Jump to content
Nikolai

Проблем с въздуха

Recommended Posts

Здравейте колеги!Чета темите и мненията които изказвате и виждам че наистина има много компетентни пичове така че моля за помощ. Карам Prelude II, направен е на газ за да икономисвам някой лев, обаче имам следния проблем. Откакто я карам на газ като вдигна 80км примерно и като изключа колата от скорост и тя моментално загасва, консултирах се с майстор по въпроса и той както винаги даде "много добра идея" - каза просто да откача тръбата която седи зад фара и води до въздушния филтър. Не ми трябваше дълго време и техническо образувание да разбера че е измислил простотия защото колата почна да върви по-малко особенно като позагрее малко. Сега като чета разни работи тук във форума виждам че студения въздух е особенно важно нещо за колата, така че ви моля за помощ по този въпрос. Дайте някакви идей как може да се направи тази работа.P.S Дали може да се сложи спортен въздушен филтър на тази кола и дали това ще и помогне?Благодаря на всички които ще дадат някакво мнение по въпроса и ще ми помогнат!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблема ти идва от там че като вдигнеш по - голям скорост се набива повече въздух в смукателната система. От там ти обеднява много горивната смес и колата гасне. "Майстора" ти е дал горе долу решение :D След като си махнал тръбата въздушния поток не се набива в системата и горивната смес си остава същата като при ниска скорост. Ама в тоя случай почва да смуче топъл въздух и както сам си забелязал колата върви по-малко. Виждал съм 2 сивика с газова уредба и спортен филтър, следователно не би трябвало да имаш проблеми да си сложиш :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега при мен на старият Accord 86 е на газ. И проблема ми е решен точно по същия начин който ти е препоръчал майстора. Има един варянт да облепиш входа на трабата зад фара с изолирбанд да кажем половината (ако не върви добре пробвай по малко ) за да ограничиш притока на въздух един авер така си реши проблема казва че даже колата била по пъргава. Но имай в предвид че трябва да намериш едеалня баланс ако караш и на бенз.Другия варянт е да се вдигат оборотите на празен ход всеки път като пътуваш изван града но това ще доведе до голяма консумация на газ което е безмислено. Спортните филтри вкарват малко повече въздух и сигурно няма да ти реши проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма универсално решение на този проблем, обикновените газови уредби са доста глупави, реагират на вакуум и движение на въздуха пред дросела, за да засмукват нужното количество газ.както може и да се очаква от толкова първобитно решение, не работи оптимално при всички режими - при рязко натискане на газта не може да даде достатъчно газ, колата работи бедна и е 'мудна' в отговора на педала. дори и карбураторните коли имат ускорителна помпа, която да се грижи за товадругия проблем е точно като при теб, и колегите са ти обяснили защо е така. насрещният въздух влиза във фунията над радиатора, и 'надува' през филтъра към дросела. вакуума пред дросела пада, и газовата се обърква, не пуска достатъчно газ, и колата гасне.каквото и да направиш, ще е замазване на положението, и има негативни страни - висок празен ход, по-богата смес на празен ход, откачен 'шнорхел', а най-тъпото е да се слагат прегради на пътя на въздуха.спортният филтър ще взема въздух от там, от където и сега взема (като се откачили шнорхела) и разлика осезателна няма да има.ламбда контрол може би ще помогне, ако е бърз и успява да реагира на пускане на газта. най-добре е газов инжекцион, но там цените са много по-различни и неприятни.най-лесното и безопасно решение май е точно това, което газаджията е предложил. ако сложиш спортен филтър, може да се изолира да не смуче топъл въздух откъм двигателя, а отдолу от подкалника/бронята

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз пробвах нещо подобно. На входа на въздуха сложих един много тънък донапрен, за да не влиза толкова директно въздуха но нямаше почит никакъв ефект с изключение на това че колата почна да върви още по-малко. Ще взема да пробвам варианта с изолирбанда. Той и да се откъсне няма как да ми прецака нещо защото аз имам мрежи на карбораторите, така че нищо не губя. Междо другото имам интерес да сложа спортен филтър но незнам как. Чета различни мнения и изказвания и стигам до извода че ако някой не каже точно кой филтар и как да се изпълни хавата няма да има ефект дори и обратното, може да има отрицателен ефект върху автомобила, така че ако някой може да даде идея и по този въпрос ще съм му благоодарен!Благодаря и на всички които се изказаха до момента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дай една снимка на кутията на въздушния филтър и около него, и ще го измислимсега се сещам и за друго нещо - под черната кутия, където е филтъра, има едно кухо отделение, наречено резонатор. то намаля звука от филтърамахаш кутията, махаш и подкалника, и май с 2 болта се държеше резонатора, го махаш и него.така филтъра ще смуче и отдолу, а там е студен въздуха.ако дупката към резонатора е достатъчно голяма, с диаметър колкото е тръбата към дросела, то ще взема достатъчно въздух от там, и можеш да запушиш тръбата, която отива напред, към шнорхела, където си откачил сега и взема топъл въздух.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей сега ще слезна да я снимам, но се самнявам че ще успея да кача снимките тука във форума. Нов съм и незнам как. Имам и още един въпрос, намерих из нета че за моята машина има спортен филтър, който се вгражда в кутията вътре на мястото на стандартния. Модела е K&N E-2925, ако някой знае как може да се поръча моля да сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мдаа, забравих карбураторите, че при тях филтъра е до карбураторите, а не зад акумулатора.кое е откачено в момента? тръбата пред акумулатора, от кръглата дупка срещу радиатора ли? наистина така се пада точно зад радиатора, и въздуха става доста по-горещаз бих мислил в насока тази тръба да се прекара от другата страна на акумулатора, някъде, където няма да е под налягане от насрещния въздух, но и ще има достъп на свеж въздух, незатоплен от радиатора и двигателя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колегите преди мен са прави във всичко което казаха. мойта кола има газова (градско-12 при да кажем нервно каране, извънградско-7-8). вдигал съм на газ 200, не е мудна нито в ниските, нито във високите. нямам запушени и затворени дупки и съм със спортен филтър. НО газовата ми плочка е точно за моя модел, тя затваря притока на въздух точно колкото трябва и не се налагат корекции. ако си със щуцери със сигурност ще се наложи да коригираш отвора на въздуха. ние го правим с подходяща пласмасова плочка (може да се ползва спокойно и пласмасова капачка от компотен буркан), слагаш я на входа на въздуха и я дупчиш поетапно, докато ти хареса поведението на колата. като затвориш частично дупката на въздуха има ли промяна-трябва да вдигне обороти и да се форсира по добре. и с ограничаване на притока на въздух следват нови настройки на газта, имай го предвид.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с обикновенна газова и конусен филтър КиН и нямам никакви проблеми.Не бих казал, че има особена разлика в реакцията на педала между газ и бензин.Извинявай за тъпия въпрос, но за къв ти е да пускаш по инерция? Пестиш гориво ли, що ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще ти отговоря на въпроса въпреки че наистина е малко тъп, защото на всеки у се случа да освободи колата от скорост, и то като говоря това става в града е извън града, защото според мен е тапо да видиш от 100метра че ще светва червено и да продължаваш да натискаш до последно и после да скочиш на спирачките. Виждам че много хора карат така в града, но за мен този тип шофиране е напълно безмисленно. а е супер неприатно и неполезно за колата постояно да я палиш на скорост на всяко кръстовище. Надявам се с това да съм ти отговорил на въпроса.Колкото до идеята на "Питбулс" мисля да взема да я пробвам дали ще стане, дори аз си мислех да сложа сао една пласмаса като преграда която само да разбива насрещния въздух и зад нея остава кам 2-3 сантиметра свободно пространство, през което се надявам колата да си смучи необходимият и въздух.Благодаря на всички колеги, които се изказаха до момента!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги проблема с въздуха е решен. Сложих на входа на тръбата за студен въздох ситна желязна мрежа на някоко ката и проблема се оправи. Благодаря на всички за идейте.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нищо не си решил таказапушил си достъпа на въздух до двигателя, вакуума във филтъра е по-голям, и смуче повече газколкото повече газ даваш, толкова пречката повече спира въздуха, по-голям вакуум се получава, и повече газ навлизапърво че колата ще върви по-зле с такива пречки на въздуха, а ти ще натискаш повече, и разхода ще скочи сериозно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще ти отговоря на въпроса въпреки че наистина е малко тъп, защото на всеки у се случа да освободи колата от скорост, и то като говоря това става в града е извън града, защото според мен е тапо да видиш от 100метра че ще светва червено и да продължаваш да натискаш до последно и после да скочиш на спирачките. Виждам че много хора карат така в града, но за мен този тип шофиране е напълно безмисленно. а е супер неприатно и неполезно за колата постояно да я палиш на скорост на всяко кръстовище. Надявам се с това да съм ти отговорил на въпроса.

Да, разбирам те напълно колега.

Виждал съм, че и дядо ми по същия начин прави като спира.

Може да пробваш като видиш че светва светофара червено да отпуснеш газта без да изключваш от скорост. Въпреки, че е безсмислено и неправилно най-вероятно ще установиш, че пестиш и от накладки и от бензин.

 

Поздрави,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...