Jump to content
Slade

Проблем с двигател на Civic 6th

Recommended Posts

Здравейте,Става въпрос за Сивик 6-та англ., D15Z8 - 1,5 v-tecНапоследък забелязах нещо, което при покупката ми беше убягнало - споменавал съм го в други теми, но не получих отговори.Като загрее хубаво двигателя се появява едно тракане, което се чува слабо в купето на празен ход и се учестява с увеличаване на оборотите (докъм 2000, после двигателя го заглушава или просто изчезва - не знам).Тракането според мен идва от горе в дясната част на капака на клапаните (над пръчката за маслото), но не съм на 100% сигурен, че не кънти и надолу. Звука не е силен и мога да го оприлича на високочестотно отчетливо почукване.Когато изфорсирам до 3-4 хил. и пусна рязко газта няма други внезапни удари/изтраквания (просто почукването плавно се успокоява с падането на оборотите).Както казах тракането го няма на студен двигател и се появява след доста добро загряване на двигателя в задръствания. Това ме хвърля в тъча, защото същия проблем го имах на другата кола, но само на студен двигател и изчезваше в първите 10-15 секунди докато смаже хубаво.Маслото е Мобил 10W40 и е сменено преди 300-400км. Преди смяната тракането го имаше по същия начин, а предишното масло е било Esso 5W40 (имаше и туба в багажника). Честно казано се надявах проблема да изчезне с по-дебелото масло, но уви...Изключих всякаква връзка със съединителя (също е съвсем нов) - тракането не се влияе по никакъв начин от натискането на съединителя и форсиране с натиснат/отпуснат съединител на място.В движение ми е много трудно да го чуя тракането заради всички други шумове, изследвал съм го само на място.Съжалявам за дългия пост, иска ми се да дам максимална информация и много се надявам някой да изкаже предположение какво може да е и да ми даде съвет какво да правя, мога ли да направя още някакви проби сам, за да установя нещо?Мислех си да звънна в Омбре и да ги помоля да чуят двигателя в събота (единствения ми свободен ден) ако могат те да установят нещо. Не знам дали ако се регулират клапаните това ще повлияе на нещо - на студено явно го няма това тракане. :unsure::D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж да ти регулират клапаните ако не е правено. Възможно е да има леко крив клапан но това го остави като краен вариант.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно ...

Моя мотор е също D15z8, и при мен се появява също едно такова подобно високочестотно тракане и то при загрял мотор, но само ако съм на скорост и колата се движи (мотора е под товар).

Ако спра (или изключа от скорост) и подавам газ - изчезва.

Клапаните съм ги регулирал многократно, но проблема си остава - не се влияе от реглажа изобщо.

Ремък и ролка - сменени с чисто нови от Хонда (Бултрако) - мислех си, че това тракане прилича много на "шляпане" на хлабъв ремък но ... уви не е от това.

Масло - Мобил 10W / 40 - нямам оплакване от него, колата не го "хапва" и седи чисто до последно (преди смяна).

По време на реглажа на клапаните ми направи впечатление, че самите кобилици имат като че ли малко по-голям луфт около "кавалите" (осите на които са подредени) - осезаемо се клатят като ги хванеш, но все си милсля, че подобно високочестотоно тракане не може да идва от този по-голям луфт.

До момента така и не съм открил откъде се получава "феномена" :unsure:

По едно време ми писна и го зарязах, тъй като не се влошава ...

Някой друг с този мотор на има подобни ядове :D...

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, много вероятно е да е някоя ролка на агренажа или някой лагер - динамо, водна помпа или хлабав ремък, но най добре в сервиз, че всичко що се върти може да просвирва, Успех !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ BLEIN MONOПоне при мен проблема не е в това, което си изброил - проверено е ! и не просвирва а почуква с висока честота (сякаш пошляпва)!Това което не мога още да "зацепа" е - защо се получава само когато мотора е под товар, а го няма на празен ход както при колегата Slade ...При студен мотор леко причукват клапаните (съвсем нормално) и щом леко загрее всичко утихва, но се появява това за което говорих по-горе.

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа много кофти. Не ми се вярва реглажа на клапаните да помогне за това тракане на горещ двигател, но по-добре да ги регулирам така или иначе. Звука ми е толкова до болка познат, че ми се плаче - рендето беше същата работа, само че предимно на студено. След няколко години (и няколко десетки хиляди км) звука се усили доста, почна да се чува и на топъл двигател, същия почна и да прекъсва, да притриса и т.н. Мразя го това, НЕ ИСКАМ И С ХОНДАТА ДА СТАНЕ ТАКА!Някой друг имал ли е подобни проблеми и как ги е решил?emod: да не е нещо от скоростната кутия при теб? Сигурен ли си, че като оставиш колата да работи на място изобщо не се чува? А като увеличиш малко - примерно до 1200-1300 оборота и задържиш така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не Slade, не е скоростна кутия.

и не няма го на място - при празен ход :unsure:

 

Това което пропуснах да кажа до сега, е че тракането се получава само когато подавам газ , пусна ли газта изчезва :D идиотско нали :D

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не Slade, не е скоростна кутия.

и не няма го на място - при празен ход :unsure:

 

Това което пропуснах да кажа до сега, е че тракането се получава само когато подавам газ , пусна ли газта изчезва :D идиотско нали :D

Може да се каже, че при мен е доста тихо на празен ход, но като вдигна малко оборотите се учестява и усилва леко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен честотата на тракане е една и съща - високо честотна, сравнително тиха и трудо доловима.Не зависи (или може би в много малка степен се усеща да зависи ) от оборотите на двигателя (поне аз така го долавям).Особено добре се чува при много леко пипане на газта.

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи най-вероятно говорим за различни неща.Някой има ли представа как би трябвало да звучи заминал биелен лагер или бутален болт/бутало?Човек не трябва да мисли най-лошото, но ако някой ми каже, че не звучи по тоя начин - поне ще се поуспокоя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До сега не съм виждал Икономика която да не трака :D Аз си реших частично проблема като смених изпускателния колектор. Явно тъпия катализатор прави резонанс и усилва звука. И като си регулирам добре клапаните пак затихва леко. В момента като поработи малко изчезва напълно на празен ход за разлика от преди. Преди дори и на празен ход ми чукаше.

Но все още си го има онова тр тр тр тр като подам газ :unsure:

 

С колегата pepi, бяхме стигнали до едни "чопчета" в кобилиците. Ама той ходил и питал за тях и му изцепели 80 лв на парче ..... и ни охладиха желанието да ги сменяме.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ teror1staНадявах се да се включиш :D Относно това за "чопчетата" ... би ли пояснил "... - имаш предвид тези, които задействат (включват изкл. Втек-а) ?Имам една разглобена глава в хола при мен и освен тези за Втек-а други не виждам :D (може и да съм съвсем изтрещял в момента :unsure: )

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи най-вероятно говорим за различни неща.Някой има ли представа как би трябвало да звучи заминал биелен лагер или бутален болт/бутало?Човек не трябва да мисли най-лошото, но ако някой ми каже, че не звучи по тоя начин - поне ще се поуспокоя.

Не е лагер, нито бутален болт.И до колкото разбрах симптомите са различни. Редактирано от sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

emod, тогава не обърнах грам внимание за кое ставаше на въпрос, защото преди това pepi ми каза колко струва. Сега се позачетох малко из мануала и се оказа че трева трябва да се прави проверка на Втек системата. Обаче проблема е че трябват специални инструменти за който на съм и чувал (не че съм мн запознат ). Та като поразгледах схемите (докато не го видя на живо няма да ми стане мн ясно) твърде вероятно е да чука "Synchronizing Piston" (СП) , което в същност е въпросното буталце, което зацепва кобилицата на 2-рия клапан.

Малко да се оправи времето и ще отворя капака да видя как е работата от близко, че така има едни "Тiming Plate" дето малко не стоплям къв го търсят там.

 

п.п. Докато търсих въпросните работи открих че тъпия Втек клапан имал филтър на маслото ... и аз все още не съм го отварял .... направо срам :rolleyes: само да се стопли :D

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ teror1staЩе се пробвам довечера да постна снимки, но може би ще са с много лошо качество, тъй като ми се скапа светкавицата на фотоапарата.Аз лично мисля, че е невъзможно тропането да е от "Synchronizing Piston" - просто между буталцето и кобилицата хлабината е стотни. Ако "хлопаше" от там забрави за Втек - няма да има никакво налягане на маслото и то просто ще си изтича без да ти задейства Втек-а."Тiming Plate" служи просто за да "застопорява" "Synchronizing Piston" в двете му крайни положения - при вкл. и изк. Втек.Аз лично имам подозрения, че тракането при моя мотор идава именно от "Тiming Plate", поради омекване на пружините, които ги държат. В случая влияние сигурно оказват и износването на "кавалите" и луфта между двете кобилици.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го "Тiming Plate"-а

Както вече ти казах служи просто за да "застопорява" "само че "TIMING Piston" (а не в Synchronizing Piston) в двете му крайни положения - при вкл. и изк. Втек. В предишния ми пост грешката на тълкуването е моя ;) .

И сега си мисля, че може би си прав ;)

Може би е възможно да се получи "разбиване" на кобилицата в този участък (където работи Synchronizing Piston) и съответно по-голям луфт = тракане ;)

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно колкото повече усложняват двигателите, толкова повече неща могат да се разтракат ;) Благодаря на Терориста и Себулба, че ме поуспокоиха за тракането. Наистина се чува горе в капака на клапаните и като че ли се предава надолу към изп. колектор. Май ще взема един стетоскоп и ще си рискувам тъпанчетата да разбера откъде чука най-силно.Нов ъпдейт при мен: сутринта в 7ч беше много студено и като запалих в първия момент не се чуваше тракане (както винаги). Отворих капака и изфорсирах леко няколко пъти с ухо върху капака на клапаните и тракането се появи, но този път не постоянно както е на загрял двигател, а причукваше за 2-3 секунди и изчезваше, после пак се появяваше. Продължих да форсирам (но не на много високи обороти) и тракането си се установи почти трайно (с малки прекъсвания). Като загря двигателя си го имаше постоянно - по-тихо, но постоянно.

Редактирано от Slade

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

emod, именно това имах предвид ;)

 

Другото много важно нещо което забелязах е че разстоянието м/у Primary и Secondary Roker Arm е доста малко. ако SP не се върне до края, а остане малко по напред по време на работа на изключен втек може би ще закача SRA в самия ъгъл и да се получава чукане. Това закачане може да се дължи също поради износването на двете RA следователно дори SP да се е прибрал до край ако износването е м/у тях(RA) => че разстоянието ще е по малко и е възможно леко закачане. Това си го мисля като вариант, защото като отворя капачката на маслото се виждат двата смукателни клапана на 1-ви цилиндър. И ми прави впечатление че SRA макар и на изключен Втек се движи ;) Ако няма специална гърбица на рапределителния вал за SRA то тогава тя се задвижва само и единствено след като SP се зацепи. Но при изключен Втек SP трябва да няма нищо общо с SRA . Тогава не мога да схвана КОЕ кара SRA са се движи макар и малко ;) ;) Явно там е ключа от бараката ама ще трябва да отварям капа да гледам по обстойно как е .

 

Ако можеш качи някоя др снимка. Друго ако ти е удобно да провериш : да отвориш капачката на маслото и да погледнеш SRA на празен ход да ли мърда макар и малко ;)

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма специална гърбица на рапределителния вал за SRA то тогава тя се задвижва само и единствено след като SP се зацепи.

E да ама си има своя гърбица, по-малка, но все пак отваря клапана малко, а като се включи втека, малката гърбица вече не "играе". Така че е нормално и при ниски обороти втората кобилица да се движи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

keel, мерси за разяснението. Не съм разглабял още разпределителния вал и не знам как е . А и по подробна литература не намерих.

 

Преди малко си правих експерименти. Забелязах, че като включи Втека сякаш тоя звук изчезва. Ама може просто да си внушавам и да не го чувам, защото самия двигател почва да шуми повече.

Следващия етап е на празен хода да пусна 12в на Втек клапана и да видя как ще е звука тогава.

 

п.п. Да ви покажа как съм си направил да ми свети на таблото като пусне Втека. В червеното прозорче е изписано VTEC, ама не се вижда защото снимах с телефона и беше вече тъмно.

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ teror1sta

Ето и обещаните снимки (сори за лошото качество, но ми изгоря светкавицата на фотото и трудно фокусира)

 

1) Двете кобилици - PRA (primery rocker arm) и SRA (secondary rocker arm) заедно

 

Публикувано изображение

 

2) Това което стърчи от PRA е Synchronizing Piston, а легналото е SRA

 

Публикувано изображение

 

3) Тук слагам Synchronizing Piston на мястото му, а на следващата снимка съм го притиснал в леглото му в PRA

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

4)Synchronizing Piston е изваден от PRA

 

Публикувано изображение

 

5) На следващите три снимки съм показал как Synchronizing Piston влиза в SRA

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

6) А това е вала със съответните гърбици за PRA и SRA

Публикувано изображение

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам за оф-топика обаче т'ва са супер снимки. Евала колега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един ъпдейт: регулираха ми клапаните в Омбре и онова високочестотното тракане на загрял двигател спря! Единственото, което остана при загрял двигател е едно "цъкане", което според мен идва откъм/около смукателния колектор - може да е свързано с цялата серия илюстровани постове по-горе, от които простак като мен нищо не разбира :dunno:. С няколко думи един тревожен проблем за мен беше решен благодарение на професионалистите от Омбре сервиз - благодаря им!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...