Jump to content
dido.dimitrov

Като реша да набирам и гасне?

Recommended Posts

Мъка колеги. Вече стана 2 седмици ходене по мъките. Колата ми е Сивик 4-ка с двигател Д15Б2. От около две седмици пали доста трудно - развъртва десеттина пъти преди да запали. Знам че на някой от вас вече ви сърбят пръстите да ме посъветвате да ползвам търсачката - е направих го. От три дена съм постоянно във форума и прочетох де що имаше в него за подобни проблеми -повярвайте има прекалено много теми пуснати по въпроса(и това ме възпираше до сега да пускам и аз) и мога да кажа че ги изчетох всичките(дори и онези от 2005 година).

Сега да си кажа симптомите, а вие ще кажете какво е лекарството.

Като реша да набирам и забива муцуната и иска да огасне(в повечето случаи успява). После трябва да повърти повече докато запали отново и след 20 метър пак същото. Монтирал съм газова уредба(юни месец) и проблема го прави и на бензин и на газ -няма значение. Прочетох за прословутото главно реле и му направих профилактиката(презапоих му всички спойки). Компютъра не ми дава никакви грешки(като изключим код 16 -за инжекторите, но това го прави като ми светне чека като мина от бензин на газ - понеже нямам емулатор на инжектора. Като рестартирам ЕЦУ-то и дам контакт не отчита грешки.) Усещам че поста ми ще стане дълаг, но нямам избор - като съм почнал да си кажа всичко(че много ми се насъбра).

Май месец миналата година ми огасна на два пъти и нещеше изобщо да пали. Първия път се оправи сама(след няколко часа - след като заредих акумолатора. Втория път отворих дистрибуторната капачка и видях че има нагар на едно нещо подобно на бушонче(може и съпротивление да е не знам -мисля че контактува с комутатора и другия му край е свързан с коксчето което прави връзка с палеца на делкото). Та зачистих въпросната джажа(кажете как се казва че да не се излагам ;) ) и си запали от раз и не ми беше правила проблеми до преди две седмици. Сега пак го вадих и чистих и ми се струва че в първия момент уж се оправя, но после почва да гасне. От много вадене и зачистване взе че му се счупи керамичната изолация и сега си е една метална пръчка само(извинете ме за сравнението). Днес смених въздушен филтър и свещи(едната от старите беше цялата в масло) и в първия момент се израдвах, щото започна да върви като преди- поизрязах я -100 на втора на газ(да не пропусна да кажа че съм с автоматик - ако има значение) и мислех че всичко вече е ОК. Прибрах се и я оставих за няколко часа и познайте - тази вечер я изкарвам и на третата минута пак същите ядове.

От прочетеното започнах да се обърквам че то от много неща може да е - да не ги изреждам че и без това стана мн. дълго и се опасявам че няма да ви се чете до края.

Колеги разчитам на вашето експертно мнение. Ако може кажете от къде да започвам да проверявам, че и аз не знам вече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мене ми палеше много трудно от скапан акумулатор(слаб)вартя и ако не запали от първия път зацапва свщите и няма палене докато не ги изчистя,така 3-4 пъти и нови свещи си отидоха.смених акумулатор и сложих нови свещи и сега е ок.щом имаш проблем по дистрибуторната капачка,ЗАДЪЛЖИТЕЛНО я смени,провери си всичко по токовете,докато имаш проблеми с тях няма да ти върви колата никога както трябва.тези симптоми които описваш са характерни за проблем с комутатора или бубинката в делкото-може да се замерят от някои маистор електричар и да го отхвърлиш тва като проблем.гаснела ми е колата и от проблемен кабел когато тръгна да ускорявам-оставях я да и сменят уплътнение на делкото и като са монтирали кабелите единия не го сложили както трябва в капачката,паля студена -ок,като тръгна почва да губи обороти и да гасне,наместих кабела и се оправи.наи вероятно при тебе е проблм с токовете или комутатор,мене ми губеше обороти и от проблемен смукач(визирам стъпковото моторче),почистих там,и от 3-4 дена,да чукна на дърво нямам проблем,пак в движение об падаха и гаснеше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свеща къде беше цялата в масло ? В долната част към цилиндъра или горе .Ако е в горната част имаш заминало уплътняващо пръстенче от към капака на клапаните и от там влиза масло .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се появи същия проблем с омаслените свещи вчера като реших да ги сменям,има ли връзка и с гарнитурата на капака,някой би ли казал!И се дави.А това че пуши като комин като я запаля дали може да е от това и гумички на клапани......или и сегменти?

Редактирано от MARTYHONDA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи свеща имаше масло отгоре(над резбата - керамичната част) , ама и отдолу където е резбата и електрода беше цялата мокра - мисля че беше масло. Може ли докато съм я вадил маслото което е били отгоре да се е стекло надолу и да я е омазало и там(май сам си отговорих).Акумолатора не е първа младост ама уж държи ток. Мен ме притеснява сега повече факта че гасне докато работи. Понякога е нестабилна при ниски обороти(говоря на бензин, ако е на газ ще кажа че има нужда от реглаж). Тази джаджа за която писах в първия си пост продава ли се отделно или си върви с капачката и колко долу горе струва една капачка и от къде може да се поръча, че там където живея и въздушен филтър не може да си намери човек, да не говорим за нещо по-така, пък и да имаш претенции да е поне малко "оригинално".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи е от гуменото пръстенче

позиция 7

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за реакцията.А имаш ли коментар към основния проблем - гасненето?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчах днес дистрибуторна капачка и палец и като дойдат утре и ги слагам. Дано се окаже там проблема. Някой би ли казал как се сваля палеца на делкото, че да не прецакам нещо? И от каде могат да се купят тези кръгли гумички(пръстенчета) на капака на клапаните(на дупките на свещите), че в Nipparts - Варна от където си поръчах частите нямат налични и ми казаха че ще поръчат ама се чака доста, а и цената ми се видя висока.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е от това, че свеща е цялата в масло да се губят токовете.Палеца се държи с еднин винт към оста, трябва само да го нагласиш да ти е удобно за развиване ( да завъртиш коляновият вал ).Но не на стартер и махната капачка !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но не на стартер и махната капачка !

Би ли обяснил - да не се прецака нещо?Аз съм с автоматик и не се сещам как бих могъл да превъртя коляновия вал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще изгори бобината

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакви идеи как да превъртя коляновия вал, че да ми дойде винчето на палеца на удобно за развиване място. Ако беше ръчка щях да включа пета и да я бутна - все ще превърти. Ама сега......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с ключ / гидор по - добре / и болт - шайба - колянов вал. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен супер лесно се смени палеца, може да е било късмет но почти около цялото делко може да се бръкне. за да завърши коляновия вал не трябва ли да свали лявата гума, че дупката май беше на неудобно място. колега аз бих взел и едни кабели ако не са сменявани скоро. ако беше в софия щях да ти дам мойте старите да пробваш с тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега и аз имах същия проблем губене на обороти,глахнеше,забиваше муцуна,гаснеше...изчистих EACV,дроселовата клапа,сега смених и палеца и капачката и и ела да видиш как яко си варви колата а преди това два пъти за месец сменях свещи.Та и комутатор сменях (за всеки случаи):))))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като смени дистр.капачка какво стана?оправили се колата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко развитие по темата. Да си кажа какво направих:Значи смених капачка и палец и до като беше студена беше добре - после като загря пак почна да гасне. Прибрах колата и я сложих да се зарежда акумолатора понеже от многото въртене беше на свършване. Зареди се и след около 4-5 часа реших пак да пробвам как е. Поразмърдах кабелите и запалих. Покарах я , загря си и всичко си беше ок. Покарах я един два дни по малко градско и си беше добре. Днес имах работа до Силистра и Шумен и реших да ходя с нея - нямах проблем - 300 км. Върви си добре сега и не знам какво да си мисля. Според мен и кабелите трябва да сменя при първа възможност, че май проблема ще излезе от тях. Вие какво мислите мога ли вече да изключа бобината и комутатора като заподозрени?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

комутатора и бобината могат да ти правят ядове доста време преди да разбереш че е от тях.специално комутатора може да не се обади и 5 месеца,после може да те побърка,и после пак да няма ядове.комутатор се измерва дали е на ред,но трябва колата да ти направи проблема и тогава,демек като се прецака и не иска да пали или върви точно тогава се преглежда.иначе ако са ти скапани кабелите ги сменяи

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно така провери си кабелите и ако не ги бива сменяи ги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...