Jump to content
rusiq_81

Размисли по всмукатели за Б16а2

Recommended Posts

Има доста различни мнения по въпроса та искам някой който е по запознат да каже аджеба каква е разликата между 4те вида всмукатели които според мен а и на външен вид са еднакви а именно става въпрос за BLOX OBX SKUNK2 и стоковия на ITR/CTR.Имам чувството че един ги прави като си е взел калъп от ITRския и всеки си слага негово лого и съответно според марката си слага и негова си цена.Ако е така наистина най добре излиза или втора употреба ITRски или този на OBX.Нека някой по запознат да изкаже мнение !!!

Редактирано от rusiq_81

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://www.team-integra.net/sections/artic...p?ArticleID=466надявам се да помогне малко ... лично аз бих питал Емо да си каже мотивитенека добавя още нещо което да гледаш има две неща, които подобряват количеството въздух вкаран в камерата:1. поток през порта2. Хелмцхолцов резонанспървото зависи от размера на клапана, продължителност и височина , размер на порта, диаметър на рънъра, форма на входа на рънъра, размер на пленума, размер на дросела .. и т.н. ,а второто от дължина на рънъра като броим и порта, диаметър на рънъра, обем на пленума, форма на входа на рънъра ... ( има още но няма да изреждам всичко просто така )т.е. малки разлики във размерите, при почти еднакъв външен вид могат да доведат и водят до големи разлики в производителноста ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако рънъра е с точната дължина, пленума поне х2 обема на двигателя и е с възможно най-малко плоски стени всичко ще е ок

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Колега,ако го кажеш пак същото,само че на български колегата може и да те разбере. :( той явно(както и мн други в т.ч. и аз) сме не толлко запознати.моля,би ли го обяснил на прост език?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ме прощаваш "necentrovaniq" , но ако това не го разбереш така казано по добре не си пипай колата , а си я карай в сегашното състояние просто няма смисал . Трябва добре запознат човек да предприема преформарс за колата си , да има обща култура и поне един том прочетени теми за да се занимава с това...Извинете ме за спама...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако рънъра е с точната дължина, пленума поне х2 обема на двигателя и е с възможно най-малко плоски стени всичко ще е ок

А как се установява/изчислява точната дължина на рънъра?Как се дешифрира "пленума поне х2 обема на двигателя"? Това означава, че ако двигателя е 1600 см3, то пленума трябва да е 3200 см3 или обратното - трябва да е 800 см3?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако рънъра е с точната дължина, пленума поне х2 обема на двигателя и е с възможно най-малко плоски стени всичко ще е ок

А как се установява/изчислява точната дължина на рънъра?Как се дешифрира "пленума поне х2 обема на двигателя"? Това означава, че ако двигателя е 1600 см3, то пленума трябва да е 3200 см3 или обратното - трябва да е 800 см3?
методики за изчисляване дължината на рънърите има в линка, който съм публикувал преди това, а това за пленума ... той имаше предвид 3200 в случая, но най-общо "колкото повече, толкова повече ..."

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НО. МНОГО ПОВЕЧЕ НЕ ВИНАГИ Е ПО ДОБРЕ ;):cool: (с мярка)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като сме се заговорили по тази тема което между другото няма нищо общо със зададения въпрос но както и да е вече съм поръчал колектор ITRски и въпроса за разликите не ме вълнува вече,някой може ли да обясни за пленума какво се повишава като се прави по голям.какво е предимството да се увеличава,ясно е за рънърите че по къси са по добре за високите обороти и обратно както и дължината на интайка ама за тоз пленум не мога да си обесня какво аджеба прави той и какво променя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НО. МНОГО ПОВЕЧЕ НЕ ВИНАГИ Е ПО ДОБРЕ :(:cry: (с мярка)

напротив ;) в случая е точно така - много повече = по-добре :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много повече=лагава кола, формулите в линка не са вярни

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много повече=лагава кола, формулите в линка не са вярни

Браво, кажи го това на хората с ITB ... а мисли малко предид а говориш глупости !? и кой от методите посочени във линка не е верен, защото аз там решения не виждам - само имената и принципите на методиките ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

говориш за пленум пък намесваш итб ( там каде е пленума (явно аз не го виждам)(може и да не ги разбирам достатъчно)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пленума е свободен обем, който се слага с цел рънърите да имат добър обем в който да отразяват звука от ( грубо да кажем )затварянето на клапана ... колкото по-голям е този обем, толкова по-голяма част от енергията се отразява ... за ITB, в общия случай, ролята на такъв обем или пленум, играе земната атмосфера, която има доста голям обем ... реално ако не беше това, пленума става безсмислен ... ( то някой коли си нямат пленум де .. просто от завода не им слагат защото не смятат за нужно да увеличават мощноста на двигателя по такъв начин ) всъщност Д13 май няма пленум ... ( ама трябв да видя един колектор за да не говоря напразно )не трябва да бъркате тавата или кутията на филтъра с пленум, защото те рядко са такъв ( не че не може да са ) в повечето случаи те са разширител за въздушен филтър + резонаторна кутия за заглушаване на двигателя ...отрицателния ефект от наличието на пленум след дросела, е забавената реакция, защото запълването на дадения обем изисква някаква част от секундата при напълно отворен дросел или над секунда при много леко отворен ... когато увеличите обема, се увеличава и забавянето ... това частично се лекува с голям дросел и по едър интейк, но не може да се премахне напълно в общия случай ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата между гореспоменатите колектори е най-вече в качеството на изработката. Аз лично предпочетох двата скункса :D защото нов такъв е по-евтин от нов тайпР-ов... а на блокс не ми допада качеството макар че в много случаи е напълно задоволително. Разликата с фабричния е малка и да си призная малко съжалявам че налях пари във всмукателен колектор. Б16А2 колектора е много много приличен. Аз лично смених колектора за да гоня малко по-високи обороти и малко по-добро пълнене на въпросните обороти. Но говоря за малко... в никакъв случай не става дума за 10кс

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен това винаги ми е било чудно. Стоковия на б16-ката е доста приличен. и като го сменят със "спортен" дето разликата е почти незначителна как стават такива колосални разлики, които се споменават почти на всякъде. Айде ако смениш скопения колектор на Д16 примерно с хубав съм съгласен че има доста разлика ама на б16 ми е чудно малко. Говоря за тези с "дългите" рънари. С късите е ясно че и други работи се правят по двигателя за да има смисъл от тях и там съм съгласен че вършат работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами според мен файда има само при много сериозни атмосферни проекти който гонят 9500/10 000 оборота при тези обороти ще се усети разлика защото заводския няма да може да пълни така добре както да речем модел Х на фирма Х

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми просто не е само от колектора. Моя колектор нямаше да го пипна ако мислех да си оставам с фабрични валове, но плана беше пик на мощността около 9000. просто не стигна кеш за валовете.За Б18 или Б20 айде ще приема че б16 колектора е малко малък, но за Б16 фабричния колектор е много близо до оптималния, да не говорим че е една идея голям за ежеднежно каране. Японеца просто го е направил една идея по-голям фабрично заради високия ограничител и е теглил майната на ниските.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами според мен файда има само при много сериозни атмосферни проекти който гонят 9500/10 000 оборота при тези обороти ще се усети разлика защото заводския няма да може да пълни така добре както да речем модел Х на фирма Х

заводския с много малко модификации ще работи до 10к. Да не говорим че заводския тайпР колектор с почти никакви модификации ще стигне там стига да има валове за въпросните обороти. Аз лично не виждам смисал от Фирма Х, модел Х на атмосферен Б мотор. За пример се осланям на мойта гад... копие на тайпР колектора съвсем леко оформен и пика на мощността дойде на 8800. Ако имаше валове спокойно може пикът да се качи над 9 и проблема няма да му е във всмукателната система.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не споря може и да си прав аз просто така си обяснявам разликите от смяна на пълненията че като колата вече е сериозно сгъстена видяла е валове и тн е нормално като и се сложи по-отворен колектор на диното да покаже някакви разлика а за потенциала на заводския не се съмнявам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сложих TYPE Rския всмукател,разлика в ниски никаква даже мога да кажа че до около 7000об разлика не хващам но след 7000 до 8500 колата определено пълни по добре като преди след 8000 се усещаше вече замаляване,сега до края си ходи много доволно.Като цяло разликата не е голяма но все пак двигателя е сток и няма как да се изкара потенциала на това всмукателче,като това ми беше ясно още преди това но целта ми е след малко жокерчета които съм замислил да не се окаже стоковия всмукател малка спънка абе за мен всмукателя си е липсващото парче от пъзела който започвам след месец.Моят съвет за тези които искат такъв е ако ще си остават със стокова карантия наистина инвестицията не си заслужава много както каза някой по горе :afro:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

честитото и дросела ти е по голям и се получава доволен резултат. не е само от колектора:ph34r:

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма кире дросела ми е 60мм такъв дойде с всмукателя,мислях че одарих бинго на тази цена и че ще дойде с 62мм от ITR но уви пича си го е свалил.Както и да е и без това на б16 не му е нужен много голям дросел с този ще си каркам :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз на Д15-ката като сложих дросел на 60 мм (преди това беше 55 мм) се усети доста .... На ВТИ-ката би трябвало да им трябва повече: по-голяма кубатура и повече обороти :o Ама все пак тея работи са с пари, ти си знаеш ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Теро,напълно прав си,моята Б16 след смяната на дросела/58мм-68мм и моднат сток колектор/доста живна във високите.Не съм сток обаче както и твоята!

Редактирано от kiko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен пък 58->60 и двете със скънк2 колектора нямаше никаква разлика дори в показанията на МАП-а

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...