Dulgia 0 #1 Публикувано 5 Ноември, 2008 Колеги,знам че не на всеки му се занимава да обяснява ,но не спира да се говори за тея маховици,които уж били олекотени,и спомагали за по-бързото ускоряване на автомобила.Така ли е всъщност,защото до колкото аз съм запознат маховика играе роля единствено при запалването.Завърта се от стартера,той от своя страна завърта коляновиа вал там вече стават искри ала-бала и колата се пали,но като се замисля след като колата вече захапе така да се каже и запали,трябва да се пусне ключа за да не се изронят зъбците на стартера който вече се трие с маховика,което ще рече че след запалване маховика продължава да се върти докато стартера може да се спре.Та мисълта ми е каква е ролята на маховика след като вече сме запалили автомобила.Благодаря предваротелно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HONDA-ADNOH 7 #2 Отговорено 6 Ноември, 2008 представи си че си на мястото на коляновия вал и въртиш ти.Спорд тебе каква ще е разликата?Аз лично не съм много на ясно да си призная но по логика това че е олекотен трябва да по,ага най вече в ниските обороти .Защото по лесно се развърта двигателя.Ако греша ще се радвам да ме поправят колегите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dulgia 0 #3 Отговорено 6 Ноември, 2008 Аз си мисля,че този маховик спомага за инерцията,и когато той е по-тежък благодарения на центробежната сила автомобилът подържа високите скорости по-лесно отколкото ако маховика е олектен,но пък от друга страна ускорението е по-бързо.Един вид ускорението за сметка на високите скорости.И аз не съм напълно наясно за това и питам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #4 Отговорено 6 Ноември, 2008 (Редактирано) Яки предположения Маховика дори след запалване, продължава да се върти като с това спомага за равномерната работа на двигателя, както и запазва енергия. Мисля че беше 10тина кила, представи си такъв пумпал колко време ще се върти след като го засилиш. Олекотения маховик не спомага за по-бързо ускорение, за за по бързо развъртане на двигателя, дефакто става по динамичен. Но от това идват и недостатъците, не толкова равномерна работа на двигателя, както и бърза загуба на мощност при нагорнище. Файда има ако сте с повечко коне, иначе повече губите от колкото ще спечелите. Редактирано 6 Ноември, 2008 от vex Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rust 5 #5 Отговорено 6 Ноември, 2008 Няколко неща са .... представи си как при възпламеняване на смес буталото рязко е избутано надолу .... и ако няма маховик това движение ще доведе до по-бързо движение на вала за някакъв момент . Както каза колегата по-горе , на първо време подпомага плавната работа . Втори момент е съхранението на енергия. Решаваш да потеглиш , даваш малко гас и пускаш съединителя -> маховика има енерция която помага колата да поеме без да угасне двигателя .Негативна страна - тежест която двигателя върти . Знаеш че като натиснеш педала на гаста, на празен ход, му трябва малко време докато качи до максимални обороти - защото трябва да "засили" маховика. Затова и ще ускоряваш по-бързо ако тя се намали . При лекия маховик губиш комфорта от запазената енергия . Потегляш с повече полусъединител и на повечко обороти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
4ushi 54 #6 Отговорено 25 Април, 2009 Наи просто казано на всички обеснения е техническото обеснение. Маховика служи за оравновесяване на ъгловата скорост , което допълва всички обеснения по горе. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
r2d2 6 #7 Отговорено 26 Април, 2009 Или още едно. Маховика се стреми да запази ъгловата скорост на коляновия вал постоянна в рамките на един оборот от коляновия вал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #8 Отговорено 26 Април, 2009 Един нагледен пример : откъсни си един конец, дълъг една педя. Сега го хвани в единия край и се опитай чрез кръгово движение да го завртиш. Не става, нали? Я сега завържи едно копче на другия край и пак опитай. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове