Vladi_D 2 #1 Публикувано 18 Март, 2009 Колеги моля за малко помощ.Проблема е следния,карам сивик 5-та хеч.(Д13б2)и отдавна не се бяхме качвали повече от двама в нея.Днес бяхме четирима.Потеглям си аз и започва много сериозно стържене от към задната дясна страна,карам така около километър,слизам да видя какво става и.... задната дясна гума стърже в калника,почти се беше срязала.Гумите ми са 195/50 15'' джанти,винаги е била с такива.Огледах я но нямаше следи от счупена пружина или изтървал амортесиор.Преди седмица сменях големия тампон на задния носач и всичко си изглеждаше нормално.Когато е празна колата разтоянието от гумата до калника е три пръста и на двете задни гуми. Даите съвети какво да сменям.Благодарности предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #2 Отговорено 18 Март, 2009 а като слязоха хората вдигна ли се ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #3 Отговорено 18 Март, 2009 Даите съвети какво да сменям.Сменяй колата.... ...Или поне задните пружини..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
жоро74 0 #4 Отговорено 18 Март, 2009 иска надигане.или не се возете повече от двама в нея. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vladi_D 2 #5 Отговорено 18 Март, 2009 Да след като слязоха се нормализира. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #6 Отговорено 18 Март, 2009 (Редактирано) тоя от дясно е бил по дебел Едит: може просто да са омекнали пружините с времето и да кляка повече.... Редактирано 18 Март, 2009 от manniakk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vladi_D 2 #7 Отговорено 18 Март, 2009 Ако не друго то поне смях ще има в тая тема Дайте по сериозно и на мен ми е забавно ма проблема си остава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vektor 0 #8 Отговорено 18 Март, 2009 На мойто купе от гума до калник 5 пръста .... може би са ти уморени амортесиорите или пружините... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dj_freak 38 #9 Отговорено 18 Март, 2009 Пружини от ВТИ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vladi_D 2 #10 Отговорено 18 Март, 2009 Значи пружините са за смяна,а амортесиорите...как да разбера дали не са си заминали и те?п.п.Благодаря за помоща,гордея се че членувам в този форум. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
The PitBull 1 #11 Отговорено 18 Март, 2009 На някой от стендовете с валяци дето тестват спирачките има и вибрираща плоча за тестване на Амортисиорите.Поразпитай из градчето ти и ще намериш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didone22 0 #12 Отговорено 18 Март, 2009 (Редактирано) виж си джантите с какво ЕТ-са на наще коли мисля чЕ 35 ИЛИ 38 БЕшЕ Редактирано 18 Март, 2009 от didone22 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chopper1969 5 #13 Отговорено 18 Март, 2009 И моята пристъргва леко,но когато я натоваря много...и само с летите джанти 195/60/14 но разтоянието не натоварена е около 5 пръста. Причината е една-омекнали пружини, не е болка за умиране но всичко опира до пари. Колкото до амортисьорите...първата визуална проверка е като ги огледаш дали не са омазнени от изтървало масло по тях. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ShEfA 70 #14 Отговорено 18 Март, 2009 Амортесьорите знам, че се проверяват на око по следния начин: За предните - спираш колата на равно, излизаш, натискаш предния калник рязко надолу и пускаш рязко... ако колата направи няколко пружинирания последователно - значи този амортесьор е изпуснал, ако ведната се върне в изходно положение - всичко е наред. Така проверяваш за всеки амортесьор поотделно... но колко е точен този метод, не знам... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #15 Отговорено 18 Март, 2009 ShEfA е дал прост пример как да си проверим амортисьорите. Ама трябва да са доста зле че да си проличи така А и да попитам какво общо има амортисьора с височината на колата при положение че не е блокирал ?? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Draik 18 #16 Отговорено 18 Март, 2009 Най-вероятно джантите са ти по-широки от това което могат да поемат калниците.Също така ако са ти и омекнали пружините да потъват повече и от това да пада толкова ниско колата. А за амортисьорите, незнам какво да кажа. Мен ми се случи да ми изтърве преден амортисьор и колата буквално легна на земята отпред, но при теб надали това е проблема.Или смени пружините с по-твърди, или джантите с по-тесни. На някой от стендовете с валяци дето тестват спирачките има и вибрираща плоча за тестване на Амортисиорите.Поразпитай из градчето ти и ще намериш.Този стенд за мен е пълна измислица! Няма как да си обясня иначе ситуацията с два чисто нови амортисьора Кони ( жълто ) да дава че са на 33% и два амортисьора Кони ( червено ) на 30 000 км да са на 50% Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iliq 0 #17 Отговорено 19 Март, 2009 да и аз така мисля аз за моя сивик дадох 200 лв за амортисиори и пружини карам 4 ген. сивик и винаги искам всичко по ходовата част да ми е перфекно иначе не се качвам на колата .. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
meto'o 3 #18 Отговорено 19 Март, 2009 Колега значи най лесно ще разбереш в какво състояние са ти амортисьорите като ги свалиш. На ръка дори ги опъни и събери няколко пъти и то ще си проличи. Ако са заминали лесно ще се събират и отпускат ааа ако са читави ще са доста тегави. Така, но според мен те не са твоя проблем, пружините са омекнали и колатата ти е клекнала. За тва поразпитай ама мисля че ставаше на 5-та ген купи си от някаде (не нови) 2 предни пружини за твоята кола и ги сложи отзад те са с повече намотки и са по твърди (устроени да държат двигателя) и ще се оправят нещата. Само че информацята не е сигурна нека колега дето знае да каже дали ще станат предни отзад. Поздрави и успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vladi_D 2 #19 Отговорено 19 Март, 2009 Огледах амортисьорите,не са изтървали и не са омаслени.Няма как да е и джантите и гумите,защото с тези джанти и с такива гуми съм я карал и с четирима отзад и не е мръдвала,даже при наклон в завой. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
жоро74 0 #20 Отговорено 19 Март, 2009 някой горе каза нещо за дебели хора,има и такава вероятност например добре е да се знае максималния полезен товар на МПС-то и излишните килца да не се качват Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
poloko 0 #21 Отговорено 20 Март, 2009 НАй-добре върви при Влади (Vip Honda) да ти погледне окачването. Пишеше, че си сменял заден тампон. Да не би при смяната да е станал някой гаф или някой да си е оставил ръцете? Не може да клекне колата просто ей така. Има си тест за амортисьори, който се прави за 5 минути и струва 10 лв. Аз правих такъв. Но това едва ли е от амортисьор. При мен, задните са тръгнали да си заминават, но колата не е увиснала, а по скоро тупа на дупките. Едва ли пружината ей така изведнъж ще омекне. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vladi_D 2 #22 Отговорено 21 Март, 2009 (Редактирано) Сменях ,големия тампон отдясно,смяната си мина нормално.Интересното е защо само дясната страна кляка,а не цялата задница.А и когато колата е празна си седи абсолютно еднакво от двете страни.Баси случая,то за да кляка тарябва пружината въобще да я няма. п.п.Адаша (VIP HONDA)сигурно е в София,пък няма как да отида с тази кола. Редактирано 21 Март, 2009 от Vladi_D Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radko 10 #23 Отговорено 21 Март, 2009 Ами колега щом не можеш да дойдеш в София на сервиз, предлагам ти да отидеш на Shell-a в кв. Райково или в СБА-то, нали го знаеш то е точно срещу Shell-a. Успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Daniel Panayotov 4 #24 Отговорено 21 Март, 2009 (Редактирано) Омекнала прожина да не са ти я смени като са сменяли тампона Редактирано 21 Март, 2009 от Daniel Panayotov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
poloko 0 #25 Отговорено 23 Март, 2009 Е, ако ти е клекнала отдясно, много вероятно е да от сменения тампон. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lenovo88 0 #26 Отговорено 23 Март, 2009 според мен е от пружините Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #27 Отговорено 23 Март, 2009 тест: качи 2ма души (с горе долу еднакво тегло) отзад. слез от колата и виж дали не е по клекнала от едната страна. Разклати колата и виж къде опира. Ако отдясно в багажника имаш туба, газова или каквото и да е, може то да спомага колата да кляка повече при натоварване... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове