casper 0 #1 Публикувано 24 Ноември, 2008 Налага се да сменя четките на стартера.Има ли нещо специфично демонтажа и монтажа му.Моля да ми обясните накратко как става...Какви елементи първо трябва да се демонтират за да излезе?Отгоре ли излиза или трябва да я слагам на канал?Как се сменят четките-само се изваждат и се слагат новите или трябва нещо да се запоява или....?Благодаря предварително.Двигателя е Д16А8 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
casper 0 #2 Отговорено 26 Ноември, 2008 никой ли не е свалял стартер...? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Влади 0 #3 Отговорено 20 Януари, 2009 Миналата седмица имах проблем с стартера на фиат скудо - беше залепила котвата. Демонтажа беше кофти работа- излезе отгоре със 100 зора , че отдолу под него минават тръби с антифриз. Зависи как е разположен твоя. Би трябвало да се държи на 3 или 4 болта. Ако разглабяш бобимата да зачистваш котвата драсни от двете страни как е била монтирана преди да я отвориш. Няма да е лошо да я зачистиш и смажеш, за да не засяда в бъдеще. Зачистването става с много ситна шкурка - всички клеми, котвата ( кръглото нещо в бубината) много леко въртиш самата нея в шкурката, вътрешната част на бобината където се движи котвата и гледай да не обърнеш пружината при монтажа. Смазването става с графитна грес - савсем на тънко по околовръст на котвата и по зъбите на бендикса, на тях може и по дебел слой (това което зацепва в маховика на мотора). За четките не вярвам да са запоени. Притискат се от пружини към колектора - хвани някой да ти помогне докато дърпаш пружинките да вади и пъха четките. Внимавай да не обърнеш плочката - бележи с маркер как е била. Сетих се че четките въвят с плочакатата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #4 Отговорено 20 Януари, 2009 Сваля се лесно. От горната страна на скоростната кутия, от към купето. На два болта мисля че беше. Бих разкачил първо акумулатора, после кабелите към стартера и после болтовете. Не би трябвало да разглобявал нишо допълнително. Може би въздуховода ако ти пречи много. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Влади 0 #5 Отговорено 20 Януари, 2009 Сваля се лесно. От горната страна на скоростната кутия, от към купето. На два болта мисля че беше. Бих разкачил първо акумулатора, после кабелите към стартера и после болтовете. Не би трябвало да разглобявал нишо допълнително. Може би въздуховода ако ти пречи много.Ада забражих - прав е колегата. Откачи плюсовата клема на акумулатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове