KU4E_DUX 2 #1 Публикувано 30 Ноември, 2009 Колеги имам въпрос за една д13 карборатор на газ. Проблемите са няколко :1 - автоматичния смукач го няма т.е. като се запали колата ако не подаваш газ колата гасне. Ако натиснеш педала работи .(IACV-то е почистено ,но имам съмнение за пропуски.Но при откачане и закачане сменя оборотите явно дори с проспуски поработва ).Намерихме болт запушващ вакум регулатора на смукателната траба на филатара ако се махне колата пали на бензин но мени оборотите ,а при топло състояние и гасне.Питане : IACV-то ли играе само роля на смукач или има някои клапан ,вакум и каде се намира и как да се оправи .2 - при газ колата работи добре но при студено стартиране вдига 3500 оборота, което е малко лошо за студен мотор .Питане : как и от каде да се регулират те ? Много ще съм благодарен ако някой може да даде съвети и да започнем едно по едно да ги отстрняваме ,ч колегата се побърка. Благодаря предварително за съветите ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nonamed 50 #2 Отговорено 1 Декември, 2009 Утечка от вакуумнита маркучи - проверете тези, които влизат във всмукателния колектор, когато има утечка от там, се държи горе долу така Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KU4E_DUX 2 #3 Отговорено 1 Декември, 2009 Мъркучите ,който бяха под съмнение бяха заменени .Нещо друго като идея Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #4 Отговорено 1 Декември, 2009 Колега кога и как ,почна да проявява симтомите ,които описваш? Газовата имаше ли я ,или като я сложихте се почна? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nonamed 50 #5 Отговорено 1 Декември, 2009 Във всмукателния колектор има повече въздух, отколкото трябва. Вариантите са: 1. вакуумите, ако обаче сте проверявали всички маркучи, отпада. 2, ЕАЦВ - куплунгзи, клеми, самото ЕАЦВ. Ако остава отворено при загасяне на колата, през него влиза въдух и трудно пали. 3, загинала гарнитура по карба - засмукване на въздух - но е малко вероятно, за да гасне, трябва солидно количество въздух. 4. Някой от вакуумните клапани в бокса да е откачен/дефектен и да оставя вакуумен маркуч отворен. 5, възможно разбъзикано ниво в поплавковата камера (но това би обяснило само част от ядовете).Проверете последователно всички места, откъдето може да влезе въздух - маркучи по мануала, клапани в бокса, клеми на клапаните, куплунг на ЕАЦВ, самото ЕАЦВ. Нивото на поплавковата камера - трябва да е по средата в прозорчето отстрани. Видимо - дали има следи от заминали гарнитури. Да се изфорсира няколко пъти (ако заяжда игла в карба). Чек за грешка на ЕКУ-то. Ако нищо не излезе - по мануала, проверка на вакуумните клапани в бокса.Това е всичко - не е голяма философия, ама трябва да се действа последователно.!!!М/у другото, въпросът на Фена е много на място, някои газаджии дърпат един от маркучите на карба, а и други поразии...Иначе ЕАЦВ-то работи при и на празен ход, и в движение - с него компът коригира съотношението въздух бензин в различни режими. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KU4E_DUX 2 #6 Отговорено 1 Декември, 2009 значи колата беше с газова и горе долу работеше добре и на двете горива ,но като я запалиш вдигаше 3500 оборота което е смърт за студен д вигател и то зима .И от там я оклепахме доста .Почнах с аштоматичния смукач нестана ,вакумни маркучи, болчета се въртяха и по едно време колата замърка палим я студена 1500 об. и после си падат като загрее и точно си викахме готово и се оказа, че е на газ и като ч обърнахме на бензин колата палеше без газ но и падаха оборотите и гаснеше .Ако задържиш леко газ няма ядове работи ,поскаш гасне . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nonamed 50 #7 Отговорено 1 Декември, 2009 (Редактирано) Вижте първо нивото в поплавковата камера (особено ако сте пробвали с боядисания болт отгоре до дросела). Трабва да е до средата на прозорчето отстрани. После - настройка на оборотите на празен ход, на загряла кола. Всички болтове се въртят съ стъпка не повече 1/8 оборота, после се изчаква малко да се стабилизира работата на карба и ако е необходимо, се въртят пак. После - ако не стабилизирате оборотите още качат нагоре, търсете утечки на вакуум/засмукване на въздух отнякъде - маркучи и клапани. Хубаво ще е да се види и компът за грешка преди това - да се знае да няма друг проблем.Като я стабилизирате на бенз, вече направете настройките на газовата на читав и настроен карб. Редактирано 1 Декември, 2009 от nonamed Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KU4E_DUX 2 #8 Отговорено 2 Декември, 2009 благодаря колега ще видим тия дни какво може да се направи и ще пиша Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
turieca 0 #9 Отговорено 16 Декември, 2009 (Редактирано) Има ли някакво развитие, че и аз съм така. Взех хондичката с метанова уредба и си работи добре когато е топла, но пали само с много газ.Когато е студена пали отново с много газ запалва като задавена и ако не държа с педала оборотите гасне.Изчетах доста неща, но не смея още да я разбутам.Това е и на газ и на бензин, като на бензин мирише много когато запали. Редактирано 16 Декември, 2009 от turieca Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KU4E_DUX 2 #10 Отговорено 16 Декември, 2009 ами човека,който пое да прави колата не е правил тези неща въпреки ,че им казах и нямат друг избор де . Просто до колкото разбрах са е закрепили както преди и сега така си я кара .Ако ти пожелаеш пробваи тези неща зада кажеш резултата . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ГОШКАТА 21 #11 Отговорено 16 Декември, 2009 Така става когато смуче въздух от кадето не трябва Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове