Jump to content

Recommended Posts

Първо искам да кажа едно голямо "здравейте" на хората в този форум! По принцип както виждате и то профила ми и аз съм от ограмната маса бългаски псевдо състезатели, които карат опел, но искам да отбележа,че изпитвам огромна доза респект към автомобили, чиито двигатели "гонят" почти 100кс на литър работен обем. :) След малката и досадна анотация да премина към проблема си. Става въпрос за Хонда Кончерто (ако това във вашият форум го броите за хонда... ) с двигател Д16А8. Миналите две седмици направихме ремонт на двигателя смяна на гарнитура на главата, наваряване и шлайф на същата. Самата глава имаше язви между каналите за водата и маслото и в съчетание с негодно проведен ремонт (поне по мое мнение) резултата беше ясен - 2 литра антифриз в маслото. Въпросът с какво усилие бяха (не)затегнати болтовете на главата ще го оставя без коментар... Сега главата е след ремонт, монтирана е нова гарнитура на главата, нов нискотемпературен термостат, болтовете са затегнати на 2 фази - 30 и 65НМ.. с една дума постарахме се. Но за съжаление колата според собственика (мой приятел) не върви.. :lol: И тук трябва да се намесят гурутата от форума за помощ. Зацепването на ангренажа (или поне по-голямата част от процедурата) го направихме по схема дадена в Workshop-a.Белезите на раздвижните колелета съвпадат с тези на коляновия вал(,че даже и с тези от предния ремонт). Нещото обаче , което обаче ме съмнява е запалването. Забелязах ,че самото делко не е фиксирано,а има някакъв минимален ход за регулиране. Възможно ли е да е от това проблема или сме омазали засепването на ангренажа? Да сме пропуснали някоя малка тръбичка от многото влизащи в всмукателя, която да прави подобен проблем? Наистина чистосърдечно си признавам,че ремонта на хондата ме хвърли в дълбок размисъл и си признавам, че въпреки скромния ми опит със 16клапановата ми вектра..тука нещата са ми почти непонятни. Благодаря Ви предварително за помощта и търпението да прочетете целият ми пост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не сте маркирали делкото при сваляне, май ще е най добре да го настроите със стробоскоб (или както се нарича) според service manual-a. Ако го наместите някъде към средата на свободния ход, би трябвало горе-доло да нацелите центровката ако всичко останало е наред. Ако и тогава не върви може да не е зацепен ангренажа било то и с един зъб. Всъщност не въм от най-разбиращите, но се сещам за тези неща основно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но за съжаление колата според собственика (мой приятел) не върви.. :) Нещото обаче , което обаче ме съмнява е запалването.

Измерете налягането в цилиндрите, много от въпросителните ще отпаднат и колегите може да помогнат !Според мен не е това проблема, който споменаваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми малко да се изкажа подготвен пак... Днеска мъчихме аванса на запалването - няма промяна към по-добро. Колегата каза,че като загрее колата пуши...?!?! И тва след смяна на гарнитура на главата, масла, антифриз... Забравих да кажа,че предния майстор беше правил основен ремонт- сегменти, гумички на клапани... Просто не виждам причина за тоя дим през ауспуха освен да са останали някъде масло/антифриз окапани в генерацията или което според мен е по-вероятно да е омазано зацепването на ремъка. За зацепването на ремъка искам да кажа,че днес пак гледахме белезите и двата хоризонтални на валовете не съвпадат - има разлика от един зъб назад на всмукателя. Няма любов между бутала и клапани, но е явно че нещата са към презацепване на ремъка. И сега да добавя още един тъп въпрос към вече належащите - някаква свежа идея как да развъртим проклетата шайба за пистовите ремъци??? Собственоръчно я затегнах на към 164-5 Нм.... ама сега няма отвъртане. :D Предния път я развъртяхме по следния начин: колата на 5та, натисната спирачката и яко напъване.... Да ама не... Сега неще.. Опъва се ремъка..въртят се колелата и не виждам просто как да блокирам коляновия вал или шайбата на ремъците. Само искам да отбележа ,че ремонта се прави на паркинга в София с два комплекта гедории,динамометричка, ограничен брой ключове и някой др дребни инструменти, та положението е почти военно. Благодаря на колегите, които се отзоваха и на тези, които тепърва ще помагат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма от къде да дойде масло в генерацията при смяна на гарнитура на главата, така ,че тва го отпиши като вариант. ремъка ще се наложи да го зацепите както трябва, че както казаш, че е не е добре. вкарай 4та, яко на спирачката и с по здрав камък и рамо на гедорията и тръба трябва да се развие. другия вариант е с гайковерт на въздух, ама ще трябва да е доста як, че на гумаджийница сме пробвали с нормален и не става.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при кофти зацепване идва кофти запалване, и може да пуши от прекалено богата смес, късно (или липса на) запалванезащо затегнахте толкова гайката на вала? с тези мъки на скорост + спирачки, цялото натоварване отива в ремъка и обтяжната ролка, които е добре да се сменятизтеглете си опътването, там пише кое с колко да се затяга, и къде да се смаже или да се сложи лепило за резба

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колеги просто от толкова умуване за зацепването на ремъка забравих защо е толкова натегната гайката...Не е 165 Нм.. Когато палихме колата за първи път след ремонта забравихме камъка и въртока на гайката на коляновия вал... И се позавъртя.. и чак сцепи вложката.. :hondarulez: Сега май вече задачата става меко казано непосилна.. Освен да мъчим да я караме някъде за пневматичен гайковерт...друго не ми идва като идея да свърши работа. Ако има някой друго предложение моля да сподели. И отново искам да благодаря на отзовалите се за помощта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а след като разбра че ремъка не ти е зацепен правилно защо ти трябва да разхлабваш болта на колянови вал... просто отпусни обтегача и зацепи ремъка. Или пропускам нещо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прав е емо ... аз не знам защо разбрах, че се опитвате да свалите шайбата на някой от валовете :thumbs1:не че и това ви трябва

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...моята беше зацепена с един зъб погрешно и не вървеше както си трябва и пушеше във по високи обороти,при неправилно регулиране на делкото колата също показва слаб вървеж и доста висок разход

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ми колеги, проблема вече е решен. Ремъка е презацепен и колата върви. Вече си показва зъбите на 124 коня Хонда. Искам да ви благодаря за помощта и за съветите без които едва ли щяхме да справим.

Редактирано от blackbird

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...