kalos 37 #1 Публикувано 19 Февруари, 2009 (Редактирано) След като смених главата на D15Z6 с такава от Д16Z6 ми остана ето този маркуч свободен. Къде трябва да ходи той? И още един въпрос, след суап-а очаквах VTEC-a да се усеща доста по силно отколкото при Д15ката, но уви немога да разбера дали изобщо се включва. VTM и VTS кабелите са вързани към VTEC клапана. Компютра си дава сигнал за включване но не се усеща по вървежа на колата. Този зеления датчик за VTEC-a не съм го вързал. Идеи?? Редактирано 19 Февруари, 2009 от kalos Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #2 Отговорено 19 Февруари, 2009 D15Z6 е VTEC-E тук усещаш кога се изключва,а при D16Z6 ще усетиш как се включва. Но не съм запознат дали ECU-то от D15Z6 може да подкара D16Z6. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1079 #3 Отговорено 19 Февруари, 2009 (Редактирано) Този датчик ти е за температура на маслото,без да свържеш него няма да ти включва ВТЕК-а! Редактирано 19 Февруари, 2009 от policeman Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #4 Отговорено 19 Февруари, 2009 ще включи. аз си карах без него. само свети грешка. сменил ли си компа и аз не разбрах.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #5 Отговорено 19 Февруари, 2009 (Редактирано) kalos, този маркуч дето ти е останал е отоплението на дросела. Ако не си сменил компа или да се чипне (до колкото знам на икономика не може) предполагам ще стане голяма манджа. Първо тоя заления датчик няма къде да го включиш защото икономиките нямат такова нещо. Второ ако компа не е баран при пускане на Витека по скоро ще забие муцуна от колкото да тръгне да върви повече. Защото предполагам горивната смес ще е бедна. Прикарай си един диод до вътре да гледаш да ли подава 12 волта на клапана. п.п. Al_Capone, и на икономиките се усеща кога се включва :P Редактирано 19 Февруари, 2009 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #6 Отговорено 19 Февруари, 2009 (Редактирано) Смених го с P28.Последно ще включва или няма да включва без този датчик? как да го свържа?От старата инсталация на тази позиция идват 3 кабела:Зелен/черен, жълт/черен и бял/черенНовия датчик е с 2 кабела син/черен, черен?А маркуча за отопление къде трябва точно да го вържа, че на дросела не виждам такава работа?На икономика си се усеща много добре разликата, при vtec-а усеща ли се добре? Редактирано 19 Февруари, 2009 от kalos Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #7 Отговорено 19 Февруари, 2009 kalos, този маркуч дето ти е останал е отоплението на дросела. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #8 Отговорено 19 Февруари, 2009 Зеленият датчик ти е за налягането на маслото .Най вероятно за това не усещаш разлика във вървенето, понеже в момента нямаш втек .Не ти ли вади грешка ЕЦУ-то ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
doctor 13 #9 Отговорено 19 Февруари, 2009 Маркуча ти влиза в дросела за отопление, ето снимка: Втека може да се оправлява само от компа (без да мери маслото), за целта трябва да преминеш към OBD1 ECU. Свързва се само към компа който трябва да е подготвен и естественно със чип тъй като заводски няма такъв двигател. За да видиш дали/кога се включва Втека е достатъчно да прекараш 1 кабел със съпротивление и диод към копето(кабела с червена букса е точно такъв(street made by teror1sta)) и когато се включва ти светва. Снимка моля: Абе в тоя сняг да ме караш да снимам навън, направо ми дължиш една греяна ракийка на националната Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #10 Отговорено 19 Февруари, 2009 (Редактирано) Благораря за снимките и ето моитеhttp://www.snimka.bg/album.php?album_id=343951AMD: доколкото знам като се вържат VTM и VTS кабелите от ЕКУ-то се елиминира този зеления датчик. Редактирано 19 Февруари, 2009 от kalos Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
doctor 13 #11 Отговорено 19 Февруари, 2009 На P28 трябва да прекараш кабел от Втек соленоида, може и само да свържеш един от тези 3-те във пина на компа. ACC - A/C relay ACS - A/C switch ALTC - Alternator relay, for control purposes, not present on all ECU’s and can be ignored ALTF - Alternator switch BKSW- Brake switch, for control purposes, not present on all ECU’s and can be ignored CKP - Crankshaft position, (P)ulse or (M)ass, gives several pulses (~20?) during each cam shaft rotation CYP - Cylinder position, (P)ulse or (M)ass, gives one pulse during each cam shaft rotation DLC - Diagnostic connector, communication signal to the 3 wire connector next to the SCS connector ECT - Engine coolant temperature FANC - Fan relay, for control purposes, not present on all ECU’s and can be ignored FLR - Fuel relay, 1 is always present, 2 can be ignored IACV - Idle air control valve, controls the 2 wire type IACV valve IAT - Intake air temperature ICM - Ignition pulses, 1 is always present, 2 can be ignored IGP - Battery feed, only active when key is turned INJ - Injector, the number refers to the cylinder used (1 is on the side with the belts) LG - Ground for battery circuit MAP - Manifold absolute pressure MIL - Motor indication light, this one gives the control engine light (CEL) signal PCS - Control solenoid, this one is for the small black cylindric valve on the back of the IM PG - Ground for battery circuit PO2H - Primary oxygen sensor heater, connects with the ground of the car to activate the heater PO2S - Primary oxygen sensor signal SCS - Service connector switch, checks if the SCS connector is hot wired (for reading engine error codes) SG - Ground for 5V circuit, 1 is for the MAP sensor, 2 is for the other sensors STS - Starter switch TDC - Top dead centre, (P)ulse or (M)ass, gives four pulses during each cam shaft rotation TPS - Throttle position signal VBU - Back up battery feed, always active (unless battery is removed) VCC - 5V feed, 1 is for the MAP sensor, 2 is for the other sensors VSS - Vehicle speed sensor VTM - Oil pressure switch, only -but not always- present on VTEC equiped vehicles VTS - VTEC solenoid, only present on VTEC equiped vehicles Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #12 Отговорено 19 Февруари, 2009 Док. незнам дали забеляза ама снимките ти изчезнаха?!На моя дросел няма такава тръбичка, по-горе съм го снимал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #13 Отговорено 19 Февруари, 2009 На моя дросел няма такава тръбичка, по-горе съм го снимал.колега, ами тези според теб какви са ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #14 Отговорено 19 Февруари, 2009 На моя дросел няма такава тръбичка, по-горе съм го снимал.колега, ами тези според теб какви са ? ето този омасления маркуч ми стой с болт накрая за да не изтича антифриз. А тези които си оградил са си топли т.е. има циркулация. Утре ще се видя с 1нет той ще помогне Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #15 Отговорено 20 Февруари, 2009 това зеленото е VTM и е с 2 кабела. 1 черен го връзваш на масата за 12v датчици. Другия кабел го връзваш на VTM от ECU-то. Втек сензора го закачаш на VTS позиция. При мен втека си работеше и при разкачен VTM сензор но даваше грешка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #16 Отговорено 20 Февруари, 2009 (Редактирано) manniakk- чип имаш ли слаган?Заштото на мен за момента ми дава само грешка 41 /за ламбда сонда - 4дълги 1късо/ и предполагам е от това че се наложи да режем кабелите за самата сонда и после нещо неискаха да се запоят добре.Само да попитам нали на 4жилна сонда няма значение черните кабели ако се разменят? Редактирано 20 Февруари, 2009 от kalos Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #17 Отговорено 20 Февруари, 2009 имам чип и ми даваше 22 грешка. относно черните кабели мисля че няма значение, ходят на 1 и съща маса Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #18 Отговорено 20 Февруари, 2009 (Редактирано) не неходят на маса, единия тр да е към IGP2, а другия SG2 /или поне така мисля/едит: ама като помисля малко май не е така сега ще видя пак Редактирано 20 Февруари, 2009 от kalos Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #19 Отговорено 20 Февруари, 2009 не неходят на маса, единия тр да е към IGP2, а другия SG2 /или поне така мисля/едит: ама като помисля малко май не е така сега ще видя пакда, прав си, сега като разгледах описанието едната черна е маса другата е на крачето на компа (PO2H). зелената отива на SG2. която е маса на сензора.моя грешка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #20 Отговорено 20 Февруари, 2009 бе и аз не съм прав напълно ама важното е, че поради твоето мнение се замислих, че съм вързал подгряването към заления и поради тази причина ме кьоравеше онази оранжева лампа! :P1нет си каза експертното мнение: маркуча се реше и се слага тапа!А VTEC-a не се включваше заради глупавата букса на самата клапа. На пръв поглед буксите са еднакви ама не точно Сега колата сякъш тръгна по-добре ама утре ще пробвам пак, че днес поледици и чудесии... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове