kazadores 59 #1 Публикувано 3 Декември, 2009 Колеги,в момента карам с фабричния размер джанти 13' и гуми 175/70/13.(колата е Д15Б3 хеч).Преди време опитах да сменя размера,като си намерих оригинални джанти от Civic VTI и сложих гуми 185/55/15,с идеята да не става прекалено нископрофилна гумата,за да не си разбия предницата по "хубавите" ни пътища.Ефектът обаче беше неприятен,тъй като разхода ми се повиши с няколко литра,колата стана по-мудна,(по-твърдата возия няма да я коментираме).Затова се принудих да си върна старите гуми и джанти,които не само,че визуално изглеждат по-малки,а и са чувствително по леки на килограми.Едно на ръка,че сигурно оригиналните хондови джанти са тежки,но явно увеличаването на диаметъра на гумата в моя случай с 8 мм,доведе до тези резултати.Доста изчетох по въпроса и не търся проблема в колата ми,тъи като всичко и е абсолютно изправно(тези,които ме познават,знаят за какво става дума).Сега съм решил да пробвам с джанти 14' и гуми 185/60/14,които са с 2 мм по-голям външен диаметър от 13'-ките.Питането ми е,ако някой е правил същите гимнастики,дали ще има разлика с 13' и дали това ще доведе до сходни резултати с 15'-ките.Не искам да се правя на гъзар с огромни джанти,просто търся по-добра стойка на колата,като това да не пречи на вървежа и.Ако някои кара такъв двигател с 14 моля да сподели впечатленията си.За модел на джантата съм се спрял на ОZ супертуризмо,които мисля,че ще са по-леки дори от 13-ките ми.Благодаря предварително на всички отзовали се и поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #2 Отговорено 3 Декември, 2009 (Редактирано) да, възможно е разликата да е голяма (8мм), просто е трябвало да сложиш стандартния размер - 195/50, там разликата ти е само 1мм. Аз карах с такива летите джанти и разлика в разхода не съм усетил голяма (и да има няма да е повече от 1 литър на сто). Вярно е, колата е мъничко по-мудна (нали знаеш че карам Д13ка), но не чак прекалено - все пак гъзарията топли :D:D А за разбиването - все същата работа е, ако скочиш в огромна дупка с 80, тия 5 десети разлика в размера, който ти си предпочел, няма да те спасят Редактирано 3 Декември, 2009 от chris_barnes Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
justdevil 0 #3 Отговорено 4 Март, 2010 интересно няма много коментари а темата е интересна взех си шатъл и е с 13-и и се чудех за др варианти Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
airbrush 8 #4 Отговорено 4 Март, 2010 Ами колега ако си спазваш диаметъра няма осезаема разлика във вървежа, на мен не ми харесва да ми се клатучка колата и карам със 195/50/15, и не ги усеща мотора. Падал съм под 6/100 за горежа всичко си е нормално това малкия в-тек. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marcus 76 #5 Отговорено 5 Март, 2010 Карам зимата с оригиналните 14-ски, а лятото с 205/40/17 (+13mm разлика) и разлика в горенето е почти никаква (макс. 1л на 100км), но разликата в теглото на джантите е около 1,2 кг. Може да ги претеглиш за по-сигурно, да видиш при теб как е. Има 15" джанти по 6 кила, има и по 12. Kато си увеличил диаметъра с 8-9мм все още си в рамките на допустимото, разликата в показанията на скоростомера е само 2км/ч. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kazadores 59 #6 Отговорено 5 Март, 2010 (Редактирано) Скоро говорих с един гумаджия и той ми каза,че на всеки цол,който се вдига над предписания от производителя,гумата трябва да се помпа с 0.3 бара повече.Това прави в моя случай 2.6 бара,а аз си спомням,че ги карах на 2.0.Може би са били прекалено меки и затова колата се е мъчила с тях,но от друга страна представям си на 2.6 возията по павета ще стане невъзможна... Редактирано 5 Март, 2010 от kazadores Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BlueLude 4 #7 Отговорено 5 Март, 2010 (Редактирано) пълна глупост според мен повече от 2,4 не мисля че е удачно и то пак е много 2,2 е най-добре за размер тип 215/40/17, не вярвам за 205/40/17 да е нещо по-различноповече от 2,9-3 гумата ще гръмне според мен... Редактирано 5 Март, 2010 от войводата/cls Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kazadores 59 #8 Отговорено 5 Март, 2010 Ами то зависи и от килограмите на колата.Моята е 960 кг и с 13' е на 2.0 бара.Скоро гледах една 125 коня,която е малко по-тежка от моята и я дават от завода с 14' на 2.2 бара.VTi-ката е още по-тежка и си идва от завода с 15',предполагам ще се помпа на 2.4 - 2.5... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BlueLude 4 #9 Отговорено 5 Март, 2010 на най-добрия ми приятел s-ката като тежи към 2 тона неговите гуми са на 2,2 и 2,4 също размера е 265/45/18 самия производител си дава техническите параметри на гуматаи колко да е напомпена Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hri100p3n43v 3 #10 Отговорено 5 Март, 2010 Летните ми гуми са 195/50R15 предишните ми летни бяха 175/65R14, а зимните ми са 175/70R14 разхода ми е еднакъв и с трите размера или поне разликата е не повече от литър на 100 км. Приятел си сложи на Д15-ката 195/50R15 и разхода му не се промени осезателно. Лятото е нормално да се карат на 2.4 и дори 2.5, но както си ги карал ти на 2 ми се вижда малко. Реално нито при 2 нито при 2.5 гумата ще се износва правилно, но аз предпочитам да си ги карам на 2.5. повече от 2,9-3 гумата ще гръмне според мен...Тук си в грешка колега понеже лично съм тествал лека гума до 7.5 и не гръмна затова си мисля, че щеше да издържи и повече Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BlueLude 4 #11 Отговорено 5 Март, 2010 (Редактирано) колега не знам за какви 7,5 говориш това е лудост ето ти реални данниhttp://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?ti...=Eagle+F1+GS-D3 Редактирано 5 Март, 2010 от войводата/cls Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mr_petroff 1 #12 Отговорено 6 Март, 2010 Тук си в грешка колега понеже лично съм тествал лека гума до 7.5 и не гръмна затова си мисля, че щеше да издържи и повече Много смела постъпка , колега . Ако си виждал как гърми гума , няма и да си помислиш и до 5 да помпиш . Гумите при монтаж се изпъват до 4,5 , и това за нови . В твоя случай не е странно , че си я надул на 7,5 , само , че в момента на подкарване на тази гума като позагрее ще стане интересно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rossi 1 #13 Отговорено 7 Март, 2010 Леле 7,5 наистина е безумие а относно 2 бара през лятото..според мен за 960кг си е напълно нормално..то си е и написано на коя кола, какви гуми и на какви барове е препоръчително аз лятото карам с 195/50/15 на 2,1-2,2, а зимата 175/70/14 на 2,3..разлика в пъргавината определено има (с 15ките е осезаемо по-мудна)..с 14ките вози доста по-меко, значително по-висока е и не толкова устойчива и директна в завоите. При мен разлика в разхода на гориво няма (или поне не е осезаема, тъй като тя като цяло харчи около литър-два повече зимата)..Слагай 14, според мен няма да имаш грижи а пък ако искаш след 1-2 седмици като метна летните гуми, ще ти отпусна зимарките с железните джанти да видиш как ще се държи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kazadores 59 #14 Отговорено 7 Март, 2010 Да,може да пробваме така да видим как ще е.Аз тия дни пак ги сложих 15' ките.Усеща се лека мудност.Сега съм ги напомпал на 2.3,но в сравнение с 13',като вдигна крака от газта и колата тръгва сама да си спира... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове