Jump to content
Hime

Проблем с електрониката

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

С настъпването на жегите нещо стана .... до сега нямах този проблем.Първо си мислих, че си въобразявам, за това че е от жегите, но сега вече съм сигурен.Когато оставя колата на слънце, после като завъртя ключа (дори и да не съм запалил - също тъка и когато съм запалил) след 10 секунди ми святка контролната лампа, звука от филтъра става по силен, почва да се дави, тактовете са неравномерни, не изгара горивната смес (къди и адски мирише на бензин отзад), забелязах също, че когато развъртя капачката на резервоара вътре трупа налягане (през 5 мин все си "цъска" на всяко отваряне, когато не в този авариен режим не трупа налягане).Ходих на елкон -> всички датчици: ламбда, мап сензора и т.н. са екстра, грешката която дава е "36", "специалистите" (пфффф в нащо село едва ли има такива) я разтъкуваха като: 3- температурен датчик и 6 - не си спомням какво. Наговориха ми куп глупости от рода: карбонови филтри, запушени тръбички които служат за обезвъздушаване на резервоара, чип, повредени транзистори и т.н. но нищо конкретно, както и да е взеха си 30-те кинта.Важни уточнения !!!Металната кутия на компютъра е много гореща, опитах да я охладя - дали успях или не, незнам но проблема си остава докато не стане хладно или подържа колата дълго време на сянка. Точно преди да се включи този режим реленцето над инжекцията щраква и от въздушния филтър се чува много "тънък" звук (това на контакт), при запален двигател звука от въздушния филтър ства много силен и после описаните в началото процеси.Мога да си карам колата спокойно само сутрин, вечер и когато е хладно ......... :P Искам да умра...... :lol: , моля за помощ. :P Ако някой е минал през този ад, има опит с такъв проблем или идеи нека сподели. Благодаря

Редактирано от Hime

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 - Manifold Absolute Pressure (MAP Sensor) - Мап сензора се намира или върху дросела или около него. Предсталява един датчик който е с 3 кабела и взима въздух от дросела (или е забит на него)

6 - Engine Coolant Temperature (ECT Sensor) - Датчика на компютъра за температурата на охладителната течност. намира се на главата на мотора, от страната на скоростната кутия. датчик с 2 кабела.

 

Публикувано изображение

21 - MAP сензор

 

http://slhondaparts.com/images/PCI/13SR30/017/1.jpg

17 - ECT сензор

 

дано съм помогнал

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да точно така температурен датчик и мап сензор са резултатите от грешката, но след измерванията и тестовете които направиха казаха че не е в тях проблема.Благодаря ти

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако датчиците ти работят помоли някой колега да ти услужи с едно ECU за тест, може в него да е проблема. Също така яко някой има InfoBoard около теб може да го включиш за да видиш жива информация от тези датчици. Може да е проблема в ecu-то или в кабелите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

я вземи ми звънни0898 614241 - Емо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако на някой му се намира ECU или чип за D16Z6 и има желание да помогне само за проба, ще съм му много благодарен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес успяхме да локализирахме причината за този необичаен проблем.Свалих кутията и оставих колата на слънце, когато стана вътре ~50-60 градуса я върнах и лампата на таблото не светна, оставих я в купето за ~15мин и лампата съответно си светна така разбрах че проблема е там. После с пистолет с регулеруема температура на струята нагряхме алуминиева пластина като я доприрахме до всеки чип по отделно с надеждата повредата да е в ЕПРОМ-а или тази другата интегрална схена до него. Оказа се че е голямата интегрална схема точно над ЕПРОМ-а :) . Само 5 секунди след допира с пластината лампата светва.Този приятел с който я бъзикахме каза че това е някакъв много важен процесор и такива схеми не се продават. Жалко че неможе да се сложи радиатор или вентилатор тъй като едва ли ще има ефект - температурната разлика от която се влияе е много малка.Сърдечни благодарности на колегата 1net за това че се зае с проблема и се опитва да помогне. :) Аз обожамвам тази кола, но за съжаление не разбирам много.Бедете здрави и нека колите ви създават по-малко проблеми. :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...