Jump to content
Restless

разлика от 5 км/ч

Recommended Posts

Guest Al_Capone

Наскоро го писах че именно последните 50 см са фатални!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа, нормаално. Само дето някои хора си мислят, че могат да карат с по-висока скорост, защото нямало никой на пътя в този момент, иии карали били със скоростта, с която ги задминавали, щото щом другите карат с толкова и те трябвало така да карат. Еми нА, карай те си така, аз смятам да си огъна капака, а не да си разбивам черепа в камион!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 км ...ами ако са 10+ Колеги триабва да внимаваме как караме .... :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с това, че трябва да се внимава със скоростта и да се кара бавно, но нещо се схванах, как така единия е със скорост 27км/час а другия е с 5. Разликата беше с 5км в час в началото и 2мата бият спирачки по едно и също време, в последния половин метър убиваш повече от половината скорост ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с това, че трябва да се внимава със скоростта и да се кара бавно, но нещо се схванах, как така единия е със скорост 27км/час а другия е с 5. Разликата беше с 5км в час в началото и 2мата бият спирачки по едно и също време, в последния половин метър убиваш повече от половината скорост ли?

Замисли се каква инерция набираш като бягаш и искаш да спреш... А каква ли инерция има една кола, като имаш в предвид, че колите които караме са сивиците около 1 тон а акордите са по 1500 кг и това са празни коли без пътници и багаж...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с това, че трябва да се внимава със скоростта и да се кара бавно, но нещо се схванах, как така единия е със скорост 27км/час а другия е с 5. Разликата беше с 5км в час в началото и 2мата бият спирачки по едно и също време, в последния половин метър убиваш повече от половината скорост ли?

При спиране не "убиваш" скорост а навмаляваш кинетичната енергия на колатаЕк = (M*V^2)/2Скоростта демек е на квадрат, при маса 1 тон 60 км/ч - 16.7 м/с , енергия 139kj65 км/ч - 18.1 м/с енергия 163kjПри еднакви спирачки в момента когато първата кола спира, втората има да обира още 24 KJ енергия22-23км/ч е скоростта даваща тези 20-на КJ разлика!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Restless, а точно такова обяснение исках :dry: 10х

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Restless, искаш да кажеш че енергията се намалява с постоянна скорост, и затова скоростта на обекта намалява с квадратен корен от енергията ли? (долугоре) Това не знам дали е вярно, как точно работят спирачките, едва ли намаляват точно енергия с постоянна скорост...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бай Айнщайн отдавна е написал формулата...Ма кво ми пука - другия е с Дебица, пък аз с Мишлен, така че и със сто да карам, пак ще спра по-бързо, щот едната гума само ми струва колкото неговите две...Евала!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Формулата на Айнщайн е за идеални условия тук има ускурение, а ако не сте разбрали не убива скоростта а ускорението!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако съм ускорил до определена скорост и пусна по инерция - какво убивам? Скороста или ускорението? Без идеални условия - енергията, с която ще го ударя, равна ли е на масата по скороста на квадрат?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се убива нито скоростта нито ускорението, а най често магарето зад волана което си мисли че ги командва

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Restless, искаш да кажеш че енергията се намалява с постоянна скорост, и затова скоростта на обекта намалява с квадратен корен от енергията ли? (долугоре) Това не знам дали е вярно, как точно работят спирачките, едва ли намаляват точно енергия с постоянна скорост...

А какво?Накладките се трият в дисковете, вършат работа и се нагряват - преобразуват кинетична енергия в топлина.Едва ли спирането е перфектно равноускорително (с отрицателен знак), но практически се приема за такова - все едно дадена комбинация накладки+дискове има максимално количество енергия което може да поеме и разсее за единица време. Затова понякога в тестовете освен че пишат разстояние за 100-0 (да речем 35м като за Порше, или 40м за CR-V), дават и с какво ускорение дефакто се спира S = (a*t^2)/2V = Vo + a*ta = (Vo * Vo) / (2*S) - 10.9m/s отрицателно ускорение на поршето и 9.6m/s за цеерветоНищо не се убива или губи в природата, само една енергия (кинетична) се превръща в друга (топлинна).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...