Slade 21 #1 Публикувано 21 Юли, 2009 Здравейте,Въпросът ми вероятно е идиотско-кретенски, но прелиствайки повечето стари теми чрез търсачката не можах да открия конкретен отговор.Колко според вас трябва да е твърд например горният маркуч между двигателя и радиатора при студен и при напълно загрял двигател?При мен при напълно загрял двигател не мога да го стисна толкова, че да му опра стените вътрешно една в друга. Не че не мога да се напъна да го стисна яко, но ми е твърде горещ. Притеснява ме, че маркучите са твърдички на загрял двигател - не чак толкова, че да не могат да се стиснат изобщо, но достатъчно, че да е трудно стискането.Според вас колко е нормално, колко не е нормално и къде трябва да е границата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #2 Отговорено 21 Юли, 2009 вземаш една футболна топка, и на бензиностанцията я помпиш до 1.1 атмтолкова трябва да са ти твърди тръбитеи няма значение коя тръба стискаш, горната или долната - поне на празен ход водната помпа не може да направи разлика в налягането Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogo 25 #3 Отговорено 21 Юли, 2009 АВТО-хипохондрия се нарича това състояние... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #4 Отговорено 21 Юли, 2009 (Редактирано) Абе с футболна топка няма да стане, защото материала е доста различен, а и трябва да я напълня с вода, която да наблъскам до това налягане - въздуха се мачка по-лесно . Може би велосипедна (вътрешна) гума с вода ще е по-реален експеримент, който разбира се нямам намерение да правя.Ако трябва да перефразирам въпроса ще е: колко твърди са вашите маркучи? Можете ли да ги стиснете и до каква степен на загрял двигател? Можете ли да им опрете стените без затруднение? АВТО-хипохондрия се нарича това състояние...Мдаа, много неприятно състояние, но поне го осъзнавам. Поне при мен се лекува като проверя за всички възможни проблеми по една кола, след като я купя. Просто нямам вяра в какво състояние са ми я продали и дали няма проблеми, които да избият в най-неподходящия момент.Обичам си Хондата и искам всичко да е наред по нея, а ако има проблем - той да бъде хванат навреме.Лошото е, че я имам отскоро и още не съм свикнал с всичките особености и разлики с други марки и модели (на предишната кола маркучите бяха по-меки).Ще кажа и кое ми изостри автохондрията и ме накара да проверя маркучите - вчера в най-горещото време следобед забелязах, че ауспуха на колата клокочи и хвърля вода, при все че е загряла. Това може и да се дължи на факта, че слизайки от голям бордюр разтресох здраво гърнето и може някаква кондензирала влага да е излязла навън, но кой знае! Редактирано 21 Юли, 2009 от Slade Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ShEfA 70 #5 Отговорено 21 Юли, 2009 Нормално е да е твърд... поне така съм гледал че се проверява дали е безопасно да отвориш капачката на радиатора. Щом е твърда тръбата, значи водата е под налягане и може да те опръска стабилно в лицето... примерно. Но идеята ми е, че щом това е начин за проверка би трябвало твърдостта да е нормална... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chopper1969 5 #6 Отговорено 21 Юли, 2009 При отворен термостат, със средно по сила натискане...тоест бе за си даваш много зор, трябва да стиснеш маркуча поне на половина. Според мен ако нещо не е наред, тоест не ти отваря капачката на радиатора -маркучите трябва да са осезаемо по-корави , а ако ти надува налягане от цилиндрите при издухана гарнитура на главата-маркучите трябва да са корави като камък. Нормално е да имаш конденз в гърнето...сваляш го и го източваш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #7 Отговорено 21 Юли, 2009 Не разбрах какво общо има водата / конденз / от ауспуха и твърдостта на "маркучите" / водни съединения / ???Нормално е да не можеш да опреш стените "вътрешно". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #8 Отговорено 21 Юли, 2009 Не разбрах какво общо има водата / конденз / от ауспуха и твърдостта на "маркучите" / водни съединения / ???Нормално е да не можеш да опреш стените "вътрешно". Сигурно в случая няма нищо общо, но първото, което ми дойде на ум е да проверя маркучите (досега не бях го правил) и да видя колко течност е останала в казанчето с антифриз. Абе още като купувах колата се притеснявах да не е прегрявана - не че имаше някакви симптоми, но сигурно всеки се е замислял на мое място.Благодаря за отговорите на всички! Маркучите не бяха твърди като камък и се надявам да не се появи Едмундо и да каже - сменяй гарнитура на главата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikolay Kozloduy 6 #9 Отговорено 21 Юли, 2009 АВТО-хипохондрия се нарича това състояние...И аз страдам от тая болест! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
едмундо 34 #10 Отговорено 21 Юли, 2009 Не разбрах какво общо има водата / конденз / от ауспуха и твърдостта на "маркучите" / водни съединения / ???Нормално е да не можеш да опреш стените "вътрешно". Сигурно в случая няма нищо общо, но първото, което ми дойде на ум е да проверя маркучите (досега не бях го правил) и да видя колко течност е останала в казанчето с антифриз. Абе още като купувах колата се притеснявах да не е прегрявана - не че имаше някакви симптоми, но сигурно всеки се е замислял на мое място.Благодаря за отговорите на всички! Маркучите не бяха твърди като камък и се надявам да не се появи Едмундо и да каже - сменяй гарнитура на главата Ей много съм ви уплашил бре..не бойте се Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fly-boy 91 #11 Отговорено 21 Юли, 2009 Първо искам да се извиня че ще бъда малко по изчерпателен . И аз съм параноик на тема състояние на колата. Скоро ми вдигна за първи път градусите над нормалното и вентилаторът не ми се включи. Дадах го на късо и тогава тръгна , веднага смених датчика на вентилатора.Карах седмица и пак се появиха същия проблем тогава смених и термостата . Карах две седмици и пак в един прекрасен ден термостата се отвори а перката на вентилатора забрави да се включи , върнах старият датчик и с него работи когато и е кеф . Остана само едно последно нещо което не съм сменил и от където всъщност трябваше да започна а имено релетата .Знам че за много от вас звучи страно но май имено в тях е проблема. Идеята ми дойде от това че симптомите са сходни с нещо което ми се случи на Сеата. Сеата е Ибиза 2005 г. скоро му отказа ABS-а отидах за сервиз казахами че съм за нов /2500 лева/ викам мога и без ABS . Не след дълго светна и лампата на въздушните възглавници викам си да ви плюя на техниката на Сеат . След седмица започна да загрява , викам си меришими на mobile.bg .Но вчера един приятел ми вика донеси я в сервиза да я видим и се оказа че две релета са заминали смени ги и всичко се оправи . Само да отбележа че сервиза е за аудио техника а другите няма да ги назовавам само дерат кожи . Мисля че проблема ми ще се реши само с реле .Извинявам се за дългото обяснение но се опитвам да помогна преди някои да мине по моя път , поне да започне от където прябва . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #12 Отговорено 22 Юли, 2009 Ти разбра ли кои са тези релета, какво точно управляват? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fly-boy 91 #13 Отговорено 23 Юли, 2009 Да разбрах кое е. Като отвориш капака на колата най в ляво до акумулатура има една черна кутия с бушони и релета.Проблемното реле е най горното дясно реле . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове