такива дивотии! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mr_petroff 1 #8 Отговорено 22 Януари, 2010 ....че колкото по спаднала, толкова повече сцепление има.???????????е на това нямам коментар.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
едмундо 34 #9 Отговорено 22 Януари, 2010 карайте на максимално предписаните от производителя параметри...акорда го карам на 2.4 атмосфери...по-нисък разход и по-малко поражения от кратерите! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stoian stoianov 24 #10 Отговорено 23 Януари, 2010 ....че колкото по спаднала, толкова повече сцепление има.???????????е на това нямам коментар....вярно е помага само за сняг Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mr_petroff 1 #11 Отговорено 23 Януари, 2010 И в блато Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
J's Racing BB8 49 #12 Отговорено 23 Януари, 2010 А имали значение по колко трябва да са предните и колко задните?Ако двигателят е отпред не трябва ли отпред да са малко по напомпани. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
едмундо 34 #13 Отговорено 23 Януари, 2010 Мисля че има предписание задните да са с 2 десети по-меки...но аз ги карам еднакви. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZAPPA 39 #14 Отговорено 23 Януари, 2010 Пичове, мисля, че този въпрос се изчерпва с една лепенка на колонката на вратата. За предни гуми, за задни гуми, при ниска скорост, при висока скорост, с ремарке или без. А които имат наръчник за употреба - там е писано още по - подробно. Всичко останало са свободни съчинения. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
waterwet 8 #15 Отговорено 24 Януари, 2010 През зимата ги помпам с около 0.5 атм. над предписаното налягане. Че с понижаване на температурата с десетина градуса под нулата от 2.2 атм. отива на под 1.8 атм. , ако са помпани с в/х. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sfu 3 #16 Отговорено 24 Януари, 2010 Air Pressure vs. Dry PerformanceГух път - груб превод на изводите:Правилно напомпените гуми реагират добре и завиването е предсказуемо.При недостатъчно напомпените гуми е нужно да се върти геврека повече. Колата е недостатъчно отзивчива всеки път щом се прави опит за смяна на посоката.Air Pressure vs. Wet PerformanceМокър път - груб превод на изводите:Колкото и да е предизвикателно карането на автомобила на ръба на възможностите му за мокри условия, добре напомпените гуми предлагат предсказуема реакция при завиване.Карането със слабо напомпени гуми е много по-трудно и принуждава за намалянето на скороста за да се възвърне контрола. Производителите на гуми могат да направят гума с голяма устойчивост за аквапланинг и страхотно сцепление на мокър път, но слабото им напомпване може да накарат тези гуми да се държат ужасно.Тестовата кола е 2003 BMW 330Ci, но мисля, че резултатите при автомобил с предно ще са близки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZAPPA 39 #17 Отговорено 24 Януари, 2010 (Редактирано) Налягане на въздуха в автомобилните гуми 1 атмосфера = 14,22PSI (фунта на квадратен инч) = 0,9807BAR (кг/кв.см.) ПРАВИЛНОТО НАЛЯГАНЕ Манометър - уред за проверка налягането на въздуха в гумите. Поддържането на правилно налягане в гумите е толкова важно, колкото и поддръжката на двигателя. Икономическите ползи са още по-големи! Правилно напомпените гуми издържат повече, спестяват гориво, улесняват управлението и предотвратяват инциденти. Ако вземете под внимание отрицателните страни на неподдържането на правилно налягане в гумите – по-голям разход на гориво, износване на гумите, трудно управление (може би и дори загуба на контрол над автомобила) и прегряване – тогава необходимостта от редовно помпане на гумите става още по-ясна. РЕДОВНА ПРОВЕРКА НА НАЛЯГАНЕТО Тъй като гумите ни издържат толкова дълго без да изглежда, че имат нужда от проверка, ние сме склонни да пренебрегнем тази важна задача. И все пак гумите губят налягане, бавно, но сигурно всеки ден. Също така гумите са подложени на огъване и удари, които могат да намалят налягането. Много превозни средства имат различно налягане на предната и задна ос, затова не забравяйте да съобразите този факт ако разменяте местата на гумите на вашия автомобил. Също така не забравяйте да проверите налягането в резервната гума. КЪДЕ МОЖЕТЕ ДА НАМЕРИТЕ ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРАВИЛНОТО НАЛЯГАНЕ Информация за правилното налягане на гумите може да бъде намерена в упътването към автомобила или върху етикета, залепен върху вратата, колоната, жабката или капака на резервоара. И все пак, ако имате проблеми, можете да се обърнете към автосервиз за помощ. Върху етикета е посочен максималния товар на автомобила, налягането на гумите, както и размера им, който се препоръчва от производителя. Друг източник са ТАБЛИЦИТЕ ЗА НАТОВАРВАНЕ НА ГУМИТЕ. Най-близкият дистрибутор на гуми би трябвало да разполага с тази информация. Тези таблици съдържат не само правилното налягане за масово разпространените размери, но също така и за широките гуми. Например: за HONDA CIVIC: масов размер – 185/65R14; препоръчително налягане 1,9 атм.; размер "+1" е 195/55R15 с препоръчително налягане 2,2 атм. Размер "+2" е 205/45R16 с препоръчително налягане 2,4-2,5 атм. Забележете как налягането се увеличава с увеличаване размера на гумата, за да задоволи товарния капацитет на колата. Други фактори, които влияят върху налягането : Освен рутинната проверка на налягането има и други обстоятелства, които ни карат да напомпаме гумата. Сезонните или височинни промени повишават или намаляват налягането (на всеки 10°С промяна в температурата налягането се променя с около 0,07 атм). Вероятно най-пренебрегваният фактор е натоварването на камиони и тежкотоварни автомобили. Правилното налягане при тях се определя от действителното натоварване на гумите. Най-добре това става чрез претегляне на автомобила; натоварването може да се променя. ЗАПОМНЕТЕ, ЧЕ ФАТАЛНО ЗА ГУМИТЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ НЕДОСТАТЪЧНОТО ИЛИ ПРЕКАЛЕНО НАПОМПВАНЕ. Редактирано 24 Януари, 2010 от ZAPPA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mr_petroff 1 #18 Отговорено 24 Януари, 2010 (Редактирано) ''масов размер – 185/65R14; препоръчително налягане 1,9 атм.; размер "+1" е 195/55R15 с препоръчително налягане 2,2 атм. Размер "+2" е 205/45R16 с препоръчително налягане 2,4-2,5 атм. Забележете как налягането се увеличава с увеличаване размера на гумата, за да задоволи товарния капацитет на колата...''Налягането се увеличава с намаляването на височината на гумата . Лично аз препоръчвам налягането на гумите в нашите условия да бъде с 0,2-0,4 бара по високо от предписанията на производителя , така малко губим от комфорт , но печелим стабилност , икономия на гориво и най-важното : прецаканите гуми и джанти / поради знаете какви причини / ,ще бъдат много по-малко . Редактирано 24 Януари, 2010 от mr_petroff Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове