Jump to content
ogo

Смяна на сини пружини на Хонда Прелюд 5та

Recommended Posts

Здравейте,

 

Вероятно някой от редовно следящите Купува-Продава раздела e забелязал,че продавам един приятен Прелюд 5та генерация. Колата беше докарана за мен от мой близък приятел от Германия, но... като я подкарах и се оказа, че е ниска за местата и маршрутите, по които карам (и се катеря) и затова я пуснах за продаване.

 

Иска ми се да си я запазя за мен и да си я карам, но с това окачване не ми върши работа. По съвет на колеги проверих и се оказа,че е със сини пружини и е малко по-ниска от останалите Прелюди. Ако са регулируеми е ясно,че ще я вдигна.

 

Въпросът е, ако е не са регулируеми и се наложи да сменя пружините със стокови, дали ще се наложи и амортисьорите да сменям?

 

За да е по-пълна картината - в момента колата вози много комфортно, въпреки нископрофилните гуми (205 / 50 R16), а в същото време е много стабилна в завои с висока скорост. Моят човек дето я докара, каза че немеца от когото са я взели е бил голям фен (то и като гледам колата си личи) и предполагам, че й окачването ще да е някаква готина марка.

 

Благодаря Ви, за помощта!

 

пс Ето и една снимка - колата е мръсна, но може реално да се види, колко е висока в момента.

 

Публикувано изображение

Редактирано от ogo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още два въпроса - 1. Някой има ли идея приблизително колко сантиметра свалят тези сини пружини сравнени със стоковите?2. След смяната на окачването дали ще е възможно да се сложат една идея по-високи гуми - например 205 / 55 R16 (сега са 205/50)?

Редактирано от ogo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, лесно можеш да провериш колко е смъкната колата - спираш на равно място, и имайки предвид че разстоянието от праговете до земята стандартно е 14 сантиметра, мериш твоето и става ясно.По-високи гуми може да се сложат, но на 15 цола 195 60 15 или 205 55 15.Огромна разлика във возията и стабилноста със стокови пружини надали ще усетиш, прелюда се държи прекрасно, и ако пружините ти не са сток, при поставяне на оригинални не се налага подмяна на амортисьори.Надявам се да съм ти бил полезен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един насочващ въпрос - пружините от 4та генерация дали са същите, като тези от 5та?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същите са, както бяхме говорили, и още ми стоят едни от 4 генерация, ако ги вземеш,заедно с тях ще ти подаря амортисьорите :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета ogo и batkosio, търговийката НЕ в "Технически въпроси", нали така :hondarulez:

Форума има система за "Лични съобщения", моля, използвайте нея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....проверих и се оказа,че е със сини пружини и е малко по-ниска от останалите Прелюди. Ако са регулируеми е ясно,че ще я вдигна.

как хем провери и установи, че са сини, хем не знаеш дали се регулират :thumbs1: пази си пружините щом ти харесва как седи. Дори да не са регулируеми (coliоver) пак имаш варианти за вдигане.ако при неравности, колата е стабилна и не подскача просто се радвай на окачването което си наследил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Не се регулират за съжаление (първия път не бях огледал добре). Много е стабилна и вози много добре, но ми се къса сърцето, когато закача. В неделя на влизане и на излизане от подземния паркинг на Джъмбо направо беше кошмарно, а напречните хлътнатини по пътищата може да ми свалят предната броня. Емо, какви са вариантите за повдигане без подмяна на пружините?пс Иначе след като продадох Сивика, Прелюда си остава за мен и определено е най-непрактничната кола която съм имал, но от друга страна удоволствието е невероятно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правят се разни положки, за предпочитане от горната страна на пружината. Ако ще правиш такива подложки за отгоре, погрижи се да са така направени че пружината да се самоцентрова. Примерно ако се сещаш някои китайски коиловъри имат пластмасови капачки за отгоре. Нещо такова визирам.Друг вариант е ако чашите на амортесьорите (не знам какви са ти амортесьорите) могат да се махат и лежат върху зегерка, да се стругова втулка която да застане между зегерката и долната чаша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

или с тръба с подходящ диаметър между зегерката и долната чашка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...