Jump to content
Slade

Миризма на бензин от маслото

Recommended Posts

Здравейте,Забелязвам, че маслото ми константно намирисва на бензин. Забелязах го още като купувах колата - отворих капачката на маслото да проверя дали "духа" и самата капачка, а и пръските масло си миришеха слабо, но като на бензин.След като смених маслото и покарах забелязях същия аромат - има го и на щеката за маслото и от капачката за наливане. Лошото е, че маслото го бяха наляли до максимума, дори 1мм повече и от тогава си седи все там (ок. 2500км).Не мога да разбера дали смесва бензин с маслото и изобщо дали е нормална тази миризма.Прочетох темите по въпроса и там има мнения от: нищо й няма, карай я малко по магистралата до: двигателя е за боклука.Не мога да установя дали маслото се разрежда, тъй като няма съществена промяна в нивото - най-лошия вариант ще е ако едновременно го гори и го разрежда с еднаква скорост - тогава ще е кошмар.В интерес на истината карах колата до Пловдив и обратно по магистралата преди няколко дни и си понастъпих до 150-160, но след пътуването миризмата на бензин като извадя пръчката или развия капачката си остава.Някой знае ли кои системи / компоненти трябва да проверя и къде е най-доброто място да го направя?Мисля си за диагностика, почистване на инжектори с ултразвук, проверка на PCV система и т.н., но досега като звънна да си запиша час и чуят за Хонда ме отсвирват.Последното място където ме отсвириха беше сервиз на Бош - Мотоман (зад ИСУЛ).Моля ви дайте мнения какво трябва да направя и колко спешно, за да не скапя двигателя! Имате ли идея къде мога да отида да ми проверят компетентно инжекторите, компа, изг. газове, PCV системата и т.н. без да ме гледат тъпо, че съм с Хонда?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мирише ти на нефтохим, това не е миризма на бензин а миризма на масловсе пак и то е петролен продукт, и се изпарява. особено минералнотоколата ти е пълен инжекцион, а не карбуратор с механична помпа, че да може да влиза бензин в маслотоединственият начин да се промъкват минимално количество бензинови пари в маслото, е покрай сегментите - но шанса бензиновите пари да се утаят в маслото е нищожен - по-скоро напротив, бензина в маслото много лесно се изпарява, и влиза в двигателя да бъде изгоренако имаш пикаещ инжектор и то толкова много, че да ти дави цилиндъра, ще имаш по-сериозни проблеми - ще ти гърми ауспуха, ще мирише отзад на бензин, ще ти свети check engine лампата. ако имаш катализатор, ще става толкова горещ че чак ще свети

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да ти кажа изпускателния колектор където е катализатора се нагрява супер яко, но това е нормално предвид температурата на изгорелите газове...А какво ще кажете ако се пробвам да пална щеката за маслото със запалка??Сега ще го направя и ако не съм се опекъл ще пиша за резултата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не го прави в близост до двигателя, не ми се иска да се окажа сгрешил :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мен на предната ми кола,пълен инжекцион беше се шмугнал доста бензинец в картера(щом се забеляза и на щеката ,че вдига ниво,а компресийката беше 11 на 4те.ама тогава колата не палеше,че не бяхме закачили някъв датчик и всичкия бенз при въртенето миеше цилиндрите и се стичаше в картера.но е напълно възможно при заминали сигменти да си влиза по малко в маслото и да намирисва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мамка му! Точно от това се опасявах!Компресионното налягане го мерих преди да купя колата, но тогава не се разминаваха драстично цилиндрите. Е не бяха всичките по 12, но това една кола на 10+ години да е с абсолютно еднаква компресия на всички цилиндри ми се струва супер голям късмет за собственика...Не можах да запаля щеката, явно не е само бензин в картера :P Междувременно дадох на още няколко човека да помиришат щеката и капачката и те потвърдиха, че понамирисва. Не удря чак в главата, но се усеща! Според вас какъв е шанса да са пикаещи дюзи, лоша центровка или прекъсващ цилиндър, след като оборотите са бетон и в студено и в топло време, разхода на бензин е много приличен, колата не се дави при студен старт, върви добре, не пуши, не пали трудно и в голям студ и т.н.? Респективно какъв е шанса да е издухала яко сегментите? Моля посъветвайте ме какво да правя и как мога да проверя дюзите - опасно ли е да се свалят за почистване с ултразвук, има ли някакви настройки, които могат да заминат и после да гриза дървото?Да премеря ли пак налягането в цилиндрите и по какъв начин да го направя, за да е най-достоверно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами щом си пали от размне ти придърпва като си на ниски обороти и по голяма предавка,щом има компресия(еднаква на 4те цилиндъра-тва е ок),не ти гори масло и не пуши,не ти прекъсва и държи обороти карай и не се бой.компресията я мери,като развиеш свещите,даваш газ до дупка и въртиш 5-6 пъти.мисля,че под 8-8,5 атм може да се замислиш за тръгнали сигменти,но не си за ремонт според мен,щом не пуши и не гори масло,и си върви с приличен разход.ако ти шикае дюза пак няма да ти работи както трябва колата,а при тебе не е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Slade, не пипай нищо !

Щом няма разлика в нивото на маслото - нямаш проблем.

Налягането в цилиндрите го мериш, както е написано по-горе при топъл двигател и трябва да е между 10 -12 бара / под и над е проблем /.

П.П. Ако не работи инжектор - няма вариант да вдигнеш 160км./ч. :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е*аси защо тогава го вкарва тоя бензин? В интерес на истината компресията не беше еднаква, а варираше с до 1атм между различните цилиндри и под 11,5 и над 12,5 не показа. Казах, че на който му коват и 4-те цилиндъра на старата кошница еднакво налягане е истински късметлия! Наистина съм се вманиачил да следя работата на двигателя и от здравите студове зимата досега не е имало проблеми с обороти, много трудно палене, изненадващо голям разход и т.н. - в студа с всичките фарове, вентилатори и т.н. беше към 10/100, сега е по-малко (~9/100). С 40л минах 530км смесено (юркане 300 км по магистралата и 200 км из градовете в задръстванията). Това е засечка от пълно до пълно от преди няколко дни.Свещи, бензинов филтър, въздушен филтър, масло и маслен филтър са на 2 месеца и 2500км. Маслото не е мръднало осезаемо от макса, но щом меша с бензин пък може и да го е хапвала? :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

карай и не се шашкай.следи си извесно време нивото на маслото,и ако не го качва не я барникай колцата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно така ще направя, единствено ще премеря пак налягането в цилиндрите и ще напиша резултатите.Междувременно ако някой се сети нещо друго по темата или иска да ме посъветва какво да проверя/направя - моля нека да пише. P.S. Чух от познат, че не е добре да я карам изобщо така, да сменя маслото веднага и т.н., но ако не е решен проблема какъв е смисъла да съсипя и следващото масло - все пак не караме с много евтини масла?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако има бензин в маслото наистина не е хубаво да се кара ! бензина разрежда маслото и му прецаква смазочните свойства. От там нататък сами се сещате какво следва.

Ако влиза толкова много бензин, че да се покачва маслото също така ще разбереш като провериш маслото с каква гъстота е. ако е станало на вода значи работа не е на добре. Само не мога да си представя от къде ще се излива толкова бенз че да разреди маслото.

Единствени начин е както казаха колегите е ако не се затваря някой инжектор. Ама ако двигателя си работи както трябва нада ли е това причината. Трябва поне като я палиш да се дави отначало или нещо такова да се получава.

Пробвай докато е студена колата (да е престояла примерно един ден) да завъртиш да палиш. Но недей да въртиш толкова да запали, а само колкото да направи 1-2 оборота. След това свали свещите и виж дали има "мокра" такава. Така евентуално ще разбереш от кой цилиндър е (ако въобще е от това) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление нямам толкова дълъг "камък" или удължител на тресчотката и не мога да сваля свещите. Това ще стане в сервиз, но основно искам да погледнат PCV системата, че нещо ме съмнява. Като се размисля - ако бензина в маслото не е много би трябвало при температура на маслото над 70 градуса отдавна да е във вид на пари и да напира да излиза през вентилацията :cool: ?Друг е момента ако двигателя е толкова сдухан, че при всяко компресиране на горивната смес част от нея преминава в картера. Да ама тогава пак ще е доста нагорещена и би трябвало отново да се изпарява веднага?? Има нещо, което ми убягва (което е нормално, предвид че съм лаик).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мирише ти на нефтохим, това не е миризма на бензин а миризма на масловсе пак и то е петролен продукт, и се изпарява. особено минералнотоколата ти е пълен инжекцион, а не карбуратор с механична помпа, че да може да влиза бензин в маслотоединственият начин да се промъкват минимално количество бензинови пари в маслото, е покрай сегментите - но шанса бензиновите пари да се утаят в маслото е нищожен - по-скоро напротив, бензина в маслото много лесно се изпарява, и влиза в двигателя да бъде изгоренако имаш пикаещ инжектор и то толкова много, че да ти дави цилиндъра, ще имаш по-сериозни проблеми - ще ти гърми ауспуха, ще мирише отзад на бензин, ще ти свети check engine лампата. ако имаш катализатор, ще става толкова горещ че чак ще свети

Eто това мисля и аз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се шашкай братле, нищо и няма на колата, нашето масло не като западното :) 90% е преработен втора употреба боклук. И моето понамирисва на бензин леко, искаше ми се да е на пържени картофки ама...нейсе :) ако се случи това от което се опасяваш...тоест бензина да ти разрежда маслото без да забелязваш разлика в нивото...ще ти присвятка лампата за налягане на маслото много преди да ти се прецака двигателя - гарантирам ти го защото съм бил свидетел на колата на аверчето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с какво масло си? аз карам с циклон масло и ми намирисва и на мене на бензин ама едва ли го смесва моята щото тя горката няма в резервоара че да фарля при маслото :) и аз си мисля че е от маслото ти

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така си мисля. Един познат майстор каза, че много разредено масло = ниско налягане на маслото и присветване на лампата. Днес пак мерих нивото (явно ще го меря през ден докато ми мине шаша и паниката) и беше точно на макса, както си е било винаги. Според мен е вкарало бензин в картера, но не чак да го наводни и вентилацията се справя засега. Другия път ще сложа Мотул 6100 - 10W40... поне хубаво лъжат в рекламите си (издържало на 10% примес от вода и 20% примес от бензин без да си промени смазочните качества хаха).Днес слушах пак двигателя внимателно - не мисля, че прекъсва, а и "празните" обороти ги заковава, сутрин пали от раз и то с малко въртене, загрява бързо до раб. темп. и т.н. , рязах се до 5-6 хил. оборота и т.н. - не пуши. Опитвам се да се успокоя и да не мисля по цял ден за глупости, но ей на - не мога. :) Надявам се налягането в цилиндрите да е в норма, защото не ми се мисли за смяна на сегменти и други такива приятни манипулации.Може ли да пуска бензин надолу от износени сегменти, а да не гори здраво масло??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

принципно при Хонда е малко вероятно (невъзможно) , защото маслините сегменти си заминават 1-ви :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говече,яко те друса параноята нещо на схващам колата работи и върви перфектно не бута масло ,пали от раз но нещо ти мирише.....абе карай си колата и не се филмирай,нямаш предпоставки за да дириш проблем,гаааз!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми малко съм психо по принцип, особено когато може да има проблем с любимите ми неща ;););) Колата я имам много отскоро и още се шашкам от всичко, което установя, а и все пак си е стара кола - изникват проблеми и искам да ги отстранявам навреме, преди да станат твърде големи и скъпи. Допълнително като изчета един куп мнения в интернет колата винаги излиза, че е за тотален ремонт или направо за автогробището...Както и да е - благодарен съм на всеки, който споделя мнението си за бензина в маслото и помага да отхвърля повечето причини (поне най-лошите). Засега карам без да му мисля много, но отначало се бях шашнал, че ще скапя двигателя с разредено масло.

с какво масло си? аз карам с циклон масло и ми намирисва и на мене на бензин ама едва ли го смесва моята щото тя горката няма в резервоара че да фарля при маслото :) и аз си мисля че е от маслото ти

Маслото е Mobil1 10W40, но не е възможно самото то да почне да мирише на бензин, без да е имало контакт с такъв - трябва да са протекли некви крекинг процеси на 300-400 градуса и 5-6атм. Надявам се нямам такива условия в картера. Редактирано от Slade

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...