Jump to content
пламен1

Допълване на фреон

Recommended Posts

Климатика на моята д15 ми се струва доста слаб сравнявайки го с други коли , охлажда само след продължителна работа 15 мин и то много слабо , в повечето случай като отворя прозореца най добре се охлаждам :) възможно ли е някакква част от фреона да е изчезнал или си е нормално за хонда , четох теми повечето хора мислят че хондите имат слаби климатици

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Моят също е слаб. Трябва и аз да отида да ми допълнят, както и да видят дали тече от някъде. Преди година като налях нов фреон дори ми ставаше студено в колата, но вече това е мираж. :S Трябва да видя какъв е проблема, че се чувствам като куче иначе.В предишна тема, но колега с Акорд, също се оплака, че въпреки пълната до горе с фреон система, пак духа значително по-топло от други автомобили. Може наистина по-старите Хонделинки да са с по-слаб студен дух. :)

Редактирано от ShEfA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=34799&st=0Ако не сте направили следното е добре да го нарпавите, наред с допълването на фреон- Почистете си кондензатора- Почистете изпарителя- Сменете поленовия филтър (ако има)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аутофросткомфорт обслужиха и моя фреон, тоест ми напълниха системата. Наистина бяха точни пичове. Обаче сега колега ако кажеш как се чисти кондензатор и изпарителя ще си златен. Кое точно се чисти? Сваля ли с нещо? Няма ли да изфърчи фреона ако свалим нещо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кондензатора е така наречения радиатор на климатика. Този отпред до водния. Аз моя го чистих като свали предната броня, за да ми е по лесен достъпа и с маркуч с не много силна струя и мека четка се чисти по посока на ламелите, като смного се внимава да не се сплескат. Добре е да се махне и вентилатора, за да може с маркуча да се отмие мръсотията отвътре-навън (тя се забива в обратна посока). Ефективността на климатика много се влияе от това да не е блокирана повърхността на този кондензатор. В него фреона подаван от компресора под високо налягане и температура, вследствие на охлаждането се преобразува в течна фаза и заминава натам по системата.Изпарителя е малкото радиаторче в купето на колата, което всъщност отнема топлината от преминаващия през него въздух, т.е. го охлажда и в него фреона (вече под ниско налягане) се изпарява и преминава от течност отново във газ и отива към дехидратора/резервоара и от там в компресора за нов цикъл.Изпарителя на 5-та генерация се намира зад жабката. Аз не съм го чистил и не знам дали става без да се откачи от системата и да се извади, което значи изпускане на фреона или да ти го дръпнат някъде и после да ти го върнат. Тъй като нямам поленов филтър, подозирам че там положението е меко казано ужасно, ама нямам време да го правя.Един ден като си преобразувам системата на R134A фреон ще го чистя.Ако разкачате системата, задължително затапвайте отворите веднага за да не влиза влага в системата.Често почистването на кондензатора има много осезаем ефект. А и е най-лесно за домашно изпълнение :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И, аз трябва да свърша тия дни, тая хубава работа, че и моя нещо нищо не духа. Както вика колегата кат си отворя прозорците, ми то по хладно става :);):D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вчера свалих на d15b2 hatch жабката и не можах да го изкарам тоя филтър, свалих 10-тина болта и няколко скоби, но не видях филтър. При колегата с m galant , с когото си чоплихме таблата се видя доста по ясно и го извадихме и си го зачисти човекът на автомивката. При хондата обаче не го видяхме. Случаино ако някои има снимки и има време да ги сподели, ще съм му благодарен( manual-a нещо на практика не ми помогна). Иначе зад жабката, една хоризонтална тенекия,махнах я, вдясно е решетка, в средата бял пласмасов блок, в ляво черен такъв.разтворих ги с отверката-слабо. Между черния блок и белия (с перката) не видях филтър(имаше борови иглички). Възможно е предишният собственик-Джузеппе да го е махнал тоя филтър ако въобще е там, но на галанта беше там. Странно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да ти е странно, колега. Ние с петите генерации такъв филтър нямаме. Затова някой ден трябва да си го побългарим, мда, да си сложим сами някъде по пътя. Колега blueeye, и аз съм с петичка, опитвах се да чистя и аз докато бях свалил бронята, но е на практика невъзможно, трябва си цял ден, всяка ламелка да я ръчкаш с нещо тънко за да избуташ мръсотията, иначе с четка при мен не ставаше, просто си стоят шибаните мухи, пръчки, съчки и кво ли не още.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой ще сподели ли опит за чистене на радиатор на изпарител? Ако не се сваля само със специални спрейове ли може да се чисти или има и други опции? Аз лично бих се притеснил да завра маркуч с вода там където седи филтъра на купето, иначе предполагам изпарителя има кондензна вана и дренаж (освен ако не е запушен с плесени и други гнасти) и би могъл да понесе умерено мокро почистване...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз събота ще се заема да почистя моя радиатор, приготвил съм Meglio, мека четка, маркуч и цял ден :lol: казаха ми че Meglio-то маха мизериите а и обезмаслява хубаво. Иначе по темата, моя климатик след опрявянето на вентилатора да не кажа голяма дума ама си охлажда доста добре даже запотява стъклото от външната страна като е направен да духа на стъклото и понякога чак ми става хладно вътре. Но ще видим като дойдат големите горещини какво ще е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво ти имаше на вентилатора? Как го поправи? Какво меглио си взе, как изглежда, за колко пари и от къде?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...