Jump to content
Sign in to follow this  
Димитър Коев

Полезно - 4ws ремонт

Recommended Posts

Здравейте, колеги.

 

Напоследък често получавам запитвания за обяснение и помощ с поправката на 4WS системата на Прелюд. Тъй като преди време аз получих помощ от колега, реших, че е добре традицията да продължи и ще се опитам да помогна като преведа оригиналното обяснение.

 

Ако модераторите решат че темата е добра за "Избрани" могат да я сложат с подходящо за търсене заглавие.

 

Източник: www.honda-tech.com

Автор: Altilude

 

"Здравейте,

 

Аз оправих моя днес, така че реших да добавя малко снимки за тези, които се затрудняват и се страхуват да скочат с главата напред. :) Няма нужда да казвам, че щеше да е невъзможно (поне аз нямаше да се справя) без насоките и обясненията на wstef - ето защо той заслужава най-много благодарности. Надявам се, че поне за някои от вас снимките ще са полезни.

 

Няма да навлизам в големи подробности за демонтажа на самия компютър (голяма мъка е, или поне на мен ми се стори като трън в задника), защото ако не можете да разберете как се сваля и да го направите сами, значи е по-добре изобщо да не се хващате с този ремонт сами. Както и wstef препоръчва, първата важна стъпка е да разкачите акумулатора. Накрая, но не на последно място -не поемам отговорност за начина по който сте разбрали и използвали тази информация, ако объркате нещо и това за вас се превърне от спасяващо презапояване в кошмар.

 

Необходими инструменти

 

10mm глух ключ (с удължител - много помага)

Кръстата отвертка

Пялник и тинол

Голяма книга и вестник (или подобни помагала, които не задържат статично електричество)

Лупа (не е задължително, но помага)

 

СЛЕД като сте откачили акумулатора:

 

1) Извадете модула/компютъра от колата. Няма да на влизам в големи детайли, но трябва да махнете задната лява седалка, за да получите достъп до него. Информация относно демонтажа на седалките има в книжката на колата на страница 20-41. Тук ще ви помогне 10мм-ия ключ.

 

2) След като сте свалили модула/компютъра, поставете го на удобно за работа пространство с охлаждащите ламели нагоре (както е на снимка 1) и поставете книгата от лявата му страна.

 

Публикувано изображение

 

Аз избрах книга с почти същата дебелина като компютъра. Препоръчвам ви да направите същото - скоро ще разберете защо.

 

Публикувано изображение

 

3) Развийте шестте болта от снимката маркирани в червено - тази снимка за съжаление не се отваря и в оригиналната статия, но на първата снимка се виждат 6-те болта.

 

Публикувано изображение

 

4) Внимателно "отгърнете" капака (отдясно на ляво като корица на книга) и го поставете да се подпре върху книгата която сложихме до компютъра. Зелената стрелка показва хартиената проводникова лента - трябва да сте много внимателни - да не я прекъснете. Червените кръгчета показват следващите 5 болта, които трябва да развиете. Този в дясно е с различен размер от останалите!

 

Публикувано изображение

 

5) Отстранете топлинния щит... опс - още електроника. ;)

 

Публикувано изображение

 

6) Развийте маркираните в червено 25 винтчета. С различни размери са, но лесно се познава кое за къде е, така че няма как да ги объркате после. ;) Жълтите стрелки показват проблемните релета (или поне точките им на запояване), заради които системата отказва да включи.

 

Публикувано изображение

 

7) Подложете вестник или нещо друго анти-статично върху първата платка. Отново отгърнете като книга - обърнете "страницата" така че долната страна на релетата да е отгоре. Запомнете - внимавайте с хартиената проводникова лента. Ако "загубите" ориентация - отбелязал съм проблемните спойки с червено.

 

Публикувано изображение

 

Ето ви още една снимка на "сандвича" ;)

 

Публикувано изображение

 

8) Презапоете тези спойки и би трябвало всичко да е ОК. Внимавайте да не се изгорите с поялника, както направих аз. НАИСТИНА боли! :D

 

9) Сглобете устройството по обратния ред

 

10) Монтирайте в колата и свържете кабелите

 

11) Свържете отново акумулатора

 

12) Разкършете 4ВС-а, както в деня вкойто сте го купили! ;)

 

КРАЙ

"

 

 

Това е момчета. Надявам се да съм ви бил полезен!

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×