activity 8 #41 Отговорено 8 Юни, 2009 (Редактирано) евала ти за изказването , също така най добър пример за това как се вадят много коне от малък работен обем са двигателите от Ф1 , Което ме подсеща за разработката на Хонда през 80-те години с 1.5 литровият турбо двигател , и неговите 1200 к.с. Мисля ,че модела е Lotus 99T , двигателя e:Honda RA166E Japan Rocks Редактирано 8 Юни, 2009 от activity Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
войводата/cls 3 #42 Отговорено 8 Юни, 2009 cls, идеята ти е вярна - само мерните единици не съвпадат много ... Мдааа, прав си - незнам що реших да набия направо стойността в НМ Ма нали съм в първи клас 102НМ= 75.22 lb/ft Та верните сметки са следните: К.с(д13б2) = (75.22*10000)/5252 = 143.22162985529322162985529322163 ~ 143.222 кс. Така или иначе се отклонихме много от темата. Ето тази формула мисля, че синтезира нещата по темата: Физически в колата ние усещаме с тялото си въртящият момент(това,което ни "залепя" за седалката, както в писах в първото си мнение). Затова някои коли(примерно дизелите) изглежда,че дърпат много, но по-нататък в диапазона обороти "умират". Това е така,защото имат 250НМ(примерна стойност) ама всичко приключва до 3500 об/мин(пак примерно) оттам нататък въртящият момент пада стремглаво, а да речем бензинов мотор има 140НМ(примерна стойност) и неговата силица е до 7200(пак примерно). По формулата смятаме(вече конвертирам към lb/ft ): Примерен дизел: 250НМ при 2500 об/мин =~ 87.762 Примерен бензин: 140НМ при 6800 об/мин =~ 133.670 Ето и защо конските сили са различни(въпреки,че "примерния дизел" има по-голям въртящ момент). Да подчертая това не е война бензин/дизел, нито пък темата е за това кое е по-добро Примерите са чисто илюстративни, за да покажат как се влияе мощността в комбинация голям върт.момент/по-ниски обороти и по-нисък върт.момент, но по-високи обороти. Има и още нещо - когато дават характеристиките на двигателите може да сте забелязали, че макс. въртящ момент е примерно при 3100 об/мин, макс мощност(кс) е при 6800 об/мин. Пример с Д13Б2(отново ) По каталог: Макс НМ: 102нм при 3100 об/мин Макс КС: 75кс при 6300 об/мин 102нм= 75.22 лб/фт (75.22*3100)/5252 =~ 44.399 кс С увеличаване на оборотите въртящият момент неизменно пада, но с малко и затова при 6300 оборота все още има доста "останал" въртящ момент: От 102НМ/3100 при 6300 об/мин са намалели до 85НМ, но въпреки това: 85НМ= 62.68 лб/фт (62.68*6300)/5252 =~ 75.187 кс П.С Надявам се този път да няма грешка в сметките. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #43 Отговорено 8 Юни, 2009 е няма да те проверяваме цифра по цифра .. важното е да се предаде идеята ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dulgia 0 #44 Отговорено 8 Юни, 2009 Пак се обърках много брутално... Някъде нагоре ми казаха,че ако двете МПС-та са примерно 10-тона (демек много по-тежки),тая с по-големия въртящ момент ше върви повече.Ако едното МПС е 100коня 200НМ,а другото -100Нм 200коня.Дали е така всъщност,защото аз не съм убеден много? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #45 Отговорено 8 Юни, 2009 отговора е не-еднозначен за да разбереш, че зависи от скоростите, ще ти го обясня така ... ако си с една и съща кола и качваш баир със 50км/ч - на 5-та ще ти е много по-трудно на ускоряваш ( ако въобще двигателя ти позволява ) отколкото на 2-ра ... разликата е в това, че на втора имаш предавателно число 8.403678, а на 5-т е 3.420927 разликата е повече от 2 пъти .. освен това въртящия момент при 2К оборота е значително по-малък отколкото тоя при 4К .. което води до това, че силата която бута на 5-та е 4-6 пъти по-малка от тая на 2-ра ... като извадиш от това и съпротивлението на асфалта и на въздуха - не остава нищо което да бута на 5-та . а на 2-ра си е значително число та мисълта ми е такава тия 200 коня ако се употребят с грешно предавателно чисо - ще паднат от 100-те ...НО на "правилната" предавка - 200 коня са си 200 коня най общо можеш да сметнеш нещата така: предавателното число на конкретната предавка*крайното предавателно*въртящия момент на двигателя в този момент/ радиуса на гумата в метри = силата която бута колата (силата която бута колата - силата на челното съпротивление - сиалта на съпротивлението на гумите ) / масата на колата = ускорението в даден момент ... нормално дизелите имат много по-дълги скорости, заради по-тесния и по-нисък диапазон от добър въртящ момент ... ако такива скорости се слжат на бензинов без турбо - резултата ще е мърша ... вземи за пример 5-тата на икономиците типично дизелова .. и аз искам такава .. ще удрям прекъсвач някъде към 4200км/ч ( шегичка ) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rook 0 #46 Отговорено 8 Юни, 2009 Ами то си има линейно движение колега, и това е движението на буталото...При скоростната кутия няма линейно движение, така че пак ти казвам- не я намесвай нея, защото тя няма нищо общо с определянето на въртящият момент на един двигател... Въртящият момент си е точно моментна сила, произведена от него, и той зависи най вече от налягането в цилиндъра и от неговият обем... Ето я самата формула за изчисляване на въртящият момент... T (Nm) = V * p * C2 T = въртящ момент (Torque) P = налягане в цилиндъра V = обем на цилиндъра C2 = константа Както сам виждаш,налягането и обема играят най важна роля за изчисляването на въртящият момент, така че като сложиш обем от 2000куб/см. и го умножиш по работното налягане, няма как ВМ да е само 100 Nm... А щом продължаваш да твърдиш че пиша глупости,вземи го открий този 2000-кубиков двигател с 100 Nm въртящ момент, и го дай тука да го видим.... Пожелавам ти успех при търсенето... А, и ако не успееш да го откриеш, мисля че е редно все пак да се извиниш за обидите... Честно да ти кажа, не разбрах какво искаш да ми кажеш с това за линейното движение на буталото. Ако един двигател няма линейно движение, няма да има момент?Пак ти казвам ( не се сърди, не се караме, а само си спорим за изясняване на истината ), че момент НЕ Е СИЛА. Момента е равен на сила по рамо и затова мерната му единица в Нм. Силата е равна на маса по ускорение. Сила по площ е равно на налягане. Обема е равен на лице (площ) по височина (разстояние). Вероятно можеш да си обясниш формулата която си написал. Във формулата кое налягане взимаме и кой обем? И двете се менят непрекъснато. Формулата която си дал е за изчисляване на момента в точно определено време. Спираш двигателя в положението Х и сваляш моментното налягане и моментния обем. При нея обаче не получаваме релния въртящ момент. Защо и как ме мързи да обяснявам. войводата/cls къде я намери тази формула? Аз не съм запознат с хамериканския и затова искам да попитам какво е това което търсим във формулата (power) и какво е това известно (horsepower)? Моите скромни познания ми стигат да си преведа, че първото е мощност, а второто конска мощност (конски сили). Коя точно мощност се опитва да намери тази формула? Dulgia С пробване става работата. На приказки всеки може всичко. lookcho От каква скоростна кутия са тези числа, които си дал? Аз защо си мисля, че 5-та предавка е с предавателно число по-малко от 1-ца, а 4-та е директна, т.е. е 1(или предавателно число много близко до 1-ца), а 1-ва и задна са с предавателни малко над 3. С тези предавателни числа бая звяр ще да е колицата , а пък да не говорим за кутията. Как ли изглежда редуктор с предавателно число 8.4, който трябва да издържа на... да речем 150 коня? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Данчо 31 #47 Отговорено 8 Юни, 2009 аз вече стигнах твърдо до един извод.СКОРОСТНАТА КУТИЯ Е СВРЪХ ВАЖНА.п.с.чета темата с огромен интерес. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #48 Отговорено 8 Юни, 2009 rook, опростил съм задачата - 2-ра х крайно и 5-та х крайно демек :4.хх * 4.хх = 8.ххи 4.хх * 0.7х = 3.ххтова са моите числа, но ме мързи пак да ровя в ръководството Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rook 0 #49 Отговорено 8 Юни, 2009 (Редактирано) lookcho как смяташ? 4*4=8 ))))Константите не са интересни и затова не се сетих, че си включил главното предаване. Вероятно всички по незапознати си мислят че формулата за мощността е само момента по оборотите, но не е така. И там си има константа, но тя не е интересна (поне за мен не са интересни константите). Редактирано 8 Юни, 2009 от rook Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #50 Отговорено 8 Юни, 2009 идиот съм - вярно е ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #51 Отговорено 8 Юни, 2009 ето ги точно числата .. не знам как я измислих тая втора с 4.хх при крайно 4.хх бахти и валяковата предавка стана ...1: 3.2502: 1.8943: 1.2594: 0.9375: 0.771задна: 3.153крайно: 4.437предавка*крайно*обороти на двигателя*диаметър на гумата*Пи = скорост предавка*крайно*момент*радиус на гумата = сила Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
войводата/cls 3 #52 Отговорено 9 Юни, 2009 @ rook Формулата съм я взел от тук http://en.wikipedia.org/wiki/Torque . Това horsepower/33000 го използват, за да получат мощността в конски сили. Използват предната формула и делят на 33000(защо точно на 33000 пише в статията на уикипедия за конски сили). Но да пав си прав си объркващо е. Според мен трябва да напишат 1/33000, а не horsepower/33000 т.е. няма въведена нова променлива. Въобще не бях поглеждал какво пише, а само крайния резултат, който е верен и e формулата за мощност в конски сили. Извеждането на самата формула за момента не ме интересува. Т.е. Мощност(к.с.) = (ВъртящМомент(lb/ft)*Обороти(в мин.) ) / 5252 Търсех някъде да е на картинка и това ми попадна първо Намерих по-добра картинка - Тук са означени: horsepower - мощност в конски сили torque - въртящ момент в единици lb/ft speed(rpm) - обороти в минута на двигателя 5252 - константа Конвертиране на Nm към lb/ft и обратно тук ЦЪК Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prelude98 68 #53 Отговорено 25 Март, 2010 Темата е доста стара, но сега като я изчетох, мисля че ще е полезно да постна една статия, която доста добре обеснява нещата, а именно защо ускорението зависи пряко от мощността, а не от въртящия момент.ЕТО ТУК Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове