Jump to content
doolettle

зацепване на ангренаж по белези

Recommended Posts

Колеги знам, че ви писнало от подобни теми но имам нужда от малко помощ. След няколкочасово ровене из темите не открих нищо конкретно.След обслужване на д15б2 явно съм случил на менте ремък (марка FIB написана в малко ромбче като SUN закупен от небезизвестен магазин за японски части), последния се скъса на по-малко от 6000 пробег при спокойно каране. Свалих главата и имаше два съвсем леко криви клапана понеже по буталата и особено в средата им имаше доста нагар вследствие на висок разход на масло. Спестявам ви подробностите и стигам дотам, че главата е качена на мотора и всичко освен водачите е препипано лично и единствено от мен + нови маслообирачи, полиране отвътре и центровка на клапани от което съм сигурен, че всичко си е перфектно. При слагането на ремъка обаче(гейтс) нещо не схванах как точно са белезите. Направих зацепването според схемата на опаковката на ремъка. На разпределителния вал има два белега на 180* и м/у тях обозначение UP. Нагласих шайбата " _ UP _" така, че двете чертички да съвпаднат с равнината на горната част на главата измерно с линийка поставена по ръба на главата. На опаковката обаче тия белзи са показани да са хоризонтално а главата е лко поднаклон. На долната шайба обаче имам два белега. Говоря за шайбата на клиновидния и пистовите ремъци. Първия (по посока на въртене) беше с три чертички а вториа след около 2-2.5см с две чертички (горе долу така ......III..........II........). На долния капак на ремъка има два белега като мерник и мушка и аз завъртях шайбата така, че да сочат право средната чертичка от първия белег. И сега въпроса ми е: Къде да*ба сбърках та не ще да върви? Компресията е 12 на всички цилиндри. Знам, че не съм много често във форума и това ми е мисля втория пост тук но тя пущината не се разваля и не ми се налага :) (виж, в други форуми съм много поредовен :) ). Пробвах с аутодата но нещо немога да я инсталирам и затова ви моля за точен отговор много ме е яд да я карам на 50% от възможностите и.Благодаря за отделеното внимание на всеки който е стигнал до този ред :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето ти един скриин шот на ауто датата:

 

Публикувано изображение

 

 

Този надпис "UP" в същност трябва да сочи на долу в ляво !!!

А за отдолу мисля че като го правихме бяхме свалили шайбата и гледахме по самото зъбно колело. На шайбата не знам кой белези се гледат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на шаибата колко белега имаш,трябва да са 3 за центровка,които са един до друг и един отделен за горна мъртва точка.този самия белег го слагаш срещу белега на капака-и тои е за гмт.както е на фиг 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този надпис "UP" в същност трябва да сочи на долу в ляво !!!

Къде на долу в ляво :blink

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) :) опа, моя грешка :worthy: Още съм сънен и не зная ко прая :)извинявам се за което

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркера "UP" трябва да сочи на горе(в противен случай пак става ,но трябва да прередиш кабелите на дистрибутора)Шайбата на разпр.вал я позиционираш по страничните белези на нивото на главата.(долния белег е за D16A6,D16Z2 и малко ще ти се размине)На шайбата на коляновия вал нагласи белега с 2те чертички(въпреки,че има белег и на малкото колелце като свалиш капака(но ти вече си го сглобил)Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Белегът на шайбата на коляновия вал се разминава с белега на колелото за ремъка. Проблемът ти идва от там. Центровката се прави по белега на колелото под капака, както бе споменато по горе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) Аз на коляновия вал не видях белези. Има една предпазна шайба която стои като ограничител и заедно с другата такава зад зъбната шайба на вала държат ремъка да не се мести аксиално и на тая предната шайбичка има две дупчици радиално разположени като за белег но тя от своя страна може да се завърти във всички посоки и я пренебрегнах. Аве верно ми се стори много тъпо тоя японец да я е направил така, че за да зацепиш ремъка да тряа 50пъти да свалаш и качваш ремъчната шайба. Що се отнася до нея обаче не видях да има трети белег. Тоя който е с двете чертички като се насочи към белезите на капака тогава първи цилиндър е в ГМТ (доколкото е възможно да се отчете от специалния инструмент "отвертка" поставена през свеща ;) ) Няма проблем за повторното разглобяване, по-късно може да я свърша и тая щот е тъпо при тоя потенциал да не мога да изпреваря една Газ-ка!А за колегата със същия ремък- Ако е взет от магазина за японски части на Шахбазян в Пловдив, махай го веднага! Преди около година един мой приятел и съсед си взе същия ремък от същия магазин само, че за Микра (държа да подчертая, че е "наливен" без никаква опаковка). Е той пък го оплеска още на околко 2000км! Само, че при него салатата беше пълна и със всички подправки- 3 от 8клапана, две кобилици и стабилно набити бутала! При него хубавото е, че всичко се разглобява със стиснати очи и стана за няколко часа но нервите, труда и една добра сума си заминаха без да трябва. В интерес на истината за на брат ми Сивика ремъка пак е от там и още е жив но статистиката "2 от 3" мисля, че е достатъчно показателна. Само да попитам дали има вариант да се разхлаби ремъка без да се свала долния капак че не обърнах внимание а Хондьо е с баща ми в момента и немога да видя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш впредвид магазина до Папараци ли -да от там е само че моя бе в перфектна опаковка и бил няква по -нова версия...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш впредвид магазина до Папараци ли -да от там е само че моя бе в перфектна опаковка и бил няква по -нова версия...

Не, от там си взех Гейтса и гарнитурата и маслообирачите (имаше малка грешка с маслообирачите но ми ги смениха без проблем, просто от склада бяха сложили неточен етикет и гумичките бяха по-големи) а като им казах дали са чували за FIB ми казаха че това е ново за техните уши. Ако си със SUN който пак отпечатан в ромбче а опаковката е синя значи си ОК (доколкото знам са доста добри и са уж японски). Винаги съм казвал да не се пести от ремък и ето! а аз го платих мисля 28 лева тва менте!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ох ,олекна ми-да дори на самия ремък има надпис made in japan....

Хахаха то и на моя имаше нещо такова но мисля, че беше "Japan standart" или нещо от сорта и имаше някви глифи също. Сега ме е яд че не го снимах за да се пазите от такива

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огромно благодаря колеги!!! Днес намерих време, оправих нещата и съм доволен от резултата. Сега остава да я светна на стробоскопа но тук вече си знам. Чао засега и много безаварийни от мен!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...