JoroHondata 188 #1 Публикувано 18 Януари, 2009 (Редактирано) Ето хим. анализ (в тегл. %) на двигател, разпределителен вал и на мотовилка (биела) от Honda Civic: 1. Двигател: Al- 84,2 %; Si- 11,52 %; Cu- 2,67 %; Fe- 0,65 %; Zn- 0,3 %; Pb- 0,02 %; Cr- 0,02 %; Ni- 0,04 %; 2. Разпределителен вал: C≥ 3,5 %; Si- 1,95 %; Mn- 0,49 %; S- 0,08 %; P- 0,05 %; Cr- 0,54 %; Ni- 2,38 %; Mo- 0,46 %; останалото- Fe. Отговаря на Чугун 3. Мотовилка (биела): C- 0,40 %; Si- 0,34 %; Mn- 1,20 %; останалото- Fe и малко примеси. Отговаря на Ст. 40Г. Поздрави Жоро Редактирано 9 Ноември, 2015 от JoroHondata 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gin 43 #2 Отговорено 19 Януари, 2009 на 2ро и 3то процентите са далеч под 100? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nasakoto.Yakata 5 #3 Отговорено 19 Януари, 2009 Сбора не е важен в случая щото останалото е желязо На третото обаче вместо Fe трябва да е C, но това е пределно ясно за тези които са в час.Огромно благодаря за колегата който си е направил труда Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JoroHondata 188 #4 Отговорено 1 Май, 2009 (Редактирано) Здравейте Ще помагам винаги и с каквото мога Сега малко коментари: за двигателя всичко е ясно: Алуминиева сплав с 11 % Si- чисто леярска евтектична сплав, добавени са и Cu и Fe (фазата от тях дава необходимата топлоустойчивост на сплавта), но тук ефекта като цяло е, че се получават детайли с много сложна форма при леене. Прави ми впечетление, че мотовилката е съвсем мека (прилича на сурова или може би е подобрена) и не е кой знае какво (като твърдост и като механ. якост съответно). Сега разбирам какво означава "ковани" мотовилки, предназначени за тунинг (може би от по- качествена стомана, ковани и термичнообработени)- те ще са с по- високи свойства от оригиналните. Не съм измервал твърдостта им, поради което не мога да бъда максимално точен. За вала- от чугунен е, защото от чугун се леят много лесно детайли със сложна форма, повърностно закален в шийките на лагерите (чрез ТВЧ, плазма със затапяне на повърхността и др.) Поздрави Жоро Редактирано 9 Ноември, 2015 от JoroHondata Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JoroHondata 188 #5 Отговорено 23 Юни, 2009 Здравейте колеги Отскоро се запознах с работата на колеги (от Института по Металознание към БАН), занимаващи се с изпитания на корозионна устойчивост. В тази връзка искам да Ви дам един генерален съвет: За охлаждаща течност на двигателя винаги използвайте антифриз (предназначен за алуминиеви сплави); антифриз + дестилирана вода; или само дестилирана вода. Колегите от лабораторията по корозионна устойчивост изследват алуминиеви радиатори, като имитират работата на парна инсталация. Експериментите се извършват при 70 градуса целзий, за време 72 часа в най- обикновенна вода от мрежата. Алуминиевите радиатори се състоят от два вида алуминий: почти чист (дългите ламели на радиатора) и Al- 11% Si сплав- най-използваната леярска сплав в практиката (краищата на радиатора, свързващи отделните ламели). Резултатите са потресаващи: за времето на изпитването се появява междукристална корозия; вижда се и дълбока точкова корозия, което довежда до протичане на радиатора след определено време на работа. Вода от мрежата, съдържаща Хлор е силно агресивна към алуминиевите сплави. Колегите имат статий по този въпрос, и при интерес бих могъл да Ви я предоставя (има и интересни снимки на кородиралите сплави). Тогава защо използваните от нас двигатели не са протекли все още ? Според мен дебелините на стените на охлаждащите канали в двигателя са големи, но това не означава, че няма корозия на алуминия. За да се сведе тази корозия до минимум, трябва да се използва като охлаждаща течност най- малко дестилирана вода. Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atanasbe 99 #6 Отговорено 26 Февруари, 2011 Колега инфото е много полезно ако може също да се изследват: ризите на блока,буталото,сегменти,колянов вал,клапани ако за теста са ти необходими някой от чарковете мисля, че ще се намери някой да има излишни.Мисля че ще свърши добра работа на някой колега Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове