Jump to content
Guest necentrovaniq

Сравнение на д14а2 и д14а4

Recommended Posts

Guest necentrovaniq

Колеги,Чета от доста време и не разбрах каква е разликата между двата мотора.Всеки,който си смени всукателния колектор с такъв от д16з6 е доволен,че колата му е по добре,а в същото време моийта е с такъв и пак е 90 к.с.за въздушния ми филтър по размер е от д16.скоростите са еднакви,електрониката нз на 3те мотора каква е. Та ми е чудно защо съм с такъв всмукател фабрично? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Колеги,Учудвам се... 37 раглеждания и нито едно мнение. :angry: А на авсички ни е писнало да се пишат теми от всеки който го смени и влезе в началото на филма в кавички.Дайте да хванем на жалтите спатийте,защото за капак на всичко този двигател е произвеждан само две години от 95та до 97ма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не разбрах какво искаш да сравниш м/у Д14А2 и Д14А4.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защото колата ти е англичанка и тя не е с колектор като на японските 1.4. това че се произвежда 2 години какво те притеснява? а3 и а4 са заменени от d14z2 след 1998. хората смените колектора може и да осещат разлика но това не означава точно че колата им е станала по мощна от към конски сили

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм имал д14а2 а брат ми има д14а4 от моите наблудениа колектора е различе това е ясно главата е различна и компутара е друк и а4 върви повече .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

каква точно е разликата в главата?

Разликата е че при Д14а2 свещите са от към страната на всмукателя(като при Д15Б2),а при Д14А4са от към изпускателя.От тук следва,че и разпределителните им валове са различни....и.т.н. :cool: Поздрави и здраве на всички!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Дигам темата от прахта,защото я смятам за важна.Така-щом колектора и филтъра дигат коне,значи а2-ката е с кофти настройки,обаче каде им е смисъла да го правят това нещщо,при положение,че конете продават коли?Странна работа.Дайте инфо за комповете,валовете,степен на сгъстяване,ламбда сонди.знам само,че свещите са им различни,от което следва,че май не са много еднакви....... :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега в няколко теми съм писъл че разликата е само в комповете реално а4/а8 е с по оптимизирани настройки но ако бяха заводски с такъв колектор като твоя щяха да са 100 105к стокови и отиват в друг даначен диапазон затова е сложен този пластмасов колектор да спъне малко колата на а3/7 пък са сложили една гарнитура да ограничава притока на въздух и така от 1 двиг правят две разновидности 75 и 90к решението е някои да ти бутне настроиките на компа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Любча- колега това е решението, ама ппопускаш факта, че тр да смени и еку-то ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
necentrovaniq, вземи пак ги премери тези колектори (а2 и д16з6 ) или поне ги погледни един до друг (защото съм сигурен че дори и това не си направил ) и ще видиш колко са "еднакви" .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

teror1sta ти нали си имал англичанка кажи разликата в клекторите аиде

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Виждал съм и двата мотора.несъм толкова бос ;) мога да ти кажа,че са еднакви на вид.ае утре ако ми кажеш на какво щи пратя снимка или кажи как се качват(май съм по-глупав отколкото си мисля).после ще сравняваме-ок?Мога и с шублера да го премеря,но ми кажи кой р-р те интересува(е са без да се налага да го свалям) ок?п.п.Не се заяждам,а предлагам решение.То малко си ми далече,ма ако се засечем ще има бира. :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бирата е най-лесната (и сладка) част :D

 

открийте разликите (може и без да се мери) :

 

d15z1/3 , d14a2 :

Публикувано изображение

 

d16a6 (нямам на з6 ама горе долу са еднаква дебелина) :

Публикувано изображение

 

 

пък за портовете долу няма да коментирам , разликата е 1 сант (приблизително).

 

п.п. не случайно хората си слагат от з6 ,а не от а2 :D

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Утре и аз ще го снимам моя все пак.А иначе сега намерих следното:Manufacturer code: D14A2 (1.4} Year of production:: 1995 - 1996 Fuel: gasoline Fuel preparation: Multi-point fuel injection (MPFI) Supercharging: Camming: OHC Cubic capacity: 1396 No. of cylinders / Arrangement: 4 / In-Line Valves no.: 16 Compression ration: 9.2 : 1 Performance [kW] / RPM: 66 (90 PS) @ 6100 Torque [Nm] / RPM: 117 @ 5000 (~ 86 ft/lb) Bore x Stroke [mm]: 75 x 79 Note Civic MA8 Източник: http://www.club-honda.eu/engine_detail.php?id=47Това май ще рече,че д14а4 е с малко по добър въртящ момент,че по спомени май беше 124 Nm????Tero,Един въпрос в стил "Брейниак"-защо въздушните филтри на д16з6 и д14а2 са им еднакви тогава,щом колектора е по малък на р-ри?

Редактирано от necentrovaniq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а, браво на goro :D Като външен вид са едни и същи (като изключим EGR-a) ама на размери "малко" се различават.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

ето го и моя.http://img693.imageshack.us/img693/5320/p1130001.jpgТака,това е на мойта.Възникват ми обаче два въпроса:1ви-2 колектора е две отливки,две проектирания,двойна изработка?не е ли безмислено?2ри-Ако са различни колекторите и порта на д16 е по голям,каде е смисъла да го боднеш на 1,4,не е ли тя с по малък порт?Ако смениш нглавата-ок,но иначе...?п.п.Не отричам успеха и не искам да убивам на никой ентосиазма,просто ми се струва безсмислено да дадеш 4 бона за кола и после още 2 поне за 15-20 коня:drunk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видя ли че има разлика :) логиката за 1-вото : там е идеята да са различни , защото при по-малките коне / кубатура не е нужно толкова големи отвори. Следователно се използва по-малко материал и от там икономия. Може да ти се струва малка разликата ама като я умножиш по броя коли и стогава става фрапантно :(логиката за 2-рото: има ефект от смяната, защто се получава по-добро пълнене на двигателя :) И ефект има!П.П.-то : ако се метнат 2К в една кола става доста добра машина ;)

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз искам да питам за друг един ефект от такава интервенция(смяна на глави).Именно колко е разхода на гориво във градски условия на 1.4 със тази "нова глава" именно оправдава ли се степента на подобрение спрямо степента на харчене или се получава ефекта-"върви малко по добре-харчи доста повече", питам защото моята 1.4 във Варна харчи над 8,5 на 100(по километраж без да смятаме моточасовете във задръстването).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

П.П.-то : ако се метнат 2К в една кола става доста добра машина :angry:

Колко коня можеш да му докараш,при положение,че д16з6 е 125 к.с. и един двг е ок 1500 кинта и с обслужването си пак на тия пари.Освен кефа май изобщо не е рентабилно,при положение,че за д16ката има всичко и там вече с тая сума би се получил по добър ефект?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами той в тия 2К не включва покупка на нов двигател и сервизиране :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Добре,А няма ли да е по-добре да дадеш 2бона по д16,отколкото по д14?поне за мен е пооправдано,щото д14 е направена да не харчи:angry:А и на д14 турбо не моеш да слпжиш,щото няма части.и кво-буташ маса пари,докарваш я до конете на д16 или малко отгоре и като ти стане бавна я продаваш на безценица или отиваш да си купиш двг.да не говорим,че д14ките масово са без абс и задни дискови спирачки,което значи,че няма спиране,тъй като спирачките са изчислени за по-ниска мощност, на д16ката е почти същото,но там вентилирани дискове и 4те колела и си решаваш проблема.Аз също карам д14ка но за да ми е по-ефтино,ако искам по-спортна кола ще си взема д16.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами въпрос на избор и на планове какво точно искаш и смяташ да правиш. На д14 също може да сложиш дискове и АБС но си е време, труд и пари. Ако гониш 110-115 коня слагаш втек глава, смукател изпускател и си готов. Ако искаш нещо повече ще е по-добре да смениш мотора. Общо взето всичко зависи от бюджета

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре,А няма ли да е по-добре да дадеш 2бона по д16,отколкото по д14?поне за мен е пооправдано,щото д14 е направена да не харчи!!!А и на д14 турбо не моеш да слпжиш,щото няма части.и кво-буташ маса пари,докарваш я до конете на д16 или малко отгоре и като ти стане бавна я продаваш на безценица или отиваш да си купиш двг.да не говорим,че д14ките масово са без абс и задни дискови спирачки,което значи,че няма спиране,тъй като спирачките са изчислени за по-ниска мощност, на д16ката е почти същото,но там вентилирани дискове и 4те колела и си решаваш проблема.Аз също карам д14ка но за да ми е по-ефтино,ако искам по-спортна кола ще си взема д16.

:o къде я видя тая д16-ка с вентилирани дискове отзад :) те 90% от д16-ките да със барабани

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Катинар,темата е безсмислена.исках да има техническо инфо и за двата мотора-ремъци,валове,електроника и т.н.,за да не се чуди някой кое какво е.все пак са най-масовите.сорри че не са б16ки или б18ки,но има и такива коли.Моля някой модернатор да я заключи или изтрие,че и нея я усрахме и то здраво:o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...