Jump to content
ganeca

блокаж на заден спирачен апарат на Акорд

Recommended Posts

Та колеги, тази тема не поставя проблем, а описва решението на посочения в заглавието на темата. Не знам дали би била полезна, но ако аз имах къде да прочета преди няколко дни, нямаше да изхабя бая нерви, а и щях да си спестя някои лев за бензин /по-точно 50 лв./ :lol: Та, преди 4 дни установих, че машината спира, както е в движение. Естествено се оказа, че заден десен спирачен апарат е блокирал и е "забравил" да освободи диска.Да добавя също, че имах и проблеми с ръчната - не държеше.Естествено измислих, че проблема е в апарата и купих 2 ремонтни комплекта /за да профилактирам и левия/.Е, разглобих ги, обаче стана "да, ама не". Всъщност се оказа, че вътрешната налкадка е блокирала, а не апарата. Там където трябва да се движи накладката се беше събрала ръжда и друга мизерия така, че едвам извадих накладката с много яка отвертка. Външната не беше блокирала и си беше ОК. И на двата апарата положението беше идентично. Естествено можех да разгледам и да помисля малко, ама нали все бързам...Оказа се следното:Чоплих 2 дни да сменям гумичките на апаратите, а който е разглабял апарат, знае какъв е ....... /четвъртит/ :cool: Смених оригиналните чаркове с бог знае каквизагубих сума ти време, и .......ефекта същия.Какво трябваше да направя:само да ошкуря ръждата, която блокирва вътрешните накладки, за да се раздвижат и .....газ до ламарината.Установих следните симптоми за наличието на въпросната проблемация:- няма хубава ръчна- от вътрешната страна контактната площ на диска почти я няма- външната накладка контактува с диска на цялата му площ- евентуално блокирване на спирачния диск Проблема се е явявал от факта, че като е блокирала вутрешната накладка, като бута буталото тая вътрешна накладка не се движи или го прави много малко. По този начин цялото спирачно усилие се пренася по водачите на външната накладка. От там се получава по лошо спиране, износване само на външната накладка и т.н.Нямаше ръчна по същата причина - при опъване на ръчната буталото бива механично избутано и ако вътрешната накладка е блокирала /както при мен/, двете накладки вместо да приклещят двустранно диска, то само едната го натиска и явно ефекта от това е почти равен на нула. Освен това липсата на свободно движение на една от накладките не позволява апарата да саморегулира разстоянието между накладките и диска и липсата на ръчна и други проблеми.надявам се с тази дълга тема да съ внесъл яснота по проблема. Не казвам, че това е универсално решение, но все пак го споделям, защото утре някой ако има такъв проблем, вместо да си блъска главата като мен може да почисти апарата за 30 мин и да продължава..Надявам се да съм бил полезен на някой колегите.п.с. ако администраторите счетат, че темата не е значима или че не е за тук, моля да я изтрият /преместят/ :lol:

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна тема, която ме хвърли в размишления.Първо коя генерация ти е Акорда?Второ ще използвам темата ти да се оплача от единствения проблем, който ми създава моя от както съм го купил. Още като го взех спирачките ми свиреха при спиране. Реших кардинално проблема - смяна с нови накладки и зачистване на дисковете (само предните). Старите накладки изглеждаха като нови. Свиркането спря, но с течение на времето пак се появи и засили. Сега като спирам по сфетофарите и "засвиря" се оглеждам все едно не съм аз :).Та каква е вероятноста да имам и аз подобен проблем като теб, било то и задържане на спирачния апарат. Не усещам да ми задържа колата защото е автоматик и все иска да спира като не подавам газ.Въпрос: защо свирят спирачките на колите (на които свирят)?(Ихааааа... Вече мога да пускам обяви!!! За колко ли да си обявя колата за продан?)

Редактирано от Dachev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не знам по каква причина може да свирят спирачките /най-вероятно от накладките/, но със сигурност можеш да установиш дали ти задържат диска когат не трябва, ако някое от колелетата грее повече от останалите.Пък и профилактика да направиш - лошо няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТЕЗИ ДНИ СЕ БОРИХ СЪС СЪЩИЯ ПРОБЛЕМ.ОТ ОКОЛО ГОДИНА СИ КАРАМ С ПОЛОВИН РЪЧНА СПИРАЧКА Т.Е. ДЯСНОТО КОЛЕЛО НЕ "ХВАЩА".ПОНЕЖЕ ТРЯБВА ДА СЕ ЯВЯ НА ТЕХН.ПРЕГЛЕД РЕШИХ ДА ОПРАВЯ РЪЧНАТА.ОТ "БУЛТРАКО" МИ КАЗАХА,ЧЕ Е ЗА СМЯНА ЦЕЛИЯ СП.АПАРАТ ПОНЕЖЕ "АКОРДИТЕ"ЧЕСТО ДАВАЛИ ТОЗИ ДЕФЕКТ./ЦЕНА НА АПАРАТА 360ЛВ/ ТРЯБВАЛО ДА СЕ СМЕНИ И ВЪЖЕТО-ЦЕНА 234ЛВ. ТОГАВА ОТИДОХ ПРИ МОЯ СИ МОНТЬОР И ТОЙ ЧОВЕКА СЕ ЗАЕ ПРИСЪРЦЕ.ПОЧИСТИ И РАЗБЛОКИРА АПАРАТА ПОЧИСТИ И КЛЕЯСАЛОТО ВЪЖЕ И ЕТО,ЧЕ ВЕЧЕ ИМАМ РЪЧНА ЗА ОКОЛО 50ЛВ.ДАНО ДА НЕ Е ВРЕМЕННО.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък имам следния проблем с моя акорд: Когато ми докараха колата от Германия задните спирачки изобщо не работеха. Обаче това го установих след известно време, понеже в началото не знаех как се държи на пътя, това ми е първия акорд. Оказа се подобен проблема - вътрешните накладки на задните спирачки се износили накриво, скапали дисковете и блокирали апаратите и така съм карал няколко месеца! Само на предни. Смених накладки и задни дискове, почистих апаратите и колата започна да спира като никога до сега. Обаче! Започна да свири и то много яко! Ще кажете "е то това често се случва". Да ама моите свирят и по време на движение! Не постоянно но отвреме на време се чува едно скърцане. Водих я на няклко места включително и при Омбре обаче всички казаха, че всичко е наред - и апаратите работят нормално и накладките са ок, никъде нищо не задържа... И така сега продължавам да си скърцам. :huh: Мислех че като се поизносят накладките и апаратите се нагласят, свиренето ще изчезне, но уви то просължава. Смених дисковете и накладките септември месец 2008 и до сега си свирят... Възможно е накладките да не са читави... знам ли и аз вече!

Редактирано от kalio

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

спирачките свирят най-често заради накладките, кофти или изпечено феродосигурен съм, че ако свалиш най-горния слой с пилата за дърво, ще спрат да свирят поне за месецна москвичите и ладите правихме с ножовката 2 канала на Х по диагонал - изхабеното феродо излиза от там, и скърцането намаляше значителноно сега има добри накладки на ниски цени, така че не си заслужават такива манипулации

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...