ganeca 2 #1 Публикувано 20 Ноември, 2008 Колеги, въпросът ми е следният:При завъртяно делко на максимално предварение, колата работи перфектно, въобще не чука аванса.Според един майстор, най-вероятно не е зацепен ремъка както трябва /с един зъб/ иначе би трябвало да чука при максималното предварение.Има ли някой идея дали е така?Уточнявам, че колата съм я купил скоро и нищо съществено не съм пипал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailoradoev73 0 #2 Отговорено 20 Ноември, 2008 Едно време колите бяха с аванс плочка или както и там дае която един вакум регулатор дърпаше при подаване на газ илинатоварване на автомобила от кадето именно идваше въпросното чукане.Много меи чудно как да го има въпросното чукане при съвременните автомобили като тук изпреварването на запалването става по електронен път а не с механични части.Така си мисля аз може пък и да нее така гледам че си намерил много читав маистор.Успех с лошо зацепената кола. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BLEIN MONO 148 #3 Отговорено 20 Ноември, 2008 Колега аз не разбирам особено, като рожба на поколението което кара коли дето май никога не са чукали аванси, ми се струва че тоя майстор нищо не разбира/ ако е прескочил зъб на ремъка колата изобщо не би трябвало да работи добре, то да не е някой москвич осмак ли дванайсетак ли как им викаха/ сигурно от броя цилиндри/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ganeca 2 #4 Отговорено 20 Ноември, 2008 Колега, а тогава като "съвременните коли" както казваш ти не чукат, защо има толкоз теми по тоя въпрос? И какво представлява делкото, не се ли регулира механично, ако не, защо има канали, по които може да се повива по посоката на въртене или обратно?Защо при преместване на делкото колата започва да се форсира по различно /по - тромаво или по-пъргаво/. Защо въобще е направено регулируемо, ако компютъра го командва /аванса/.Просто питам защо при максимално предварение на мен не ми чука аванса и дали е възможно да е прехвърлен зъб на ремъка или имате други предложения Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailoradoev73 0 #5 Отговорено 20 Ноември, 2008 Ганец тук са отговорите на твоите въпроси аз не мога да обеснявам така добре Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BLEIN MONO 148 #6 Отговорено 20 Ноември, 2008 Нека някой компетентен колега да каже, но според мен на съвременните автомобили предварението се командва от компа! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gosho 0 #7 Отговорено 21 Ноември, 2008 единствено и само от ремъка , не е зацепен , казвам го уверено защото съм патил точно от това , зацепиха си го хората и всичко е ок.Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ganeca 2 #8 Отговорено 21 Ноември, 2008 Благодаря на колегата Gosho за поста. А иначе имам бегла представа от двигатели и тея книжки съм ги чел, дето ги показва колегата Ivo. Обаче колата хич не е толкова модерна /94г./ и си има делко и то регулируемо. Без да съм 100 % убеден /иначе нямаше да пусна темата/ мисля, че компа командва съотношението въздух - бензин, кога и колко от двете да пусне, спрямо инфото, давано от ламбдата. Но предварението /т.е. колко преди Г.М.Т да подадат свещите искра/ се регулира ръчно, и затова има канали. А друг въпрос е, че вероятно има някаква система за финна корекция спрямо обороти и т.н, но базовата стойност на аванса се задава ръчно.Според мен липсата на чукане на аванса си има причина и една от тези възможности е прехвърлен зъб. Въпроса ми е друг сърбал ли е тази попара или има и други възможни обяснения. Питам, за да видя къде да търся проблема, ако има такъв.Благодаря на всички, който си дават мнението. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailoradoev73 0 #9 Отговорено 21 Ноември, 2008 Дано това свърши работа имаш много добра колица и не чак толкова стара мъча се да помогна не обратното Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gosho 0 #10 Отговорено 21 Ноември, 2008 колега много бързо ще провериш дали ти е зацепен като хората на белезите , само махасх лява предна гума мисля че беше от там се вижда 1 -ния белег за другите ги знаеш сигурно и проверяваш ,ако не са като хората ги правиш и после делкото майката му е на слух и на пробване ,гласиш качваш се и виждаш , по ефикасно нема за аванса Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #11 Отговорено 21 Ноември, 2008 (Редактирано) колега много бързо ще провериш дали ти е зацепен като хората на белезите , само махасх лява предна гума мисля че беше от там се вижда 1 -ния белег за другите ги знаеш сигурно и проверяваш ,ако не са като хората ги правиш и после делкото майката му е на слух и на пробване ,гласиш качваш се и виждаш , по ефикасно нема за авансаПърво : Белезите не са на шайбата, а на колелото за ангренажния ремък на коляновия вал.Второ : Това с делкото и "майката му е на слух и на пробване" го забравихме с лади, жигули, москвичи и т.н.Трето : ЕКУ - то на Хонда работи с големи аванси на предварението и вероятността да е прескочен един зъб на ангренажа е много вероятна.... Редактирано 21 Ноември, 2008 от sebulba Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
edikoisi 165 #12 Отговорено 21 Ноември, 2008 интересна тема .... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ombre 221 #13 Отговорено 21 Ноември, 2008 интересна тема .... Даааа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ombre 221 #14 Отговорено 21 Ноември, 2008 колега много бързо ще провериш дали ти е зацепен като хората на белезите , само махасх лява предна гума мисля че беше от там се вижда 1 -ния белег за другите ги знаеш сигурно и проверяваш ,ако не са като хората ги правиш и после делкото майката му е на слух и на пробване ,гласиш качваш се и виждаш , по ефикасно нема за авансаПърво : Белезите не са на шайбата, а на колелото за ангренажния ремък на коляновия вал.Второ : Това с делкото и "майката му е на слух и на пробване" го забравихме с лади, жигули, москвичи и т.н.Трето : ЕКУ - то на Хонда работи с големи аванси на предварението и вероятността да е прескочен един зъб на ангренажа е много вероятна.... На шайбата ИМА белези за предварението на запалването.Белега на малкото колело на коляновия вал съвпада с "0"та на шайбата(за Сивик)На Акорд и Прелюд(не всички,но повечето)белезите са на маховика.Има една гумена правоъгълна тапа под фланеца за горния маркуч,който отива от главата към радиатора.(там знака за ГМТ е "+") Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ganeca 2 #15 Отговорено 22 Ноември, 2008 Благодаря на всички, който се включват в дискусията. Колега Иво, отгде ги извади тия готини схеми, прати нещо насам /galenhristov@abv.bg/ или кажи отгде да ги дръпна. А иначе утре ако имам време ще видя какво е положението със зацепването на ремъка. Явно повечето това предлагате, пък и от проверка глава не боли Само не знам дали има вариант да видя белезите на разпределителния вал, без да свалям капака на клапаните, ама май няма.Както и да е ще пиша какво е станало. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailoradoev73 0 #16 Отговорено 22 Ноември, 2008 Посетете любимата ми страницаЕто тук доста интересно и богато специално за Ганеца Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ganeca 2 #17 Отговорено 22 Ноември, 2008 Благодаря, сега ще се подготвя задълбочено теоретически.А после ще чупя колата практически Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ganeca 2 #18 Отговорено 25 Ноември, 2008 Колеги, днес се възползвах от хубавото време и поразглобих машината.Според белега на маховика + , т.е. ГМТ и разпределителния вал, зацепването е добре. Така и така свалях капака на клапаните, регулирах /не аз де, реглажа го прави кайстора/ ги и тях. 4 изпускателни бяха с по-малко луфт и ги регулирахме. Сега имам чувството, че колата върви осезаемо повече.Но въпроса с аванса остава неразгадан.Това е засега от мен по темата и ви препоръчвам - регулирайте си клапаните, връщат някой избягал кон Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове