kalmara 49 #1 Публикувано 5 Октомври, 2009 Заглавието нарочно е тъй, за да мога да отсея колегите, които ще могат да ми помогнат. Въпроса е следния ... PM6'ците, които се ползват във AWD седаните имат ли някакви хардуерни особености? Интересното е, че това ецу е стампнато 89 година, но вътре платката е като на по-новите модели със външен ром. Хубаво - свалих чипа, запоих цокъл, записах един базов NG61 и ... неще да тръгне. Помпата си подкачва, колата си пали в авариен режим, но чека въобще не гасне, още от подаването на контакт светка и не гасне въобще. Виждал съм случаи, при които диагностиката си минава ок, и след запалването светка и стои постоянно, ма тва нещо до ся го не бях виждал. Къде мога да се ориентирам да наблюдавам за ядове...прегледах платката и спойките подробно десетина пъти, дори свалях цокъла да прегледам под него горния слой на платката как е, зачистих всички площадки хубаво, запоих нов цокъл и пак неще пущината. На един от отворите се беше скъсала метализацията, явява се 21'ви пин на епрома, нагодих пътечката да не се докосва никъде и пуснах директно едно мостче до 23'ти пин на мцу-то, но проблема пак е на лице...писна ми вече, свършиха ми идеите. Моля за помощ и насоки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #2 Отговорено 5 Октомври, 2009 на мен ми се е случвало това, когато чипът не е записан както трябва или не е за този модел ЕКУ. Също така понеже моята РМ6-ца е от старите и ако сменя чипа без да извадя буксите на компа пак става същата хуиня (може нещо моя да се гаргари ама знам ли). Сега карам с РМ6-ца от новите и няма такива проблеми . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #3 Отговорено 6 Октомври, 2009 Предполагам че оприра до чип. Не знам защо не си го написал но нали си махнал оригинален чип? Ами сложи го него на цокъла и трябва да е ОК.Нямам много удобна кола за тестване, но ако толкова се закучи може да ми го пратиш да го боря.... не би трябвало да има проблем а и не знам да имат разлика тези ецу-та с другите.Проблемът със смяна на чип без ресет и аз съм го имал, но обикновено чека вобще не светва и след 2-ро подаване на контакт се оправя. Това идва от разликата в днните които се пазят в RAM-а когато се подменя фабричен чип с NG61Между другото, 100% ли си сигурен че ецу-то е работило преди да го пипнешп.п. След голямото затишие последвало изкарването на NG61 едни пичове са си поиграли и са изкарали NG62 и нов TurboEdit. Разликата е че много хора знаехме къде са таблиците за температурни компенсации но тестовете бяха оскъдни. Онези обаче са се хванали и разликата в NG62 + Новия Turboedit е точно тази, че могат да се пипат и тези таблици. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #4 Отговорено 6 Октомври, 2009 (Редактирано) Оригинален махнах, но поради затруднения с вакуум помпата единия ред пинове на оригиналния чип ги "разпоих" първо с резачките и после един по един с пинцетата. ЕЦУ'то си движеше преди да го отворя , но имам друг въпрос - ромовете за 80C154 и 83C154 нали са взаимозаменяеми? Питам, защото имаме още две екута - едно PM6 и едно PM7. И двете са чипвани от теб, но със цокъл върху рам чипа - от старите модели. "Пробния" ми чип също е записван от теб, въпросното NG61 е записвано за PM7'цата на Къдравия докато още беше със D16A9 /червен врачански рекс 2г :D/. При проба с този чип на тези двете ецу'та всичко си е ок, но като го сложа на тая "новата" PM6'ца и забива солид чек. След първия неуспех нарязах цокъла и разпоих пиновете един по един, зачистих хубаво отворите със ширмовка за да стане все едно не е лепено нищо там, прегледах всички площадки и на чисто със по-хубав флюс запоих нов цокъл, плюс джъмпер жицата от както установих че метализацията се е скъсала. Резултата е - същата работа. Мисля да си намеря лампа, да го "светна" тоя чип и да флашнем един заводски за PM6 и да правя нов тест.п.п. Тестовете си ги правя на мойта кола със откачени прешър суич и втора ламбда. Интересен факт е, че VT'то и то нямало BARO сензор като петите генерации и като закача работеща пм6 или пм7 ми мига тринайста грешка. Редактирано 6 Октомври, 2009 от kalmara Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #5 Отговорено 6 Октомври, 2009 защо не пробваш да запоиш крачета от резистори примерно на оригиналния чип и да го подкараш него само за пробата да видиш да ли е наред Еку-то. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #6 Отговорено 18 Октомври, 2009 (Редактирано) Мисля да си намеря лампа, да го "светна" тоя чип и да флашнем един заводски за PM6 и да правя нов тест.Камък! Не излиза въобще от аварийния режим, давайте някви насоки къде мога да търся проблема. п.п. Емо, тез температуртни компенсации за които говориш мисля че си ги има интегрирани във BRE, аз до ся с турбоедит не съм ръчкал. Редактирано 18 Октомври, 2009 от kalmara Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #7 Отговорено 23 Ноември, 2009 Ъъъм...кашлюк...да си затворя темата. Който не чете подробно мери сички изводи на епрома и сравянва по схемата къде ходят.. Оказа се, че тъпия смотан програмируем ром бил с две маси ... пуснах едно мостче от 20 до 14 пин и работата заспа. Благодарско на включилите се все пак. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #8 Отговорено 23 Ноември, 2009 (Редактирано) да ти купя очила ? п.п. абе ти май си имаше , вземи ги носи Редактирано 23 Ноември, 2009 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове