Jump to content
kalmara

Височина блокове/дължина колектори

Recommended Posts

Тъй...напряко към въпроса : имам възможност да взема един стоков колектор от B18C4 като 'ъпгрейд' за моята, но ме притеснява факта, че колата е мега ниска. ;) Не стига че в момента с резонаторното гърне жуля, освен ако не мина напреко на спящите полицаи, ми пък и нали B16 блока е по-къс от B18'ките, въпросът ми е горе-долу каква е разликата в дължините на тръбите, които се точат от портовете до картера, в смисъл такъв - ще ми увисне ли B18'ковият колектор много, ако го сложа на моя блок както е в момента. Да знам има ли смисъл да го разкарваме 700км по еконт. :)[ако не ми свърши работа]Благодаря предварително за инфото. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

далжината е точно толкова че да стане най ниската точка и да се мразиш след това.... аз съм в точно такова положение и освен по легнали полицай опира и на по големи неравности....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее, как ми разби мечтите ся ... ;) Ами при спортните каква е ситуацията? :) На повечето спортни за B-серията пише B16/B18, т.е. тря да са дълги ... има ли специално по-къси модели само за B16 блокове? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4-1 е още по-зле ,поне при повечето модели и долните 2 тръби са още по ниски

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм с 4-1 и се е смачкал толкова че незнам как работи още мотора и мисля да го изхвърля в някой гюм теа дни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм 4-1 и нямам грижи по неравности и т.н. перфектен си ми е от доста време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм 4-1 и нямам грижи по неравности и т.н. перфектен си ми е от доста време.

А с какво окачване си, колега? :o Аз съм със стоковото, но всички пружини са -2 намотки, така че работата е доста терсене при мен ... благодаря все пак на включилите се колеги, имам дори едно включване на ЛС, което казва че тръбите на колекторите са еднакви и съм склонен да повярвам на момчето, щото е наш човек. :D Отпада работата...явно по-натам ще си търся направо спортен, ма трябва да си издиря някой специално за B16. :D 4-1 не е вариант, щото колата /все още/ е ежедневка и ще ми изчезне и мъничкото въртящ момент, който го има в ниските. :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато искаш можеш да го разгледаш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1cm е разликата, но ако е 4-1 става доста ниско. За моя колектор съм направил специална скара, която да го пази

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

Нещо такова? :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 4-1 и съм го изтъркал яко отдолу :lol: .Докато бях с Конито беше адски ниска отпред и ми търкаше дори по утъпкан път с коловози :o .Сега с FK-то малко я вдигнах с около 1см. отпред,по-добре е,но пак опира тук там :P Трябва да се кара много внимателно,което е направо изнервящо понякога :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

със стоковото окачване е на 9 см над земята :D с спортно :rolleyes: може сами да си го сметнете (и си опира доста стабилно) 7 мм е разликата в блоковете. има специални колектори за б16 аз сам имал и такъв нестава за б18 ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

със стоковото окачване е на 9 см над земята :D с спортно :rolleyes: може сами да си го сметнете (и си опира доста стабилно) 7 мм е разликата в блоковете. има специални колектори за б16 аз сам имал и такъв нестава за б18 ;)

това е верният отговор. колекторите за b16/b18 са такива за b18 но ги пишат и за В16 за да ги продават

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) абе вярно, че е висока като джипка, ама не в тоя смисъл го казвам . Исках да кажа, че не съм забелязъл да стърчи повече от стоковия. Поздави :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

B16А2, B18C1, B18C4 ползват един и същи изходен колектор, според Хонда...бел. ред.аз имах 4-1 JDM и го махнах защото стържеше на всичко...сега си карам 4-2-1 сток от B16 и хич и не ми пукане искам да влизам в спор но доколкото съм чел B16, B18 и B20 ползуват същият блок само имат различни колянови валове вътре... и от там разликата в цилиндража.

Редактирано от Rayden

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е само разликата в коляновия вал, то как ще обясниш, че буталата на б16 и б18 са с диаметър 81 мм, а на б20 са 85 ? Имат си разлика, но и аз не съм достатъчно вещ да ги разясня.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско за отзивите относно колектора, а относно B-серията, мога да внеса малко цифрово разяснение със пробрани данни, достъпни в уикипедия. :) Хода на буталото се определя единствено от коляновия вал, друг е въпроса какъв блок се използва, за да може да се задържи що-годе добро rod/stroke съотношение.Например : B16Ax двигателите са със 77.4мм ход и 134.4мм биела. В този случай съотношението е 134.4/77.4~1.74, като 1.75 се смята за "идеално", но при пистовите мотори и F1 двигателите това съотношение отива към 2.B18Cx серията са със 87.2мм ход, и заради това като компенсация се използват по-дълги 138мм биели, за да се запази що-годе добро съотношението /1.58/, използвайки по-дълги биели обаче работния обем се измества по-високо в цилиндъра, и за това блока е със 7мм по-дълъг както отбеляза Кирето.B20'ките пък са със съвсем малко по-голям ход от B18, но също така са и със 3мм по-широки бутала, което допринася за още малко обем.На теория /наскоро разучавах случая за себе си/ B16ка със нейния си блок може да се строукне до б18 без промяна на диаметъра на буталото, като се постави колянов вал от B18 и един от двата варианта : или къстъм биели, по-къси за да слезне работния обем по-ниско в блока, но се намаля и r/s съотношението чрез тях, или къстъм бутала с изнесен по-високо биелен болт, за да могат да се ползват B18 биелите, но въпреки това буталото да не наднича над блока при ГМТ.Варианта обаче не ме изкефи, защото при по-ниско r/s съотношение по време на работа биелата сключва по-голям ъгъл с буталото и по този начин се увеличава и страничното износване на цилиндрите/буталата, и също така скоростта, с която се движи буталото при дадени обороти, увеличава се турболенцията при пълнене и разни други глупости, които не успях да науча изцяло. :DКато пример мога да дам - защо D16ките дърпат от ниските обороти, пък B16 са такива оборотаджийки след като са с еднакъв обем?Защото при D16 работния обем се образува от 75мм цилиндър, 90мм ход и 137мм биела, което означава 1.52 r/s. При б16ката обаче цифрите са 81х77.4 и ~134мм биела, по-къса е но за сметка на това и хода е мноооого по-къс, затуй се получава по-високо съотношение, а диаметъра на буталата компенсира за късия ход.То затуй и D13ките стават такива резаци след като им се пооправи пълненето с втек главица/карбураторчета и т.н. :DЧе е 1.3 - 1.3 е, но 138мм биела и 76мм ход означава ~пистов мотор. :Dп.п. Като втори пример за важността на това съотношение мога да дам B16B. Всички го знаете какво представлява като обем и мощност. На практика B16B-то е де-строкната B18ка. Блока е B18C - висок, за да могат да се ползват дълги биели, а коляновия вал си е B16-за да се получи въпросния ход за обем 1.6. Това чудо на японското 'енженерство е със ~142.5мм биела, което означава съотношение близо до D13ковото, но в комбинация със dohc vtec глава /ръчно портната, олекотени клапани и още разни typeR специфики/ и 250cc+ се получава една мнооооого лоша машина. :) Сори, че се увлякох толкова но обичам да си преразказвам уроците, за да мога да ги запомня по-добре. :D

Редактирано от kalmara
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...