Jump to content
dobmarkov

Питане относно мощност на ДВГ

Recommended Posts

Моля компетентните колеги от форума да дадат инфо Теоретично/Аналитично колко е мощността на 4 цил. бензиново ДВГ с раб. обем 1600-2200 куб. см в режим на празен ход, на загрят мотор и изправни системи (запал., датчици и комп). Стана голям спор с колегите, повечето са физици, но са малко скарани с устройството на автомобила. Интересуваме груби граници, да ли е например 3-12 KW . Спора започна от там - колко повече гориво ще изразходва мотора на празен ход с включени светлини - в сметката липсва точно тази начална мощност. Останалото с приближение се смята, КПД на алтернатор, мощност на фарове и габарити, напрежение (14 V) и т.н. По ДИНО графиките не е видно, те започват 1000-1500 об./мин. и са за друго, а мен ме интересува на празен ход, напр. при 800 об./мин. Предполагам, че повечето от вас за забелязали моментната реакция на ДВГ-то при сериозна промяна на консумацията - за момент си променя оборотите и после пак си кара по алгоритъма от компа ( пак при празен ход). При реално шофиране това почти не се усеща, единствено климатика натоварва повечко, но тук вече зависи в коя част на кривата върт. момент/мощност сме и на каква предавка. Ако някой има и реални резултати от експеримент, моля да сподели, защото работата отива на там. Във форума открих колко е разхода на 1 час с и без климатик, но и това не върши работа, сметката се усложнява - енергия на гориво, кпд на мотор, загуби в масл. и водна помпа, алтернатор ит.н. за да изкараме някава си минимална мощност, необходима и достатъчна за работата на мотора в режим на празен ход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отдавана мощност от двигателя на празен ход е 0 kW/0 hpдори и 1 kW да беше, двигателя щеше да се саморазруши. тук действат 1вия и 3тия закон на нютон - щом двигателя е в равновесие, значи всички сили в него се уравновесяват. действие-противодействие, този произведен киловат трябва да отива някъдепогледни от друга гледна точка, КПД-то на празен ход е 0%нямаш никакво полезно действие, във вид на придвижване на колатанедей да гледаш дино графиките, те са на пълно натоварване на двигателя, напълно отворена дроселова клапа. на празен ход това не е така, там се подава толкова количество гориво, че да се запазва празния ходтоест продуцираната от двигателя мощност, вътре в него, е точно толкова, колкото е триенето в двигателя, скоростната кутия, ремъци, алтернатор, климатик, хидравлика и т.н.когато увеличиш натоварването, ECU-то пуска повече гориво въздушна смес, и празният ход пак се уравновесяваподхода ти към сметката е различен. щом имаш разхода (в литри за час) при празен ход на пуснат и спрян климатик, можеш да тръгнеш от там, сравнявайки натоварването от компресора на климатика и от алтернатораот друга страна можеш да тръгнеш и теоритично, от КПД-то на ДВГ (към 20-25%), енергията в литър гориво, КПД на алтернатор - и ще сметнеш колко гориво ти струва произвеждането на 1kWh електричество

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Предлагам ти алтернативно решение на задачата:

Средните стойности за разход на "4 цил. бензиново ДВГ с раб. обем 1600-2200 куб. см" са от 1л на час
до 1,5л на час при обороти около 750~850 об-мин. при включването на консуматор по-голям от пристигащото
напрежение колата увеличава своите обороти за да избегне разтоварването на акумулаторната батерия,
обикновенно оборотите се вдигат с около 50 до 100, значи би трябвало ако разделим изразходвания бензин
на оборотите да получим стойноста с която се вдигат за всеки един оборот


отдавана мощност от двигателя на празен ход е 0 kW/0 hp

Няма как на празен ход двигателя да произвежда "0 kW/0 hp" !!!
колкото и минимлни да са стойности те са налице

Пример: Ако включим 1-ва и пуснем съединителя колата ще се движи дори и без да подаваме 'газ'

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, с 1вия и 3тия закон на Нютон съм съгласен, но за "отдавана мощност от двигателя на празен ход е 0 kW/0 hp" - не. Дори само за това, че прави ток за оборудването,необходимо за собствената му работа, и върти да кажем 2 помпи и първичен вал в скор. кут( КПД -та не ги броим). При потегляне от положение на празен ход на 1-ва предавка САМО с плавно отпущане на съидинителя (без газ) са възможни успешни и неуспешни опити. С карбураторен мотор успешните опити според мен ща са повече - смесообразуването не е добро, това съм го проигравал. Вярно е, че тук участва и маховика, но и той се захранва с енергия от мотора. Колко е тази, да кажем "излишна" енергия ? Оборотите на празен ход на едно ДВГ не се избират по критерия на най-ниската консумация на гориво - не съм завършил точно тази специалност, но това е така.Ако някой е мерил на стенд, да си признае.

Редактирано от dobmarkov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Магнума е отговорил правилно според мен. Потърси функцията на КПД от оборотите. Някъде бях гледал примерни такива но едва ли ще ги открия сега. От там като знаеш консумацията която ти трябва ще видиш колко гориво е необходимо за 800обр/мин примерно.Това че двигателя си вдига оборотите при леко натоварване на празен ход е в следствие на несъвършеното управление от ЕКУ-то и презастраховане за да не изгасне двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То по логиката на колегата Magnum на свободна при пълна газ мощността пак е 0 щом не извършва работа!

Редактирано от icaka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами ако го измериш на дино сам ще се убедиш че е 0 :confused: Това за тръгването на 1-ва предавка не го гледайте въобще ! Това тръгване не се дължи на излишна енергия (като изключим инерционната най -вече на маховика). След отпускане на съединителя оборотите тръгват да падат и Еку-то веднага реагира и си подава достатъчно "газ" за да тръгне колата дори ти да не си натиснал педала на газта . Ето защо ви отпада условието "празен ход" !

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отдавана мощност от двигателя на празен ход е 0 kW/0 hp

дори и 1 kW да беше, двигателя щеше да се саморазруши. тук действат 1вия и 3тия закон на нютон - щом двигателя е в равновесие, значи всички сили в него се уравновесяват. действие-противодействие, този произведен киловат трябва да отива някъде

Така е, не отдава мощност, ама отдава енергия.

 

Топлина

 

и донякъде звук :cool:

 

 

Конкретно по въпроса за разхода на гориво от ел. инсталацията, сметките са доста лесни.

Знае каква е калоричността на бензина.

Знае се какво е средното КПД на ДВГ. (т.е колко енергия ще преобразува)

Задаваш колко мощност ще хабиш и си решаваш уравнението. Т.е получаваш колко бензин ще изхабиш за да захранваш 200W за 1час.

 

Самият въпрос е зададен неточно.

Предполагам колегата има предвид:

Колко енергия потребява двигател на празен ход и каква е нейната равностойност в конски сили ;)

 

Само че еквивалента на тази енергия в различните режими на двигателя ще е различна.

Примерно ако колата хаби половин литър на час на празен ход, с този половин литър можеш да произведеш различно количество енергия от двигателя, в зависимост в какъв режим го използваш.

Още по просто:

С половин литър бензин ще минеш по голямо разстояние ако караш с 50км/ч на 4-та, отколкото ако караш с 50км/ч на 2-ра.

 

Така че самият въпрос е безсмислен. Няма понятие конски сили на празен ход.

Редактирано от TipoMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на колегата Tipo Man. Да, въпроса съм задал неправилно - наистина става дума какво количество енергия отива за работата на празен ход. За сметката: 200W за 1 час, КПД и калоричност на горивото вече я правихме. По-долу пущам линкове и част от статия от вестник:http://dadrl.hit.bg/http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=267309Шофирането с включени фарове е вредно за околната среда и за джоба. Според производителя на крушки Osram - при бензинов автомобил от среден клас шофирането с включени къси светлини повишава средния разход с 500-800 мл бензин на 100 км пробег. При дизелите естествено този проблем не съществува.А това за дизела вярно ли е?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и при дизела го има това, но там по-скоро не е проблем. Включените фарове дали е дизел или бензин си е все едно(все си товари генератора). Обаче дизела има доста голям въртящ момент на ниски обороти и просто надали усеща че си включил фаровете :cool: Нужното му гориво да наваксва усилието на генератора ще е повече от минимално.

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, дизела има друго КПД, и от там процентния разход на енергия за лампите е по-малък от общия на мотора. Май заглавието на темата трябваше да е друго - Ползи и Вреди от DRL.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сметката: 200W за 1 час, КПД и калоричност на горивото вече я правихме.

 

Шофирането с включени фарове е вредно за околната среда и за джоба. Според производителя на крушки Osram - при бензинов автомобил от среден клас шофирането с включени къси светлини повишава средния разход с 500-800 мл бензин на 100 км пробег. При дизелите естествено този проблем не съществува.

Айде и аз да я направя:

Приемаме:

 

Калоричност на бензина - 32 MJ (Мега Джаула) на литър или 8.88 kWh/L (киловатчаса на литър) = (32 000 000 / 60 * 60)

 

КПД на бензинов двигател - 33%

КПД на динамо(генератор) - 80%

 

Идеално:

За 1 kWh ви трябват 122 грама бензин при 100% КПД на преобразуване.

 

Реално (при 33% КПД на двигателя и 80% на динамото (генератора) = 0.33 * 0.8 =0.264 )

За 1 kWh ще трябват 122/0.264 = 464 грама бензин

 

Т.е за 200W за 1 час ще се изразходва около 90 грама бензин.

 

Полезни линкове:

http://en.wikipedia.org/wiki/Petrol

 

http://www.convertworld.com/bg/energy/

Редактирано от TipoMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според производителя на крушки Osram - при бензинов автомобил от среден клас шофирането с включени къси светлини повишава средния разход с 500-800 мл бензин на 100 км пробег.

Е малко малоумна мерна единица. Ако стоиш на място със запалени фарове според тях няма да изхабиш повече. :cool:Иначе при средна скорост 20км/ч на движение в града за 5 часа ще изхабиш около 500грама, така че са дали коректни данни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен на 100% със сметката, и ние така я правихме, само дето КПД-то ми се вижда завишено, особено при ниските обороти.Един друг колега от форума без да прави сметки (може да е правил преди това) просто каза, че карането с фарове вдига разхода поне с 0.5 литра на 100км.

Редактирано от dobmarkov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли някой с инфоборд или бордови комп да каже конкретни цифрички

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен на 100% със сметката, и ние така я правихме, само дето КПД-то ми се вижда завишено, особено при ниските обороти.

Даже е прекалено завишено...32-35% е максимално постигнатият КПД от бензинов двигател...Т.е. двигателя е нацъкан, натокан, турбиниран и т.н.... :punk: При нормалните бензинки, КПД-то обикновено е към 24-25%...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли някой с инфоборд или бордови комп да каже конкретни цифрички

Резултати от Инфоборд за моментния разход на D16Y3:При изключени фарове - 0,69 л/часПри включени дълги светлини на 30% - 0,70 л/часПри включени къси светлини - 0,71 л/часПри включване на перката на радиатора без значение дали са включени светлините - 0,74 л/час

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...