Barsy 1 #1 Публикувано 1 Март, 2009 Здравеите колеги!!Имам едно запитване към вас и се надявам да получа отговор,който да ми помогне. Карам 5-та генерация хечбек с мотор D15Z1....икономичният,с който съм достигал до разход до 4.9л./100км.....супер икономия постояанно поддържане на оборотите на не повече от 3000.Засичането е правено с пробег на разстояание от 800 км.Последният път когато направих отново този пробег по същото това трасе ми даде разход с 2 л. и малко отгоре и ме доведе до мисълта че е време да сменя някоя част като катализатор или бензинова помпа.Автомобила е с пробег от 140 000км и напоследък ми светва лампата на двигателя на контролното табло,след което правя ресет и тя загасва до лседващият път......незнайно кога.Проблема е ,че няма как да отида на диагностика с несветеща лампа,просто няма как да се хване грешката каква е.В градски условия незнам как ще стане,защото почти не използвам автомобила си,предвижвам се с мотоциклет.Един път светна ,но беше неделя.....нямаше къде да отида! Усещам леко придърпване на 5-та скорост малко преди 3000 оборота и се питам това нормално ли е? Всичко това ме довежда до мисълта, че може да е катализатор или горивна помпа!Ако не се лъжа ламбда сонда и горивна помпа са едно и също? Благодаря предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fido Dido 4 #2 Отговорено 1 Март, 2009 (Редактирано) Ламбда сондата няма нищо общо с горивната. Ламбдата, ако е преди катализатора, следи за богата/бедна смес и праща инфо на компа. Ако е катализатор, колата няма да ти придърпва, а направо губи мощност, първоначално във високите обороти. Колата става мудна, при изпреварване си проличава най-добре - има едно "замисляне", преди да ускори. Виж въздушния филтър или сипи от друга бензиностанция. Светването на чека може да е от кофти бензин, лоша връзка на буксата на сондата или самата сонда. Не съм сигурен за икономика, но замърсени клапи, горивен филтър?! Редактирано 1 Март, 2009 от Fido Dido Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Barsy 1 #3 Отговорено 2 Март, 2009 Благодаря!!Точно чета за ламбда сонда като цяло......пише,че има живот до 40 000-50 000км.....Май трабва да яа хвана в крачка и да я закарам на чичо доктор със светеща лампа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #4 Отговорено 2 Март, 2009 само заради разликата от 2 литра лли се замисляш или?нали взимаш в предвид,че различните атмосферни условия влияят,и то не малко на разхода,да не говорим и за многото други фактори,както и измамите по бензиностанциите.я си провери първо защо ти светва чека,тогава се замисляи за сонди и пр.а катализатора не ти е проблем да го махнеш,но там вече може наистина да ти се появи проблем със сондата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Barsy 1 #5 Отговорено 2 Март, 2009 само заради разликата от 2 литра лли се замисляш или?нали взимаш в предвид,че различните атмосферни условия влияят,и то не малко на разхода,да не говорим и за многото други фактори,както и измамите по бензиностанциите.я си провери първо защо ти светва чека,тогава се замисляи за сонди и пр.а катализатора не ти е проблем да го махнеш,но там вече може наистина да ти се появи проблем със сондата. Ами аз катализатора в никакав случай няама да го махам,ако правч нешто такова ,то ще е смяна с друг,а що се отнася до разхода не,не е никак малко!Колкото и да влиаят климатичните условия не е редно да има такава разлика в горивото,а и бензиностанциите на които зарейдам са едни и дащи,горивото е добро,прехода го правия от Атина до Боургас,през Александруполи,само магистрали са зак до гран.пункт Кап.Петко Войвода,по-голямата част е само прав път с тук-там лен наклон. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
venci_vin 0 #6 Отговорено 4 Март, 2009 Колега в резервоара се събират боклуци,а и помпата има един чорап,на който се "лепят" тежките фракции. Като ти остане време и имаш малко бензин, източи си всичко от резервоара(железен е ѝ има пробка) и го промий ,и почисти и чорапа на бензиновата помпа(под задната седалка). След това задължително смени и горивния филтър. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nevi 0 #7 Отговорено 4 Март, 2009 Колеги извинявам се ако е Off ,но това със "замислянето" е свързано с катализатора така ли ?? Понеже страшно ме дразни момента в който я натисна и тя реши да се замисля ( за колата говоря ) така ,че ако можете да дадете съвет откъде да започна и какво да се прави ще съм страшно благодарен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fido Dido 4 #8 Отговорено 4 Март, 2009 Можеш много лесно да провериш, но ще ти трябва канал. Катализатора ти е лесен за демонтаж - на два фланеца е. Отпред е фланеца на меката връзка, този с двете пружини. Задния е с гарнитура. Като развиваш болтовете с пружините, по-внимателно, защото може да се скъсат. А гайките са заварени на фланеца към двуцевката. Преди да ги развиеш, ги почисти добре с телена четка и ги напръскай с WD 40. При първоначалното развиване започни с удар по ключа - не напъвай плавно. След като свалиш катализатора, погледни през него. Вътре има керамична пита, подобна на пчелната, но много ситна. Трябва да виждаш светлина през клетките и да няма запушени такива. В противен случай се налага смяна или поставянето на резонаторно гърне.Успех. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Barsy 1 #9 Отговорено 5 Март, 2009 Благодаряа ви колеги за съветите ,ценни са,ще го погледнна тиа неща едно по едно! Като начало почистиь ламбдата от нагар.....да видим дали ще има резултат?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didodido 0 #10 Отговорено 5 Март, 2009 Хайде и аз да кажа нещо, ако този мотор D15Z1 не е много по различен от D15Z3, a мисля че са еднакви. Катализатора ти се намира още в началото на генерацията и мисля че ще ти е трудно да го провериш по визуалния метод просто защото генерацияа е закривена към блока. А що се отнася за замислянето това си е особеност на този мотор, от трета нагоре когато колата не е в обороти (под 4000 ) ускорението започва малко по късно от натискането на педала. Или изобщо нищо не започва ако не му харесва работния режим. Гадно е но е така, коментирано е и в други теми от форума. Случвало ми се по наклон на горе на 4-та с 80-90 (окло 2300-2500 оборота) при подаване на гас не става нищо даже мотора не променя звука едва след настъпване до ламарината гасне икономичната лампа мисли малко и чак тогава решава сама да си подаде гас но вече е минал момента. Но освем "лошите " страни този мотор си има и добри страни, разхода на дълго наистина е под 5 на 100 (те така и го обявяват 4.8 за 100км.) доста пъти съм го хващал с разход от окло 4.7, 4.8 разбира се при каране до 100кмч (при условие че карам 5 вратия модел). За ламбда сондата не мога да те посъветвам, но за бензиновата помпа ме посъветваха да проверя дали на всяка скорост мога да стигна до прекъсвача пробвах до 3-та, стигна си прекрасно до прекъсвача на около 150км та за това се отказах от проба на 4-та ще е над 190 око стигне до там. За прекъсването и на мен ми се е случвало но при настъпване до ламарината по наклон нагоре та за това се усъмних в безиновата помпа. Чека не ми е святкал и пак имам същите проблеми така че спокоино, по-високия разход е относително нещо. Успех с диагностицирането. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Barsy 1 #11 Отговорено 6 Март, 2009 Ми може да се каже,намира се точно след коилеторната траба на двигателяи след него продълйава с извивка тръба под двигатела.Разликата между з1 и з3 мисля ,че са конете,з3 125 коня ли е?? ,защото з1 е 90коня......и на контролното табло няма лампа която гасне или свети да ти дава инфо за икономия.... Все още се замислям дали ваобще да отварям катализатора!? Колата си върви перфектно,има прекрасен звук,само кадето тоия чек светва когато си иска и това не хварля в голям размисул! Незнам дали ще има някакав ефект след почистването на ламбдата,но ще си пролечи сле месец когато се пребираме за великден към БГ......пак ще пиша! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове