Юлиян Петров 1 #1 Публикувано 13 Ноември, 2008 Въпросът ми е следния: Спирачките ми бяха перфектни.... обаче се наложи да сменям гарнитура на главата и не зная, какво са пипали или прецакали, но оттогава не съм доволен как спира. Опитвал съм да натискам няколкократно педала на спирачката при спиране , но налягането и спирането не се различаваха много. Тя спира добре, но педалът трябва да се натисне доста и спира сравнително плавно- без да влачи въобще, а нямам АBS. Сега съм с нови накладки от 2 седмици и спирането си е все същото, само дето новите не скърцат. Мислех, че трябва обезвъздушаване, но ми казаха, че не се обезвъздушавали спирачките, а сигурно накладките са оште мазни и не са слегнали- ако е така, за какво време става това слягане. Ако не е така.....чакам вашите мнения! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gin 43 #2 Отговорено 13 Ноември, 2008 на нови е пълна трагедия докато не ги разработиш на 100%, 200-300км и чат пат аз поне и помалко спирачка на газ когато е безопасно.... да се изтрият по-бързо, но без да ги прегрееш! после вече виж дали ще има разлика със старите... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #3 Отговорено 13 Ноември, 2008 но ми казаха, че не се обезвъздушавали спирачките, Кой ти го каза това? Някой "МАЙСТОР " ??? До колкото разбрах и старите са спирали по същия начин. Това значи че не е от новите накладки. като за начало си смени "МАЙСТОРИТЕ" и след това пробвай да си обезвъздушиш спирачната система. п.п. Някой ако може да ме светне какво общо има гарнитура на главата със спирачките ще съм му много благодарен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gin 43 #4 Отговорено 13 Ноември, 2008 общото очевидно е майстора Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fido Dido 4 #5 Отговорено 13 Ноември, 2008 Кой знае какво се е случило с маркуча на сервото... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Юлиян Петров 1 #6 Отговорено 14 Ноември, 2008 И аз не знам, какво общо има гарнитурата със спирачките, но се надявам някой да ме разбере и да ми обясни следното..... Нали налягането в спирачките идва от двигателя, както и при сервото, а двигателя ми го базикаха при смяната на гарнитурата. Разяснете ми моля ви, къда да тарся проблема, ако след разработката на накладките нямам подобрения в спирането. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #7 Отговорено 14 Ноември, 2008 налягането в спирачките идва от СПИРАЧНАТА ПОМПА. Сервото просто олеснява натискането на педала и го прави по прецизен. Сервото сработва с помоща на ВАКУМ от двигателя , а не с налягане. Още веднъж: обезвъздуши си спирачките Ако няма ефект твърде вероятно е да е заминала спирачната помпа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Юлиян Петров 1 #8 Отговорено 14 Ноември, 2008 "Тeroriste", благодаря за съветите, непременно ще ги послушам и ще опитам да ги обезвъздуша. Не вярвам да е от друго..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #9 Отговорено 14 Ноември, 2008 .... обаче се наложи да сменям гарнитура на главата и не зная, какво са пипали .. Тя спира добре, но педалът трябва да се натисне доста и спира сравнително плавно- без да влачи въобще, а нямам АBS. Кой знае какво се е случило с маркуча на сервото...И според мен маркуча, който свързва сервото на спирачната помпа с всмукателния колектор и осигурява вакума на сервото не ти е съединен с всмукателния колектор както трябва (или въобще не е съединен).Първо прегледай маркуча - почваш от сервото и проследяваш към всмукателния колектор. Виж дали е свързан както трябва, дали не е скъсан или пречупен некъде.Ако всичко е О.К. - обезвъздушаваш.... ако усещането ти при натискане на педала на спирачката при запален мотор е еднакво с това, когато мотора ти не работи (е изгасен) - вакума към сервото за мен е "първия заподозрян". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Юлиян Петров 1 #10 Отговорено 16 Ноември, 2008 Колега, не бих казал, че е еднакво. При запален двигател, педалът на спирачката е мек и може да се натиска многократно, като разликата в твърдостта на се различава много с увеличаеане броя на натисканията. А при изгасен двигател, педалет на спирачките може да бъде натиснат 1 максимум 2 пъти и оттам нататък става бетон. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #11 Отговорено 16 Ноември, 2008 значи сервото работи! Пробва ли да обезвъздушиш ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
F20A4 2 #12 Отговорено 16 Ноември, 2008 (Редактирано) Сервото е ясно, че работи, ама ако има малка цепнатина в маркуча и оттам смуче въздух, няма как да се разбере! Като се сваля главата, се откача и смукателния колектор?! или греша?- ето там е общотоМен ме гледат в работата с насмешка понякога когато сам си сменям маслото, накладките или други ремонти, ама виж какво става!... Пълно е с разни масльонкаджии, дето хем парата ти взимат, хем са мърлячи, хем некадърници! Редактирано 16 Ноември, 2008 от F20A4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Юлиян Петров 1 #13 Отговорено 16 Ноември, 2008 Не съм пробвал да обезваздушавам, заштото трябва да го направя в сервиз, а в момента нямам излишни пари. Сигурно ще го сторя до 1-2 седмици Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #14 Отговорено 16 Ноември, 2008 Не съм пробвал да обезваздушавам, заштото трябва да го направя в сервиз, а в момента нямам излишни пари. Сигурно ще го сторя до 1-2 седмициКолега не искам да ти казвам какво да правиш! Просто един приятелски съвет ! Не се занимавай със "майстори" като може сам да си го свършиш. За обезвъздушаване не ти трябва сервиз още по малко някой некъдърник да бара. Ако незнаеш как помоли някой колега от твоя град да ти помогне. Това е работа за 10 мин. И ти трябва само един човек да ти помага, гайчен ключ 8 или 10, една тръбичка(от система примерно) и едно шише спирачна течност (около 5 лева). F20A4 и като има малка цепнатина какво ? Нали му е мек педала значи че вакума е достатъчен. А и тези маркучи ако са оригиналните ще надживеят и нас. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Юлиян Петров 1 #15 Отговорено 16 Ноември, 2008 Сервото е ясно, че работи, ама ако има малка цепнатина в маркуча и оттам смуче въздух, няма как да се разбере! Като се сваля главата, се откача и смукателния колектор?! или греша?- ето там е общотоМен ме гледат в работата с насмешка понякога когато сам си сменям маслото, накладките или други ремонти, ама виж какво става!... Пълно е с разни масльонкаджии, дето хем парата ти взимат, хем са мърлячи, хем некадърници!Колега може и да си прав. Наблюдавам, че маркуча на сервото от към казанчето е защипан малко, но няма течове. В същото време ми изчезва малко от маслото в хидравликата. За около 1000км. от максимума, съда за маслото вчера беше на минимума и долях малко. За това, какво ще кажеш. А относно спирането.... може и да се е.ава хидравликата, но проблемът със спирането се появи след влизането ми в сервиз, а не постепенно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Юлиян Петров 1 #16 Отговорено 16 Ноември, 2008 Колега " Terorist", не зная, какво си си помислил, но единствено съм ти благодарен за напътствията и съветите. А, каквото и да ме посаветваш ти или останалите колеги, ще баде взето в предвид. Относно обезвъздушаването, би ли ми дал инфо как точно става, за да опитам сам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #17 Отговорено 16 Ноември, 2008 (Редактирано) както казах трябва ти един помощник, ключе 8 или 10, шише със спирачна течност, маркуче от болнична система (или някаква друга стига да е с малък диаметър) и още едно празно шишенце (да не цапаш, събира се в него излязлата спир. течност). Отиваш на някой канал, вдигаш капаците. Доливаш казанчето до горе със СТ (спир. течност). Единия седи и помпи на спирачката, а другия е отдолу да развива пропката на спирачния апарат. Как става самата процедура: 1:слагаш тръбичката на пробката, а другия край в празното шише; 2"помощника напомпва спирачката и я задържа натисната. 3:отхлабваш пробката и от нея излиза СТ; 4: Затягаш пробката преди помощника да е отпуснал педала; 5: Помощника напомпва отново педала(докато не се втвърди) и задържа......... 3,4.. и така няколко пъти, докато се обидиш че излиза само СТ без да минават балончета въздух през тръбичката. 7:След обезвъздушаване на дадено колело преминаваш на следващото. Реда на обезвъздушаване е следния (ако го бъркам някой колега да ме поправи): 1колело - задно дясно; 2колело - задно ляво; 3колело - предно дясно; 4колело - предно ляво (шофьорското). За по сигурно може да повториш процедурата. От време на време поглеждай СТ в казанчето и доливай, трябва да следиш иначе ще засмуче въздух и ще трябва да правиш всичко на ново Редактирано 16 Ноември, 2008 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Юлиян Петров 1 #18 Отговорено 16 Ноември, 2008 О.К. само дето ще бада затруднен с намирането на канала, другото ми е ясно. Отново благодаря за инфото. А самата пропка от коя страна се намира. Откъм джантата или ит вътрешната страна на главините. Питам, заштото милля съм виждал тези пропки и ако съм прав са откъм джантите. Идеята ми е да направя операцията без канал, вапреки, че ще отнеме доста повече време. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Юлиян Петров 1 #19 Отговорено 16 Ноември, 2008 както казах трябва ти един помощник, ключе 8 или 10, шише със спирачна течност, маркуче от болнична система (или някаква друга стига да е с малък диаметър) и още едно празно шишенце (да не цапаш, събира се в него излязлата спир. течност). Отиваш на някой канал, вдигаш капаците. Доливаш казанчето до горе със СТ (спир. течност). Единия седи и помпи на спирачката, а другия е отдолу да развива пропката на спирачния апарат. Как става самата процедура: 1:слагаш тръбичката на пробката, а другия край в празното шише; 2"помощника напомпва спирачката и я задържа натисната. 3:отхлабваш пробката и от нея излиза СТ; 4: Затягаш пробката преди помощника да е отпуснал педала; 5: Помощника напомпва отново педала(докато не се втвърди) и задържа......... 3,4.. и така няколко пъти, докато се обидиш че излиза само СТ без да минават балончета въздух през тръбичката. 7:След обезвъздушаване на дадено колело преминаваш на следващото. Реда на обезвъздушаване е следния (ако го бъркам някой колега да ме поправи): 1колело - задно дясно; 2колело - задно ляво; 3колело - предно дясно; 4колело - предно ляво (шофьорското). За по сигурно може да повториш процедурата. От време на време поглеждай СТ в казанчето и доливай, трябва да следиш иначе ще засмуче въздух и ще трябва да правиш всичко на ново Опитах и мисля, че има някакъв ефект, но не мисля, че е достатъчен. И все пак, да не забравяме, че накладките са ми нови и имат нужда от слягане, за което ще е нужно време. Иначе като натискам педала на спирачката се чува някакво съскане, както на загасен двигател, така и на запален. Някой ще ми обясни този звук нормален ли е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
F20A4 2 #20 Отговорено 16 Ноември, 2008 Логиката ми е следната: "майсторът" (масльонкаджия) като се е мъчил да сваля главата, а той се е мъчил 100%, може да е повредил маркуча от смукателния колектор към сервото. Да не говорим, че той е трябвало да свали и него, а как го е свалил, след като този маркуч не е свалян от как е направен двг. той си знае. Обикновено се напъва с права отвертка и така се къса, пука и т.н. даже и без да си личи с просто око. Та ако оттам смуче въздух и вакуума не е достатъчен.... Просто трябва да се мисли какво може да е направил майсторът, щом казваш, че след сервиза се е появил проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boko 3 #21 Отговорено 16 Ноември, 2008 И все пак, да не забравяме, че накладките са ми нови и имат нужда от слягане, за което ще е нужно време.Разликата между нови и "леко" разработени накладки изобщо не трябва да е толкова осезателна. От моя скромен 15 годишен шофиорски опит мога да ти кажа, че колите с нови накладки спират доста добре Първия ти пост: Тя спира добре, но педалът трябва да се натисне доста и спира сравнително плавно- без да влачи въобще ме кара да си мисля , че наистина има проблем със серво системата така че трябва да прегледаш наистина маркуча за вакума, от друга старана това , че губи спирачна течност изобщо не е добре и е признак за съвсем друг проблем. Както вече някои колеги ти казаха сервото олеснява работа с педала, но всъщност е отделено от хидравликата на спирачната система, ако има загуба значи имаш теч и трябва да провериш всички връзки и елементи на спирачната хидравлика. Може би е по добре да отидеш в сервиз все пак. Само не отиваи при онзи първия да не се окаже че трябва да си сменияш радиото след това Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Юлиян Петров 1 #22 Отговорено 18 Ноември, 2008 И все пак, да не забравяме, че накладките са ми нови и имат нужда от слягане, за което ще е нужно време.Разликата между нови и "леко" разработени накладки изобщо не трябва да е толкова осезателна. От моя скромен 15 годишен шофиорски опит мога да ти кажа, че колите с нови накладки спират доста добре Първия ти пост: Тя спира добре, но педалът трябва да се натисне доста и спира сравнително плавно- без да влачи въобще ме кара да си мисля , че наистина има проблем със серво системата така че трябва да прегледаш наистина маркуча за вакума, от друга старана това , че губи спирачна течност изобщо не е добре и е признак за съвсем друг проблем. Както вече някои колеги ти казаха сервото олеснява работа с педала, но всъщност е отделено от хидравликата на спирачната система, ако има загуба значи имаш теч и трябва да провериш всички връзки и елементи на спирачната хидравлика. Може би е по добре да отидеш в сервиз все пак. Само не отиваи при онзи първия да не се окаже че трябва да си сменияш радиото след това Boko, тя не губи спирачна течност, а масло от хидравликата. Спиречната течност си е много добре. И все пак като вляза в сервиз, се надявам да се установи проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове