casper 0 #1 Публикувано 26 Май, 2009 Имах проблем с оборотите на празния ход-леко падаха при отнемане на газта и според прочетеното тук почистих EACV клапана. След монтажа му обратно,колата изобщо не държеше празни обороти и веднага гаснеше след като отнемах газта. Завъртях едно винтче,което се намира в началото на смукателния колектор,отгоре над дроселовата клапа и след като запалих колата отново всичко беше ок и сега може да се каже,че нямам проблеми. Защо се получи така? Страхувам се ,че така безотговорно не се пипа този винт и не съм сигурен дали правилно съм постъпил,въпреки положителния резултат.Не ми е логично след почистване на клапана да спре изобщо да държи оборотите и да се налага да се вдигат от винта,а точно обратното.Да не започне сега колата да гори много? Нижна ли е по точна и компетентна регулировка? Благодаря предварително. Двигателя е Д16А8 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blueeye 0 #2 Отговорено 26 Май, 2009 Това винтче НЕ се пипа. Писал съм някъде защо и за какво е въпросното винтче. В момента най-вероятно ECU-то на колата ти не минава в режим "idle" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ReSPecT 121 #3 Отговорено 26 Май, 2009 Какво значи режим идле на екуто може ли да обясниш и както колегата пита дига ли разхода? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #4 Отговорено 26 Май, 2009 (Редактирано) шо да не се пипа? това е сервизния винт. откачаш буксата на IACV-то и настройваш винта така че празния ти ход да е на 450 оборота. после закачаш IACV-то и трябва да са ти нормални оборотите. ако не са значи си прецакал клапана нещо.... относно невлизането в idle - режим - то се управлява от TPS сензора а не от iacv или сервизни болтове. а колегата едва ли е местил TPS-а Редактирано 26 Май, 2009 от manniakk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #5 Отговорено 27 Май, 2009 както го обяснява колегата, това болче трябва да е за байпаса- при затворен дросел осигурява достъпа на въздух до мотора. точно то играе роля за ниските обороти на загряла кола. защо да не се бута???няма никъква връзка с компа, тук всичко си е чисто механично, като не му харесат оборотите си го връща обратно и си е ок. мойта като съм я гласил от там що не минава в "режим "idle", ми не си ще гумите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #6 Отговорено 27 Май, 2009 както го обяснява колегата, това болче трябва да е за байпаса- при затворен дросел осигурява достъпа на въздух до мотора. точно то играе роля за ниските обороти на загряла кола. защо да не се бута???няма никъква връзка с компа, тук всичко си е чисто механично, като не му харесат оборотите си го връща обратно и си е ок. мойта като съм я гласил от там що не минава в "режим "idle", ми не си ще гумите? колега, моля те да не подвеждаш другите хора за неща, които не си сигурен. свали си дросела и прегледай кое от къде минава. за IACV-то въздуха минава от друго място, а не през винта. този винт играе роля само ако не работи IACV-то! и той се настройва да ддържи 450 оборота при откачено IACV, ако не ми вярваш погледни сервизната литература... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #7 Отговорено 27 Май, 2009 Винта играе роля винаги, когато не е затворен напълно. Но както писа, е правилно да се пипа само при затворен (изключен) EACV. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #8 Отговорено 27 Май, 2009 при работещо iacv и напълно затворен винт не ми е гаснала кола никога. в такъв смисъл не играе роля, ами iacv-то си контролира Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nasakoto.Yakata 5 #9 Отговорено 27 Май, 2009 И двете джаджи имат значение за празният ход, дублират си в известна степен функциите и са напълно независими. Това че не ти е гаснела колата не означава абсолютно нищо. IACV-то при някои двигатели играе роля и на автоматичен смукач казано по народному.Не виждам нещо нередно и подвеждащо в това което Pitbuls каза по горе, а по въпроса за процедурата за настройка така е както я описваш, но в момента няма как да потвърдя точните обороти за този двигател Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #10 Отговорено 27 Май, 2009 (Редактирано) това не е точно за d16a6 но принципа е този. настройването на празния ход на 750 оборота посредством винта е нежелателно и неправилно. трябва да са 750+-50 Редактирано 27 Май, 2009 от manniakk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #11 Отговорено 27 Май, 2009 колега manniakk , разглабял съм дросел няколко пъти, и болта си е точно това-байпас. при въртене вдига и сваля обороти дори и при работещо EACV.(ако не вярваш, слез в гаража си и пробвай. до сега не съм забелязал нищо нередно да става с колата от тази манипулация, но всеки сам си решава. аз просто казвам какво съм правил. а ти ако желаеш обясни по подробно цялата настройка, ще е доста полезно, а не всеки знае английски. поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
STANCHO 1 2 #12 Отговорено 27 Май, 2009 А някой може ли да пусне реална снимка каде се намира точно Eacv-то , струва ми се че моето е за почистване, защото като се вклиучи нещо и падат оборотите без да се вдигнат после. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
casper 0 #13 Отговорено 27 Май, 2009 Благодаря на всички за отговорите.Тъй като извърших натройката при включена клема на EACV,въпреки,че сега всичко е ОК,да свяля ли клемата и след това да регулирам оборотите на 400-450 и да видя какво става след като включа клапана, или да оставя колата така? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #14 Отговорено 27 Май, 2009 Направи си настройката пак, както пише в последното мнение на manniakk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
johnyboy 1 #15 Отговорено 28 Май, 2009 а колегата едва ли е местил TPS-аТо не е и нужно той да го е местил Бай Данчовци бол А има и естествени причини да се промени положението на дроселовата клапа Четете повече колеги п.п. Който се прави на по-умен от японците, обикновенно си пати Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blueeye 0 #16 Отговорено 28 Май, 2009 Пипайте го както искате този винт, но при затворена дроселна клапа TPS трябва да дава под 0.45 волта, иначе за ECU-то педала на газта е натиснат, т.е. дросела не е напълно затворен, както трябва да е и то решава, че няма условия за "празен ход". Виждам, че колега е публикувал процедура за настройване на оборотите на празен ход от Хайнес ръководството, където се пипа и този болт. Чел съм го това и според мен е грешно, но това си е мое мнение. Чел съм също, че Хонда не дава процедура за настройване на този винт. А пък другаде пишеше, че винта се развива докато дросела опре до стената, след това се навива докато дросела започне да се отделя и се навива още 1/2 оборота. Но според мен основното е, при затворен дросел напрежението на TPS да е под 0.45 волта. Но когато го мерите на загазен двигател имайте предвид, че дросела е малко отворен и не е опрял в този болт. Ще видите защо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #17 Отговорено 28 Май, 2009 ъъъъъъъъъъ.... за един и същи болт ли говорим? защото си мисля че ти говориш за винта с който се регулира щората на дросела? този болт подпира макарата на дросела за да не заклинва самата щора, и не е редно с този болт да се оставя щората леко отворена. Ние говорим за един друг винт... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blueeye 0 #18 Отговорено 28 Май, 2009 Може Снимки в този случай много помагат Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #19 Отговорено 28 Май, 2009 с червено съм оградил винта за регулиране на празния ход. с синьо съм оградил винта за регулиране на затвореното положение на щората (за което си мисля че ти говориш). та синьото винтче се пипа само ако щората заклинва в дросела Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blueeye 0 #20 Отговорено 28 Май, 2009 (Редактирано) М'да, точно за синьото говоря.Червения е за "air bypass". С него наистина могат да се регулират.Но много "майстори" се хващат за "синия" защото много прилича на този с, който се регулират оборотите на Ладичките И настава една бозап.п. Между другото, коя година е тази Хонда? Редактирано 28 Май, 2009 от blueeye Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #21 Отговорено 29 Май, 2009 ако си свалял EACV-то за почистване, най-вероятно не си закачил кабела, който идва отдолу, и то не работис винта в червено се регулира празният ход. но истината е, че този болт може да е затворен до край, и пак EACV-то поддръжа достатъчно добре празния ходно е добре да се откачи EACV-то, да се развие болта и да се промие добре и самия болт, и вътре където се навива, с препарат за почистване на карбуратори - даже аз пръскам вътре докато тръгне да изтича през дросела, и го оставям да пренощува, да изкара всичката мръсотия, която се събира вътре. с болта се наглася празния ход на 750 оборота, и после като включиш EACV-то, то само компенсира при товар - най-вече включени ел.консуматори Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
johnyboy 1 #22 Отговорено 30 Май, 2009 с болта се наглася празния ход на 750 оборота, и после като включиш EACV-то, то само компенсира при товарДа, ама не 750 а 400 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #23 Отговорено 30 Май, 2009 (Редактирано) с болта се наглася празния ход на 750 оборота, и после като включиш EACV-то, то само компенсира при товарДа, ама не 750 а 400 с мен ли спориш ?!? п.п. добре де, и аз бях сбъркал със 100 оборота, 650 трябва да са Редактирано 30 Май, 2009 от Magnum Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #24 Отговорено 30 Май, 2009 (Редактирано) При различните двигатели е различно. Например при топъл двигател и изключен EACV, на D16Z6 оборотите трябва да са 420rpm (+-50), а при D15B2 са 625rpm (+-50). А при вкючен EACV съответно за D16Z6 са 750rpm (+-50) а при D15B2 са 810rpm (+-50).Референция - сървис мануала за 5ген. Редактирано 30 Май, 2009 от vex Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
johnyboy 1 #25 Отговорено 30 Май, 2009 Така де, кой-кво му е требвало, това е чел Иво, то е логично а и практиката показва че, колкото по-ниски са оборотите без EACV, толкова по-бързо и по-точно ги регулира със п.п. С тебе споря С кой друг? С бай ..й дето чул че някой казал... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lakomnik 1 #26 Отговорено 31 Май, 2009 Добре де и аз го чистих оправиха ми се оборотите ама за 1 ден после пак взеха да падат но по малко и по бързо се дигат няма ли някой да може да ми го направи или да каже кво другу да направя стига да не е много сложно че много кофти така Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
outoflimit 2 #27 Отговорено 3 Юни, 2009 И аз мисля че имам проблем с оборотите на празен ход, но при мен са високи до скоро като загрее работеше на 1000 а сега между 1100-1200. Някой може ли да ми обясни на какво се дължи и как да ги пренастроя на нормални обороти. Прочетох темата но не съм особенно наясно с всичко което пише, така че моля някой да го напише като за поначинаещи. Става дума за Д31Б2 Благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #28 Отговорено 4 Юни, 2009 Доколкото съм чел при проблеми с оборотите първо може да се почисти EACV-то и дросела, но аз лично още не се наемам да го направя. Гледам, че за да се изчистят като хората трябва да се свалят, а това значи откачане на куп сензори, маркучи за вакууми, маркучи от охл. система и т.н. Голяма мацаница и после при сглабяне не се знае какво ще стане. Другия дерт са препаратите за почистване - не знам откъде се намират качествени препарати, но на доста места пише да не се ползва примерно препарат за чистене на карбуратори, щото можело да се прецака покритието на дросела. Също четка за зъби, ама износена, щото да е по мека и т.н. и т.н.Предпочитам да ми ги почистят в сервиз когато се наложи На старата кола (моно) имах чести проблеми с бавна реакция при подаване на газ, нестабилни обороти и често глъхнене при ускорение на загряло, но там дросела беше чист като слънце, а EACV изобщо не знам дали имаше (май стъпково моторче?). С всички сменени кабели, свещи и дистрибутор - проблема си стоеше. Само бобина не бях сменял още. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
casper 0 #29 Отговорено 5 Юни, 2009 Все пак аз написах темата и ще помоля някой да напише за Д16А8 на колко трябва да са оборотите при изключен клапан.Имам две деления на оборотомера в границата между 0 и 1000 оборота.При изключен клапан стрелката е на първото деление(по-близкото до 0).При включване на буксата оборотите падат на второто деление (по-близкото до 1000),качват се до 1000 за 1 сек. и слизат бетон до второто деление. Добре ли е така? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
milkobo 2 #30 Отговорено 31 Октомври, 2009 Много полезна тема доста неща понаучих и ще ги попробвам!БРАВО Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #31 Отговорено 31 Октомври, 2009 каспаре, там трябва да си чертичката под 1000. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове