chipko 11 #1 Публикувано 23 Ноември, 2009 Здравейте, колеги. Винаги са ми били много странни темите от сорта "чувам сранни звуци от...", но ето че се налага и аз да Ви попитам...:От известно време двигателя (D14A4) си промени звука, характерния Хонда звук. В какво се състой промяната: стана малко по-шумен във високите обороти, чува се нещо като "сухо хъркане". До скоро си мислех, че ми се включва перката (тя малко повечко бучи) но установих че не е от там. В синхрон със "хъркането" се усещат и неприятни(ситни) вибрации в педалите (на съединителя най-вече). Странното е, че вибрации не на 700-800 оборота а над 1000-1500 и особенно над 3-4 хиляди. Подобни звуци и вибрации усещах когато (навремето) бях чупил крайното гърне, но сега идва от двигателя. Иначе си върви добре, вдига и сваля обороти достатърно пъргаво. Трябва ли да се притеснявам от нещо?А, сега се сещам и за някои неща които промених непосредствено преди да усетя промяната: Започнах да карам с "Кинитрон 95+" на ЕКО, долях около 80-100мл масло (толкова изгори за ~6000км); след доливането, от това ли, от бензина ли маслото стана много тъмно. Свещите са ОК, като чисто нови са.Тъйкато кризата ми тресе яко и ме е страх да отида на майстори, затова питам тук. Има ли основания за зараждаш се проблем? Или можеби досега е работила приклещено с калпавия бензин и 95+ и е отпушил звука (това е първата Хонда която карам). Ако смятате, че може би някъде има беда - къде да погледна (явно само с форсиране и услушване не става)? Питах и някои авери, но те карат Голфове, Орели и Пежа и ня вярват, че може да има нещо нобичайно в "гласа" на Хонда. (Както се изрази един: "Хонда това е автомобил със сърце на мотоциклет") Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rEsPeCtiVe 148 #2 Отговорено 23 Ноември, 2009 Колега и аз имам подобен проблем,в сервиз-а ми казаха че и няма нищо на колата...звуците все още си ги има и карам така вече втора седмица,нищо и няма..поведението си е абсолютно същото.. но не се знае... наи добре отиди на маистор,мога да ти дам телефона на мн добър които разбира от Хонди и хубавото е че се намира в Пловдив... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
harabijta 1 #3 Отговорено 24 Ноември, 2009 Момци кога си сменяхте ремъците и по важно какви оптяжни ролки ви сложиха.Да не ви плаша ама ми мирише на менте.Аз имах подобен шум и наскоро изхвърлих ролка на 20 000 км.Беше тотално съсипана. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chipko 11 #4 Отговорено 25 Ноември, 2009 Ремъка го смених преди ~6500 км, някъде към 6200км почнах да забелязвам промяните в звука - вече и при топъл двигател. Вибрациите в педалите установих от ккъде са - зимната гума е с по едър грайфер и при затоплянето на времето е вдигнала налягането, та най-вероятно от там ми тропа.Но за звук от към страната на ремъка - от там си свисти много тихичко както преди(незначителен шум на фона на цъкането на инжекционите и "тропането" на клапаните). По скоро зука идва някъде от долу (долната страна на блока)...Ама както и да е, поразпитах тук-там и ме увериха, че няма основание за паника. Да се надявам, че нещата ще се подобрят след смяната на маслото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nike2 1 #5 Отговорено 25 Ноември, 2009 И моята D14A4 започна да хърка така преди 2-3 седмици. Сменил съм филтри и масло преди 1 месец. Ремъка и всичко останало - преди около година. От тогава съм минал 15000 км. В началото колата беше доста тихичка, а сега много ме дразни. Консумативите не би трябвало да са менте, все пак си водя Хондата при Омбре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
alex civic 1 #6 Отговорено 25 Ноември, 2009 смени си маслото и би трябвало да се оправи моита беше така като стане на над 6000 и почваше да шуми в високите като и сменя маслото пак утихваше и те така Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #7 Отговорено 25 Ноември, 2009 А гърнетата как са може да няма дупка но да е изтъняло, например резонаторното да е почнало да си отива или някое друго. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mEtaka 68 #8 Отговорено 25 Ноември, 2009 Колега от хъркане до хъркане има балкан разлика така, че вместо да четеш 5239847239 мнения и все различни, върви на сервиз за да могат да ЧУЯТ въпросното хъркане. Така тука във форума по наслуки трудно ще си решиш проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nile 171 #9 Отговорено 25 Ноември, 2009 ^напълно съгласенспоред мен подобни теми нямат шанс за развитие,шума си е шум.Може да е от всичко по тия машини,та колата има 10 000 части (само предположение) всяка от тях може да издава някакъв шум.Тук колегите са компетентни,но само изреждат най-вероятните възможности.Отиди в сервиз,това е Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #10 Отговорено 26 Ноември, 2009 Никой няма да се захване в сервиз на сериозно да изследва откъде идва шума.Много е трудно някой, който за първи път се качва или чува някоя кола да хване кой шум е по-различен в момента (всяка кола звучи по различен начин и само шофьора й може да установи някакви промени).И аз имах същите съмнения, и аз ходих по майстори и никакво развитие - всичко било наред...Карам си така и не ми дреме - ако двигателя вземе да блокира от това, най-много да си направя едно секуру (да го преместя от единия крачол в другия) - не мога да го мисля.М/увпрочем тия хъркания, къркания и резонанси ги имаше и миналата зима с чисто ново масло. Лятото утихнаха и ги бях забравил, сега есента при първите студове се проявиха отново (маслото ми е на ~2-3хил.). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mEtaka 68 #11 Отговорено 26 Ноември, 2009 (Редактирано) Слейд ако щеше да ти блокирва двигателя от това хъркане, вече щеше да е издал багажа. След, като в някой си сервиз са ти казали, че нищо и няма, тук във форума има такъв раздел за сервизи и магазини. Отиди при хора, които им е работата Хонда. Там според мен ще получиш най-вярната информация.И ако предположим, че технически не си грамотен по-автомобила си, отговори ми как ще си решиш проблема от 100-те различни мнения, които ще получиш за този шум. Шайбата на генератора ли ще прецениш дали не ти е наред или ще прецениш от ангренажа ли е, от ангренажните ролки, от водната помпа ли е. Кажи ми братле как ще го установиш това без едно компетентно лице да е до тебе. Не го приемайте това като заяждане, защото изобщо не ми е това целта. Моля ви. Наистина най-правилната постъпка е да отидете при КОМПЕТЕНТНИ майстори.Успех ви желая. Редактирано 26 Ноември, 2009 от mEtaka Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #12 Отговорено 26 Ноември, 2009 Няма да споря - напълно си прав. Тук единствено някой може да сподели ако е имал шум, открил е от какво е и го е оправил/не го е оправил. Да гадаем е абсурдно.Наистина това става в сервиз с работа по двигателя (разкачане на ремъци, слушане, закачане, слушане и т.н.), но повечето майстори изобщо не се захващат с това - чуват го и казват вс. е ок, айде чао. Аз не мога да знам какво трябва да се свали или откачи, за да се разбере, а и честно казано не бих се шашкал толкова.P.S. Майсторите ми са едни от най-добрите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
techo 3 #13 Отговорено 28 Ноември, 2009 (Редактирано) колеги ако може и аз да дам мнение по въпроса.карам вече втори сивик (5ген с д13 двигател и сега 6ген с д15з6) и паднат ли външните температури под 10 градуса ,двигателите и на двете стават осезаемо по-шумни,като и на двете при студен старт при ниски температури за около 2 мин,се чува леко 'чаткане',което изчезва . според мен това е нормално и се дължи на ниските температури Редактирано 28 Ноември, 2009 от techo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niko1 6 #14 Отговорено 28 Ноември, 2009 Течо,твоето "чаткане" май е от клапани..един реглаж и може да спре да "чатка" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FuckHonda 20 #15 Отговорено 28 Ноември, 2009 Нпълно съгласен съм двигатела става осезаемо по тих, а и е препоръчително (мисля) това да става на определен пробег, а и е евтино Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #16 Отговорено 28 Ноември, 2009 При мен реглажът на клапани (преди около 10хил.км) подобри много звука от двигателя, изчезна тракането на загрял двигател, но лекото потракване на студен двигател сутрин си остана. Като гледам колегата Techo е описал много добре поведението на студено. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове