Jump to content
uzsree

Civic '91 с D15b2 (4. генерация) - съвет за покупка

Recommended Posts

Здравейте колеги. Това ми е първта тема във форума, и се надявам на помощ от ваша страна, като по-запознати със колите на Хонда.Значи, предлагат ми сега една Хонда Сивик '91 с двигател 1.5 с 90 коня. Става въпрос за 4. генерация Сивик доколкото ползвах търсачката, преполагам с двигател DB15B2. В този и други форуми прочетох много добри отзиви за Хода, за Сивик и за този двигател и съм доста запален да взема колата НО.....Струва ли си да се взима кола на 19 години?Какво мога да очаквам от нея и колко още може да се кара?Колата лично не съм я виждал още, понеже е на другия край на Републиката, но след 2-3 дена ще ходя да я гледам/вземам?/.Човека, който ми я предлага е сигурен и казва, че по колата няма грам ръжда - нито по шаси, нито по ламарините. Двигателя бил перфектен и всичко друго си работело по него. Колата я предлага на нас понеже било жалко, такава кола да отива при непознати.Склонен съм да му вярвам, но ме смущават годините на Сивика. Как стои въпроса с поддръжката? Намират ли се части и консумативи?Не очаквам една 20 годишна кола да не се разваля....Предполагам че тук има хора които карат и поддържат такава кола (или са карали в близкото минало) и ще съм благодарен на всякакви коментари.Както казах имам 2-3 дни да взема решение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Две леки забележки породени от моето професионално изкривяване, а именно не си написал от къде си и не си написал къде е колата.Сега за самата кола. 4-тата генерация сивик е издигната в култ, D15-ката е доста идиотоустойчив мотор. Това като общо. Части и консумативи има и то на прилични цени. Най-добре е да вземеш някой с теб който има понятие от Хонда, поне да погледне със сектантско око.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) Ако е поддържана добре ще забравиш какво е това сервиз ! Ако наистина няма ръжда направо я взимай ! На какви пари ти я дават ? Колата хетч или седан е ?? и последно кажи къде е, че ако се откажеш някой съфорумец може да им се зарадва :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм в Бургас, колата е в Кюстендил.Сивика ми го предлага един автоманиак, каращ от 15г само Хонда, познат от детство на жената. Точно тази я е купувал за себе си, но понеже е заминал в странство и колата седи без да се кара е решил да я продаде с нежелание. Цената е кола+смяна на 2 карета = 2 хил. лева.Лично продавача не я е карал, само я докарал от Италия, и е заминал. КОлата е още с временни номера. Казва, че даже болтчетата по спирачките не били ръждясали, а салона и бил супер запазен. Километрите са 180.000 (ужким) :))Колата е за жената, и ме е страх да не се претрепе със стара кола, не е за парите. Знам какво става ако ти се счупи рейка в движение....А да, колата е хеч с 3 врати!

Редактирано от uzsree

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, 4 генерация за супер здрави машинки. Ако е поддържана добре няма да сгрешиш, а за частите има има не се притесняваи, че не са и скъпи. Да се похвалиш ако я вземеш :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е за жената, и ме е страх да не се претрепе със стара кола, не е за парите. Знам какво става ако ти се счупи рейка в движение....

преди карах сивик 96-та модел и не беше толкова стабилен и сигурен колкото 4-ката като поведение на пътя. ОБАЧЕ 4-ката е доста по икономисана от към материали и при евентуален удар пораженията ще са по големи (да не става).

 

ако е в отлично състояние може да се каже че си заслужават 2К . тея коли и да се мъчиш не можеш ги счупи. След много тормоз единственото което успях да прецакам е сегменти (почна да бута маслото) ама след сравнително малка сума (на фона на останали коли) е като нова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благоря ви за отговорите до тук. Ще съм много благодарен ако се включат и други колеги с мнения и отзиви.Доколкото разбирам дотук колата е добра, предполагам че все някъде все ще има кусури по нея.Бих се радвал ако споделите слабите места на модела. На кое трабва да обърна внимание при огледа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вече да не е изгнила отдолу и да не е удряна много всичко друго е лесно за ремонтиране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сивик.На 18г180000кмняма ръждадвигателя перфектенне е удрянаОт ИталияСпоред теорията на вероятностите, възможно е да има такава кола.Но не е много вероятно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забавно нали, вече нямам търпение да я видя тази кола, която е "една на милион", цитат на продавача. Между другото колата била с немски документи, но е карана малко в Италия, затова се води внос от Италия. Е*ати филма! :) Има две възможности - или ще е много добра или много зле!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само мога да ти кажа че първата ми Хонда беше такава..докараха ми я на 255000км.аз и навъртях 90000км.за 2,5год.и не съм пипвал нищичко по нея..освен че още като дойде и тракаше карето...още я оплаквам..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.Няма какво да се чудиш ако колата е в добро състояние годините не трябва да те притесняват.Аз имам такава и съм много доволен колата е икономична стъбилна на пътя и при редовна смяна на консумативи няма да имаш проблеми.Относно ръждата има я но не е болка за умиране може да се оправи стига да се хване навреме.Погледни на задните калници където започва прага дали ламарината е здрава ако там има дупка ще имаш проблеми с прага.Но дребни ръжди по веждите са отстраними.Друго важно е да погледнеш радиатора за тези години дали е правен.Части се намират без проблем.Така че ако е добра колата не му мисли и я взимай и се присъединявай към феновете на този уникален модел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих се радвал ако споделите слабите места на модела. На кое трабва да обърна внимание при огледа.

Слабите места на сивик са задни тампони (големите) и ръждата. Като (ако) я вземеш сменяш масло, ремък, ролка , водна помпа, масло и маслен филтър. Праскаш си един реглаж на клапаните и след 10 000 км върви си смени пак маслото :)!!! Ходи да ти я правят на места където се занимават с Хонда, а не разни гаражни "майстори" , защото ще ти белее главата от тях !!! Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като (ако) я вземеш сменяш масло, ремък, ролка , водна помпа, масло и маслен филтър. Праскаш си един реглаж на клапаните...

Да, това май ще е необходимото зло. Разбира ли се по някакъв начин, че клапаните са за реглаж - тракане/чукане - или просто на тези км (ако са истински) се прави реглажа

:) Ходи да ти я правят на места където се занимават с Хонда, а не разни гаражни "майстори" , защото ще ти белее главата от тях ;)

Гаражни майстори принципно не обичам да ползвам, въпреки че за някои по-елементарни дейности стават. Най ме дразнят, че не изпълняват това което им поръчва човек. Примерно оставям една кола, пак доста старичка, и му казвам на майстора да погледне и оправи или смени няколко работи между които и предни спирачки. Връщам се вечерта да взема колата и той ми вика "не съм сменил накладките, щото ще изкарат още 3 хил. км". Ядосва ме, когато не искат да ми вземат парите...Този двигател Д15 сложен ли е в техническо отношение. И да е бил на времето, междувременно трябва да му разбират? Или са нужни специални инструменти?Съжалявам, че ви занимавам толкова, но друг път едва ли ще задавам такива въпроси, а отговорите може да помогат и на други Хонда-новаци като мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-масовия мотор в близкото минало и настояще, части бол, нищо сложно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4-та хеч д15 е много готино нещо. Близо година съм карал такова в лошо външно състояние, но откъм двигател и ходова част беше просто.... идеал. Не много голям разход прилично вървене. Но естествено трябва да я видиш първо на какво прилича. Ако и липсват веждите или нещо подобно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз карам вече 7 години хонда 4 ген тази ми е втората, първата ми беше с двигател Д16А8, тази е Д14А1 сменя ли се редовно косумативи всичко е фред, доволен съм много от тези коли здраво окачване, а особено Д15Б2 е е много здрав двигател аз напролет ще направя един суап именно с Д15ка с карбове и Втек кратуна но това напролет, иначе 4 генерация е мания вземи я ако е запазена няма да сгрешиш ;)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю,Карам Accord '91г.Старите коли си имат идентичност и всяка по своему е красива.Няма да си сменя колата за нищо на света.Така че взимай този уникат без много да се двоумиш.И много безаварийни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите. След като 100% от вас се изказаха положително за модела и за двигателя - се решихме да вземем Сивика и вече можем да се наречем горди собственици.Първо колата е в супер съсътояние (надявам се, времето ще покаже) - в момента е напълно пребоядисана и много хваща окото. При разглобяването за боядисването получих поглед навсякъде отдолу и видях, че оригинално нямаше ГРАМ РЪЖДА - никъде. Очевидно е поседяла в гараж колата. Окачването е ток, ама много твърдо..... В момента е с 15" джанти и много тропа, едната гума има вече балон. Като съберем малко пари по-нататък може да ги сменим с 14" или с 13".Сега сменихме всички консумативи, другия месец ще се сменят ангр. ремък, водна помпа и евентуално радиатор - че му се ронят ламелите. Ако протече докато го кара жената ще е зле... Хич няма да забележи че няма вода колата.Признавам че колата върви много маниашки и иска да бъде настъпвана. Единствено ме дразни ще много трака всичко отвътре. Всичко е пластмаса отзад и си трака по нашите пътища, корите отпред също тракат. Това си ме дразни много, ама вчера сложихме и музика малко, та се надявам да не ги чувам толкова отсега нататък.Сега си търя морга че ми трабват бая чаркаляци по колата - облегалка за глава на седалката, задна ключалка, лайсна на вратата горе, преден подкалник, машинка за централно, а и клаксона вчера отказа.Ама тези италианци въобще не си поддържат колите - горивния филтър си беше първия, никога не е сменян. И за ангреажния ремък подозирам същото....А, има проблем със обортомера - при подаване на газ стрелката започва да играе; скача от 4000 на 5000 и обратно. Мисля че също така не иска да ходи след 6000 оборота, понеже си стои там а аз чувам как оборотите се вдигат като подавам газ. Някой да има идея от какво е така и как се оправя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей.Радвам се че си я взел и от сега само да те радва.За морга ще ти препоръчам тази на колегата BOSS`HOGG тя ти е близко намира се във Варна.Там ще намериш части за 4 генерация на добри цени.За радиатор мога да ти препоръчам да вземеш нов аз взех от колегата ASRacing на цена около 200 лева с доставката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито правилен избор си направилможе да постнеш и малко снимки да видим красавицата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...