icho 12 #1 Публикувано 4 Април, 2009 Колеги,случайно някой да е запознат как се смята обема на едно гърне?И как се разполагат и пресмятат преградите вътре?Мойто се къса вече втори път,а така или иначе съм решил да си правя,и да го разположа под багажника.Ще е доста плоско и с два изхода,но не искам да ми пърди,така че ще трябва да има прегради!Мерси предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadow^Dancer 18 #2 Отговорено 4 Април, 2009 (Редактирано) възможно е и да греша, но май обема не е толкова важен. в смисъл ... не трябва да е прекалено малък. поне ние на времето като си играхме с такива експерименти се ориентирахме по габарита на вида гърне към който се бяхме насочили. значи ако искаш да не ти "пърди" трябва да не е право. правите винаги са шумни, каквато и да е конструкцията. но пък затрудняват двигателя по-малко и от там повече мощност. от практическия опит който имам съм стигнал до извода че най-доброто е напречна тръба през гърнето с дупки. дупките е по-добре да са малки и на гъсто от колкото по-големи и тук-там. иначе с прегради не съм правил, само че и там идеята е същата. с тая разлика че се използват две тръби ( в твоя случай може и да са три ) които нямат връзка една с друга и пътя на газовете е от едната тръба, през вътрешността на гърнето до другата(другите) тръба/и. ето едно клипче за дизайн от втория тип:http://videos.howstuffworks.com/howstuffwo...-work-video.htm Редактирано 4 Април, 2009 от Shadow^Dancer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #3 Отговорено 9 Април, 2009 ако потърсиш малко ще намериш тема която съм пускал преди време там има много картинки и доста размисли по въпроса, но на кратко:гърнето има няколко концептуално различни модула за заглушаване 1. заглушителни отвори по тръбата - ефекта от тях е много добър , но само за поределени оборотни режими .. в нормалните гърнета се слагат 2-3 тръби .. едната е входна , тя е снай-малки отвори за далови най-високите честоти , защото те имат ней-голям коефициент на отражение и най-лесно минават ... втората е паразитна - тя виси на фланците по средата и е с най-големи отвори за да хваща най-високите честоти , защото имат най-голям шанс да "заобиколят" препятствие .. третата е изходната тя е със средни по размер отвори .. няма да обяснявам защо ... трите тръби се разполагат в една равнина по възможност и входната и изходната трябва да са достатъчно дълги за да няма пряка ъглова видимост от едната към другата 2. преградни фланци - може да се направи така , че гърнето да е на секции , и газа строго да следва пътя на тръбите .. от входа завива на обратно към средната .. минава по нея и пак на обратно към изхода, като средната се пада в секция , в която не би трябвало да има движене на газ и там се натъпква с вата ... 3. хелмцхолцов резонатор - това е по трудно за обясняване , но : от страната на входната тръба се отцепва секция в която единствения вход е една тръбичка , която свършва близо до стената на гърнето , частта около входната тръба се пълни с вата , и се получава, че гърнетата със такава секция имат невероятно добро заглушение в целия честотен диапазон .. това е като да духаш в гърлото на бутилка - ако го направиш както трябва ще се получи звук , но ако сложиш вътре малко вата , звук няма да има колкото и правилно да го правиш :lol:4. наистина скъпите гърнета за наистина скъпи коли имат:4.1 двойна стена на гърнето 4.2 двойна стена на тръбата която води до него ... та това е - трябват ти 5 фланеца, парче ламарина за обшивка , малко тръба и много нерви за да направиш дупките .. и само да не пропуснеш да направиш дренажи от долната страна на гърнето, защото ще замине много бързо П.П. не прекалявай с ватата - сложена на неправилното мясот само пречи ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове