Jump to content
kalmara

Obd0 Ecu Troubleshooting ?

Recommended Posts

Заглавието нарочно е тъй, за да мога да отсея колегите, които ще могат да ми помогнат. :DВъпроса е следния ... PM6'ците, които се ползват във AWD седаните имат ли някакви хардуерни особености? Интересното е, че това ецу е стампнато 89 година, но вътре платката е като на по-новите модели със външен ром. Хубаво - свалих чипа, запоих цокъл, записах един базов NG61 и ... неще да тръгне. :DПомпата си подкачва, колата си пали в авариен режим, но чека въобще не гасне, още от подаването на контакт светка и не гасне въобще. Виждал съм случаи, при които диагностиката си минава ок, и след запалването светка и стои постоянно, ма тва нещо до ся го не бях виждал. :D Къде мога да се ориентирам да наблюдавам за ядове...прегледах платката и спойките подробно десетина пъти, дори свалях цокъла да прегледам под него горния слой на платката как е, зачистих всички площадки хубаво, запоих нов цокъл и пак неще пущината. :DНа един от отворите се беше скъсала метализацията, явява се 21'ви пин на епрома, нагодих пътечката да не се докосва никъде и пуснах директно едно мостче до 23'ти пин на мцу-то, но проблема пак е на лице...писна ми вече, свършиха ми идеите. Моля за помощ и насоки. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мен ми се е случвало това, когато чипът не е записан както трябва или не е за този модел ЕКУ. Също така понеже моята РМ6-ца е от старите и ако сменя чипа без да извадя буксите на компа пак става същата хуиня (може нещо моя да се гаргари ама знам ли). Сега карам с РМ6-ца от новите и няма такива проблеми .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че оприра до чип. Не знам защо не си го написал но нали си махнал оригинален чип? Ами сложи го него на цокъла и трябва да е ОК.Нямам много удобна кола за тестване, но ако толкова се закучи може да ми го пратиш да го боря.... не би трябвало да има проблем а и не знам да имат разлика тези ецу-та с другите.Проблемът със смяна на чип без ресет и аз съм го имал, но обикновено чека вобще не светва и след 2-ро подаване на контакт се оправя. Това идва от разликата в днните които се пазят в RAM-а когато се подменя фабричен чип с NG61Между другото, 100% ли си сигурен че ецу-то е работило преди да го пипнешп.п. След голямото затишие последвало изкарването на NG61 едни пичове са си поиграли и са изкарали NG62 и нов TurboEdit. Разликата е че много хора знаехме къде са таблиците за температурни компенсации но тестовете бяха оскъдни. Онези обаче са се хванали и разликата в NG62 + Новия Turboedit е точно тази, че могат да се пипат и тези таблици.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригинален махнах, но поради затруднения с вакуум помпата единия ред пинове на оригиналния чип ги "разпоих" първо с резачките и после един по един с пинцетата. :DЕЦУ'то си движеше преди да го отворя :), но имам друг въпрос - ромовете за 80C154 и 83C154 нали са взаимозаменяеми? Питам, защото имаме още две екута - едно PM6 и едно PM7. И двете са чипвани от теб, но със цокъл върху рам чипа - от старите модели. "Пробния" ми чип също е записван от теб, въпросното NG61 е записвано за PM7'цата на Къдравия докато още беше със D16A9 /червен врачански рекс 2г :D/. При проба с този чип на тези двете ецу'та всичко си е ок, но като го сложа на тая "новата" PM6'ца и забива солид чек. :) След първия неуспех нарязах цокъла и разпоих пиновете един по един, зачистих хубаво отворите със ширмовка за да стане все едно не е лепено нищо там, прегледах всички площадки и на чисто със по-хубав флюс запоих нов цокъл, плюс джъмпер жицата от както установих че метализацията се е скъсала. Резултата е - същата работа. :D Мисля да си намеря лампа, да го "светна" тоя чип и да флашнем един заводски за PM6 и да правя нов тест.п.п. Тестовете си ги правя на мойта кола със откачени прешър суич и втора ламбда. :D Интересен факт е, че VT'то и то нямало BARO сензор като петите генерации и като закача работеща пм6 или пм7 ми мига тринайста грешка. :D

Редактирано от kalmara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защо не пробваш да запоиш крачета от резистори примерно на оригиналния чип и да го подкараш него само за пробата да видиш да ли е наред Еку-то.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да си намеря лампа, да го "светна" тоя чип и да флашнем един заводски за PM6 и да правя нов тест.

Камък! :cool: Не излиза въобще от аварийния режим, давайте някви насоки къде мога да търся проблема. :huh:п.п. Емо, тез температуртни компенсации за които говориш мисля че си ги има интегрирани във BRE, аз до ся с турбоедит не съм ръчкал. ;) Редактирано от kalmara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъъъм...кашлюк...да си затворя темата. :blink: Който не чете подробно мери сички изводи на епрома и сравянва по схемата къде ходят.. :)Оказа се, че тъпия смотан програмируем ром бил с две маси ... пуснах едно мостче от 20 до 14 пин и работата заспа. Благодарско на включилите се все пак. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) да ти купя очила ? :Dп.п. абе ти май си имаше , вземи ги носи :blink: Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...