rook 0 #1 Публикувано 2 Септември, 2009 1. Ще обясня ситуасията и после ще задам въпроса(заглавието на темата). Двигателя е D15B2. При напълно загрят двигател, работа на празен ход и колата естествено е неподвижна. Щом вентилатора(охлаждащия на радиатора) не се върти, в разширителния съд идва охл. течност от радиатора. Когато се включи вентилатора, течността която е била изхвърлена се връща в радиатора. След спирането на вентилатора, почти веднага започва пак да хвърля течност в разширителното казанче. Колата загрява нормално - до средата (може да е малко по-малко от средата). Нормално ли си е това или е за смяна капачката?Само ще поясня, че беше направен същия тест с D16Y2 и там нямаше изхвърляне на течност преди включването на вентилатора, нито засмукване на течност от разш. казанче, когато се включи вентилатора.2. Не искам да пускам нова тема(за да не се пълни излишно форума) и този въпрос няма да е свързан със заглавието, но се надявам да не е голям проблем за модераторите. Та въпроса ми е - каква гарнитура е по-добре да се сложи на D15B2 (клингеритова или метална), когато се слага глава от D16Z6? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #2 Отговорено 2 Септември, 2009 2. Метална гарнитура Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #3 Отговорено 2 Септември, 2009 при загряване е нормално да прелива в разширителя( точно преди да се пусне перката се предполага, че темп е на максимално допустимата), след пускане на перката се охлажда веднага течноста и е нормално да се върне обратно от казанчето в радиатора. мисля си, че капачката ти е добре. преливането в казанчето зависи преди всичко от налягането в системата, така, че на другата кола която си гледал може да не е била загряла достатачно или перката и се пуска на по ниска температура- варианти много. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
едмундо 34 #4 Отговорено 2 Септември, 2009 Не съм убеден но ми се струва ,че при работа на празен ход, както е посочил колегата, доста трудно ще плювне в казанчето Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #5 Отговорено 2 Септември, 2009 то налягането не пита . като изгасиш колата и е достатъчно загряла що изпуска налягане от клапана на капачката(съска). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chopper1969 5 #6 Отговорено 3 Септември, 2009 Според мен се държи точно така като трябва капачката ти...моята я сменях преди месец, беше счупена и оливаше радиатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rook 0 #7 Отговорено 3 Септември, 2009 Благодаря за отговорите. Надявах се някой с пряки наблюдения да се включи, но явно няма такива хора засега.Погледнах в А-дата-та и там пише за налягането в охлад. с-ма, че трябва да е 0,95-1,25, а на капачката пише 0,9 бара (или беше атмосфери, но то няма голямо значение). Моля някой, който има Д15Б2, да каже на колко бара му е капачката на радиатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #8 Отговорено 3 Септември, 2009 1.1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chopper1969 5 #9 Отговорено 3 Септември, 2009 1.1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове