Jump to content
Slade

За твърдостта на маркучите на радиатора

Recommended Posts

Здравейте,Въпросът ми вероятно е идиотско-кретенски, но прелиствайки повечето стари теми чрез търсачката не можах да открия конкретен отговор.Колко според вас трябва да е твърд например горният маркуч между двигателя и радиатора при студен и при напълно загрял двигател?При мен при напълно загрял двигател не мога да го стисна толкова, че да му опра стените вътрешно една в друга. Не че не мога да се напъна да го стисна яко, но ми е твърде горещ. Притеснява ме, че маркучите са твърдички на загрял двигател - не чак толкова, че да не могат да се стиснат изобщо, но достатъчно, че да е трудно стискането.Според вас колко е нормално, колко не е нормално и къде трябва да е границата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вземаш една футболна топка, и на бензиностанцията я помпиш до 1.1 атмтолкова трябва да са ти твърди тръбитеи няма значение коя тръба стискаш, горната или долната - поне на празен ход водната помпа не може да направи разлика в налягането

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АВТО-хипохондрия се нарича това състояние...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Абе с футболна топка няма да стане, защото материала е доста различен, а и трябва да я напълня с вода, която да наблъскам до това налягане - въздуха се мачка по-лесно :) . Може би велосипедна (вътрешна) гума с вода ще е по-реален експеримент, който разбира се нямам намерение да правя.Ако трябва да перефразирам въпроса ще е: колко твърди са вашите маркучи? Можете ли да ги стиснете и до каква степен на загрял двигател? Можете ли да им опрете стените без затруднение?

АВТО-хипохондрия се нарича това състояние...

Мдаа, много неприятно състояние, но поне го осъзнавам. Поне при мен се лекува като проверя за всички възможни проблеми по една кола, след като я купя. Просто нямам вяра в какво състояние са ми я продали и дали няма проблеми, които да избият в най-неподходящия момент.Обичам си Хондата и искам всичко да е наред по нея, а ако има проблем - той да бъде хванат навреме.Лошото е, че я имам отскоро и още не съм свикнал с всичките особености и разлики с други марки и модели (на предишната кола маркучите бяха по-меки).Ще кажа и кое ми изостри автохондрията и ме накара да проверя маркучите - вчера в най-горещото време следобед забелязах, че ауспуха на колата клокочи и хвърля вода, при все че е загряла. Това може и да се дължи на факта, че слизайки от голям бордюр разтресох здраво гърнето и може някаква кондензирала влага да е излязла навън, но кой знае! Редактирано от Slade

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е да е твърд... поне така съм гледал че се проверява дали е безопасно да отвориш капачката на радиатора. Щом е твърда тръбата, значи водата е под налягане и може да те опръска стабилно в лицето... примерно. Но идеята ми е, че щом това е начин за проверка би трябвало твърдостта да е нормална...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При отворен термостат, със средно по сила натискане...тоест бе за си даваш много зор, трябва да стиснеш маркуча поне на половина. Според мен ако нещо не е наред, тоест не ти отваря капачката на радиатора -маркучите трябва да са осезаемо по-корави , а ако ти надува налягане от цилиндрите при издухана гарнитура на главата-маркучите трябва да са корави като камък. Нормално е да имаш конденз в гърнето...сваляш го и го източваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрах какво общо има водата / конденз / от ауспуха и твърдостта на "маркучите" / водни съединения / ???Нормално е да не можеш да опреш стените "вътрешно". :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрах какво общо има водата / конденз / от ауспуха и твърдостта на "маркучите" / водни съединения / ???Нормално е да не можеш да опреш стените "вътрешно". :)

Сигурно в случая няма нищо общо, но първото, което ми дойде на ум е да проверя маркучите (досега не бях го правил) и да видя колко течност е останала в казанчето с антифриз. Абе още като купувах колата се притеснявах да не е прегрявана - не че имаше някакви симптоми, но сигурно всеки се е замислял на мое място.Благодаря за отговорите на всички! Маркучите не бяха твърди като камък и се надявам да не се появи Едмундо и да каже - сменяй гарнитура на главата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АВТО-хипохондрия се нарича това състояние...

И аз страдам от тая болест! :(:ppp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрах какво общо има водата / конденз / от ауспуха и твърдостта на "маркучите" / водни съединения / ???Нормално е да не можеш да опреш стените "вътрешно". :ppp

Сигурно в случая няма нищо общо, но първото, което ми дойде на ум е да проверя маркучите (досега не бях го правил) и да видя колко течност е останала в казанчето с антифриз. Абе още като купувах колата се притеснявах да не е прегрявана - не че имаше някакви симптоми, но сигурно всеки се е замислял на мое място.Благодаря за отговорите на всички! Маркучите не бяха твърди като камък и се надявам да не се появи Едмундо и да каже - сменяй гарнитура на главата :(
Ей много съм ви уплашил бре..не бойте се :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо искам да се извиня че ще бъда малко по изчерпателен ;) . И аз съм параноик на тема състояние на колата. Скоро ми вдигна за първи път градусите над нормалното и вентилаторът не ми се включи. Дадах го на късо и тогава тръгна , веднага смених датчика на вентилатора.Карах седмица и пак се появиха същия проблем тогава смених и термостата ;) . Карах две седмици и пак в един прекрасен ден термостата се отвори а перката на вентилатора забрави да се включи :D , върнах старият датчик и с него работи когато и е кеф :D . Остана само едно последно нещо което не съм сменил и от където всъщност трябваше да започна а имено релетата ;):( .Знам че за много от вас звучи страно но май имено в тях е проблема. Идеята ми дойде от това че симптомите са сходни с нещо което ми се случи на Сеата. Сеата е Ибиза 2005 г. скоро му отказа ABS-а отидах за сервиз казахами че съм за нов /2500 лева/ ;) викам мога и без ABS . Не след дълго светна и лампата на въздушните възглавници :( викам си да ви плюя на техниката на Сеат . След седмица започна да загрява , викам си меришими на mobile.bg :ppp .Но вчера един приятел ми вика донеси я в сервиза да я видим и се оказа че две релета са заминали смени ги и всичко се оправи :D . Само да отбележа че сервиза е за аудио техника а другите няма да ги назовавам само дерат кожи :o . Мисля че проблема ми ще се реши само с реле :D .Извинявам се за дългото обяснение но се опитвам да помогна преди някои да мине по моя път , поне да започне от където прябва ;) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти разбра ли кои са тези релета, какво точно управляват?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбрах кое е. Като отвориш капака на колата най в ляво до акумулатура има една черна кутия с бушони и релета.Проблемното реле е най горното дясно реле :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...