Jump to content
Vladi_D

Колеги,проблем:Клекнала задница

Recommended Posts

Колеги моля за малко помощ.Проблема е следния,карам сивик 5-та хеч.(Д13б2)и отдавна не се бяхме качвали повече от двама в нея.Днес бяхме четирима.Потеглям си аз и започва много сериозно стържене от към задната дясна страна,карам така около километър,слизам да видя какво става и.... :) задната дясна гума стърже в калника,почти се беше срязала.Гумите ми са 195/50 15'' джанти,винаги е била с такива.Огледах я но нямаше следи от счупена пружина или изтървал амортесиор.Преди седмица сменях големия тампон на задния носач и всичко си изглеждаше нормално.Когато е празна колата разтоянието от гумата до калника е три пръста и на двете задни гуми. :ban: Даите съвети какво да сменям.Благодарности предварително. :ban:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а като слязоха хората вдигна ли се ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даите съвети какво да сменям.

Сменяй колата.... ;) ...Или поне задните пружини.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
;) иска надигане.или не се возете повече от двама в нея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да след като слязоха се нормализира. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

тоя от дясно е бил по дебел ;)Едит: може просто да са омекнали пружините с времето и да кляка повече....

Редактирано от manniakk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не друго то поне смях ще има в тая тема ;) Дайте по сериозно и на мен ми е забавно ма проблема си остава. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мойто купе от гума до калник 5 пръста .... може би са ти уморени амортесиорите или пружините...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пружини от ВТИ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи пружините са за смяна,а амортесиорите...как да разбера дали не са си заминали и те?п.п.Благодаря за помоща,гордея се че членувам в този форум. :huh::bash:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На някой от стендовете с валяци дето тестват спирачките има и вибрираща плоча за тестване на Амортисиорите.Поразпитай из градчето ти и ще намериш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

виж си джантите с какво ЕТ-са на наще коли мисля чЕ 35 ИЛИ 38 БЕшЕ

Редактирано от didone22

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята пристъргва леко,но когато я натоваря много...и само с летите джанти 195/60/14 но разтоянието не натоварена е около 5 пръста. Причината е една-омекнали пружини, не е болка за умиране но всичко опира до пари. Колкото до амортисьорите...първата визуална проверка е като ги огледаш дали не са омазнени от изтървало масло по тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амортесьорите знам, че се проверяват на око по следния начин: За предните - спираш колата на равно, излизаш, натискаш предния калник рязко надолу и пускаш рязко... ако колата направи няколко пружинирания последователно - значи този амортесьор е изпуснал, ако ведната се върне в изходно положение - всичко е наред. Така проверяваш за всеки амортесьор поотделно... но колко е точен този метод, не знам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ShEfA е дал прост пример как да си проверим амортисьорите. Ама трябва да са доста зле че да си проличи така :)

 

А и да попитам какво общо има амортисьора с височината на колата при положение че не е блокирал ??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно джантите са ти по-широки от това което могат да поемат калниците.Също така ако са ти и омекнали пружините да потъват повече и от това да пада толкова ниско колата. А за амортисьорите, незнам какво да кажа. Мен ми се случи да ми изтърве преден амортисьор и колата буквално легна на земята отпред, но при теб надали това е проблема.Или смени пружините с по-твърди, или джантите с по-тесни.

На някой от стендовете с валяци дето тестват спирачките има и вибрираща плоча за тестване на Амортисиорите.Поразпитай из градчето ти и ще намериш.

Този стенд за мен е пълна измислица! Няма как да си обясня иначе ситуацията с два чисто нови амортисьора Кони ( жълто ) да дава че са на 33% и два амортисьора Кони ( червено ) на 30 000 км да са на 50%

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да и аз така мисля аз за моя сивик дадох 200 лв за амортисиори и пружини карам 4 ген. сивик и винаги искам всичко по ходовата част да ми е перфекно иначе не се качвам на колата ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега значи най лесно ще разбереш в какво състояние са ти амортисьорите като ги свалиш. На ръка дори ги опъни и събери няколко пъти и то ще си проличи. Ако са заминали лесно ще се събират и отпускат ааа ако са читави ще са доста тегави. Така, но според мен те не са твоя проблем, пружините са омекнали и колатата ти е клекнала. За тва поразпитай ама мисля че ставаше на 5-та ген купи си от някаде (не нови) 2 предни пружини за твоята кола и ги сложи отзад те са с повече намотки и са по твърди (устроени да държат двигателя) и ще се оправят нещата. Само че информацята не е сигурна нека колега дето знае да каже дали ще станат предни отзад. Поздрави и успех :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледах амортисьорите,не са изтървали и не са омаслени.Няма как да е и джантите и гумите,защото с тези джанти и с такива гуми съм я карал и с четирима отзад и не е мръдвала,даже при наклон в завой. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) някой горе каза нещо за дебели хора,има и такава вероятност например добре е да се знае максималния полезен товар на МПС-то и излишните килца да не се качват

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НАй-добре върви при Влади (Vip Honda) да ти погледне окачването. Пишеше, че си сменял заден тампон. Да не би при смяната да е станал някой гаф или някой да си е оставил ръцете? Не може да клекне колата просто ей така. Има си тест за амортисьори, който се прави за 5 минути и струва 10 лв. Аз правих такъв. Но това едва ли е от амортисьор. При мен, задните са тръгнали да си заминават, но колата не е увиснала, а по скоро тупа на дупките. Едва ли пружината ей така изведнъж ще омекне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сменях ,големия тампон отдясно,смяната си мина нормално.Интересното е защо само дясната страна кляка,а не цялата задница.А и когато колата е празна си седи абсолютно еднакво от двете страни.Баси случая,то за да кляка тарябва пружината въобще да я няма. :)п.п.Адаша (VIP HONDA)сигурно е в София,пък няма как да отида с тази кола. :worthy:

Редактирано от Vladi_D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега щом не можеш да дойдеш в София на сервиз, предлагам ти да отидеш на Shell-a в кв. Райково или в СБА-то, нали го знаеш то е точно срещу Shell-a. Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Омекнала прожина да не са ти я смени като са сменяли тампона

Редактирано от Daniel Panayotov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, ако ти е клекнала отдясно, много вероятно е да от сменения тампон.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тест: качи 2ма души (с горе долу еднакво тегло) отзад. слез от колата и виж дали не е по клекнала от едната страна. Разклати колата и виж къде опира. Ако отдясно в багажника имаш туба, газова или каквото и да е, може то да спомага колата да кляка повече при натоварване...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...