Ianev 10 #1 Публикувано 3 Юни, 2009 След много ходене по мъките,стигнах до информацията че са ми монтирали метална гарнитура на главата!След ремонта водните съединения са много твърди и колата загрява!С нов радиатор,капачка,термостат,датчик на перката и т.н!Въпроса ми е възмойно ли е да е причината в гарнитурата,и металната може ли да компенсира кривината на блока или главата?(преди това главата е шлайфана и проверена за херметичност,но блока не е). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #2 Отговорено 3 Юни, 2009 голям е шанса метална гарнитура да не може да уплътни добре, особено ако не са шлайфани и главата и блока на студен двигател маркучите твърди ли са? нивото в разширителното казанче трябва да е малко над MIN. като отвориш капачката на радиатора (задължително на студен двигател), изсъсква ли леко, да засмуква. вижда ли се антифриз в радиатора? като стиснеш едновременно и двете тръби, които отиват към радиатора, трябва да се вдига антифриз и да се пробва да излезе през радиатора на отворена капачка палиш, и форсираш на около 2000 оборота. чакаш да се вдигне нивото на антифриза. тръгне ли да прелива, спираш двигателя. но ако почне да ври и кипи, да бълбука яко, значи наистина надува гарнитурата (освен ако нямаш газова, може и тя да надува) сега ако не е обезвъздушена колата добре, в началото ще побълбука малко, но ще изкара въздуха, и ще спре. но ако има издухала гарнитура, ще си бълбука постоянно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ianev 10 #3 Отговорено 3 Юни, 2009 Ами на студен мотор,съединенията са меки.Антифриза го следя постоянно,няма промяна стои си на минимума.А когато е запаля на студено с отворена капачка не вади водите.Но когато загрее,нормално разширяват се флуидите,и почва да излиза.За балончета в радиатора не мога да видя на студено,а когато загрее няма как да е отворя при повешено налягане.Възможно ли е когато загрее да отваря някаква хлабина между главата и блока,все пак металите и те се разширяват?Няма логика от каде другаде ще имам повешено налягане във водната система!С нова капачка съм на радиатора на 1.1бар и тя е с клапан(от горе пише ПУШ да извадиш налягането принудително)нов е радиатора,парно има значи и водната помпа е добре.Остават 2 неща:1-гарнитура лгава.2-пукнатина или в блока или в главата(но ако има пукнатина то би трябвало и на студено да вади водите,макар че не е задължително!Маистора ми иска да сваляме целия мотор ,,защото има спукан блок(с което аз не съм сагласен)пукнатината се отваряла гогато загрее,,Възможно ли е това?До сега не сам чувал Хонда да спука блок. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Данчо 31 #4 Отговорено 3 Юни, 2009 поне колкото мога ще ти помогна...в рамките на невъзможното е да си спуакл блок, щом на моя акорд ф22 не успях да спукам блока за 3 часа до София надали ти ще си го направил на д15 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #5 Отговорено 3 Юни, 2009 колега, я вземи отиди на газанализатор и ще ти кажат за какво иде реч. ако надува ще гори вода, така , че там ще си покаже. тва за блока звучи малко смешно, надали да е спукан. отива ли в червения сектор стрелката? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #6 Отговорено 3 Юни, 2009 Колко е прегрявана колата преди ремонта и защо ?Като свалихте главата, проверихте ли я за вътрешно спукване, което ако е малко се проявява точно при загрял мотор.Според мен е това. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nastezatelq 24 #7 Отговорено 3 Юни, 2009 знаеш ли на колко килограма е била стегната тази метална гарнитура ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #8 Отговорено 3 Юни, 2009 единствено не ми харесва капачката на радиатора, трябва да е на 0.9 атм, и няма никакви бутони на нея. Ако тази капачка държи по-високо налягане, нормално е маркучите да са по-твърди.вземи от друга хонда капачка и пробвай дали ще продължава да ти загрявакажи кога и как загрява - на място като работи, трябва първо да стопли леко горния маркуч (точно защото антифриза се разширява), като вдигне стрелката почти до средата, да почне да загрява и надолу по радиатора. като стане горещ долния маркуч, трябва да се пусне и перката.можеш да следиш дали излизат балончета, като сложиш прозрачен маркуч от радиатора до разширителното казанче - но да носи на високи температури.пробвай колата като прегрее, изгаси двигателя, и веднага дай контакт. ако ти спадне на секундата стрелката до под средата, значи имаш въздушна тапа, която лъже датчикадай повече детайли как прегрява колата - а и има доста теми изписани по този въпрос Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ianev 10 #9 Отговорено 3 Юни, 2009 На студено няма признаци,че има проблем!Стрелката се дига бавно до средата,там се задържа продължително време и трагва нагоре.Стига преди бялата линика преди червения сектор!След това перката явно охлажда и пада до средата,задържа се около 10сек и пак тръгва нагоре!Водните съединения са много твърди.За капачката,разменям ги с на сестра ми сивика тои е същия и промяна няма!Нямам си на идея на колко са стегнали главата!Направена е проверка за херметичност ако за това става въпрос!Правя вече всичко което някой ми каже!Но проблема си остава,карам е вече 4г и до сега такова чудо не съм виждал!На стария мотор кривих биели(воден преврит ) и т.н,но така не е била!Мисля си че след като са свалили главата се е оправили така както трябва,но не са проверили блока за кривина.Сложили са метална гарнитура(а като питах в Бултрако не трябва де е такава)и възможно ли е компресията да преминава между блока и гарнитурата във водната система?Или някои ако му се е случвало подобно нещо да сподели какво е правил!Благодаря на всички отзовали се!Ще почерпя на нацоиналната! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nastezatelq 24 #10 Отговорено 3 Юни, 2009 При мене се оказа следният случай: Колата наду, почна се ремонт нови гарнитури,капачки, термостати нов радиатор шлайфане на главата надуване на хидро тест всичко "ок" ама след 300км. пак маркучите надути всичко на ново и какво се оказа че и блока има кривина м/у 2-3 цилиндър прехвърлял си е компресията м/у двата и не след дълго компресията идва във водната система.Ако имаш лека пукнатина още със паленето на двигателя ще си проличи, а отностно стягането на метална гарнитура знам че е повече от нормалната(клингеритова).п.п. Като загрее колата отвори внимателно капачката на радиатора и запали колата ако от радиатора ти хвърли вода > гарнитура Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadow^Dancer 18 #11 Отговорено 3 Юни, 2009 добре де, тя тая капачка е на 1.1 бара. в смисъл че е конструирана да поддържа налягане до 1.1. ако налягането се повиши, клапана на капачката отваря и охладителната течност се пълни в разширителния съд. ако разширителния съд не ти прелива, не търси проблема в гарнитурата, главата или блока. по-скоро виж термостата ти как е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Юлиян Петров 1 #12 Отговорено 3 Юни, 2009 Като загрее колата отвори внимателно капачката на радиатора и запали колата ако от радиатора ти хвърли вода > гарнитураКолега, не знам, какво пише на капачката ти , но на моята пише "Никога не отваряй когато е гореща". Като го правя този номер на загрял и работещ двигател започва да избива вода отгоре, все пак налягането е високо, а с отваряне на капачката циркулацията на охладителната течност се нарушава. И въпреки, че ми избива течност на загрял и работещ двигател, газ-анализатора 2 пъти ми отчете отрицателен резултат, но на мен стрелката не ми минаваше средата, а при колегата съм на мнение, че проблемът е по- сериозен. Също знам, че метална гарнитура се слага, само когато сме 100% сигурни, че главата и блока са ни прави. Моята гарнитура е такава, струваше ми около 80лв. и до сега не се оплаквам.Между другото, аз смених само капачка на радиатора. След смяната на капачката карам вече около 2 месеца без видим проблем. В неделя смених антифриза и сега съм без видим проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nastezatelq 24 #13 Отговорено 4 Юни, 2009 (Редактирано) Като загрее колата отвори внимателно капачката на радиатора и запали колата ако от радиатора ти хвърли вода > гарнитураКолега, не знам, какво пише на капачката ти , но на моята пише "Никога не отваряй когато е гореща". Като го правя този номер на загрял и работещ двигател започва да избива вода отгоре, все пак налягането е високо, а с отваряне на капачката циркулацията на охладителната течност се нарушава.това че ти излиза малко вода е нормално , но ако имаш духната гарнитура водата от радиатора ще излиза като гейзер, а за отварянето на капачката то на всяка пише да не се отваря на загрял двигател, номера с отварянето е следния палиш колата загрява на място термостата отваря , гасиш я за малко 1мин. примерно отваряш внимателно капачката и палишп.п. моята капачка е на 0.9бар. като ми наду маркучите не изпусна налягане в разшерителя Редактирано 4 Юни, 2009 от nastezatelq Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ianev 10 #14 Отговорено 4 Юни, 2009 И при мен се случва сащото надува водните съединения,а капачката не отваря да прелее в казанчето!Това нормално ли е?Би трябвало когато достигне 1.1бара да отвори и водата да преминава!В момента имам свръх налягане!Пробвах и друга капачка от читава,работеща кола(на сестра ми )-положението е същото!Така че не мога да търся причината в нея!Има друго нещо и то ще се окаже толкова малко,но в момента ми къса нервите,а и джоба!За около месец дадох 750лв и проблема си остана!В събота пак ще свалям главата,но този път ще си е правя сам!Не вярвам вече на никой маистор в Пловдив-то и такива няма които да разбират от Хонди!А може би аз попадам само на ,,голфаджии,,!Всеки ми дава пример как един Голф или някво Ауди имали подобни проблеми-та накрая искат да си сменя мотора(и аз много искам ама с нещо по силничко)!Много исакм за националната да съм с нея!Но за сега това е само мечта Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #15 Отговорено 4 Юни, 2009 Стрелката се дига бавно до средата,там се задържа продължително време и трагва нагоре.Стига преди бялата линика преди червения сектор!След това перката явно охлажда и пада до средата,задържа се около 10сек и пак тръгва нагоре!явно термостата работи, но датчика за перката - ненаправи теста на място, загрей я докато включи перката, наблюдавай кога и как се вдига стрелката до средата, как са маркучите през това време, кога се включва за 1ви път перката, къде е стрелката когато се включи и когато се изключи перката.сложи прозрачен маркуч от радиатора до разширителното казанче, или го изкарай от разширителното казанче, и го топни в прозрачен съд с вода, за да виждаш дали излизат балончета от там. внимавай, че това, което излиза, е доста горещоако капачката наистина е до 1.1 атм (трябва да е до 0.9, но това не е толкова голяма разлика), то не трябва да са ти прекалено твърди маркучите. малко по-твърди са от нормалното (надуй футболна топка на 1.1 атм, доста твърда е), но капачката изпуска излишното налягане.ако има газове в системата, те ще надуват постоянно, и ще излизат през капачката в разширителното казанче - и ще ги виждаш.това, че колата ти прегрява и на място на празен ход, е добре - можеш да локализираш лесно проблема Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nastezatelq 24 #16 Отговорено 4 Юни, 2009 Като запалиш колата маркучите веднага ли почват да се втърдяват или чак когато загрее колата нормално Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ianev 10 #17 Отговорено 6 Юни, 2009 Разреших проблема!Много от вас ще ми се смеят,но човек докъто не се сбласка с нещо,няма как да го знае!Твърдостта на водните съединения си ми е била нормална!Но стрелката на водата се дигаше почти преди червения сектор!Сменях гарнитура на главата,и при окомлектоването и датчика на водата се счупи!Това ми костваше около 800лв!В магазина си търся датчик по каталог(уж оригинални части)та дават ми те хората и казват това е!След монтирането му,запалих колата,но отново стрелката отиваше там кадето не трябва!Последва:1.Отново гарнитура глава(с шлайфане проверка и т.н)!2.Нов воден радиатор!3.Нов термостат,дачик перка,2-3капачки на радиатора-нови!4.Табло арматурно-е не ново!5.Водна помпа-нова!Побеля ми косата,изтаня ми джоба,бях на крачка от самоубийство!Проблема беше в въпросния датчик на Водата!Новия които закупих е малко по дълъг о т оригиналния,и след като го монтираш опира вътре в главата!От там,тъй като металите имат по висока температура от антифриза,датчика ми отчиташе глупости.Взех от ударена кола датчик и нещата дойдоха на местото си!Нямам думи.Никога не съм купувал части 2ра употреба но вече взех да се замислям по въпроса!Благодаря на всички който се опитаха да ми помогнат! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #18 Отговорено 6 Юни, 2009 (Редактирано) радвам се, че всичко се е оправиловъпреки че и ти не си попаднал на майстори, като мен Сменях гарнитура на главата,и при окомлектоването и датчика на водата се счупи!Това ми костваше около 800лв!тия майстори са за убиване, нямат мяра тия кожодери! Редактирано 6 Юни, 2009 от Magnum Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
loupe 0 #19 Отговорено 22 Септември, 2012 Здравейте, изчетох всички постове по тази тема, но така и не намирам отговор на моя проблем. Ето затова ще напиша какъв е проблема с моята кола.Карам Opel Astra 1.7d, 1991 г. Всичко започна когато в движение колата загря и пукна радиаторче на парното, при което отбих веднага. На другия ден с боксир я придвижих до майстора. Там изолирахме радиаторчето на парното, при което маркучите започнаха да се надуват. От там се започнаха ремонтите - смяна на радиатор ( нов ), водна помпа ( нова ), термостат ( нов ), капачка на разширителен съд ( нова ) сваляне и шлайване на глава и монтаж на главата с нова гарнитура, но маркучите си остават много твърди при затворена капачка. На следващия ден отново свалихме главата, купихме друга глава ( втора употреба ), тествахме я чрез надуване ( всичко е наред ), последва шлайфане и монтаж с нова гарнитура и проблемът отново остава същият ( маркучите отново се втвърдяват и се губи голямо количество антифриз --> на 100 км - 5 литра без видими течове ). Тествана е за сероводород в разширителния съд и резултатът е положителен !Може ли проблемът да е от блока ? Благодаря ви. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #20 Отговорено 22 Септември, 2012 Може!Трябваше да си направиш тема.С химията винаги съм бил на вие, но едва ли си я тествал за сероводород - по-скоро е въглероден окис, мисля... 5л. на 100км., че то от кюнеца трябва да излизат облаци, носещи 2т. дъжд. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове