honde 3 #1 Публикувано 5 Май, 2009 (Редактирано) Здравейте всички? Искам да изолирам шума от двигателя и гумите в купето. Какава изолация за пода и вратите трябва да използвам? Редактирано 5 Май, 2009 от honde Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #2 Отговорено 5 Май, 2009 най-ефикасно е тапички за уши или антифони сега сериозно,продават се разни материали,подоби на пореста гума за шумоизолация(за тях ще се свържеш с колегата BOBCHO,май така се пишеше)той лепи на купето такава.друг вариант е със минерална вата-доста ефикасен,но имай предвид,че ако влезе вода в купето ватата се напоява и я задържа и ето ти предпоставка за корозия. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитър Коев 66 #3 Отговорено 5 Май, 2009 Дискутирано е доста пъти. Има даже тема със снимки. Ако не ти се търси, почакай ден-два. Аз ще обезшумявам и ще постна подробна тема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sfu 3 #4 Отговорено 17 Юни, 2009 (Редактирано) Аз изолирах преди 2 седмици. Използвах 8мм подложка за ламинат. Знам, че това не е най-удачния материал, но точно в момента силно го предпочетох при положение че е 2 лв/к.м. В други теми колегите хвалят минерална или самозалепяща се вата, някаква STP и др. материали използвани специално за такива случай, но цифрата скача о/о 200-250 лв... поне. Аз похарчих 30 лв. Взех остатъка от 1 руло, който беше 14 м. В началото ми се видя доста, но при положение че е толкова евтин, реших че е по-добре да има в повече и да не губя време в прецизно мерене и рязане, ами направо да си го кълцам както ми дойде. Понеже тази подложка е полипропилен, полиетилен или нещо от същите производни сравнително трудно намерих лепило, което да го лепи за метал. Пробутаха ми някакво ала монтажно, което в крайна сметка се оказа напълно ненужно - и като лепило, и като консуматив. Вместо това може би е по удачно да се купят някакви копчета за да може да се фиксира добре подложката към повърхността. Аз подложих и под мокета, които на всичкото отгоре и изпрах и в момента определено не мога да кажа, че мокета е прилепнал както трябва. Подложката колкото и да я стягах с всичките кори, пластмаси, болтове, копчета и т.н. все още надига по сгъвките. Ако имах копчета съм сигурен, че бих я фиксирал сравнително добре, а защо не и идеално. Понеже така и така ще разглобяваш почти целия интериор, може преди това да огледаш къде какво ти липсва, като копчета например и да допълниш липсите. Ще бъде добре да си намериш помощник за кроенето на парчетата, както и за тавана. Разглобяването е лесно, но все пак ще е добре да погледнеш в какво ще каже Мануел за някой дребни детайли. Аз например, твърде късно разбрах как се разглобява клипа/щипката на сенниците, разбирай строших единия за да разбера как се вади и за да спася другия. То добре се вижда че се натиска с отвертка отзад, но не знаех че след като се натисне се върти, а не се дърпа надолу. После пък заради голямото шубе демонтирах огледалото 10 мин, а то пък точно за него се оказа, че дърпаш с всичка сила надолу и се откача от 1 метален пръстен (най-вероятно не се нарича така, но не съм запознат с терминологията). Сглобяването му обратно е различно! Собственика преди мен е направил също 1 грешка при ваденето на страничната пластмаса в купето (тази която е в страни от задните седалки и в багажника). За да се извади тази пластмаса без да се пукне извивката о/о средната странична греда се вади, като след като се развият и откачат всички болтове и копчета пластмасата се "откачва" като се избутва малко напред. Преди явно са се опитвали да я откачат като я издърпат навътре в купето и така са я спукали леко. Разбира се преди това ще трябва да отвиеш и махнеш задните облегалки. На други възможности да си потруша колата при разглобяването май не съм попаднал. Ще ти трябва свободно място близо 3 на 3 за всичките джуджавки, които ще изкараш от вътре. Аз не успях да се справя за 1 ден, така че помисли за варианта дали ще можеш да оставиш всичко да пренощува на същото място. Вярно, че се бавих защото прекалих с почистването, но като си помисли човек, че едва ли ще си разглоби колата така отново, реших че има смисъл да я излъскам. Също където имаше случайно блуждаеш кабел, го опаковах към правилно прокарания сноп с PVC лента. мръсно: чисто: Ако ще сваляш тавана първо започни с него, докато не си си нацапал ръцете. Останалата част от разглобяването е ясна, пък и "чупливите" елементи ги споменах по-горе. Сега се сещам, че освен с подложката взех и малко стиропор и го положих м/у гредите на тавана. С този стиропор може да звуча смешно, но изолацията на Сивика е просто жалка, пък моята кола е черна После по тавана изрязах подложката и го върнах с нея където му е мястото. Задните калници буквално ги натъпках с подложка и не трябваше никакво закрепване. Останалото се вижда на снимките. ПП: Виждам че си с Акорд, но не вярвам да е кой знае колко по-различно при теб. Пък и така и така бях решил да пусна какво съм правил, а няма нужда от още 1 тема за изолирането. Редактирано 17 Юни, 2009 от sfu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fshit 3 #5 Отговорено 19 Юни, 2009 Слага се микропореста гума-само с тази подложка която е сложил колегата според мен е дал 30 лв на вятъра-нека сподели дали усеща разлика, ама аз не вярвам да има. аз под мокета слагах такава подложка, кечета дето се слагат под мокета от производителя(от една морга без пари насъбрах доста) и една подложка за паркет която пак е като кечетата на състав и доста добре стана според мен. а за отстрани микропореста гума залепих(19 лв метъра) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sfu 3 #6 Отговорено 19 Юни, 2009 Ако нямаше разлика, щях да напиша друг да не си губи времето като мен с такива материали. Писъл съм: че това не е най-удачния материал, но точно в момента силно го предпочетох при положение че е 2 лв/к.мили който е готов да направи компромис с качеството за разликата от 200 лв в негова полза...А разлика определено има. Наясно съм, че твоя вариант като ефект е по-добър. Но аз преди виках по телефона, сега говоря. При положение, че бях замислил всичко като скромна топлоизолация, съм много доволен, че шума намаля близо 2 пъти, може би и малко повече. А база на сравнение имам, защото генерацията ми се е раздрънкала и вибрира и когато минавам през тясна улица или през колона или паркирали автомобили о/о мен, звука се отразява, а в момента определено звука е по-слаб. А все още не съм изолирал вратите заради липса на време. Някой ще кажат - при положение, че липсва каквато и да е изолация и плява да се сложи пак ще има разлика. И ще са прави, но нямах плява и за това платих 30 лв. Шума от задните гуми не можа да се изолира добре, но това вярвам е защото не можах да наложа добре парчетата о/о всичките сгъвки и са само на 1 кат... основно защото нямах лепило за да ги прилепя плътно. Но и там има разлика в шума.Та може би извода трябва да е, че който има 200-300 лв. за да си направи колата идеално, да ползва твоя пример, а по-бедните мишоци или тези които не пефрекционалисти, могат да използват "по-малката брадва" - ефект пак ще има. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитър Коев 66 #7 Отговорено 19 Юни, 2009 (Редактирано) Ако беше 200 лева всички щях да изолират. Само за багажника на един Дел Сол, ако се направи както трябва, отиват повече (около 3 кв./м STP).Важното е теб да те удовлетворява резултата. Иначе винаги има и ще има и по-добри решения. Редактирано 19 Юни, 2009 от Димитър Коев Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SEZER 35 #8 Отговорено 2 Ноември, 2009 (Редактирано) Браво колега постарал си се доста но като гледам снимките съм сигурен че ефект има и то доста добър.Проявил си добро творческо умение с тази изолация. Който иска да си дава парите да вземе по-скъпи материали, но съм сигурен че разликата ще е само в цената.Направил си не само шумоизолация но и топлоизолация.Имай го в предвид ако решиш да я продаваш като екстра да пишеш САНИРАНА Сега остава само едно ниско емисийно стъкло да сложиш и ще стане като лимузината на Обама : ) Редактирано 2 Ноември, 2009 от sezer01 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове