Jump to content
rusiq_81

Много ли е 63мм за Б16а2

Recommended Posts

Решил съм да си сменям генерацията и ми предлагат два размера 55 и 63.Колата е ВТИ б16а2.Според вас кой размер е по удачен понеже според мен 63 за 1,6 мотор е бая и ме самнява че ще я поомъртви :huh: Стоковата е 50мм :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай на 55мм смело. 63мм няма да я умьртви, но страшно ще бучи, и ще разпищяваш аларми наред.Само за сведение- Calibra Turbo 4x4, 204hp е с генерация на 55см, оригинално.

Редактирано от stonez

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

63 е доста. Ама ако занапред ще слагаш турбо... Иначе 55 ще ти свърши прекрасна работа. С проходни гърнета ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

слагай 55 мм аз сум с такава. 63 е много

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

63 е доста. Ама ако занапред ще слагаш турбо... Иначе 55 ще ти свърши прекрасна работа. С проходни гърнета ли е?

Няма да има гърнета напред само права тръба и крайно което доста заглушава,пак е проходно но е доста голямо и заглушава достатъчно,Иначе ще има леки ъпгрейди по нататака но нищо сериозно и именно затова 63ми се струва бая но все пак да попитам някой може да си е правил експеримент с двата размера :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прелюда ми беше на 55 но беше 133коня,аз ти препоръчвам да си сложиш 63/60 вътрешен. Този размер го дават до около 200 /220 коня а щом сега си 160 като станеш 180 например защото нагоре си е трудно ,ще ти пасне много добре таз 63 а 55 ще дпйде малка.Но обезателно колектора си го направи 4-1 и края да му е 63мм,по принцип са по малки но трябв ада го преправиш малко :huh: Успех .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен за 1.6 му е напълно достатъчно 55мм. вътрешен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега съм с колектор на DC Sport 4-1 и изхода му е 50мм външен при условие че стоковия е 38мм вътрешен e добре но не ми се преправя все пак така са го направили хората и така са преценили знам ли и аз.А размера за който питах е 55 външен което е 53-52 вътрешен :huh:

Редактирано от rusiq_81

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за тва си сложи 57мм и край на чуденето :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повече от 55мм външен не ти трябва,даже освен крайно гърне сложи и е една пуричка по в началото че ще стърже много около2500-3000оборта :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защо всички казват,че рамера 63 вътрешен идва голям :huh: моята кола е д16з9 и е със 63 вътрешен,като след монтажа просто полудя,мятай 63-то ще има повече ефект и звука е брутален :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моя ЦРХ, който е 125 коня карам с Ф55 външен, върешен към Ф53 и ми се струва една идея по-малко от нужното...ако плануваш да слагаш хубави колектори и някой качествен интейк, може да помислиш за Ф63, защото имаш 35 кончета аванс :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на 55мм да сложиш и на 63мм да сложиш няма да има проблем аз съм Д14А1 и съм с 55мм вътрешен размер тръба алуминизирана с резонатор на 55мм и спортно гърне и е супер :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък за Б16А2 бих предпочел 63мм. Няма как да сравнявате двигатели които едвам стикат 7500 с такъв който ако е направен добре на 6 се сеща че тряба да върви. Диаметъра на генерацията съчетан с обема на двигателя е един от факторите определящи на какви обороти ще се постигне максималния въртящ момент.Д15-ката ми се чувства прекрасно с 55мм генерация и докарва пик на въртящия момент на 6500. На 7000 идва пика на мощността, а на 8000 въртящия момент е с 20% надолу спрямо максимума. Работен диапазон - 4500-7000. Сложете 100 кубика отгоре на мойте, работен диапазон 6000 до 9000 и някак си излиза че няма начин 55мм да са достатъчни.

Няма да има гърнета напред само права тръба и крайно което доста заглушава,пак е проходно но е доста голямо и заглушава достатъчно

:huh: Стига бе.... няма такава генерация която да е само с проходно гърне и да е културно тиха. Колата ти ще реве отвратително и ще има един неприятен стържещ звук. Вярно, това ти си го решаваш, но аз до сега не съм чул вти-ка да звучи прилично ( да не говорим за хубаво) и да е без резонатори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де след като изхода на колектора ми е ф50 има ли смисъл да пера назад 63мм :huh: п.п Забравих да вметна че скоро колата ще е с валове Stage 1

Редактирано от rusiq_81

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега както ти казах преправи го на 63мм или поне на 55мм дори ми се струва че на трябв ада е нещо средно м/у 55 и 63 за да идва една идея малко по малко от тръбата за да има по голяма скорост при вливане в 63мм.Ако го оставиш 50мм и се влива в 63 ще загубиш ужасно от ниските рпм защото ще се загуби скороста на газовете .Ако не ти се преправя колектора и си го оставиш на 50 по добре си сложи на 55 тръба,но пак ти казвам че за теб това е много малка тръба още повече че няма да си сток.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега както ти казах преправи го на 63мм или поне на 55мм дори ми се струва че на трябв ада е нещо средно м/у 55 и 63 за да идва една идея малко по малко от тръбата за да има по голяма скорост при вливане в 63мм.Ако го оставиш 50мм и се влива в 63 ще загубиш ужасно от ниските рпм защото ще се загуби скороста на газовете .Ако не ти се преправя колектора и си го оставиш на 50 по добре си сложи на 55 тръба,но пак ти казвам че за теб това е много малка тръба още повече че няма да си сток.

А за какво му са ниски?Моята кола беше с генерация на Д16 първо, после я смених с 63.Усещам съвсем лека загуба на мощност, или по-точно тротъл респонс само в много ниските обороти, може би до около 2000.Обаче на високите 63-ката отпуши колата зверски, а все пак това е идеята нали?При екстремно каране, било то драг или писта кой кара в ниските?Абе най-добре е диното.Слагаш 55 правиш 2-3 ръна, сменяш 63 пак, но все пак живеем в България.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при такова стъпало 50->63 наистина е глупаво.между другото валове стедж 1 казва точно толкова колкото "ще сложа спортна генерация". Примерно общото между: "кроуър стедж1", "два скункса про 1", "тода А" и "два скункса стедж 1" е че всичките имат по 12 гърбици.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги виждам че доста интересна тема дискотирате. Аз имам следния въпрос , при 100% сток б18ц4 (един филтер има) сток изпускател и Ф50 външен + резонатор Ф55 и крайно гърне Ф55 вход изхода е 2ен имам ли някаде загуби ? И общо взето колата добре ли трябва да се чувства . Не професионално засичане 0-100 с 2ма в колата 7.3 сек.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги виждам че доста интересна тема дискотирате. Аз имам следния въпрос , при 100% сток б18ц4 (един филтер има) сток изпускател и Ф50 външен + резонатор Ф55 и крайно гърне Ф55 вход изхода е 2ен имам ли някаде загуби ? И общо взето колата добре ли трябва да се чувства . Не професионално засичане 0-100 с 2ма в колата 7.3 сек.

Аз също съм със сток изпускател.Дадох го обаче да го преправят.Махнаха цялата част където се събират тръбите и ми я преправиха на 63.От там 63 вход и изход на резонатора и крайно също с вход на 63.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви давам на 76мм с 1 проходно гърне и крайно на 80,, и да излитате :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви давам на 76мм с 1 проходно гърне и крайно на 80,, и да излитате ;)

а Турбо даваш ли към комплектчето или....? :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таззз, доколкото си спомням, тръбите ти са на ф50 - външно. Не забравяй, че си с два резонатора - на 300 мм. и на 400 мм., с камера и бленда. Задното ти беше проходно на ф 60, ако не ме лъже паметта. И все пак звука беше добър. При атмосферките не е добре да се отваря много генерацията, защото ти пада бекпрешъра и при ниските обороти ти падат нютоните. А къде в градски условия можеш да я държиш в 6 - 7к? Плюс това само тръба и проходно гърне - алармите, полицаите и комшиите ще те заобичат много. Звука е страшен, просто не се стои в колата. Представи си, че ти се наложи да пътуваш до Пловдив. Тапата на задното гърне не спасява. Точно затова Ремус са Ремус - имат добро изпускане след 4 500, звука утихва, а на ниски обороти издава страхотен звук. Това при положение, че си поръчаш от тях цялата генерация и не пипаш мотора. В противен случай не дават гаранция за ефективноста.Би имало смисъл от ф63 при бъдещо турбиниране. От ф55 има смисъл, ако имаш колектор 4-1, валове и т.н. И дали правиш проходна, полу-проходна и изцяло проходна генерация, с минимум завои и то от колена. Защото стандартните тръбоогъващи машини леко сплескват завоите и ф на тръбата пада. Оттам съпротивлението се увеличава, слабо, но го има - повече завои - по-тих звук. Въпросът е - какво искаш на направиш най-напред. Двигателя или генерацията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако искате и на 100 фи си сложете . ефект няма да видите на атмосферка . ;) ицо с тоя колектор повече от 55 няма смисъл.аз сам с ... стоков колелткор и 60 мм генерация и колата му умря .................... ;)да не говоря че до 4500 стана по бавна от едновалка.... че в твоя случаи 50 колектор с 55 генерация е добра комбинация.ако сложиш на 63... ефект мисля че няма да видиш . ;) колектор с биг порт от рода на 63.5мм тогава да ама сега не... . :):D:P :P :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава тема се заформи :) Има и друг проблем не точно но сега се сетих че крайното гърне е някакво оригинално спортно точно тоз модел който карам и гърнето е с вход 63 и тръба 63мм чак до задната мека връзка която си е оригинално с гърнето а от там напред до колектора е 50мм. и последно мисля да сменя тръбата до отпред с 55 и това е и доста странна генерация ще се получи :D Изход на колектора ф50 генерация до половината ф55 и от половината назад до гърнето ф63мм супер прототип :P Ще споделя скоро какво се е получило :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обърни внимание с какво ф влиза тръбата в гърнето. Понякога има двойни осигуровки срещу вибрации - тръба в тръба. Отвън е ф 63, а вътрешната тръба е примерно ф 50.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обърни внимание с какво ф влиза тръбата в гърнето. Понякога има двойни осигуровки срещу вибрации - тръба в тръба. Отвън е ф 63, а вътрешната тръба е примерно ф 50.

Ами да прав си входа е 63мм а като се навра вътре резонатора е ф50 вътрешен а гърнето е огромно и наистина заглушава много колкото и да не вярват всички,тия дни ще го направя и ще кажа какво е станало но при условие че сега е с една пуричка само и крайно колата е доста тиха при премахването на таз пура да гракне много силно ме самнява :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да гракне. :) Това ще стане, ако махнеш задното. Пробвай с 3 резонатора на ф55 с камера и бленда - на мястото на катализатора, средно и задно. Меката връзка между средното и задното можеш спокойно да я махнеш. Нека първите два резонатора да са с дължина 40 см., а този на мястото за задното гърне - 30 см., за да имаш място за накрайник. Мисля, че в този вариант и ф55мм. тръби ще получиш желания ефект. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес са дошли колектора и резонатора,в понеделник ще ходя да ги слагам и ще пиша ефекта в/у Х23. Сега нямам идея стоковия колектор какъв е ,генерацията е Ф45 външен. Ще слагам Ф63 вътрешен диам. ,а сега видях ,колектора е с размери 5см от към двигателя и 5.7см към резонатора.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да гракне. :) Това ще стане, ако махнеш задното. Пробвай с 3 резонатора на ф55 с камера и бленда - на мястото на катализатора, средно и задно. Меката връзка между средното и задното можеш спокойно да я махнеш. Нека първите два резонатора да са с дължина 40 см., а този на мястото за задното гърне - 30 см., за да имаш място за накрайник. Мисля, че в този вариант и ф55мм. тръби ще получиш желания ефект. :D

Много резонатори ще станат братле,тогава пък ще ме спънат.Аз имам преки впечатления на старото ми ВТИ как се отпушва колата с махане на резонатор а с три не не.Аз не искам да е много шумна и грачеща но сега ми е малко тиха и затова искам да махна таз пуричка която според мен заглушава много малко и хем ще получа минимално отпушване хем ще ме задоволи гласа :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) Дидо аз мислех, че си сложил Ф55, измамил си ме значи :D:P , шегата настрана, може и аз да не помня, утре ще го премеря....... следващия месец сигурно ще дойда за Ф55 или Ф60, защото съм взел едно крайно HKS ;), да видин тогава как ще е звука ( но ще направим тръбата само отдясно, без извивките, че така е като лабиринт за газовете :P:PСамо да вметна, че сме във време на засилен полицейски контрол и нашите гърнета са повод за много кавги и проблеми, затова имайте едно на ум....да не изнервяме представителите на реда много много.... Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От днес вече не съм в услуга на псевдосервиза за ауспуси АСПО. Причините са многобройни, много от вас съм информирал на срещите в неделя. Но все пак - една от основните причини е псевдоуправителя ГЕНЧО, който всячески се стреми да игнорира доволно много от клиентите, за да обслужва своите познати. Познанията му за автомобилите са доволно ограничени, не понася японски автомобили - непонятни са му. Но това не му пречи да ги квалифицира като "кенефи". След себе си оставям едно момче, доволно кадърно, след като му засвидетелствам доверие, а който има нужда от стокови и елементарни нужди от поправка на генерацията - да търси Иво Димитров - или доктор Димитров - както го кръстихме. За всеки, който е станал фен на работата ми, ще кажа следното - вече се намирам на ул. София, Орландовци в Екстрийм Тунинг - ще се занимавам предимно със спортни генерации, спортни колектори от неръждаема стомана, заварки аргон, турбиниране и чип-тунинг. Също така и хот-род. Чака ме проект, ще качвам снимки - обещавам. Идеята е, да направим нещо подобно на предаванията по Дискавъри за тунинговане и проекти. Предполагам, че преговорите ни с телевизията ще бъдат ползотворни и за двете страни. Бъдете сигурни, че вие ще бъдете първите информирани. Запомнете, и ако желаете - следвайте моя съвет - в АСПО при Генчо - НИГОГА!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих генерацията,гърнето,резонатора и 4-2-1 колектора.Нямах много време да си играя с инфоборда,но разликата е огромна ,особено в throttle response-a.Вечерта ще рестартирам ЕКУто и ще пиша подробно какви са ефектите.За сега само измерих въртящият момент.Качил се с с 15нМ на колелата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и данните:К.С:1) 5500@1392)5950@1513)6300@155и нМ:1)4500@1692)5000@180Като ускорение 0-100 под 7 сек не можах да падна,много ми върти гуми като пусна на 1->2.С нови гуми и по-топло време ще падна поне 0,2 сек.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих генерацията,гърнето,резонатора и 4-2-1 колектора.Нямах много време да си играя с инфоборда,но разликата е огромна ,особено в throttle response-a.Вечерта ще рестартирам ЕКУто и ще пиша подробно какви са ефектите.За сега само измерих въртящият момент.Качил се с с 15нМ на колелата :)

Колега къде я измери колата на дино ли я качва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не , с инфоборда замервах.

Редактирано от murdera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така днес смених генерацията с ф55 и впечатленията които имам засега са добри но странното което се получи е че положителна разлика осещам най вече в ниски и средни обороти а във високи не усещам разлика което ме озадачава.При разширяване на генерацията попринцип би трябвало да се засилват високите обороти за сметка на ниски и средни а при мен се засилиха ниски и средни а на високи не усещам някаква разлика,може и да се заблуждавам не знам но това са ми първите впечатления.Някакво логично обяснение някой ако има ще се радвам да го чуя,доволен съм и то много но защо във високи не се засили колата ;) ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да спомена и че се получиха леки вибрации в купето,дали защото няма резонатор а само права тръба до крайното ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имаш ли меки връзки .. попринцип трябва да има 2-е .ако нямаш от там са вибрациите. ;) а за средни и ниски .. нямам представа.при мен няма никои до 5000.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...