isimeonov 0 #1 Публикувано 14 Януари, 2009 Здравейте колеги,имам следният проблем : над 120 започват вибрации на волана, които изчезват над 140.До днес бях с лети джанти с пластмасови втулки, от днес сложих оригинални джанти, пак лети. Има подобрение, но пак лекичко вибрира и е много дразнещо.От окачването не се чуват никакви неприятни шумове. Какво може да е ? Реглаж на предница ? До сега всички "майстори" ме убеждаваха, че е от старите джанти - заради втулките или пък самите джанти са криви и дават големи отклонения - наистина сега на оригиналните сложиха доста по малко тежести. Но вече потроших доста пари за джанти и ако някой сподели опит ще съм му благодарен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #2 Отговорено 14 Януари, 2009 крива гума или крива джанта,друго не е със сигурност,така че стига хварля пари, а караи спокоино. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
murdera 384 #3 Отговорено 14 Януари, 2009 и аз залагам на крива джанта,братовчед ми имаше същите проблеми-предна лява беше порядъчно изкривена Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
plamoni 37 #4 Отговорено 14 Януари, 2009 И погледни специално задните джанти,щом ти тресе след 120км. значи проблема идва от задните колела. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #5 Отговорено 14 Януари, 2009 Балансирай си джантите на друго място. П.П. Това за тресенето над 120 и задните колела на plamoni нещо не го разбрах - ако може малко инфо... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ma4o 11 #6 Отговорено 14 Януари, 2009 100% са джантите или гумите криви или баланс Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #7 Отговорено 14 Януари, 2009 (Редактирано) от задни криви джанти не може да ти тресе. Имаш предна крива джанта или крива гума или лош баланс... това са в общи линии причините Редактирано 14 Януари, 2009 от manniakk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pano 24 #8 Отговорено 14 Януари, 2009 Брееее кой каза че неможе да тресе от задна гума,миналата година на Голфа ми при 120км/ч предния капак искаше да се отваря от вибрацийте и то от задна гума. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokodaf 266 #9 Отговорено 15 Януари, 2009 (Редактирано) Според мен:- вибрации при 90 до 110 - ПРЕДНИ ГУМИ или ДЖАНТИ;- вибрации при 120 - 130 - ЗАДНИ ГУМИ; Това включва: скъсани телове/разкривена гума/, лош баланс /стандартният баланс е на +/- 5 грама , по-мързеливите гумаджии +/- 10 грама, но ВСЯКА баланс машина може да го показва с точност до 0.5 грама/, яйцевидна джанта или гума , малък почти незабележим балон , камъчета или друг твърд предмет в грайфера , налягане на гумата ! , парче от стар винтил вътре в гумата ......Мога да те пратя при човек - но на лични , за да не е реклама Редактирано 15 Януари, 2009 от kokodaf Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #10 Отговорено 15 Януари, 2009 Да допълня само, като остане сняг в джантата също дисбалансира. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nakata_g 7 #11 Отговорено 15 Януари, 2009 А аз залагам на баланс. При перфектен баланс, кривотата в гума или джанда се конпенсира, стига дане е доста крива Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
plamoni 37 #12 Отговорено 15 Януари, 2009 Балансирай си джантите на друго място. П.П. Това за тресенето над 120 и задните колела на plamoni нещо не го разбрах - ако може малко инфо... Ако предницата не е балансирана(гуми,джанти....) тресе още при малките скорости,ако задните не са балансирани се усеща при по голяма скорост,обикновенно от 120км. до към 140км. и после вече заради увеличените обороти който гумата започва да прави изчезват,което не значи че окачването на колата ти не го усеща! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #13 Отговорено 15 Януари, 2009 Аз прочетох, че тресе волана... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PAKETATA 0 #14 Отговорено 15 Януари, 2009 Здравейте колеги,имам следният проблем : над 120 започват вибрации на волана, които изчезват над 140.До днес бях с лети джанти с пластмасови втулки, от днес сложих оригинални джанти, пак лети. Има подобрение, но пак лекичко вибрира и е много дразнещо.От окачването не се чуват никакви неприятни шумове. Какво може да е ? Реглаж на предница ? До сега всички "майстори" ме убеждаваха, че е от старите джанти - заради втулките или пък самите джанти са криви и дават големи отклонения - наистина сега на оригиналните сложиха доста по малко тежести. Но вече потроших доста пари за джанти и ако някой сподели опит ще съм му благодарен.здр. колега аз имах сащия проблем с волана ама моита трептеше на 70 някадде и се оказа крива предна джанта,иди виж и твоята успеь Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #15 Отговорено 15 Януари, 2009 1000000000000000000000000% предна джанта ... на стария ми форд почваше от 120 и спираше на 160 луфта! толкова вибираше че волана щеше да се изкърти и огледалата да паднат а за задна крива джанта ... досега не съм кривил задна Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Hime 1 #16 Отговорено 15 Януари, 2009 уфф и аз имам същия проблем на 120км волана леко се тресе. Появи се когато си сложих 4 нови гуми. Нямам напредстава коя е понеже вибрацията е във волана не в купето. Като навъртя 2000 км ще ида за баланс отново. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #17 Отговорено 15 Януари, 2009 (Редактирано) 2К км. недобре балансираната гума ще се износва неправилно, а това няма връщане - повярвай !Иди ги балансирай сега. Редактирано 15 Януари, 2009 от sebulba Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
venci_vin 0 #18 Отговорено 17 Януари, 2009 От задните също тресе и колкото по-нископрофилна е гумата, толкова по се усеща на волана! След като си изправиш или поне провериш джантите и ги балансираш,пробвай да ги завъртиш–предни с задни и леви с десни. Понякога става а ѝ ако тресе по-различно(на по-малка скорост напр.) имаш шанс да разбереш по-точно проблема! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kenary 0 #19 Отговорено 22 Януари, 2009 Здравейте, имах същия проблем в продължение на повече от 2 години. В началото, когато се появи вибрацията, и аз смятах, че са криви джанти - наистина това е най-вероятната причина. Обиколих доста различни места за баланс на гуми, навсякаде ми обясняваха, че са криви джантите, че нямало кола в София с прави джанти, навсякаде ги изправяха, а резултат нямаше. Даже на пътя съм разменял местата на всички джанти - никакъв положителен резултат. Тогава се усетих, че е възможно причините да са няколко и да действат едновременно. След като се уверих, че джантите са прави дотолкова, че да не причиняват чак такава вибрация, продължих по пътя на логиката и си купих нови гуми, 4 бр, Йокохама - за да няма грешки... Вибрациите обаче продължиха. Направих реглаж на предницата... и на задницата - тя също се оказа, че се регулира. Без резултатТогава посетих Омбре, той ме посъветва да мина предните дискове на струг, защото е възможно да вибрира и от криви дискове. Изпрати ме на едно място, кадето правят тази услуга без да свалят дисковете, само повдигат колата - реултата бил по-добър. Пак нямаше ефект.Върнах се отново при Омбре и той установи, че има луфт в средното каре (става въпрос за CRX B16А1 - 150 кончета). Споменавам колата, защото се оказа, че май само този модел CRX има средно каре, а аз не съм много в час с тези неща. Та оправихме карето, имаше малко подобрение, но вибраците продължиха. Качихме колата на стенд и в запалено състояние при движение на колелата проверихме дали бият полуоските. Оказа се, че проблем с тях няма.Тогава смених първо задните дискове, бяха си за смяна - имаше подобрение, но вибрациите се усещаха отново.Смених и предните дискове, въпреки, че бяха на не повече от година, а и бях ги минал на струг, и.... колата се оправи...Мисълта ми е, че действително най-вероятния проблем са криви джанти или криви гуми. Но далеч не е едиствената причина. Може да са полуоски, дискове, карета...Дано да съм ти помогнал. Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове