Jump to content
Dimteam

За убийците по нашите пътища.

Recommended Posts

колеги хайде вече да спрем да пишем глупости. всички знаем как се кара и че масово не се спазва дистанцията понеже все се бърза за някъде, но от толкова бъране се стига само по-бързо в гробището за мноооогоооо дълга почивка и каквото и да пишем и да обсъждаме тук няма смисъл. безодговорното шофиране и не спазване на правилата за движение си е заложено в кръвта на българина (поне на нас по-младите). за инцидента с роднините на колегата Dimteam искренно се надявам да се възтановът напълно. в тази връзка сестра ти как е? питам понеже бе писал че има съмнения за кръвоизлив.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

midnight_rider в кой закон го пише това за 30-те и 50-те метра дистанция? Как можеш да изпревариш някой, ако спазваш 30 метра дистанция от него? Ако намелее дистанцията, това означава ли, че вече е започнало изпреварването или означава, че полицая ще ви спре и ще отнесете наказание?

В закона си пише всичко и там няма такова нещо. Но пък пише "Чл. 23 (1) Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи на такова разстояние от движещото се пред него друго превозно средство, че да може да избегне удряне в него, когато то намали скоростта или спре рязко.". Също така пише "Чл. 23 (2) За улесняване на изпреварването по двулентовите двупосочни пътища извън населени места, водачите на пътни превозни средства или състави от пътни превозни средства с дължина над 7 м, с изключение на случаите, когато те извършват изпреварване, трябва да поддържат такова разстояние между своето превозно средство и движещото се пред него друго превозно средство, че изпреварващите ги пътни превозни средства да могат безопасно да заемат място между тях.". Това ще бъде променено и ще стане действащо за всички МПС-та (кога точно не се знае). Също пише "Чл. 42 (3) Водачът на изпреварваното пътно превозно средство е длъжен да не увеличава скоростта и да не пречи на изпреварването по какъвто и да е друг начин.". Не ми се копира и други части от ЗДП, за да го прочетете поне още веднъж, че някой от вас имат определено нужда.

Magnum на теб ще ти обърна повече внимане. Бях останал с добро вечатление за теб, но как можеш да пишеш такива глупости. Тръгнеш ли да изпреварваш, значи изппреварваш. Ако не можеш да изпълниш условията за изпреварване (тези които са написани в ЗДП), седиш си на трибуквието и си кротуваш. Няма такива отдалечавания и засилки или други глупости, ако искаш не от времето на москвича, ами от времето на Фред Флинстоун да си карал коли. Прочети закона за да разбереш кога и как можеш да изпреварваш (за да запазеш себе си и другите около теб), дали ще го спазваш си е твоя работа, но не обвинявай другите. И аз да съм, като видя, че си тръгнал да изпреварваш, ще набия спирачки, ако преценя, че няма да можеш да изпревариш безопасно. Аз от къде да знам, че само се "подаваш", а не си решил да изпреварваш. Никакъв закон не ми забранява да направя това, а може дори да се каже, че ме задължава. Аз мога ли да знам, този който е до мен дали ще продължи изпреварването, ще реши да спре или ще реши да ме избута от пътя, за да не се удари в насрещния? Напълно НОРМАЛНО и ЛОГИЧНО действие е изпреварвания да намали скоростта си при таква ситуация.

Не обвинявайте другите за вашите гршки. Доста често другите са виновни, но не винаги. Когато сте си изградили грешни навици, опитайте се да ги промените, а не да учите другите как да карат, че на вас да ви е удобно.

Редактирано от rook

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега midnight_rider за щастие сестра ми е добре оказа се че е някаква свободна течност която докторите не знаеха от каде идва. След 3 дни в болницата с дренаж се оправи и сега си е вкъщи. Искам само да вмъкна и нещо което разбрах от констативния протокол. Оказа се че на мястото кадето е станал инцидента маркировката и знаците забраняват изпреварване. Но в протокола като участници в ПТП-то е вписан само баща ми и пише също че причините се изясняват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писнало ми е от идиотите с бусовете и камиони които се правят на състезатели,ако можех за тях щяха да са наи-тежките наказания включително и затворНа всички ни е ясно че новите бусове и камиони вървят доста,но това не е причина да се не се спазват ограниченията!Аз винаги като изпреварвам ,гледам да го направя ,не ме интересуват дистанции метри километри просто трябва да знам че какво и да стане на пътя няма да съм опасност за себе си и околните! Пътъвам чат-пат към варна към пловдив също ,проблема идва от камионите и тировете наи-вече на второ място са голфовете(това да се чете като келеметата)Последния път като се връщах имаше ,видях няколко птп ,и един претаванен ситроен!?!?Видях полицаи които засече 4 коли в завои!! На вас не ви ли писна от такива гледки?! п.с. Знам колко вървят новите бусове лично също и старите п.с.с. бързо оздравяване!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и намен отдавна ми е писнало от диви селяни които са се качили на нови и мощни коли или камиони и си мислят че могат всичко ама за съжаление няма какво да се направи освен да се пазиме доколкото зависи от нас...............бързо оздравяване на семеиството на колегата....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, коментара ми за случая е формиран от начина по който е представен. Не съм адвокат на говната с бусове, които дерибействат по родните пътища, но мнението за ситуацията остава непроменено. Аз съм попадал в подобна ситуация, когато започвайки изпреварване виждам, че колегите пред мен не са оставили дистанция помежду си. Нищо не ги оправдава за скъсяване на дистанцията при положение, че при започване на изпреварване са задължени да си дадът шибания мигач. И така, виждайки, че не мага да завъша изпреварването, искам да приключа маневрата по най-бързия начин т.е да се върна. Обаче "добрия самарянин", който не ми е оставил място пред него започва да спира и по този начин идиота хем кара успоредно с мен хем същевременно скъсява дистанцията между него и задния автомобил. Относно добрите намерия нали знаете с какво е осеян пътя каъм ада :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

sAsKE и аз не съм адвокат на никой, но по представения случай, микробуса си е виновен на цяло, а действията на изпреварваното МПС са били напълно адекватни и правилни. Няма такива неща като "ТОЙ Е БИЛ ДЛЪЖЕН ДА НЕ ПРОМЕНЯ СКОРОСТА по време на изпреварването". Това са някакви твои измислици, които искаш да ги наложиш, с цел оправдаване на твоите действия, които са били погрешни. Закона е истината и ако го прочетеш, ще разбереш колко трябва да е дистанцията м/у 2 МПС-та (виж ми предния пост по темата, там я пише по закон колко трябва да е дистанцията). Вярно е, че ако си тръгнал да изпреварваш някой, който също се е канел да изпреварва и не е подал мигач е виновен, НО не е виновен, че е направил дистанцията м/у него и предния "малка" и ти си нямал възможност да изпревариш. Виновен е, ако е направил дистанцията малка, когато вече си почна изпреварването, но не и ако я е скъсил преди ти да почнеш изпреварването. За всеки изпреварван е нормално да почне да намаля, когато види, че изпреварващия няма да може да го изпревари. И ти да си, едва ли ще чакаш да видиш този, който те изпреварва, дали ще реши да намали и да се прибере или ще те избута от пътя. Никой не е длъжен да ти оставя място пред него си, освен... (прочети предния ми пост, кой е длъжен да оставя място пред себе си, за да може да бъде изпреварен от други МПС-та). Не си измисляйте свои правила и закони, както на вас са ви удобни. Не обвинявайте другите, когато вие сте виновни. Не ми стана ясна напълно ситуацията, която се е създала при теб, но от това което си написал, останах с впечатлението, че си тръгнал да изпреварваш кола, която е скъсила дистанцията м/у нея и предната. В този случай много зависи кой и кога е извършил всяко действие. Ти кога си почнал да изпреварваш, този пред теб кога е намалил дистанцията и др. Вероятно всеки е допускал грешки и е по-добре да се вземе поука от тях, вместо да обвинява другите. Пиша тези редове с цел да не се вкарват в заблуда, хората четящи тези неща. Ако греша някъде, нека да бъде поправен и истинада да излезе на яве.Набързо ще преразкажа закона за дистанцията (касаещи леки коли), така, че да станат ясни на повечето. Дистанцията м/у две мпс-та е толкова, че каквото и да прави МПС-то пред вас, вие да не го блъснете. Ако искате и на една педя да сте от него, щом можете да спрете така, че да не се ударите в него, дори когато той набие рязко и внезапно спирачки, значи дистанцията ви е била според закона. Щом ударите някой отзад се води неспазване на дистанция, никой не ви търси на колко метра сте били зад него. Някой написа, че дистанцията извън населено място била 30 метра (такова нещо в закона не видях). Приемаме, че е така (въпреки, че не е) и разиграваме следната случка. Две МПС-та се движат с 90км/ч едно зад друго. Едното е нов спортен автомобил(да го наречем А) а другото е 20 годишен автомобил с ремарке и е натоварен до масималната допустима маса(да го наречем Б). А се движи пред Б, като Б е на 30 метра зад него. При дадената скорост, пътни условия (добри), състояние на МПС-тата, състояние на водачите, атомобила А спира за 20 метра до 0км/ч (примерно), а автомобила Б за 60 метра до 0км/ч (примерно). Тези 30 метра дистанция достаъчни ли са за да се избегне ПТП при рязко и внезапно спиране на автомобил А. Отговора е ясен и затова в закона няма такова нещо като 30 метра дистанция извън населено място. В дадения случай автомобил Б трябва да е на повече от 40 метра зад авомобил А за да отговаря на закона, т.е. дистанцията да е такава, че опри внезапно и рязко спиране на автомобил А, автомобил Б да може да спре зад него без да го блъсне.Стана прекалено дълго и в някой друго мнение може да обясня за изпреварването.Пак моля, ако греша някъде, да бъда поправен. Да не е обаче с измислени правила и закони.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[Пак моля, ако греша някъде, да бъда поправен. Да не е обаче с измислени правила и закони.Не само грешиш колега, но си и в тотална заблуда. Относно константната скорост на изпреварвания, това правило го има в Германия (взел сам шофъорска книжка и там). Мързи ме да ровя в ПДП за да видя как е в Бг сега, може тук да си прав. Обаче да ми твърдиш, че дистанцията с предната кола е по твоя преценка И НЕ СИ ДЛЪЖЕН ДА СПАЗВАШ ДОСТАТЪЧНА ТАКАВА нещто си се объркал. Представи си ситуация- пред теб има ТИР-ове, движещи се по нагорнище. В предвид ниската им скорост всеки от тях може да спре навреме, ако се наложи без да удари предния. Ти започваш изпреварване и те уверявам, че по никакъв начин не можеш да видиш каква е дистанцията между тях. След като се озовеш между двата ТИР-а и разбереш , че няма място за тебе става весело. Тогава ще проумееш че "малката" дистанция е изключително вредна за здравето

Редактирано от sAsKE

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега rook ти да не си от онези кадето са си купили книшките. ако си направиш труда да причетеш правилника ама някой по-старичък че новите са доста орязъни от съдържание и може да понаучиш нещо. да ми цитираш закона няма смисъл, адвокатката ми го знае по-добре от мен и теб. и немога да разбера какво са ви виновни водачите на товарни автомобили били "карали бързо"(е пък как ще стане като имат скоросто ограничители на 90 км. и тахографи а шайбите се пазят 28 дни в водача и една година във фирмата) ами да не би ние да караме с ограниченията. за малоумника с микробуса кадето е ударил автомобила и е причинил птп-то заслужава да му се отреже главата ама през кръста

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

rook, когато някой излиза на пътя, той е длъжен да се съобразява с няколко положения:- собствени умения- възможности на автомобила- атмосферни условияДистанцията е много важна за безаварийно пътуване. Нейното пренебрегване е предпоставка за ПТП-а с неясен край. Цитираните (от ЗДП) 30 и 50 метра по спомен са истина. Честно казано не ми се рови да гледам правилниците, макар че трябва - има доста промени, които съм ги изпуснал. По въпроса за дистанцията. Преди време във форума се вихреха едни теми. Аз давах примери със стари наръчници на автомобилиста. Анатемосаха ме, понеже това било комунистическо четиво. Изморих се да обяснявам, че има неща, които никой няма да ти ги каже. Уви, ограниченията 50, 90, 130 били за комунистическите автомобили. Всичко било написано с цел пропаганда... Почти никой не пожела да се замисли. В това книжле много добре бяха обяснени неща. Имаше и за дистанцията една глава :) Общо взето бяха обяснили хората защо тя трябва да бъде еди колко си при еди каква си скорост и метеорологични условия. Обясняват защо не трябва да се бърза. Подкрепят го с експерименти на пътя и подробни обяснения.Всичко, което си го пишем е напълно безсмислено. Вчера се прибрах от морето. Пак се нагледах на изпълнения. Не е възможно да спазваш дистанция :) Увелича от колегата пред мен разстоянието да 10-15 метра (крайно недостатъчни) и между нас започват да се вмъкват разни спортисти. И така много скоро се озовавам пак на метър от бронята на предния ;) Какво правя? Знам си възможностите като шофьор и възможностите на колата. При кошмарен трафик като този от морето, карам с 80 и се старая да поддържам дистанция от поне 15 метра. Като имам готовност да набия спирачки във всеки един момент и да отклоня към банкета или в отсрещното при нужда.. според условията, разбира се. Не доускорявам, когато някой се опитва да ме изпреварва. А ако срещу него идва друг автомобил - просто отпускам педала на газта. Толкова е просто.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко се корени в маталитета ни. Никога няма да се оправим докато има хора, където се мислят за нещо повече на пътя. Аз съм млад шофьор(1г.), фен съм на автомобилния спорт, обичам високите скорости но препочитам да шофирам безопасно, защото е просто жалко да мрът толкова хора и то защо? защото кой съм аз да кара в ограниченията... :) Тъжно ми е да гледам как връстниците ми (оня ден взели книжка) карат със 80 градско и се мислят за големите пичове...тъжно ми е да гледам и хрониката на жертвите всеки ден.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера имах честта да се запозная с един такъв убиец....За щастие ни се размина на косъм ...буквално на косъм да се срещнем с смъртта.След като ни изпраска с 130км/ч...радвам се че сме живи и здрави ..и вече нямам си хабер как да се пазя по пътищата като е пълно с убиици,самоубиици малоумници,празноглавци,тапаци и незнам още кво, и най лошото е в случая е че няма спасени и винаги им се разминава .Колата е тоталка евалата на виновника!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Михо, съжалявам за колата, но се радвам, че на вас се е разминало. Коя кола унищожихте?

 

Ото пак спориш против правилника - rook е прав (въпреки че ме заплю) - правилника е един, за всички, и аз мразя българския манталитет всеки да го знае по-добре, и да си кара по собствен правилник.

Щом така пише в правилника - така ТРЯБВА да се кара. И то по новия правилник, а не по правилника от 1928-а година (когато пред всяка кола е трябвало да тича човек с червен флаг)

Това, че правилника е неясно написан - сигурно има причина за това. Каквато и дистанция да ти запишат, че трябва да спазваш с предния, винаги може да се окаже недостатъчна - може и ферари да караш, но този пред теб ако се забие в паднала скала на пътя, и спре на място - пак ще се забиеш в него, и ще си виновен за неспазване на дистанцията.

Дори и така написано "с изключение на случаите, когато те извършват изпреварване, трябва да поддържат такова разстояние между своето превозно средство и движещото се пред него друго превозно средство, че изпреварващите ги пътни превозни средства да могат безопасно да заемат място между тях." пак е неясно - ако зад тях се движи това?

Публикувано изображение

А за непроменянето на скоростта ... много мътно може да се предположи от "Чл. 42 (3) Водачът на изпреварваното пътно превозно средство е длъжен да не увеличава скоростта и да не пречи на изпреварването по какъвто и да е друг начин." - щом намаля скоростта и аз не мога да се върна зад него, то той пречи на изпреварването. Целта на ЗДП е да намали до минимум критичните ситуации на пътя - а това е типична критична ситуация.

Никъде не е записано, че щом съм започнал изпреварване, то трябва да го завърша. А изпреварване е много ясно обяснено кога започва - когато се подаде сигнал за това - мигач. Излиза, че щом съм включил мигача, то задължително трябва да изпреваря ли?

Ото добре го каза в случая - видя ли, че някой ме изпреварва, просто връщам газта. Това е достатъчно да отвори допълнителна дистанция, без да променя сериозно скоростта ми.

А това, че като остяваш голяма дистанция, то винаги се намира някой състезател да се бутне пред теб - какъв е проблема? Пак казвам, щом е бил по-бърз да те настигне, и да почне да те изпреварва (без ти да си почнал да изпреварваш предния), то нямаш никакво право да го забавяш и да му пречиш. Щом е състезател, той ще изпревари и този пред теб, и пред него, и така или иначе ще избяга напред. Единственото, което можеш да направиш, е да забавиш това, но не и да го спреш. Ако искаш да не те изпреварва, да си карал по-бързо, за да не те достигне изобщо.

Но хората не обичат да ги изпреварват. Явно има защо израза "да те минат" в българския език да се разбира по двата начина

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Magnum, прости за въпроса, но къде видя, че споря за нещо? :D Правилникът е хубаво нещо, ама предпочитам да карам винаги с едно на ум.И последно да вмъкна - Законът за движение по пътищата не се е променил особено от тогава, когато съм карал курсовете :D Т.е. 15 години.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никъде не е записано, че щом съм започнал изпреварване, то трябва да го завърша. А изпреварване е много ясно обяснено кога започва - когато се подаде сигнал за това - мигач. Излиза, че щом съм включил мигача, то задължително трябва да изпреваря ли?

Не съм твърдял нищо от гореизложеното. Щом си започнал изпреварване ти си преценяш, а изпреварвания трябва да не пречи по никакъв начин. Включения мигач показва намерение да се предприеме маневра, а не да се завърши. По въпроса с правилника в часта му, касаеща дистанцията пак ще дам пример с Германия. Там ме глобиха с 120 марки заради неспазване на дистанция. В фиша с глобата пишеше, че при текуща скорост от 120-130 км/ч аз съм длъжен да оставя разстояние минимум 22 метра, а в момента на снимката е била 12. Тук незнам как е, сигурно нашите разбират повече. Magnum далече съм от мисълта да се заяждам с теб при положение, че поста ти ми хареса и съм напълно съгласен с последната част от него. Ставал съм свидетел на думи от рода "по хубуу да се трепе копилето" и нарочно намаляване на дистанцията с предния автомобил за да се пречи на прибирането на цитираните от теб "състезатели".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключително се радвам, че роднините на колегата са оцелели, ламарината кучета я яли!Днес бях ПОЧТИ пряк свидетел на две ПТП. При първото успяха да тупнат един велосипедист, който си пресичал с текерлека като Цар Освободител, без да гледа колите. Циганска му работа. Резултат - окривена задна капла и много кал по дрипата на гърба и гъза му.Обаче ... на връщане от работа, на влизане към Габрово беше грозно. http://vbox7.com/play:559acd8eКарайте внимателно и не по-бързо от собствените си рефлекси, за да не ви снимам и вас така утре! :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...