Jump to content
fshit

Началото на един аудио проект

Recommended Posts

Цялата история започна с решението ми да си подобря музиката в колата. В началото си бях харесал едни компонентни пайнерки, които ми се виждаха "много яки", но след известно четене по сайтове и форуми разбрах, че не са чак толкова добър избор и се спрях на DLS R6A, но в последния момент си промених решението. Благодарение на колегата bojidar111, от форума, си закупих DLS MS6A и се започна.

 

Публикувано изображение

 

Преди 14-15 години си купихме двукасетъчен интернационал и тогава много ми харесваше, защото не бях виждал нищо по-добро до тогава. 3-4 години по-късно, преди да ида в казарма, с грижливо спестени пари си взех уредба JVC (която беше със CD, което също беше невиждано за мен до тогава). И каква беше разликата - 3 дни не излизах от вкъщи и само слушах музика. Толкова ми харесваше как звучи, че прослушвах отново и отново каквато музика имаше вкъщи и не можех да й се наслушам. Когато си взех DLS-ките може би очаквах подобна разлика между това, на което съм слушал до сега и тях. Но останах малко разочарован, защото, въпреки че звучат добре, не са на нивото, което очаквах. Но не съжалявам, защото все пак имам една достатъчно добра музика. Тъй като е двукомпонентна, средночестотния диапазон малко й куца, така че е добре да прибавите и едни мидрейндж говорители (които аз още нямам). Не съм ги пробвал през усилвател, може би за това не съм ги чул в целия им блясък и има с какво да ме изненадат.

 

Трябваше да направя фланци на мидбасите, защото оригиналните бяха по-малки, пък и новите трябва доста да се изнесат напред, понеже опират в стъклото. Също така и да сваля пластмасите на подпорите на тавана, за да закрепя за тях туитерите. Тогава ми хрумна да ги тапицирам в кожа и си казах "Едва ли е толкова трудно, така че давай". Но се оказа по-трудно, отколкото очаквах. Всичко ми отне много време и усилия, месеци наред, всеки уикенд вместо да си седя пред телевизора или да се забавлявам с гаджето (добре, че и то помагаше). Двоумих се известно време между черно и червено за цвета на тавана, предните и задни подпори, но предположих, че ще е по-стилно да са черни, като се има предвид, че бях решил да направя таблото и подлакътниците червени.

 

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Свалих всички пластмаси, кората на тавана и сенниците.

 

 

Публикувано изображение

 

Между кората на тавана и ламарината залепих фибран, с цел да звукоизолирам. Не се получи много добре освен, че уплатни ламарината да не вибрира. Прокарах кабел за активната антена Blaupunkt, която залепих на задното стъкло.

 

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Корите тапицирах в черна кожа (като използвах лепило "Moment" на Henkel).

 

 

Публикувано изображение

 

Белите пластмасови елементи боядисах също в черно.

 

 

Публикувано изображение

 

Прокарах кабел, който ще захранва радар-детектор (планирам да го купя по-нататък).

 

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Подлакътниците на вратите тапицирах с червена кожа и ги прикрепих с шрафтове за останалата част от кората.

 

 

Публикувано изображение

 

Изрязах фланците с необходимите размери и ги боядисах 2 пъти с блажна боя, за да не поемат вода. От горната страна подпъхнах парче найлон, който служи като козирка на говорителя, в случай, че вали дъжд да не го мокри (наистина помага, защото понякога, когато вали, се чува как капе по него).

 

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

На пода съм сложил звукоизолация от следните слоеве:

1. подложка за паркет, която цели по-скоро да изолира от вода;

2. вата, която заводско е монтирана под мокета (взех я от една автоморга);

3. подложка за паркет (5мм), която като структура е близка до горепосочената вата.

 

Получи се доста дебело, за това при слагането на мокета срещнахме известни затруднения. Забелязва се обаче разлика, защото преди се чуваше да дрънчи гърнето, а след това вече не.

 

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

От вътрешната страна на вратите залепих 2 слоя битумна лента Sika, с цел да спра вибрациите на ламарината и затворих всички отвори с ламарина и битомна лента отгоре.

 

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Върху вратата залепих микропореста гума, служеща за звукоизолация и пречеща на вибрирането и дранченето на кората.

 

 

Публикувано изображение

 

Залепил съм битомна лента и на ламарината на калниците, а след това и микропореста гума по вътрешната ламарина под кората и на бомбетата на амортисьорите.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Облицовах таблото с червена кожа.

 

 

Публикувано изображение

 

По кожата на скоростния лост има шев с червен конец.

 

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Туитерите захванах за пластмасите на предните подпори, за да се изнесе звуковата картина напред (добре е да ги сложите малко по-надолу, защото са прекалено нагоре и идват много близо до главата и звучи малко дразнещо).

 

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Всички крушки по таблото смених с бели светодиоди.

 

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Поради слабото светене на оригиналните фарове ги смених с Angel Eyes на Sonar. Направих си светодиодни габарити, които сложих на мястото на халогените.

 

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Сложих ксенон 6000к на Luxima. Уплътненията на фаровете съм стегнал със свински опашки, увити с изолирбан, за да не се вадят уплътненията.

 

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Мигачите на калника смених с кристални.

 

 

В момента работя по барчето и когато го завърша - ще сложа снимки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега личи си че си се старал но има някои неща с които щеше да си спестиш доста работа напримир да си вземеш готова изолациа STP от същия колега който по някаква случайност ми е брат и другото мисля че положението на "пищялките" не е най-доброто примерно в един джоб на колонките ще са бижу но за всичко има време както и хваниш ли се иден пат винаги оставаш недавален защото винаге може и по-добре :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

браво колега само така започва да става интересно :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво!

То, човека си е казал в заглавието "Начало на един аудио проект".

Успех с развитието!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер е станало колега.Аз отдавна искам да го направя това, но все не остава време или пари.Дай малко повече инфо за цените на материалите и от къде си ги взел.Аз намерих една битумна изолация дебела около 5мм., която се самозалепя.Струва около 12-13 лв. кв.м.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, човече, браво. Много се радвам като видя хубав проект, а твоя е такъв независимо, че не си налял 10000 00 0 0 0 лева в него, но все пак не си вложил и малко, де. Но само така, само напред и само така!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добро начало :D ще следим продълженито на аудио проекта колега...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един скромен съвет и от мен ... смени тоз измислен плейър .... с някой Alpine .. и ше се изненадаш приятно ! :D Поздрави за ентусиазма !

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако послушаш "Road®aceЯ" наистина ще усетиш голяма промяна в звученето :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добър проект и изпълнение колега и аз бях замислил нещо подобно,но при мен ще почака и то май доста.Успех с начинанието и продължавай напред,следим с интерес.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала колега,много добре се е получило :) .И аз съм се захванал да изолирам ама до сега само вратите съм изолирал по същия начин като теб само че с Флашбанд и подложка за паркет.Разликата преди и след е голяма.Сега ми предстои и пода с подложката а назад може пак с битумна лента.А за колегата с СТП-то....сумата каква е 200+лв,верно че резултата е друг,но за 50лв толкова

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста добре се е получило фен супер е :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако послушаш "Road®aceЯ" наистина ще усетиш голяма промяна в звученето :wacko:

особено както компонентите са вързани към плеъраако ги вържеш към истински усилвател, ще покажат какво могат - огромна разлика има, дори и при тихо слушанепоздравления за проекта, супер се получава

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

личи си че си меркалия. успех за напред, ще следим проекта : )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега личи си че си се старал но има някои неща с които щеше да си спестиш доста работа напримир да си вземеш готова изолациа STP от същия колега който по някаква случайност ми е брат и другото мисля че положението на "пищялките" не е най-доброто примерно в един джоб на колонките ще са бижу но за всичко има време както и хваниш ли се иден пат винаги оставаш недавален защото винаге може и по-добре ;)

Колега,с най-голямо удоволствие бих ползвал STP, дори в един момент бях готов да го поръчвам, но сметката отиваше към 250 поне само за вратите и тогава прочетох една тема за обезшумяването в тунингбг и се реших да опитам. То ако бях с неограничен финансов капитал щеше да е друго ама реалноста е такава. Относно "пищялките" не мога да се съглася с теб. Първоначално идеята ми беше да ги вградя в пластмасите на подпорите на тавана, но като дойдоха туитерите и свалих корите осъзнах че няма да стане. Пластмасите са твърде плитки и туитерите ще стърчат доста. Много преправяне щеш да е необходимо за да станат. А така с това захващане и също са насочени към слушащите, което за високите честоти е важно. Визуално ми харесват (мое мнение, всеки си има свое) Само трябва да ги сваля малко по-надолу за да са по-отдалечени от главата, но това ще стане когато се закупят и монтират средночестотните говорители(когато и да е това ;) )

 

Относно материалите ползвал съм битумна изолация Sika. Беше отдавна, но мисля, че една ролка широка 20 см(или 25 см ;) ) струваше 25 лв

 

Публикувано изображение

Редактирано от fshit

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Беше отдавна, но мисля, че една ролка широка 20 см(или 25 см dry.gif ) струваше 25 лв

Каква площ от вратата успяваш да покриеш с една ролка ?? Двойно ли изолираш вратата ?? ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една ролка отива точно за 2 слоя на вратата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понаправих това-онова по колата и реших да пусна продължение по темата:

 

Реших, че без закупуването на усилвател няма да се получи желания звук в колата, затова взех KENWOOD KAC-7203, който има достатъчно мощност да захрани предната линия.

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Окабеляването направих със захранващ кабел 10 кв., предпазващ бушон 50A (понеже на усилвателя бушона е 60А) и RCA конектори FT2 500

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

1. захранващ кабел за усилвателя

2. кабел за датчика на термометъра

3. капака на клапаните беше боядисан в цвета на колата и лакиран

 

Туитърите свалих по-ниско на корите, понеже идваха твърде близо до главата. На тяхно място, понеже остана дупка, сложих едни дървени елементи (които боядисах с черен матов спрей) с по един светодиод в тях, за да светят с плафона като се отварят вратите на колата.

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Трябваше да сложа някъде кросовърите на предната линия и реших да ги монтирам в барчето. Махнах един панел (който мисля, че беше за касетки) и на негово място монтирах кросовърите.

 

Публикувано изображение

 

Реших да сложа и дигитален термометър, с вътрешна и външна температура. Термометъра беше с батерия, но исках да го направя на захранването на автомобила. Затова трябваше да направя понижаваща волтажа платка, която да намали напрежението от 12 волта на 1.5 волта.

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

По-подробно описание на схемата може да намерите ТУК . След платката на плюсовия кабел сложих един резистор 5 kOhm, понеже се опасявах ампеража на тока да не дойде в повече на термометъра.

 

Публикувано изображение

 

Отстрани на барчето реших да сложа едни елементи, облицовани в черна кожа, с червени шевове по нея.

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

За да се виждат показанията на термометъра и през нощта над него, в една малка тръбичка, излизаща от върха на барчето, сложих светодиод, вързан за габаритите.

 

Публикувано изображение

 

Много ме дразнеше, че колата на задните колела няма подкалници и под бронята се вижда просто една голяма дупка, а и от колелото пръска вода и кал назад към бронята и оклепва всичко.

 

Публикувано изображение

 

Затова купих от една автоморга подкалник от друг автомобил, защото за Honda фабрично няма и след дълго мъчително преправяне, успях да ги монтирам.

 

Публикувано изображение

 

Междувременно смених радиатора, понеже стария сълзеше.

 

Публикувано изображение

Редактирано от fshit

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре се е получило колега. А свалянето на тавана трудно ли беше, защото и аз трябва да го свалям на мойто купе, за претапициране и не ми изглежда лесна задача. На хетчбега беше лесно, свалям всичко, което го държи и го издърпвам през 3-тата врата, ама при купето :rolleyes:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами реално и при купето е така(поне на 5-та генерация) но вместо през 3-тата врата го издърпваш през някоя от страничните-достатъчно място има. Но пак си е много занимавка-трябва да се свалят задните кори, които покриват страничните колони, а за да се свалят те-трябва да се махне задната седалка. Имаш ли желание и търпение-ще се справиш. Ако имаш нужда от по-подробна информация-питай на лично, ще ти помогна доколкото мога.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Туитърите свалих по-ниско на корите, понеже идваха твърде близо до главата

още по-ниско, и ги завърти да не целят към теб, че стават много остри - пробвай да ги прицелиш към огледалото, на мен така най ми харесват. много приятни!усилвателят е много добър и ще храни MS6ците добре. моя е по-слаб и не мога да им ползвам потенциала - и въпреки това свирят супер :D Поздрави за добрият проект :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали личи от снимката, но туитерите са насочени горе-долу там- около огледалото (може би малко по- назад, но не сочат директно към съответното предно място). На височина съм ги поставил на максималната най-ниска позиция с пряка видимост над кормилото от гледна точка на пасажерското място (защото предполагам че ако има нещо на пътя на звука ще го заглушава) Иначе с поставянето на усилвателя се се отвори музиката малко - и баса е по-плътен, и високите звучат по-приятно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължавам с останалите неща:

Смених всички светодиоди на таблото и парното с нови-много малки на размер, защото се състоят само от светещата част(без лупа), но светят доста по-силно и равномерно разпръскват светлината (на снимката съм направил лампа за глава с кабел за закачване на клемите на акумулатора-при ремонт в тъмен канал или вечер-налагало ми се е няколко пъти)

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Крушката за плафона на купето също замених с такава направена от 4 светодиода. Свети доста добре

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

За плафона на багажника направих същото.

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Боядисах рамената на чистачките с черен мат и после с черен гланц:

 

Публикувано изображение

 

Изрязах защрихованите полета на местата за халогените, понеже ми изглеждаха някак равни и запушени-нямаха дълбочина.

Публикувано изображение

 

Зад изрязаните места закрепих с винтове по една черна пластмаса за да не се вижда червеното от купето.

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Махнах старите панели със светодиоди, понеже в тях влизаше вода и сложих нови 5мм светодиоди, като ги вградих в бронята. Отзад изолирах хубаво със силикон.

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Под фара залепих гумена лента, понеже за разлика от оригиналните фарове, тези оставяха фуга от 1 см между фара и бронята(изглеждаше ми малко кофти)

 

Публикувано изображение

 

Почистих перката на вентилатора на парното(имаше поне 7-8 листа вътре) и смазах моторчето. На отвора за въздуха на купето поставих мрежа, за да не влизат повече листа и други боклуци.

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега! Много хубава и интересна тема, също и полезна! Много ме кефят хора като тебе, които споделят какво и как са направили по колата си за да стане тя още по-приятна за каране!:)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...