Jump to content
Guest Dominic

Моля за професионален съвет?

Recommended Posts

Guest Dominic

Както се вижда от заглавието (става въпрос за Сивик '95 купе, 1.5cc) имам питане за какво масло да налея.Нека уточня - купих колата с някакво масло в нея - колата беше внос от италия, след като смених маслото с 10-40 - клапаните тракат повече, когато е студена. а с онова масло, което не знам какво е било си работеше по-тихичко.Нека уточня съсщо, че човека с маслото е приятел и изключваме масло-менте.маслото, което сложих е кастрол.Та от приятели знам, че 5-30 е по-течно масло. Да не би да трябва да сложа такова, и без това температурата в софия не скача през лятото над 30 градуса.Моля за професионално мнение. Знам че всеки кара с различна марка масло, и харесва своята, но става въпрос за 5-30 или 10-40?????????Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest roadracer

Аз имам същия проблем ! Смених 5w40 с 10w40 и същата тропалница !!!

...а преди мъркаше като котенце ! Затова мисля да мина пак на пълна синтетика и то 5w50/чух как работи мотор с такава и ми хареса/.

Не се правя на "разбирач" , но ми се струва че полусинтетиката им идва малко дебела на наште матори....та конкретно на твоя въпрос аз бих заложил на 5w30/40/50 :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

........но ми се струва че полусинтетиката им идва малко дебела на наште матори....

<{POST_SNAPBACK}>

Ако им идва дебела няма да тропат.

Аз съм го писал 100 пъти поне, че съм с Motul 6100 полусинтетика 10/40. Сутрин нищо не тропа, просто работи на високи обороти. Пробвайте с него, този вискозитет ми го препоръчаха на няколко места, включитлено и Ники Златков ми каза, че е добър за автомобила ми. Можеш да караш целогодишно с такова масло. Не се препоръчва за лятото да е много тънко маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

по-тънкото масло води по-нисък разход и по-висока мощностобаче малко повече износване по двигателяна доста хонди на капачката виждам да пише 5W-30, което според мен си е идеалното масло за нашия поясно много хора държат на 40 вискозитета, а и понеже в европа това е застъпено повече, шанса да е карано с такова е най-голям, и за това за по-сигурно си сложи 10W-40 или дори 5W-40, Мотул имат много добра синтетика такава, днес наливам такова. И на демона полусинтетиката не е лоша, преди карах с такава и не се оплаквам - дори и към 10 000 км не се влошава много (за разлика от репсола примерно, който след 6000км осезателно се влошава)ако от смяната на маслото се е получило тропане, значи или маслото е супер менте (съмнява ме), или по-скоро в предишното масло е имало някакви добавки да 'успокоят' мотора, да мърка, да се продава по-добре колата.виж от къде трака, дали е от реглаж на клапани, дали не си внушаваш или просто инжекторите си тракат шумничко, дали няма по-сериозен проблем - отиди на майстор да я погледне

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest roadracer

..А мислите ли че ,

 

Публикувано изображение

 

...е добър избор за EG3....щото и на мен ми предстои смяна на "кръвта" !!!

...ръчкам умерено :lol:

Редактирано от roadracer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dominic

!!! благодаря момчета за съветите. Забелязвам, че всички се ориентирате към Мотул, значи натам съм и аз. Колкото за вискозитета, аз карам предимно до 3000 оборота. Мисля този път да пробвам с 5-30 или 5-40 каквото има. Ако има промяна веднага ще пиша, за да бъда полезен и аз с каквото мога. :lol: благодаря още веднъж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

аз живот и здраве до година, ако съм доволен от 5W-40 ще сложа и по-тънкото, 5W-30 за зимата.между другото не очаквах да усетя разлика като смених маслото, но наистина има, работи по-тихо мотора сега. едва ли е от синтетичното масло, по-скоро старото вече е било за смяна.така че който кара със полусинтетика или минерално масло, и поне веднъж месечно минава 5500 оборота, препоръчвам да не чакате 10 000 км а да си сменяте маслото на 8000 макс, някои дори препоръчват на 6000 (ама пари струва)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

аз живот и здраве до година, ако съм доволен от 5W-40 ще сложа и по-тънкото, 5W-30 за зимата.

 

между другото не очаквах да усетя разлика като смених маслото, но наистина има, работи по-тихо мотора сега. едва ли е от синтетичното масло, по-скоро старото вече е било за смяна.

така че който кара със полусинтетика или минерално масло, и поне веднъж месечно минава 5500 оборота, препоръчвам да не чакате 10 000 км а да си сменяте маслото на 8000 макс, някои дори препоръчват на 6000 (ама пари струва)

<{POST_SNAPBACK}>

Това с какъв предтекст го препоръчваш ??? Аз карам със същото масло като Демон и съм доволен , хубаво масло също е Валволин 10-40 !!!

Но аз искам друго да питам , всеки знае след колко километра да смени маслото :( Но ми е интересно дали има някакъв срок в самото време , т.е. минал съм вече над 4000 км и колата ми се налагаше за дълги периоди да я оставя без да я карам , а като я подкарвах си я ръчках както си искам и забелязах в самия звук на двигателя , че не е както преди , по-шумен и тромав :rolleyes: Трябва да изшлайфам клапаните догодина понеже много се разтракаха , дори след центровка ( за колегите - има и този вариант !!! просто след определени километри клапаните не затварят ( не уплътняват добре ) и от там се губи мощността , променя се звука и се отразява на излизащите газове !!! )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

повече от година не е добре да стои в картера, дори и да не се караминералното масло доста по-бързо старее от синтетичното, и по-бързо му се развалят качествата - след 10 000 км не е същото масло, каквото е било след първите 1000 км. синтетичното си запазва качествата до края (но и то трябва да се сменя)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

минералното се окислява и губи качества след 3 до 6 месеца от разпечатването на тубата, дори изобщо да не се ползва!!! Какво да говорим за наливното тогава........при полусинтетиката нещата не са много по-розови, понеже е на база минерално масло + добавки!но тази тема е толкова дъвкана вече.........не ми се пишеше повече, ама айде :в темата се иска професионален съвет за маслата. Аз не съм професионалист в тази област, но съм се сблъсквал със следният проблем -преди 3г. бях регионален представител на сървейорска фирма , занимаваща се с вземане проби, оценки на щети, товари и т.н. нещо подобно на нашата "Булгарконтрол". Веднъж трябваше да се вземе проба от влакова цистерна с минерално базово масло (база за всякакви марки минерални и полусинтетични масла, след третиране със съответните добавки), идващо от Русия, за реекспорт към Сърбия, но върнато от там със съмнение за големи примеси от вода. Така се и оказа - не ставаше АБСОЛЮТНО за нищо!!! Само че ние сме в България, цистерната също, какво мислите стана с тази база??? Ами в крайна сметка пак се използва за основа, от която се бутилираха "Кастроли", "Мотули", "Шелове" и каквито ви дойде на акъла престижни марки (защото тук няма балами да карат с по-неизвестни) :( Това момчета е само една малка част от истината за "престижните" минерални и полусинтетични масла в милата ни родина. Как стои въпроса със синтетичните не зная, затова поне съм малко по-спокоен с тях :Dааааа - чеки че пак са сетих :rolleyes: в малкото пловдивско градче Садово съм гледал преди 5-6 години, как през деня един цигански барон с лиценз за бутилиране на алкохол през деня пълнеше бутилки с грапа, а на свечеряване докарваха варелите с М10Д и новички пластмасови бутилки с етикети "Шел" и.............................................. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest roadracer

Майна ти с кво масълце разтриваш конете :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

"МOTOREX" 0W40 LONGLIFE и здраво ги мачкам :D това е най-авторитетната марка масла за мотоциклети, а знаете на кви обороти се ръчкат :rolleyes: при това на мангалите им е трудна за запомняне тази марка, ако са я чули изобщо :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest joro_bul

пробвай с COMMA все още няма ментета :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ivan_j

"МOTOREX" 0W40 LONGLIFE и здраво ги мачкам :D

това е най-авторитетната марка масла за мотоциклети, а знаете на кви обороти се ръчкат :rolleyes:  при това на мангалите им е трудна за запомняне тази марка, ако са я чули изобщо :(

<{POST_SNAPBACK}>

Мотоциклетните масла имат добавка за съединител и скорости.

Може да е добра идея за скоростната кутия, но за двигателя не знам.

За всеки случай го смени до 5000км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Didko

Добре де, а що си мислите, че тракане на клапани е от масло? Времето застудя, метала се свива. На студен двигател хлабините са по-големи и може просто застудяването да е съвпаднало със смяната на маслото (както при мен). Смених го при Омбре и той на изпроводяк ми каза - като е студена ти тракат клапаните - мини някой път да ги барнем :D:D Кога ще е тоя някой път незнам, ама знам, че и преди потракваха чат пат, но сега на студеното си е като дизелче :D:rolleyes: хехе, не чак, ама се чуват. Та мисълта ми е - ако могат да се регулират по-добре, от колкото да експериментирате с масла, които отдавна не са за нашите енджинс :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest roadracer

Батка аз мойта "чорба" я смених Авгъст месец :rolleyes: ...тъй че едва ли дизелира от студа... :D ...а освен клапани може ли друго да потропва кат "ботушките на Дядо Мраз" :( ...бай дъ уей при мен симфонията звучи в ниските обороти и най вече след отпускане на газта/точно в момента на успокояване на маторя/.....думайте събратя мои :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dragi4

Роуд рейсъре с тоз профе6ънал пост как то4но си полезен на колегата Хъ :rolleyes: 1 твой пост няма сериозен.Човека пита за неговия мотор не за твоя.Баси къв съм лош пак :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest roadracer
:rolleyes:....ми всеки с проблемите си.....съжалявам за разводняването... :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest XapBu

не съм спец но за маслата знам 3 неща:- минеш ли на синтетика не е добре да сменяш обратно на минерално- всички масла са с твърде близки показатели, така че марката няма особено значение- не е важно каква марка слагаш а колко често го сменяш - поне веднъж годишно и на 3000 до 5000 кмако искаш да ти служи вярно - сменяй маслото по-честопо-добре да си платиш за масло, отколкото за нов двигател :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bob

не съм спец но за маслата знам 3 неща:

- минеш ли на синтетика не е добре да сменяш обратно на минерално

- всички масла са с твърде близки показатели, така че марката няма особено значение

- не е важно каква марка слагаш а колко често го сменяш - поне веднъж годишно и на 3000 до 5000 км

 

ако искаш да ти служи вярно - сменяй маслото по-често

по-добре да си платиш за масло, отколкото за нов двигател :D

<{POST_SNAPBACK}>

Имах подобен проблем като смених маслото на Акорда*от Италия* с Селения Голд 10w -40/полусинтетика на синтетична база/-увеличи шума особенно при по големи обороти .Скоро го смених с Mobil S 10w-40 от Метро *в момента е на промоция 30лв за 5 литра* Направо не повервах -супер е работи много тихо при високи обороти и на студено също .Решил съм да го сменям през 5000 -за 3.5 л -21 лева+10лв за филтър =31лв -Направо ефтиния .За Тотал съм чувал много добри отзиви но може би за европейски автомобили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Emo

Колеги, на следния сайт http://www.mssoil.ru/allabout/ може да научите доста полезни и важни неща за маслата. За съжаление всичко е на руски, но пък е лесно разбираемо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

Мотоциклетните масла имат добавка за съединител и скорости.

Може да е добра идея за скоростната кутия, но за двигателя не знам.

За всеки случай го смени до 5000км.

<{POST_SNAPBACK}>

точно това си е автомобилно масло, с удължен пробег и го сменям на 15000км, като за това време съм долял 1-1.5л в зависимост от сезона и ръчкането съответно :P

а поредноста за преминаване от едно масло към друго е както следва -

синтетика->полусинтетика->минерално, а не обратното, както спомена XapBu :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest XapBu

а  поредноста за преминаване от едно масло към друго е както следва -

синтетика->полусинтетика->минерално, а не обратното, както спомена XapBu :D

<{POST_SNAPBACK}>

защо мислиш така?

ето го моят източник:

http://www.chris-longhurst.com/carbibles/e...eoil_bible.html

Публикувано изображение

If you've been driving around with mineral oil in your engine for years, don't switch to synthetic oil without preparation. Synthetic oils have been known to dislodge the baked-on deposits from mineral oils and leave them floating around your engine - not good. I learned this lesson the hard way! It's wise to use a flushing oil first.

If you do decide to change, only go up the scale. If you've been running around on synthetic, don't change down to a mineral-based oil - your engine might not be able to cope with the degradation in lubrication. Consequently, if you've been using mineral oil, try a semi or a full synthetic oil. By degradation, I'm speaking of the wear tolerances that an engine develops based on the oil that it's using. Thicker mineral oils mean thicker layers of oil coating the moving parts (by microns though). Switching to a thinner synthetic oil can cause piston rings to leak and in some very rare cases, piston slap or crank vibration.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

A couple of words of warning: If you've been driving around with mineral oil in your engine for years, don't switch to synthetic oil without preparation. Synthetic oils have been known to dislodge the baked-on deposits from mineral oils and leave them floating around your engine - not good. I learned this lesson the hard way! It's wise to use a flushing oil first. If you do decide to change, only go up the scale. If you've been running around on synthetic, don't change down to a mineral-based oil - your engine might not be able to cope with the degradation in lubrication. Consequently, if you've been using mineral oil, try a semi or a full synthetic oil. By degradation, I'm speaking of the wear tolerances that an engine develops based on the oil that it's using. Thicker mineral oils mean thicker layers of oil coating the moving parts (by microns though). Switching to a thinner synthetic oil can cause piston rings to leak and in some very rare cases, piston slap or crank vibration. Gaskets and seals! With the makeup of synthetic oils being different from mineral oils, mineral-oil-soaked gaskets and seals have been known to leak when exposed to synthetic oils. Perhaps not that common an occurrence, but worth bearing in mind nevertheless. защото ако прочетеш целият абзац, ще разбереш колко си противоречи автора, доколкото аз го разбрах поне, а мисля че решението е безкрайно просто - както е глупаво на разтропан двигател на примерно 300000км да сложиш тънко синтетично масло, така е тъпо на нов стегнат двигател да слагаш дебело, евтино и НИСКОКАЧЕСТВЕНО минерално :P А след като ВИНАГИ посоката на износване на двигателя е напред (а не назад) във времето, си мисля, че гъстотата и качеството на маслото трябва да го следват в същия ред :D Другият вариант е да не съм прав и ако двигатела ми изкара 400-500.000км, аз да си го джиткам все още с 0W40!!! егати LONGLIFE-a :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Harvester_of_Sorrow

Пичове а случайно някой от вас да е пробвал синтетиката на ELF??? До колкото знам 0/40 и 5/40 са си доста добри!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO

Скоро го смених с Mobil S 10w-40 от Метро *в момента е на промоция 30лв за 5 литра

:D Колега това което си сложил е минерално масло нищо че на него пише 10w40.Казвам ти това от опит защото аз работя само с MOBIL и се бях интересувал защо е с толкова ниска цена това масло :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest XapBu

A couple of words of warning:

 

If you've been driving around with mineral oil in your engine for years, don't switch to synthetic oil without preparation. Synthetic oils have been known to dislodge the baked-on deposits from mineral oils and leave them floating around your engine - not good. I learned this lesson the hard way! It's wise to use a flushing oil first.

If you do decide to change, only go up the scale. If you've been running around on synthetic, don't change down to a mineral-based oil - your engine might not be able to cope with the degradation in lubrication. Consequently, if you've been using mineral oil, try a semi or a full synthetic oil. By degradation, I'm speaking of the wear tolerances that an engine develops based on the oil that it's using. Thicker mineral oils mean thicker layers of oil coating the moving parts (by microns though). Switching to a thinner synthetic oil can cause piston rings to leak and in some very rare cases, piston slap or crank vibration.

Gaskets and seals! With the makeup of synthetic oils being different from mineral oils, mineral-oil-soaked gaskets and seals have been known to leak when exposed to synthetic oils. Perhaps not that common an occurrence, but worth bearing in mind nevertheless.

 

защото ако прочетеш целият абзац, ще разбереш колко си противоречи автора, доколкото аз го разбрах поне, а мисля че решението е безкрайно просто -

както  е глупаво на разтропан двигател на примерно 300000км да сложиш тънко синтетично масло, така е тъпо на нов стегнат двигател да слагаш дебело, евтино и НИСКОКАЧЕСТВЕНО минерално :P А след като ВИНАГИ посоката на износване на двигателя е напред (а не назад) във времето, си мисля, че гъстотата и качеството на маслото трябва да го следват в същия ред :D

Другият вариант е да не съм прав и ако двигатела ми изкара 400-500.000км, аз да си го джиткам все още с 0W40!!!  егати LONGLIFE-a :P

<{POST_SNAPBACK}>

всъщност не виждам автора никъде да си противоречи - това което казваш звучи логично,

но "разтропан" двигател може да се получи само при нередовна смяна на маслото и филтрите и при некачествени уплътнения

защото прахта и частиците попадащи в маслото отвън и от самото триене унищожават бавно двигателя

на такъв двигател каквото и масло да сложиш той пак си е "разтропан"

при нормално износване на съвременен двигател, с изчислени на компютър минимални толеранси

на който му е сменяно редовно маслото, филтрите и уплътненията

и най-вече е слагана само пълна синтетика - всички забелязват нищожно износване - именно поради синтетиката и това, че тя е по фина от минералното масло

поради тази причина смяната от синтетично към минерално масло не се препоръчва

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dimodi

всъщност не виждам автора никъде да си противоречи - това което казваш

<{POST_SNAPBACK}>

Ами първо казва, че трябва от минерално да се минава на синтетика, а не обратно.

 

(If you do decide to change, only go up the scale. If you've been running around on synthetic, don't change down to a mineral-based oil),

 

А после казва, че ако го направиш това, от по-тънкото масло ще се образува луфт между буталата и цилиндрите или ще ти се разтропа двигателя.

 

(Switching to a thinner synthetic oil can cause piston rings to leak and in some very rare cases, piston slap or crank vibration.)

 

Та къде е истината, не знам :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

моята истина е, че докато е възможно ще карам САМО с пълна синтетика, но започне ли да "тропа" двигателя, да "гори" много, да пуше и т.н. ще пробвам с по-гъстите масла. Макар че като се замисля, от януари 2006г влиза в продажба 8-мата генерация....................... :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest XapBu

всъщност не виждам автора никъде да си противоречи - това което казваш

<{POST_SNAPBACK}>

Ами първо казва, че трябва от минерално да се минава на синтетика, а не обратно.

 

(If you do decide to change, only go up the scale. If you've been running around on synthetic, don't change down to a mineral-based oil),

 

А после казва, че ако го направиш това, от по-тънкото масло ще се образува луфт между буталата и цилиндрите или ще ти се разтропа двигателя.

 

(Switching to a thinner synthetic oil can cause piston rings to leak and in some very rare cases, piston slap or crank vibration.)

 

Та къде е истината, не знам :D

<{POST_SNAPBACK}>

за да няма неясноти ето моят превод в ефир :P :

 

If you do decide to change, only go up the scale. If you've been running around on synthetic, don't change down to a mineral-based oil - your engine might not be able to cope with the degradation in lubrication. Consequently, if you've been using mineral oil, try a semi or a full synthetic oil. By degradation, I'm speaking of the wear tolerances that an engine develops based on the oil that it's using. Thicker mineral oils mean thicker layers of oil coating the moving parts (by microns though). Switching to a thinner synthetic oil can cause piston rings to leak and in some very rare cases, piston slap or crank vibration.

 

Ако наистина решите да сменяте, вървете само нагоре по скАлата.

Ако сте си карали на синтетика, не сменяйте надолу към минерални масла - двигателят ви може да не се справи с понижението на смазването.

Логично, ако сте ползвали минерално масло, опитайте с полусинтетично или изцяло синтетично масло.

Под понижение имам предвид толеранси на износване, които двигателят развива въз основа на използваното масло.

По-дебелите минерални масла означават по-дебели слоеве на маслено покритие на движещите части (в микрони, все пак).

Смяната към по-тънки синтетични масла може да предизвика теч на буталата, и в много рядки случаи плескане на буталата или вибрация на вала.

 

мисля че смисълът е категоричен и еднозначен

накрая авторът просто споменава евентуални възможни последстия от смяната при продължителна употреба на минерални масла

Редактирано от XapBu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Винаги съм знаел и чувал , че преход от минерално към синтетично е нещо почти убийствено за двигателя !!! Пробвалили сте да смесите минерално със синтетично масло ? Докато знам , че е хубаво и за да се запази по-дълго двигателя след определени километри е хубаво да си премине на минерално масло след синтетиката или полу синтетиката , за да се запази двигателя по-дълъг период !!! Практиката ми е показала , че след каране на двигател вече над 250 000 км с 10-40 ( полу синтетика ) смяната на маслото със минерално масло 20-50 Мобил 1 , горенето на маслото което сигурно се равняваше на 2+ литра в зависимост как се кара на 10 000 км , при минералното не мръдва , долял съм може би половин литър ( не мога да кажа колко точно , защото един път забравих капачката на маслото и цялото излезе на бял свят :bounce: ) .Също така , при полусинтетиката да карам със 120 км/ч по магистралата или където и да е е смърт , даваше поне 1литър на 150 км !!! същото се отнася ако се кара над 4000 оборота !!! Сега със минералното и ( много важно ) добавка на ЛикиМоли с молибден ли беше ( струва 10 лв по бензиностанциите ) заспа , ръчкам редовна , карам мин 120 км/ч по магистралата и нямам грижи , вече съм 9000 км с това масло и качеството мога да кажа че малко се е влошило !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ivan_j

За много години.Майна, сподели откъде купуваш моторекс-а.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

на 400км от Варна се намира Пловдив, та тук има един магазин.......:bounce:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Emo

.... Сега със минералното и ( много важно ) добавка на ЛикиМоли с молибден ли беше ( струва 10 лв по бензиностанциите ) заспа , ръчкам редовна , карам мин 120 км/ч по магистралата и нямам грижи , вече съм 9000 км с това масло и качеството мога да кажа че малко се е влошило !!!

<{POST_SNAPBACK}>

Тук може да прочетете интересни факти за ЛикиМоли http://forum.abv.bg/cgi-bin/showpost.pl?Bo...=collapsed&sb=5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ivan_j

на 400км от Варна се намира Пловдив, та тук има един магазин.......:bounce:

<{POST_SNAPBACK}>

Бях почнал да пиша ако е "има едно магЪзинче" хич и да не отговаряш, ама го изтрих.

Колко ли вносители има на "супер неизвестното" масло Моторекс? Аз знам един- Мотобум, но внасят само серията за мотоциклети. А да, и още един - едно магазинче на 400 км на югозапад от Варна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Пичове а случайно някой от вас да е пробвал синтетиката на ELF??? До колкото знам 0/40 и 5/40 са си доста добри!!!

<{POST_SNAPBACK}>

преди година порно-мобил имаха промоция и си взех 5W-30 пълна синтетика за 8.50 или нещо такова литъра, и бях доволен от него ... въпреки че не можах да изкарам 10 000 км с него, продадох колата с това масло.

Сега съм сложил на скоростите такова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Пичове а случайно някой от вас да е пробвал синтетиката на ELF??? До колкото знам 0/40 и 5/40 са си доста добри!!!

<{POST_SNAPBACK}>

преди година порно-мобил имаха промоция и си взех 5W-30 пълна синтетика за 8.50 или нещо такова литъра, и бях доволен от него ... въпреки че не можах да изкарам 10 000 км с него, продадох колата с това масло.

Сега съм сложил на скоростите такова.

<{POST_SNAPBACK}>

Колата до 10 000 си километър и малко повече вървеше добре ;) Но го лапаше много !!! В сравнение със сегашното масло , с което разликата във вървежа да е в минус от 0.5 сек , ако не и по-малко ( маслото е изпробвано качествено масло в продължение на над 14 години МоторКрафт 15-40 минерално масло !!! )

 

П.П. Само да добавя , че с това масло от 150 000 си километър хонда сивик 1.3 12v кара вече над 320 000 си километър без да го пипва до 10 000 км !!!:lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АЗ ЛИЧНО СЪМ ПРИЗНАЛ MOTUL 10W40,5W40, CASTROL MAGNATEC(10W40)I TXT 5W40,НО АКО СЪМ СИГУРЕН ЗА ПРОИЗХОДА НА CASTROLA,ТЪЙ КАТО ИМА ДОСТА МЕНТЕТА И НЕ НА ПОСЛЕДНО МЯСТО LIQUI MOLY С ГРАФИТЕНАТА ДОБАВКА 10W40!А НА БАЩА МИ КОЛТА ОСВЕН CASTROL I LIQUI MOLI DRUGO НЕ Е ВИДЯЛА И УСПЕШНО СИ МИНА 180 000 КМ :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

баща ми имаше пежо 309 успешно навъртя 350000 км. с Приста е аз не съм като него де :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...