Jump to content
Guest dancing_niki

MegaSquirt

Recommended Posts

Guest dancing_niki
Публикувано (Редактирано)

Megasquirt е "Направи си сам" Electronic Fuel Injection контролер (ECU, ЕКУ, компютър...) разработван в продължение на повече от 4 години и разработката му продължава. Замислен като гъвкаво и евтино решение за тунинг ентусистите, за тези 4 години MS (MegaSquirt) е сглобен и монтиран в стотици автомобили в цял свят. Проекта е на двама американци, а идеята е open-source, което значи, че изходният код, схемата на самият контролер, всякакви програми за настройка на готовият контролер са безплатни и отворени за по-нататъчно модифициране и преправяне според конкретните нужди на всеки (стига това да е във възможностите ви). Повече конктретна информация може да намерите на страничката на MS: Megasquirt.info Има и форум към страницата където може да зададете въпросите си и да получите компетентни отговори: Форум Megasquirt Самият контролер не е замислен като пряка конкуренция на големите имена в бранша и целевата аудитория е предимно ентусиасти и "Направи си сам" почитатели, но това не пречи контролера да може да изпълнява доста от функциите на по-големите си събратя. В оригинал контролера е Fuel Only (управлява само впръскването на гориво) но с малки хардуерни модификации и нов firmware се превръща в комплексно fuel/igniton решение, като предлага няколко ignition опции: Ford EDIS; Ford TFI; GM HEI (7 и 8 пинов модул); NEON ignition; и други. Контролера е приложим за дву- и четири тактови автомобилни, мотоциклетни и т.н. двигатели с вътрешно горене, както и роторни (ванкелови) двигатели. Може да управлява от 1 до 18 инжектора. С МАР датчик (абсолютен) до 2,5 Bar е подходяш за N/A двигатели и такива с принудително пълнене (turbo- и supercharged). Ако конкретен сетъп се нуждае от МАР датчик, който отчита по-голям налягане (boost), лесно може да употребите ОЕМ такъв. С новият firmware получавате допълнителни екстри като: Datalogging; 12x12 fuel tables; 12x12 spark tables; DualTable code; Roger Enns' injector staging code; Rev limiter; Overboost protection; Mappable Air:Fuel Ratio target for use with wideband O2; Coolant temp timing advance; Inlet temp timing retard; MAPdot accel/decel enrichment; Anti-rev / Traction Control feature; Over-run fuel cut; Switchable tables; Boost control; Water injection control; Dual EGO sensor support; Shift Lights; Launch Control; Knock sensor input; PWM idle for use with variable valves; Nitrous control (min rpm, new timing map or fixed retard); EGT logging; като за някои от допълнителните функции се налагат допълнителни hardware-ни промени. А лично "открих" MS преди повече от една година, когато търсех ECU за бъдещият ми проект (който текущо е в действие) и останах изненадан от функционалността и цената му. Към момента моят MS е напълно готов и работещ, с нов firmware - Extra024s9, тестван в колата ми, като към момента управлява само запалването. За направата на MS ми бе нужно повече от 3 месеца време, поради факта, че аз го правех от нулата - без готови платки - правих ги сам, частите си поръчвах поотделно и т.н. Към днешна дата разполагам с тестван дизайн на PCB (печатната платка) и опит в сглобяването на MS. Това което е същността на поста ми е следното: При положение, че мога да предоставя готови: комплекти - само платки; частични комплекти - платката за MS заедно с програмиран процесор, МАР сензор, FET driver; пълни комплекти - всичко което е нужно за да направите MS сами; сглобени и тествани MS; Допълнителен хардуер към MS, в комплекти за сглобяване - частични или пълни, както и готови сглобени и тествани: MegaStimulator - това е просто устройство заменящо двигателя и всичките датчици - много полезен при тестването и отстраняването на проблеми с MS; Relay Board - платка с всички нужни релета и бушони, за може да инсталирате MS в колата си; Willette Programmer - програматор с който ще програмирате нов процесор (ако купувате сами частите за MS новият процесор е "празен"). Всички комплекти ще са съпътствани с илюстровано упътване за сглобяване на БЪЛГАРСКИ език. Същото такова ще публикивам и на страницата си. ТОВА ОТ КОЕТО НЕ СЕ НУЖДАЕТЕ: 1. Познания в програмирането - Изходният код е вече написан и зареден в процесора, и интерфейса за комуникация представлява Windows приложение. Разбирасе вие може да модифицирате и ли напичете собствен код, който да заредите в процесора 2. ЕPROM програматор - MS разполага с сериен (COM) порт. Той позволява настройка на всички тунинг параметри. Firmware-ните ъпдейти се зареждат през тази сериина връзка 3. Задълбочени познания по електроника - Ако може да запоявате и следват инструкциите, или имате желание да се научите вие ще може сами да сглобите MS. Не е нужно да знаете какво прави всеки отделен компонент, защото изчерпателното упътване стъпка по стъпка описва процес на сглобяване и тестване 4. Нов и бърз лаптоп - Всъщност новите лаптопи често нямат COM порт за серийна комуникация с MS (имат USB вместо СОМ). USB/СОМ адаптер може да бъде ползван (аз лично ползвам такъв). Ако разполагате със стар лаптоп, който е бавен за разглеждането на Datalogging-a, може да ползвате домашният си компютър вместо него. При евентуален интерес мога да постна цени (ориентировъчни) и примерни окомплектации. Ако имате въпроси, ще се опитам да отговоря според възможностите си. Забележка: статията я откраднах от друг форум, но ми се стори че може да е полезна на всеки с не много големи финансови възможности. Ето и сайт където можете да получите още повече информация: http://www.orionturbo.info/

Редактирано от dancing_niki

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

много интересна информация, мерси че я сподели :hondarulez:тия дни ще огледам за какво иде реч.... Това сигурно върши много добра работа за старнни машини, но ми е интерсно как се представе спрямо стандартните компютри на хонда....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dancing_niki
Отговорено (Редактирано)

ми ще гледам и аз за какво става въпрос и надявам се и при Honda да върши добра работа, че доколкото знам Honda са известни и с това, че техните двигатели са били лесни за тунинговане, особено откъм процесори и то фабрични

Редактирано от dancing_niki

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги изрових бая стара тема, ама на скоро се натъкнах на една лада с пълна инжекция и с ECU MegaSquirt и ми стана интересно дали има смисъл от такова нещо или един добре настроен чип върши същата работа. Ето един сайт в който се продава тази джаджа, но цените са бая бая височки: http://www.dek.bg/main.php?action=tuning&a...&pid=squirt

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега нашите ECUта са доста по- добри от мегата ,едно П28 или П30 които са най разпространени тук в БГ специално за нас са по-добри и няма нужда от МС,така че това са излишни пари на вятъра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука един Пежак бяха му слагали и в крайна сметка върнаха фабричната електроника. Може просто те да не са успели да го настроят, просто споделям :D Като гледам п28 какви работи им правят не виждам смисъл от МС .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се прави някой мотор от карбуратор на инжекцион, че и хибрид, и нямаш електроника - един МС + едно едисче от форд е един начин да запалиш мотора, и да се направят настройките. Е оня беше втората версия - нищо особено. Темата е много стара, и по надолу от мегаскуирт III вече няма смисъл да се обсъжда... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам приятел, който кара с MS, щото АЕ86-цата му е с ИТБ-та. Праиха му го готов от щатите - сглобен и наистина беше най-евтиното решение, но му го пратиха почти калиброван, тоест настоен на кола с подобен сетъп. До колкото знам в нета имаше оферта на една голяма БГ тунинг фирма (не помня коя), която даваше цена в порядъка 1500 - 2000 лв. (блед ми е спомена, цената ми причини частична амнезия) за сглобяване, монтиране и настройки на MS-а. Настройките, до колкото знам от приятелчето, в същност са най-големия батак в случая, защото май почти напълно програмираш работата на двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...