Stoian 0 #1 Публикувано 5 Януари, 2009 Здравейте колеги, чек лампата ми светна втория ден след като купих колата.Красавицата е Сивк 5 ген, 94-та с д15з1 мотор. Питах компа, а той много отзивчив, каза ламбдата е заминала. Добре де, ама на всякъде чета че изгърми ли ламбдата Втек-Е ставал Втек-НЕ тосет сбогувай се с икономията. Интересното е че при мен не е така, свети не свети чека колат все еднакво си харчи. Давам пресен пример. Вчера тръгвам от Банско за София пътя беше ад през цялото време. Чека светна малко след като потеглих, карал съм на 3-та през целия път (еех тея дълги скорости) и със скорст между 40и 60 км/час. След 4 часово пътуване в тежки зимни условия и светещ чек колата изгоря 10 литра (е не точно, но по няблюдения). Да си призная даже нямам търпение да ми светне чека, щото преди това да се случи колата е ужас на 4-та и 5-та то са предърпвания докато не натиснеш газта до долу. Светне ли чека педала на газта омеква, колата става по пъргава и няма предърпване на 4-та и 5-та ииии колата си остава толкова икономична. Четох някъде че щом светне чек лампата компа игнорира проблемния датчик и започва да работи по предварително зададени стойности. Сега да си дойда на въпроса , а той е опасно ли е за двигателя да работи без ламбда сонда имайки предвид че този дребен детайл не ми бърка в джоба както се очаква. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stoian 0 #2 Отговорено 6 Януари, 2009 Аз май се отплеснах в приказки и описания, а въпроса ми не стана ясен. Какви биха били проблемите ако карам колата с изгоряла ламбда сонда или ако направо я разкарам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #3 Отговорено 6 Януари, 2009 Проблеми няма дори да я шунтираш, освен разлика в разхода и вървенето. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stoian 0 #4 Отговорено 6 Януари, 2009 Проблеми няма дори да я шунтираш, освен разлика в разхода и вървенето.Интересното е че като светне чека става много приятна за каране, а разлика в разхода не съм усетил Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #5 Отговорено 6 Януари, 2009 Щом върви по-добре, няма как да не се отрази и на разхода. Дори и минимално да е. Засечи я спед повечко каране. За сега си я караи така, ако имаш желание, може да потърсиш втора ръка сонда. Ако пък те кефи вървенето, и разхода е ок... бензин да има Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boqn_f1 14 #6 Отговорено 7 Януари, 2009 абе 6том казва6 4е гори малко и жаржи караи така и нема даса пла6и6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
paRADOx 1011 #7 Отговорено 7 Април, 2009 Отиди при специалист - някой който разбира от Хонди, за да си решиш проблема, без да сменяш сондата и без да ти свти чек-а Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #8 Отговорено 7 Април, 2009 (Редактирано) Не може да не ти бърка в джоба, просто за такъв малък пробег не си го усетил. Като минеш повечко километри ще може да се каже със сигурност ... а относно за тоя двигател, без ламбда сондата си е както казваш ти втек-НЕ, защото неговата ламбда сонда е широколентова и компа може да ти коригира (разбирай-обеднява) смесите много по-ефективно от колкото със обикновена теснобандова, и по тоя начин се образува ниския разход. Според мен точно тоя фактор, 12-клапановия режим, и както си отбелязал дългите скорости са основите на икономията. п.п. Фнимавай с тая ламбда ако не е заминала да не я дотрошиш, че си е ... мамата, гориш с ~200лв. Редактирано 7 Април, 2009 от kalmara Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stoian 0 #9 Отговорено 28 Април, 2009 Не може да не ти бърка в джоба, просто за такъв малък пробег не си го усетил. Като минеш повечко километри ще може да се каже със сигурност ... а относно за тоя двигател, без ламбда сондата си е както казваш ти втек-НЕ, защото неговата ламбда сонда е широколентова и компа може да ти коригира (разбирай-обеднява) смесите много по-ефективно от колкото със обикновена теснобандова, и по тоя начин се образува ниския разход. Според мен точно тоя фактор, 12-клапановия режим, и както си отбелязал дългите скорости са основите на икономията. п.п. Фнимавай с тая ламбда ако не е заминала да не я дотрошиш, че си е ... мамата, гориш с ~200лв. По-лошото колега, че ако тръгна да я сменям с нова не е 200, а ~500, но за сега не се оплаквам от разхода и си я карам така, вече 6 месеца Колеги сега ще задам едим може би тъп въпрос. Има ли вероятност при кажи речи скапан акомулатор, който все още държи фронта, компа да се бърка нещо и от там да поакзава грешки ? Имайте милост, ако въпроса наистина се окаже тотално тъп, моля ви Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
limerad1 0 #10 Отговорено 29 Април, 2009 колеги някои ламда сонди работят при 700 градуса моята е такава (civic d16z7) и сондата има подгряване което я вкарва в режим при студен двигате ако не работи подгряването чека свети но не се отразява на разхода защото като загрее колата сондата си лиза в режим . ако сондата е с три кабела значи е с въпросното подгряване Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
alf 0 #11 Отговорено 29 Април, 2009 Здрасти колега аз карам Сивик Англичанка D15Z3 и ламда сондата ми е с 5 кабела карах я 8-ем месеца с изгоряла сонда и разлика в разхода имах 1л. на 100км така че можеш и така да я караш ако не те дразни чека че свети......иначе струва 520лв. В Бултарко с монтажа.............успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Barsy 1 #12 Отговорено 1 Май, 2009 В КИРОВ-БОШ намериха за 350лв с доставка до седмица на NGK Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове