Jump to content
georgivanov1

ГУМИ Меки-Твърди

Recommended Posts

Здравейте колеги,какви са последствията при каране с прекалено напомпени и по меки от допустимото гуми

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При меките с повече скорост в завоя заради тежестта колата почва да ляга върху борда на гумите, а той се наранява доста по-лесно. Износват се неравномерно така. Другото е, че ако минеш през някоя по-сериозна дупка удряш директно в джантата и лесно може да спукаш гумата. В книжката с правилника за движение по пътищата пише, че ако е прекалено мека или напомпана губи сцепление, обаче моя опит(скромен) показва, че колкото по спаднала, толкова повече сцепление има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При меки гуми колата е по нестабилна. А при напомпани повече от допустимото май има опасност от изкривяване на гумата. Това е от негативна гледна точка ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето едно бързо жокерче от готиния сайт - How stuff works:

Публикувано изображение

Редактирано от Iceman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а я кажете колко трябва да са напомпани гумите /зима;лято/ аз вчера мойте ги направих на 2.0 атмусфери

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най добре е да са напомпани 2.1 или 2.2 атмосфери..........

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре е да се чете табелката, на шофьорската колонка, която указва колко и при какви случаи да са напомпени гумите!На прелюда бях доста изненадан че има само две стойности - до 160 км/ч и над 160 км/ч 2.1/2.4няма за 3-ма, 5-ма, с багаж, без багаж и други такива дивотии!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....че колкото по спаднала, толкова повече сцепление има.

???????????е на това нямам коментар....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

карайте на максимално предписаните от производителя параметри...акорда го карам на 2.4 атмосфери...по-нисък разход и по-малко поражения от кратерите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....че колкото по спаднала, толкова повече сцепление има.

???????????е на това нямам коментар....
вярно е помага само за сняг :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А имали значение по колко трябва да са предните и колко задните?Ако двигателят е отпред не трябва ли отпред да са малко по напомпани.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че има предписание задните да са с 2 десети по-меки...но аз ги карам еднакви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, мисля, че този въпрос се изчерпва с една лепенка на колонката на вратата. За предни гуми, за задни гуми, при ниска скорост, при висока скорост, с ремарке или без. А които имат наръчник за употреба - там е писано още по - подробно. Всичко останало са свободни съчинения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През зимата ги помпам с около 0.5 атм. над предписаното налягане. Че с понижаване на температурата с десетина градуса под нулата от 2.2 атм. отива на под 1.8 атм. , ако са помпани с в/х.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Air Pressure vs. Dry PerformanceГух път - груб превод на изводите:Правилно напомпените гуми реагират добре и завиването е предсказуемо.При недостатъчно напомпените гуми е нужно да се върти геврека повече. Колата е недостатъчно отзивчива всеки път щом се прави опит за смяна на посоката.Air Pressure vs. Wet PerformanceМокър път - груб превод на изводите:Колкото и да е предизвикателно карането на автомобила на ръба на възможностите му за мокри условия, добре напомпените гуми предлагат предсказуема реакция при завиване.Карането със слабо напомпени гуми е много по-трудно и принуждава за намалянето на скороста за да се възвърне контрола. Производителите на гуми могат да направят гума с голяма устойчивост за аквапланинг и страхотно сцепление на мокър път, но слабото им напомпване може да накарат тези гуми да се държат ужасно.Тестовата кола е 2003 BMW 330Ci, но мисля, че резултатите при автомобил с предно ще са близки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налягане на въздуха в автомобилните гуми

 

1 атмосфера = 14,22PSI (фунта на квадратен инч) = 0,9807BAR (кг/кв.см.)

 

ПРАВИЛНОТО НАЛЯГАНЕ

Манометър - уред за проверка налягането на въздуха в гумите. Поддържането на правилно налягане в гумите е толкова важно, колкото и поддръжката на двигателя. Икономическите ползи са още по-големи! Правилно напомпените гуми издържат повече, спестяват гориво, улесняват управлението и предотвратяват инциденти. Ако вземете под внимание отрицателните страни на неподдържането на правилно налягане в гумите – по-голям разход на гориво, износване на гумите, трудно управление (може би и дори загуба на контрол над автомобила) и прегряване – тогава необходимостта от редовно помпане на гумите става още по-ясна.

 

РЕДОВНА ПРОВЕРКА НА НАЛЯГАНЕТО

Тъй като гумите ни издържат толкова дълго без да изглежда, че имат нужда от проверка, ние сме склонни да пренебрегнем тази важна задача. И все пак гумите губят налягане, бавно, но сигурно всеки ден. Също така гумите са подложени на огъване и удари, които могат да намалят налягането.

Много превозни средства имат различно налягане на предната и задна ос, затова не забравяйте да съобразите този факт ако разменяте местата на гумите на вашия автомобил. Също така не забравяйте да проверите налягането в резервната гума.

 

КЪДЕ МОЖЕТЕ ДА НАМЕРИТЕ ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРАВИЛНОТО НАЛЯГАНЕ

Информация за правилното налягане на гумите може да бъде намерена в упътването към автомобила или върху етикета, залепен върху вратата, колоната, жабката или капака на резервоара. И все пак, ако имате проблеми, можете да се обърнете към автосервиз за помощ. Върху етикета е посочен максималния товар на автомобила, налягането на гумите, както и размера им, който се препоръчва от производителя.

 

Друг източник са ТАБЛИЦИТЕ ЗА НАТОВАРВАНЕ НА ГУМИТЕ. Най-близкият дистрибутор на гуми би трябвало да разполага с тази информация. Тези таблици съдържат не само правилното налягане за масово разпространените размери, но също така и за широките гуми.

Например: за HONDA CIVIC:

масов размер – 185/65R14; препоръчително налягане 1,9 атм.; размер "+1" е 195/55R15 с препоръчително налягане 2,2 атм. Размер "+2" е 205/45R16 с препоръчително налягане 2,4-2,5 атм. Забележете как налягането се увеличава с увеличаване размера на гумата, за да задоволи товарния капацитет на колата.

 

Други фактори, които влияят върху налягането :

Освен рутинната проверка на налягането има и други обстоятелства, които ни карат да напомпаме гумата. Сезонните или височинни промени повишават или намаляват налягането (на всеки 10°С промяна в температурата налягането се променя с около 0,07 атм). Вероятно най-пренебрегваният фактор е натоварването на камиони и тежкотоварни автомобили. Правилното налягане при тях се определя от действителното натоварване на гумите. Най-добре това става чрез претегляне на автомобила; натоварването може да се променя. ЗАПОМНЕТЕ, ЧЕ ФАТАЛНО ЗА ГУМИТЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ НЕДОСТАТЪЧНОТО ИЛИ ПРЕКАЛЕНО НАПОМПВАНЕ.

Редактирано от ZAPPA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

''масов размер – 185/65R14; препоръчително налягане 1,9 атм.; размер "+1" е 195/55R15 с препоръчително налягане 2,2 атм. Размер "+2" е 205/45R16 с препоръчително налягане 2,4-2,5 атм. Забележете как налягането се увеличава с увеличаване размера на гумата, за да задоволи товарния капацитет на колата...''Налягането се увеличава с намаляването на височината на гумата . Лично аз препоръчвам налягането на гумите в нашите условия да бъде с 0,2-0,4 бара по високо от предписанията на производителя , така малко губим от комфорт , но печелим стабилност , икономия на гориво и най-важното : прецаканите гуми и джанти / поради знаете какви причини :) / ,ще бъдат много по-малко .

Редактирано от mr_petroff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...