Jump to content
Jeepers

Питане за загуби на дино

Recommended Posts

Колеги здравейте ,искам да Ви попитам относно загубите на една и съща кола,но с 5 и 6 степенни кутии.Та въпроса ми е ако колата е с 5 степенна кутия,повече или по малко загуби ще има от същата ако е със 6 степенна кутия? Питам Ви защото в една тема стана така че се каза че 6 степенната кутия имала повече загуби от 5 степенната. Има и друг вариянт да няма разлика :( ,но аз тъй като не са ми ясни тези загуби моля ако някой има запознат да драсне по темата :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:D:):D:( :( :):D:lol: :lol: ;)))))))))))))))))))))) моето мнение е еднаква загуба(ти го знаеш) да видим и на другите колеги

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги здравейте ,искам да Ви попитам относно загубите на една и съща кола,но с 5 и 6 степенни кутии.

На диното не знам, ама на пътя, тази с 5 степенната кутия, има повече загуби в резервоара от другата и трябва по често да се зарежда гориво... :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да има загуба, разликата ще е от порядъка 1-5% най-много, и то не се знае в полза на коя кутия ще е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги не се питам с коя кутия ще дава икономия ,защото то се знае.В случая става дума за една бегачка в която не се гони икономия ,говорим за коли над 400 коня.ПП: Сашо според теб дали с 5 степенната ще има повече коне или със 6 ,или пък ще е еднакво? Аз лично до сега наистина несъм се замислял относно това,но като ми казаха че със 6 скоростната кутия загубите са по големи от 5 скоростната и започнах да се запитвам дали е така .Няма да цитирам отговора на момчетата защо има повече загуби ,защото искам да се стигне до някъкво развитие според ваше виждане :D /накратко казаха нещо но неможаха да се обосновят ,а аз търся отговора :( /

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен 6 степенната кутия ще е с по-големи загуби, защото има още 2 зъбака дето се въртят. Обаче според мен разликата ме съмнява да е осезаема :huh: Ще е повече от минимална.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами да прав си ,но що се отнася до турбо коли работата става съвсем друга .Турбо колите им трябват дълги скорости за да може да се натоварва турбината за да има сила колата ,а ако е с къси скорости например имаш работен диапазон 1200рпм тази турбина е напълни неефективна! Затова и аз съм сложил с много по дълги скорости на мойта .

Редактирано от JeepersИЗГОНЕН от форума

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това за мен ли се отнасяше ? Това колко ще са предавателните числа е друга тема, от това колко предавки ще има кутията. Тя може да си е 5-степенна и да е с по-дълги предавки от 6-степенна. Дали кутията ще е на турбо или на атмосферка , загубите ще са същите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не,небеше до теб,а до колегата който по нагоре каза за късите предавки /мартод/.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз пък си мисля че 6-т стенната кутия е дори с по малки загуби по къси скорости:) до 5-та (примерно)а както всички знаем се мери на директна близка до 1-ца предАвка :confused: повечето случаи това е 4-та скорост

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следя темата с голям интерес и не мога да искажа компетентно мнение, но имам да задам един въпрос.Нали всички се борят аджиба да им станат по-къси скоростите.Пренареждали кутии, на 5-та удряла прекасвач на 170 и т.н. и т.н..Когато имаме 6-степенна скоростна кутия, това не значи ли по-къси скорости?Това не значи ли че постигаме по-бързо ускорение без да пренареждаме?За кво аджиба въобще има спор кое е по-добре?Та дори на новите мерджани автомата им е 7 степенен.п.с.не исказвам мнение, а задавам въпрос.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ламуга пак нищо не си разбрал Тука гатанката е "коя има по-големи загуби" , а не "коя е по-добре да се сложи" . То е ясно че 6-степенната е по-добрия вариант в всички положения стига да е с подходящите предавателни числа спрямо нуждите на дадена кола.

 

K1r1L, загубите не е ли силата(енергията) която се губи от самата скоростна кутия.От всичките предавки, лагери и диференциали. Няма значение на коя предавка мериш на диното, защото триенето и т.н. си остава. За мен 6-степенната кутия има по-големи загуби , поради простата причина че има повече триещи се части. Пак казвам че това нада ли е осезаемо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има значение на коя предавка ще мериш на диното !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има значение на коя предавка мериш на дино както знаем колкто е по късо предавателното число колата има повече сила. :cool:;)а триене и други подни ТОВа е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някой ще обясни ли какво е значението на каква предавка ще се мери ? Двигателя си има някаква максимална мощност и тя си е една и съща както на 1-ва така и на 5-та предавка ? При дино, което му се задават предавателните числа и има база от данни за всеки двигател и какво би показал при дадена предавка според мен не би имало значение на коя предавка ще си. Примерно тестваш кола на 1-ва: подаваш газ , диното отчита доста голяма сила , ОБАЧЕ си казва "то хубаво сила ама колата е на 1-ва . Следователно тая кола с тази сила е 90 коня (примерно)."тестване на 5-та предавка: подаваш газ , валовете се завъртат едвам едвам , усилие почти никакво. ОБАЧЕ диното си казва "бахго мудния двигател, ама я чакай малко той бил на 5-та предавка -> не е толкова зле колкото изглежда. Колата е 120 коня (примерно)."п.п. естествено изключвам примерно по мощните коли , защото на ниски предавки няма да седят на валовете.п.п.п. Не съм виждал дино на живо ама ако е направено достатъчно интелигентно не би имало значение за него на коя предавка мериш стига да си му задал верните предавателни числа.п.п.п.п. Техническите характеристики не ги дават примерно " 90 коня на 4-та предавка" :cool:;)

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теро, тва че има един чифт зъбчатки повече не означава автоматично по-големи загуби, щото те май не се трият освен ако не са зацепени, а? ;)Единствения вариант за загуба в 6-степенна кутия според мен е енергията, отделена да се върти мааалко по-голямата маса на движещите се елементи вътре. Примерно ако имаме една добре конструирана 6-степенна кутия /уж с по-големи загуби/ и една, която е "неправилно" разположена в двигателния отсек /т.е. има повече от първичен и вторичен вал/, то втората ще бъде с много по-големи загуби от първата.Като пример мога да ви дам мицубишитата ... при по-старите модели /колт да речем/ съм заглеждал, че двигателя и кутията им са разположени като на нашите хондички, но при тях проблема идва от това, че коляновия вал върти по посока на часовниковата стрелка, и в кутията има 3 вала - първичен, вторичен и един *паразитен* който служи за обръщането на посоката на въртене.Явно колегите са го чатнали тва, но доста късно, при следващите модели /май от95 нагоре бяха/ двигателя им е разположен като на астрите и гоуфовете - двигателя от ляво и кутията от дясно, по този начин се маха нуждата от паразитния вал, и мощността на колелетата е със значително по-добри показания. :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами не позна :D Всички предавки си седят постоянно зацепени ;) (с изключение на задната). а това с посоката на двигателя и ск кутия : повечето западни коли са направени с паразитния лагер и т.н. което си е загуба от където да го погледнеш. не случайно Хонда слагат ск кутия от "другата страна" (ако си свикнал да гледаш западни коли). :cool:

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно колегите са го чатнали тва, но доста късно, при следващите модели /май от95 нагоре бяха/ двигателя им е разположен като на астрите и гоуфовете - двигателя от ляво и кутията от дясно, по този начин се маха нуждата от паразитния вал, и мощността на колелетата е със значително по-добри показания. :D

96-та е годината :punk: но това не е показател, защото преди 96-та, Колт 1.6 (4G92) е 113 к.с. а след 96-та същият 4g92 мотор е 90 к.с. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не случайно Хонда слагат ск кутия от "другата страна" (ако си свикнал да гледаш западни коли). :D

Мда бе, и не случайно на Хонда двигателите "въртят на обратно" щом кутията им е от "другата страна" /спрямо западните коли/. Аз все им обяснявам че "нашето" разположение си е правилно и на тях всичките двигатели им въртят на обратно, ама те не разбират. ;)Мартод - нещо такова ми беше мисълта, по-старият модел е с по-висока мощност на коляновия вал, точно защото има повече за губене по трансмисията, по-новият е със изпипана скоростна кутия и би трябвало мощностите на колелетата на двата да не са с кой знае колко голяма разлика, въпреки тези на коляновите валове. :lol: Редактирано от kalmara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...